森の夜 – すべてのスケッチを見つける (100%)
「マジ?」を達成するために必要なそれぞれを見つけるための詳細なガイドスケッチ
序文
このゲームでは、メイがウォークスルーの過程で描く膨大な数のスケッチがあります。自動的に取得されるものもあれば、クエストを完了するなどの特別なアクションを実行する必要があるものもあります。
1 回のプレイスルーですべてのスケッチを取得することは不可能ですが、受け取ったスケッチのリストはすべて維持されます。プレイスルーの場合、設定で「保存を消去する」機能を選択しても保存されます。
少なくとも 2 つの完全なプレイスルーと 2 つの部分的なプレイスルーが必要です。
マニュアルの本文をパソコンにテキストファイルとして保存しておき、受け取った後に各スケッチ番号の前にある「#」記号を削除すると、何かを見逃した場合でも簡単に理解できるので便利です。 .
スケッチを取得したら、念のため自動保存を待ちます (たとえば、次の場所に移動するとき)。カウントされないスケッチに問題はありませんでしたが、なぜリスクを冒す必要があるのでしょうか?
特別なアクションはマニュアルに示されています – それらを実行してください。そうしないと、一部のスケッチを入手できなくなります.
プロローグ
夜:
- #1:RIP おじいちゃん – 見逃すことはできません。
- #2:あなたは親です。 – 見逃すことはできません。
- #3:お父さん – 欠かすことはできません。
- #アクション:2 階のファミリー ハウスにはドアがあり、中に入ってボックスを「使用」します。
初日:
- #4:スペース ドラゴン – 利用可能な唯一のメロディーでギターを弾きます。上手に弾いてください。そうしないと、スケッチが表示されません。簡単にするために、次のようなコントロールを作成できます。ボタンの最初の 2 つの文字列は数字「1」と「2」で、ボタンの最後の 2 つの文字列は数字「9」と「0」です。
- #5:ママ - 欠かすことはできません。
- #6:お母さんのうなぎ – お母さんがうなぎについて話すまで、お母さんと話してください。
パート 1 – ホームアゲイン
初日:
- #7:家 - 見逃すことはできません;
- #アクション:セルマーズと話してください。彼女は場所の右側にあるピンクのパーカーを着たポーチに座っています;
- #8:Bea さん、私のメールは届きましたか? – 同じ場所に壁に彫像のある家があり、そこに登り、スケッチが表示されるまで彫像を操作します。
- #9:この場所はバラバラになっています – 次の場所に移動するとすぐに、最初の段階でステップアップが表示されます。そこに入り、バリケードを探索してください。
- #アクション:ロリと話してください – マウスは彫像の近くにあります;
- #10:ビッグ スケルトン – ロリの横にある像の前を通り過ぎます。
- #11:グレッグ・ラルズ わかりましたか? – 見逃すことはできません。
- #12:Die Anywhere Else (良い) – このスケッチには 2 つのバリエーションがあり、結果は最初のプレイスルーでどのようにプレイするかによって異なります。最初のプレイスルーでは、すべての曲をうまくプレイしようとしますが、各曲の終わりにグレッグは「かなり良かった」と言わなければなりません。この評価を受けていない場合は、ダイアログを完了せずに、メインメニューに戻るまで「esc」を押し続け、ロードして練習の最初に戻り、もう一度試してください。グレッグの言葉が「かなり良い」となるまで繰り返します。
- #13:グレゴリーのピザ スケール – 見逃すことはできません。
- #14:アーム オン サイドウォーク - 見逃すことはできません。
- #15:タトゥー – 手を見つけたら、杖を使って手首を下に向け、袖を閉じて、ヒーローが注意を払うまで杖でタトゥーを突き刺します。時間は無限ではありません、急いでください。ちなみに、ゴキブリに棒を入れるとアチーブメントがもらえます。キャラクターがタトゥーに気付かなかった場合は、「esc」を押したままメニューに移動して、もう一度試してください。
- #16:それでも面白い - 新しい絵が現れるまでお父さんと話してください.
2 日目:
- #Action:お母さんに相談してください;
- #アクション:セルマーズと話す;
- #17:幽霊 - セルマーズがいる場所で、左側の建物に登り、ぶら下がっている服を調べます。
- #18:アンガス - 見逃すことは不可能;
- #19:デモタワー – ラップトップでミニゲームを完全に完了する;
- #20:Palecat – ラップトップでミニゲームを行い、グッド エンドを目指します。それを得るには、毎秒のミッションに現れる緑のアヒルを殺さず、それが何を言っているのか(実際に)一枚の紙にスケッチしてください.次に、最後の 10 番目のレベルでは、左側に 8 台の台座がある部屋があります。アヒルが言った順序で台座をアクティブにします。石棺が現れ、そこから鍵を入手し、巨大な猫の腹の傷を閉じます。そして最後のボスを倒す。ボスに殺された場合は、傷を再び閉じることを忘れないでください。そうしないと、スケッチや良い成果を得ることができません。
3 日目:
- #Action:お母さんに相談してください;
- #アクション:セルマーズと話す;
- #21:Bea – 見逃すことは不可能;
- #22:マルコップおばさんが私を殺そうとしている – 逃すわけにはいかない.
パート 2 – 奇妙な秋
初日:
- #23:ファイア ゴーストになる - 見逃すことはできません。
- #24:二度と飲まない - 見逃すことはありません。
- #25:すべてが気分が悪い – 見逃すことはできません;
- #26:生き返ったおじいちゃん – 実家の 2 階にある本を調べます。
- #27:Eff The Cops – スケッチが表示されるまで母親と話してください。
- #28:セルマーズです!詩人! – セルマーズと話し、彼女の詩を注意深く聞いてください。たまたま拒否しないでください – 彼女がもう一度言うことに同意しない場合は、次のプレイスルーでこのスケッチを受け取る必要があります;
- #29:Dohr and Castys – セルマーズが座っている家の屋根にいるチャゾコフ氏に話しかけ、2 つの星座を見つけます。
- #30:ハニー、私はホルムです! – 地下鉄で漁師に話しかける – 彼は場所の左側に座っている;
- #31:ヌケ ポッサム スプリングス – 同じ地下鉄の壁に描かれた切断されたフレスコ画を探索してください。
- #アクション:教会にいる母親と話す – 教会はバリケードが立っていた階段の上にあります;
- #32:火を噴く教会の彫像 – 教会の外にある彫像の前を通り過ぎます。
- #33:牧師 K – 教会の外で牧師 (眼鏡をかけた鳥) に話しかける;
- #34:ブルース – ブルースと話してください。この灰色の毛皮の男は教会のある場所の近くにいます;
- #アクション:ロリと話してください。彼女はお店のある場所の 1 つの屋上にいます;
- #35:Roofcat Is Correct – 屋根のてっぺん、ロリの右上にいる猫のところに行き、尋問します。
- #36:マガモ 4-エヴァ – ロリの隣に窓があります。中に入って左に進み、巨大な鳥の像 – マガモを探索してください。
- #37:ミラクル ラット – マガモの中でネズミを見つけたら、地下鉄に行ってプレッツェルを盗み、マガモに戻ってネズミに餌をやる
- #38:生殖 – 見逃すことは不可能;
- #39:奇妙な秋 (良い) – 2 回目の練習、1 回目と同じようにプレーする。
- #40:Bandit Queens – Bea との散歩を選択してください。完了後、スケッチを受け取ります。
- #アクション:家でお父さんと話し、一緒に番組を見ましょう
2 日目:
- #行動:家でお母さんと話してください;
- #アクション:セルマーズと話し、詩を聞く;
- #行動:教会でお母さんと話してください;
- #アクション:ロリに話しかけてください。彼女は以前どこにいたのですか – 屋根の上に;
- #アクション:Jerm に話しかけてください。彼は、Gregg が働いている「Snack Falcons」の左側にある Food Donkey ストアの隣にいます。
- #41:Angry Furnace – Bea との散歩を選択し、完了時にスケッチを取得します。
- #アクション:家でお父さんと話し、一緒に番組を見ましょう
3 日目:
- #行動:家でお母さんと話してください;
- #アクション:セルマーズと話し、彼女の詩を聞く;
- #42:スターリングとシモーネ – チャゾコフ氏と話し、両方の星座を見つけてください;
- #行動:教会でお母さんと話してください;
- #43:ロリ M – ロリと話して、一緒に電車を見ることに同意する;
- #44:平らなおもちゃ (上) – 前のスケッチを参照してください;
- #45:フード ロバの駐車場 – ジャームに話しかけてください。彼はまだフード ロバの近くにいます。散歩に行くことに同意してください。
- #46:肉 – 再びベアと一緒に歩くことを選択します。夕食に肉を選ぶと、父親の絵の横に絵が表示されます;
- #47:ディナー – ビーと一緒にシーンを完成させる;
- #アクション:家でお父さんと話し、一緒に番組を見ましょう
4 日目:
- #48:サイクル – 起床後、家で新しい曲をギターで弾いてみてください – サイクル。在庫がない場合は、翌日に在庫を確認してください。よくプレイしてください。そうしないと、スケッチを手に入れることができません。
- #49:不思議な歯 – 家の 2 階にある箱を覚えていますか?中に入ってください、彼らはそこにいないでしょう、先に進んで金庫を開けてください – スケッチ#26を忘れていませんか?金庫からコードを認識できたのは彼のおかげです;
- #行動:家でお母さんと話してください;
- #アクション:セルマーズと話し、詩を聞く;
- #行動:教会でお母さんと話してください;
- #50:3 人の奇妙なティーンエイジャー – 教会を出て右に行くと、3 人のティーンエイジャーに出会います。彼らと話し、提案された 3 つのオプションから「難破船」を選択します。これは非常に重要です。一度に 3 つの実績に依存します。
- #Action – ローリに話しかけてください。彼女は彫像の隣にいます;
- #51:Smashing Lightbulbs – グレッグと一緒に散歩して、電球を壊しましょう。
- #Action:talk to Jerm, he is next to the Food Donkey store, as usual.
Part Three – The Long Fall
The first day:
- #52:Halloween Pumpkins – impossible to miss;
- #53:Harfest – impossible to miss;
- #54:Shadowy Figure – impossible to miss;
- #55:Big Black Dot – impossible to miss;
- #56:Murder Victim – talk to your mother at home;
- #Action:Talk to Selmers;
- #57:Big Snake and Gramercy – talk to Mr. Chazokov, find both constellations;
- #Action:talk to your mother in church;
- #Action:talk to Lori on the roof;
- #Action:talk to Jerm, he, as usual, at the abandoned store;
- #58:Pumpkins Head Guy (Good) – this is the third and final practice where we have to play, it’s the hardest, try your best, if Gregg doesn’t tell you “pretty good”, then go to the menu using “esc” and try again until he appreciates your game positively;
- #Action:when you are in the library, take the elevator to the second floor and explore the poster with the cartoon bear; if you don’t do this, one of the songs you’ll need to play at home will not appear;
- #Action:not the easiest and most pleasant, but still very necessary action – when you explore newspaper clippings, do not press anything and among the pile of text find the word “teeth” or “tooth”, examine this clipping first. If you find all the plot newspaper clippings earlier than the one about the teeth, then the achievement and the final sketch with the tooth will be IMPOSSIBLE to get. Be patient and watch carefully;
- #59:It’s Selmers! A Good Poet! – if you spoke with Selmers at every opportunity and listened to all her poems, you will find her at the bottom of the library, listen to her new poem (do not refuse by chance) and enjoy another sketch and achievement.
Second day:
- #60:Charity Bearity is a Nightmarity – play the song “Tick Tock” at home, it will open if you explored the poster the previous day. Play well, otherwise you will not get a sketch;
- #Action:talk to your mother;
- #61:Exploring The Underground – there will be a boat in the subway, agree to take a ride on it;
- #62:Jenny’s Field – talk to your mother in church, agree to take a walk with her, enjoy the sketch and achievement;
- #63:Jen! – Talk to the fox, she is on location with the church;
- Action:talk to the violinist on the roof;
- Action:talk to Lori on the roof;
- #64:Hella Birds – in the house where Gregg and Agnus live, a stairs will open, use it to get to the roof of the building on the left, go inside;
- Action:talk to the musician inside;
- #65:The first pentagram is on the wall to the right of the musician, interrogate with it;
- #66:Jumping Off The Bridge – talk to Jerm (he is where he always is), agree with him to take a walk;
- #67:Grave Guy – choose a ghost hunt with Bea, when she stays at her mother’s grave, go left and talk to the Gravedigger;
- #68:Little Joe’s Dang Skull – complete this quest with Bea.
Day three:
- #69:Trash King Rabies – leave the house, immediately go to the right, sit on the railing of the bridge, wait a little until the small animal Rebis appears;
- #70:Kol and Adina – Mr. Chazokov, two more constellations;
- Action:talk to the violinist on the roof;
- #71:Flattened Toy (Bottom) – talk to Lori, who is sitting there on the roof nearby and agree to go with her to the trains;
- Action:talk to the musician that is in a room with a pentagram and birds;
- Action:talk to Jerm, he is there, where he always is;
- #72:The second pentagram – choose to walk with Bea, after dancing go to the right and talk to one of the girls, one of them will teach you the secret handshake;
- #73:Bombshell – complete this quest from Bea;
- #74:Mae Dae Bea Bea – complete this quest with Bea.
Day four:
- Action:talk to Lori, she sits on the roof;
- #75:Saleem and Sadie – visit the room where you found the first pentagram and one of the musicians – now there are two of them and you can draw them;
- #76:Germ’s Spooky Grandma – talk to Jerm, take a walk with him;
- #77:Bad Art – go hunt the ghost with Gregg, along the way you will find art with a goat, at the end of the case, Mae will draw it.
Epilogue
The first day:
- #78:Third Pentagram – impossible to miss;
- #79:Poorly Drawn Cat – impossible to miss;
- #80:Mae Surrounded By Darkness – impossible to miss;
- #81:Erskine – talk to Mr. Chazokov, find the last constellation, enjoy the achievement;
- #82:Janitor – next to the statue is a familiar bird, talk to him;
- #83:Bea Ending – complete the game by completing all the meetings with Bea;
- #84:RIP Casey – complete the game.
Second Playthroug
Ignore all that you have achieved before, do not waste time, the main things:
- #85:Die Anywhere Else (Bad) – during the first practice, do not press anything at all;
- #86:Weird Autumn (Bad) – during the second prctice, do not press anything at all;
- #87:Crimes (Frog) – during the second passage, walk not with Bea, but only with Gregg. During one of the adventures you have to choose the head for the robot, one of the three. Choose the very first frog;
- #88:I Freaking Died Tonight – walk with Gregg, not with Bea, as before;
- #89:Forest God – walk with Gregg, not with Bea, as before. If you want, you can defeat the fox in a knife fight (the winning tactic is to spam the button without stopping, after a couple of victories you will get a achievement) and shot with the crossbow to the Forest God between the eyes for another achievement. By the way, after this walk you can play the song “Cycles”, if you have not opened a sketch with it before;
- #90:Pumpkin Head Guy (Bad) – don’t press anything at all during the third practice;
- #91:Constellations – choose a ghost hunt not with Bea or Gregg, but with Angus and complete it;
- #92:Angus Is Psychic – complete the ghost hunt with Angus;
- #93:The second pentagram – if for some reason you did not find all three pentagrams in the first playthroug, you don’t have to go dancing with Bea to make a secret handshake, you can order “Doomnuts” during the final meeting with Gregg and then grab the one with the pentagram;
- #94:Legends – Complete the last walk with Gregg;
- #95:Gregg Ending – complete the game by holding all the walks with Gregg.
Partial Playthrougs
- #96 Crimes (Pig) – start the third playthroug, go to the opportunity to take a walk with Gregg and choose a head, this time choose not the Frog, but the Pig, complete this walk;
- #97 Crimes (Rabbit) – after you get a sketch with a pig, go to the menu, go to the settings and delete the preservation through them, then start the fourth playthroug, just like the last time, go to the walk with Gregg and select the last head, Rabbit’s one, complete the walk.