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Foundation – ゲームプレイのヒントとコツ

いくつかの基本を理解する前に、私はこのゲームでたくさん失敗しました。これは、うまくいけば私と同じような他の人々を助けるためのヒントのコレクションです.始めたばかりで、問題が発生する理由がわからない場合のためのステップバイステップのガイドが含まれています。後で、各セクションで一般的な初心者の問題を説明するので、基本的に理解している場合は調べることができます

あなたは盲目ですか

私は視覚障害者なので、このゲームのデフォルト設定は非常に使いにくいです。もう少し良くする方法は次のとおりです!

まず、画面の右上隅にある小さな白いボックスをクリックしてメニューを開きます。テレビまたはコンピューターの画面のように見える 3 番目のアイコンをクリックして、[設定] を開きます。

最初のタブには、スケーリングがあります。先に進んで、すべてを大きくしてください。 2.00 を選択したため、1.80 になりましたが、デフォルトよりもはるかに優れています。

これにより、一部のウィンドウ、特にマーケット ウィンドウで問題が発生し、スクロールバーが表示されても下部が表示されなくなります。ウィンドウの上部からしかドラッグできないため、上にドラッグすることもできません。しかし、まったくプレイできないことに比べれば、ちょっとしたフラストレーションです。

フレームレートに問題がある場合は、[グラフィック] タブで、解像度やその他のさまざまな設定をいじることもできます。

最初にすべきこと

<オール>
  • 村の中心を建設する
  • 建設業者の割り当て – 通常は 3 人から始めて、最初の建設が完了した後に新しい仕事を与えます。
  • ストーンカッター キャンプを建設する。すべてのリソースと同様に、このキャンプをできるだけ岩の近くに配置する必要があります。基本的にはその上でOK!これにより、移動時間が短縮され、一般的にすべてがより効率的になります。
  • 完了したら、ストーンカッター キャンプに村人を割り当てます。とりあえず一つだけ。誰かを割り当てるまで石は手に入りません。石や近くの木や果実の上に絵筆を使用する必要があります。そうしないと、人々はそれらを無視します。
  • 井戸を作ります。人々は水を得るために井戸を必要とするため、最初に井戸を作ることが常に重要です。
  • 再び木に沿って材木キャンプを建設し、木こりを 1 人割り当てます。他のすべてを構築するには木材が必要なので、これは重要な次のステップです.ペイント ブラシを使用して木を割り当てたことを確認してください。モミの木を使用するのは、後で再植林できるためですが、他の種類のモミの木は元に戻ることはありません。私は装飾用に使っていますが、スプレンダーは得られません。
  • 木材ができたので、ベリーの茂みの上に集う小屋を建てましょう。これで食料が手に入ったので、理想的には人々が飢えることはありません。
  • しかし!あなたの人々はあなたの在庫からベリーを食べることはできません.したがって、市場を立ち上げてベリーを販売し、彼らが食べられるようにする必要があります。さもなければ、彼らは飢えてあなたを見捨てるでしょう。ミニマリストのアプローチは市場にとって良いと思うかもしれませんが、実際には、後で教会を建てたいときにいくつかの問題が発生します.屋台を設置しますが、いくつかの装飾を追加します – 少なくとも 4 つ、そうすれば、漁師の小屋のロックを解除するために 2 つの労働の素晴らしさ (素晴らしさはグループごとに異なります) が得られます。 (魚やパンがなければ農奴にアップグレードすることはできません。パンと交換しない場合は、近くに水がある限り、魚は一般的に簡単です。) 屋台が終わったら、それをクリックしてベリーをアイテムとして割り当てる必要があります。販売しています。また、屋台の店員を店主に割り当てることもできます。人々はとにかく購入すると思いますが、在庫が少なくなったときに店の在庫を補充するのを手伝ってくれるので、重要です。
  • この時点で、製材所と石工の小屋を建てることができます。石は少し遅れて来るので、私はいつも最初に製材所を作ります.しかし、教会にはたくさんの石が必要であり、教会なしでは平民を手に入れることはできないので、どちらも良い.最初に各キャンプに 1 人を割り当て、次に各キャンプに 1 人か 2 人を追加して、十分な材料を確実に入手できるようにします。
  • 次は倉庫を建てたいと思います!板材が 20 個になると取引のロックを解除できますが、最初に倉庫を建設することをお勧めします。倉庫が 1 つ完成するまでは、フォレスター キャンプを建設しないでください。理由はわかりませんが、これは物事を壊し、あなたの大工は永遠に板を生産しなくなります.最初に倉庫を作ってから、厚板を使って最初のトレード ギグのロックを解除します。
  • 人々に家を与える時が来ました。絵筆を使用して、建設する住宅地を指定します。住宅はビルダーの多くの時間を奪うので、基本的な建物を早く片付けることをお勧めします。注意してください、個々の家はより多くの人に合うようにアップグレードできます–これを制御するチェックボックスがあります.今のところはオンのままにしますが、後で、人々が実際に新しい領域に移動できるように、古い領域ではこれをオフにすることを忘れないでください。
  • この時点でおそらく木が不足しているので、フォレスター キャンプを構築します。再植林が必要な地域を必ずペイントし、植林を担当する労働者を割り当ててください。
  • 十分な石があれば、教会を建てることをお勧めします!これにより、Serfs が Commoners にレベルアップできるようになり、新しいテリトリーを使用できるようになります。派手な建物で聖職者の素晴らしさを少なくとも 2 つ持っておきたいと思うでしょうが、できればもっと多くのことを考えてください。教会は人々を幸せに保つ上で非常に重要であり、後で聖職者の輝きを構築することができます.他に何もしていない場合は、通常、これを優先します。
  • これで、クエストを完了することでテリトリーが解放されました。先に進んで、いくつかの土地を選択してください!税金は増えますが、拡張するスペースが増え、できればリソースも増えます。ただし、これらのリソースの使用を開始する前に、従業員の基本的なニーズが満たされていることを確認する必要があります。リソースの使用を開始する前に、食料、水、住宅を用意しておけば、小さなことごとに古い町の中心部に戻る必要がないため、事態ははるかに速く進みます。
  • そのためには、最初に井戸を作り、次に市場を作ります。市場を飾ろう!次に、絵筆を使用してハウジングを割り当てます。家が完成したら、それらのリソースの利用を開始できます!また、教会を作ったので、漁師の小屋のロックを解除する必要があります。これにより、より多くの食料を持ち込むことができます。最初の市場とその後のすべての市場に 2 つ目の屋台を追加します。ヘクスごとに約 1 つの市場があり、住宅が市場の近くにあり、十分に機能している必要があります。 2 番目の屋台には必ず魚を割り当ててください。
  • さて、それは新しいゲームを始めるための非常に基本的なことです.このアドバイスに従うことで、他のことを自分で考え始めるのに十分長く生き残ることができるはずです.

    リスト全体が必要なく、特定の 1 つだけで初心者に問題がある場合は、以下の適切なセクションにスキップしてください。

    リソース

    最初に手に入れたいリソースは石なので、井戸を作ることができます。その後、最初の教会を建てるまで大量の石は必要ないので、代わりに材木に集中してください。問題のリソースのすぐ隣にキャンプを配置することをお勧めします。これにより、すべてがより効率的になり、長くプレイするほど重要になります.

    最初は、各キャンプは最大 3 人を雇うことができます。それ以上の人数を確保したい場合は、複数のキャンプを構築できます。スペースを確保するために、リソースの上に家を建てないようにしてください。少し余裕を持たせてください。

    ゲームの早い段階で、森林を再生して木を育てるオプションが表示されます。木材が不足するので、これは重要です。ただし、再植林はモミの木にのみ適用されるため、広葉樹林の外観が好きな場合は、伐採しないでください.

    モミが広葉樹の境界線上にある場合は、Q と E を使用してカメラを回転させ、境界線でペイントしていることを確認できます。また、ある地域の森林を再生し、家を避けたい場合にも役立ちます。

    市場

    だから、最初は気づかなかったのですが、市場は、教会や天守閣のような複数の部分からなる建物を建てるようなものです。各ショップは、製材所や石工小屋のように個別の建物ではなく、実際には市場全体の一部です。新しい屋台を追加するたびにビルド メニューに移動するわけではありません。そうすると、誤って複数の市場が作成され、最初の市場以外は使用されません。 Instead, click on an existing stall and select Edit, then add whatever you want!

    Now, if you’re like me, you may think “Okay, I’ll just put down a food stall so my people don’t starve, I’m not producing goods yet and resources are slim, so why bother with decoration.” And that is a mistake.

    For you see, you cannot unlock new buildings, such as a fishing hut (gives fish) or a manor (increases money cap) without Splendor. And even though they all use the same image, Splendor is separate for Labor, Kingdom, and Clergy. So if you think building a wooden keep will unlock these buildings by adding Splendor, that is not the case. You must make your markets fancy.

    I personally started with fences, because they’re nice and help break up different sections visually. If you want your fence pieces to match up, there’s a trick to it. Match up the top circle of the new fence post with the top circle of the old post. If you try to do it another way, such as the green outline, that won’t work. Because a bunch of the fence, like when placing other buildings, is underground and thus you won’t see it at all. Similarly, if you’re placing shop stalls, the bottom of the stall you will see needs to be your guide instead of the green outline.

    Quests / Warehouses

    Warehouses store goods. You also need to use them if you want to buy things via trade. A warehouse can store up to 50 of one item, with four types of items. You can store all four of the same type if you want. You cannot complete any quests without a warehouse!

    If you get a quest to provide, say, berries, and you have like 200 berries, so you think “Eh, I’ll be fine!” No, you will not be fine. You must put the berries in the warehouse. Now, let’s say you set one of the four slots to berries, and then click either Accept or Stock Maximum, but for some reason… Your people aren’t putting anything in there?

    Well, if you are only using the warehouse to trade, then yeah, you don’t need to assign a worker there. In fact, you shouldn’t as it’s a bit of a waste. However, if you need to actually get a stock of items in there for, say, a quest, then you gotta assign Transporters.

    However, even if you have Transporters and all your settings are correct, you might not be able to save up any stock!どうしてこれなの? Well, various workers may be using up your supplies, or storing them in their camps instead of in the warehouse. You can force them to put stuff in the warehouse by using the Stockpile feature.

    First, open the Resource Tab (the white box next to Happiness at the top). Honestly, it’s a good idea to always keep this open in the bottom right corner of your screen, or just the right side as it will eventually get pretty tall. Then, click the Stockpile button next to your berries.

    Be Warned however, that for food items this should only be a temporary thing! If you’re Stockpiling, no food is going to the market, so your people will starve. It’s best to use this for the quest, click the green checkbox to turn it in early, and then stop Stockpiling immediately.

    Non-food goods which are being stockpiled will also be unavailable for building. So it’s good if you want to save up one resource for a big project, like saving stone for a church, but you have to stop Stockpiling before they can use it for said project.

    Splendor / Unlocking Buildings

    You may have noticed at the start of your game you do not have many buildings. And if, like me, you started playing without watching a YouTube tutorial or watched one but didn’t pay attention, you may have gotten pretty far wondering why your Novices have not become Serfs or similar such questions.

    As it turns out, Foundation has a stat called Splendor– and actually this is three different stats all with the same name. You have Labor Splendor, Kingdom Splendor, and Clergy Splendor. Even though they have the same name and icon, they are in fact different.

    You will want to make sure you get at least 2 of each Splendor as early as possible as this unlocks many of the basic buildings that you need to survives. In particular, fishing huts, which give fish allowing you to not be solely reliant on berries in early game (as long as you have a water source) and a manor, which is very useful as it raises the gold cap. I played quite far, and did many military missions, wasting a lot of gold, because I had not unlocked manors yet. Very unfortunate, may you avoid my mistakes.

    Labor Splendor:

    Gain this by making your markets fancy. Getting 2 Labor Splendor will help you unlock fisher’s huts and manors, which you need to upgrade your peeps from Novices to Serfs. If you don’t have room for the tents, which latch onto your stalls, you can add fences. They don’t take up much space at all, and form a pleasing natural barrier for your market.

    If you want your fences to line up, the trick is to align them NOT by the green outline, which extends underground and is generally confusing, but by matching the circular top of the old fence to the circular top of the existing fence. It won’t be exact, but it will look quite nice! Similarly, when placing your stalls, don’t base their position off the green outline, instead the real position will be the non-green posts while the rest will be underground.

    Kingdom Splendor:

    Early game, I believe you just get this from completing quests to help the king. I kept 10 Bread in my storehouse and 50 Berries, which allowed me to complete most of the quests that popped up. Later on, you can build fancy military installments and train soldiers. This is a great way to make money! And a good use of spare people without jobs. A basic Wooden Keep will hold up to 10 soldiers, and the King usually asks for only 5 at a time. The reward is 1000 gold and 1 free territory! But if you haven’t built a manor, you can only hold 500 gold at once, so the rest is wasted. So get on that!

    Clergy Splendor:

    Early game, you can only get this from completing quests and choosing to help the church. After you get 2, you can unlock a new building– the Rustic Church. You need this to upgrade your peeps from Serfs to Commoners.