The Devil In Me は、これらの古典的なホラー映画へのラブレターです
The Dark Pictures Anthology は、映画のようなホラー ゲームを作成することを常に重視してきました。プレイヤーであるあなたがキャラクターをコントロールし、悲惨な死の絶壁から彼らを遠ざけるか、真っ逆さまに投げることができる場所. The Dark Pictures Anthology の最新作 The Devil In Me のクリエイティブ ディレクターである Tom Heaton は、映画がゲームに深い影響を与えたことを秘密にしていません。
「シャイニングが大好きです。これは私のお気に入りのホラー映画です」とトム・ヒートンはインタビューで述べています。 「そして、不気味なホテルについてのゲームを作成している場合、それは本当に素晴らしい出発点です。明らかに、私たちは非常に異なるストーリーを語っていますが、オーバールックの脅威的な雰囲気は、[エミュレート]したかったものです。」
しかし、シャイニングは、The Devil In Me がホラー愛好家に贈るオマージュの 1 つにすぎません。
ザ・ダーク・ピクチャーズ・アンソロジーのすべてのホラー映画のリファレンス:The Devil In Me
The Shining、Saw、Psycho、Halloween、Friday the 13th はすべて The Devil In Me を輝かせる瞬間があります。
シャイニング
チャーリーのキャラクターは、ジャック・トーランスに触発された可能性が高い.彼は家族をホテルにおびき寄せ(その後誤って閉じ込めて)、最終的に彼の悪徳であるアルコールに屈します。同様に、チャーリーは年老いたクリエイティブで、オスカーを獲得する映画を必死に作りたいと思っています。しかし、彼の悪癖はアルコールではなく、たばこです。しかし、それは明らかにシャイニングに触発されたバーテンダーとのシーンを彼が共有することを止めるものではありません.
殺人ホテルの側面は、The Shining と The Devil In me に共通するもう 1 つの特徴ですが、ファンは別の共有環境にも気付くでしょう。ゲームの後半では、シャイニングの最後の追跡と同様に、キラーが熱心に追跡している庭の迷路を横断する必要があります.
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のこぎり
のこぎりのフランチャイズは、ワールド フェア ホテルでのより残忍な殺人装置のいくつかの全体的なインスピレーションです。トム・ヒートンはこのインスピレーションについて詳しく述べ、次のように述べています。そして、Saw の映画で人々が直面するひどいジレンマは、人々に考えられない選択を迫る Dark Pictures にぴったりです。」
Saw での敵対者の動機は、その「プレイヤー」に、自分自身の最悪の側面に直面させるぞっとするようなゲームに強制的に参加させることでした。 The Devil In Me についても同じことが言えます。キャラクターは、他人に依存することを拒否したり、自己破壊を好むなど、自分の悪徳 (依存症など) や自分自身の最悪の特性に直面しているためです。
サイコ
1960 年のホラー映画は、このジャンルのファンにとって必見の古典的な映画であり、The Devil In Me は、ゲームの後半の参照で実際にあなたを平手打ちします。サイコで最も象徴的な啓示は、ノーマン・ベイツがモーテルのゲストを殺すために母親のふりをしながら、母親の死体を家に保管していたということです.
同様に、殺人者は自分の母親が亡くなると精神的な休憩を取り、それが彼自身の儀式で連続殺人犯になることにつながります.殺人ホテルと最愛のママのために用意された部屋を完備。彼は部屋に入ったときに再生される彼女の声のテープ録音さえ持っており、マザー・ベイトを誇りに思うのに十分なほど使われています.
殺人者が「ドレスアップ」して他の誰かのふりをして殺したいという願望も、サイコへの言及であると主張するかもしれません.しかし、のぞき穴からゲストをじっと見つめるノーマン・ベイトの傾向が『The Devil In Me』でも言及されていることは否定できません。
ハロウィン
The Dark Pictures Anthology は死に満ちています。 And yet, the killer In The Devil In Me is one of only two major non-player NPCs who you can’t kill, no matter what decision you choose. In this way, he’s incredibly reminiscent of another iconic killer – Michael Myers of the Halloween franchise.
Our antagonist shares much in common with Michael. Both are selectively mute, in that they are capable of talking but simply choose not to. Both seem to prefer masks, rarely, if ever, taking them off. And both take their time in pursuing their victims, choosing to walk instead of run, as if they know that death is inevitable.
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Friday The Thirteenth
In fun horror slasher fashion, Friday the Thirteenth pools together a cast of young people and set a killer loose among their midst. The bickering and debates that occur once the cast realizes what’s happening are fairly reminiscent of what happens in your standard Friday the Thirteenth Movie, but there are three scenes which are likely directly inspired by the slasher franchise.
The first is when a cop comes to investigate, only to be immediately murdered by the killer. This happens at least three times in the franchise. The second is when the crew finally gets on the boat and is speeding across the lake to presumed freedom, only for the killer to (somehow) grab onto the boat and climb aboard. While this makes sense for the game, it’d be more authentic to the movie if the killer simply dragged them into the water and drowned them. The third is when it seems that the killer is finally dead, and his mask washes up on shore. But the nightmare isn’t over – he picks it up a moment later, and the scene cuts to a new gaggle of innocent potential victims.
So much love and thought has been baked into The Devil In Me. And terrible walking mechanics aside, it’s a great game that many horror-lovers will love. It’s available now on PlayStation, Xbox, and Steam for $39.99 USD.