Ratropolis – ビルド ガイド (Waves 20 以降用)
このガイドでは、ウェーブ 30 をクリアできるビルドの例をいくつか紹介します。
はじめに
Wave 20+で死ぬ理由
ゲーム内の敵のスケーリングは非線形です。これにより、ウェーブ 1 ~ 10 でゲームを圧倒し、ウェーブ 11 ~ 20 で少し苦戦するかもしれませんが、20 を過ぎるとすべてが圧倒されます。
ウェーブ 20+ では、各通常の敵はバーサーカーやアーマード ナイトなどのレア ユニットとほぼ同じヘルスと攻撃を持ち、AOE 攻撃、火攻撃、投射物防御などの特殊能力は言うまでもありません (詳細については、用語集を参照してください)。ゲーム)
これは、彼らがあなたの軍隊と正面から衝突した場合、あなたの軍隊のほとんど/すべてが死ぬことを意味します.生き残ったとしても、軍隊の再建に行き詰まり、さらに強力な敵と遭遇することになります.
したがって、生き残るためには、敵に対処するためのより優れたツールが必要です!
経済スケーリング
ゴールドがすべてです。新しいカードを購入しますか?ゴールドが必要です。建物ユニット?ゴールドが必要です。建物を建てる?金が必要です(しゃれが意図されています)。スキルを使う?ゴールドが必要です。レベル 2 のカードを使用しますか?さらにゴールドが必要です。さらにゴールドを取得しますか?ゴールドが必要です!
ゴールドが必要だと言いましたか?はい、常にゴールドが必要です。
したがって、生き残るための重要な要件の 1 つは、一定の金の流れが必要であるか、大量の金が必要であることです。
良いゴールドを獲得する方法はいくつかあります!
- マーチャントリーダーとしてプレイ。まあ、これはまったく役に立ちませんね。しかし、これは文字通り、ゲームでゴールドを獲得するための最良の方法です。マーチャント アビリティを有効にすると、リーダー レベルごとにカード 1 枚につき +3% を獲得します。つまり、レベル 3 では、5 枚のカードで現在のゴールドの約半分を獲得できます。レベル 6 では、5 枚のカードで合計ゴールドが 2 倍になります。マーチャント リーダーは、銀行が大きく、リーダー レベルが高い場合に最適です。能力のクールダウンと比較して、どこでいつゴールドを使うかを認識する必要があります。カードドローはあなたの最大の味方です。カードを正しくプレイすれば、ウェーブ 3 の終わりまでに最大 1,000 ゴールド、ウェーブ 10 の終わりまでに 5,000 ゴールドを獲得し、ウェーブ 20 までにマネー キャップに到達できます。
- マイニング。マイニングは紙の上では良さそうに見えますが、それ自体は恐ろしく遅いカードです。デッキを 12 回 (アップグレードした場合は 8 回) 循環させて、ポッターの価値を高める (+37 純金) 必要があります。ただし、マイニングの最も優れた点は、マイニングがその価値だけでなく、デッキにある他のマイニング カードも増加させることです。これは、マイニング カードが多いほど、スケールが速くなることを意味します。
- 1/2/3/4 マイニングで 1 回の使用でネット ゴールドに到達するまでのサイクル数
- + 37 ゴールド (陶芸家):12/6/4/3
- +80 ゴールド (農場):23/12/8/6
- +450 ゴールド (アップグレードされた他の 4 つの遺物を含むアップグレードされたレリック):116/58/39/29 またはアップグレードされた場合は 77/38/26/19
1) カードを 1 枚追加するごとにスケーリングの速度が低下すること、および 2) これは、各マイニング カードがカードごとに特定のゴールドに到達するまでのターン数であることに注意してください。 .
- 農場と穀倉。 農場は簡単なカードで、80 ゴールド/120 秒 (アップグレードした場合は 120 ゴールド) を獲得できます。穀倉は、農場からのゴールドを 3 (またはアップグレードの場合は 5) 倍にして、240 ゴールド (または両方をアップグレードした場合は 600 ゴールド) に増やします。追加の穀倉は乗数を相加的に増加させます。つまり、2/3/4 穀倉は一緒に農場からのゴールドを 6/9/12 (または 10/15/20) 倍増します。 4 つのアップグレードされた穀倉を持つアップグレードされた農場では、120 秒ごとに 2400 ゴールドを獲得できます。 This means you need a lot of base space and tavern, but it’s the only way I’ve found so far to gain a good amount of gold without economy cards.Fun note:2 upgrade reuse + upgrade labor command will make farm goes 27 times faster, allowing you to harvest the farm twice in 10 seconds. These 3 cards cost about 400 together, so make sure you do some math before doing it.
- Investment. This card can be both a run-saver and run-killer. It doubles or triples your current net worth after 90 seconds, but during that 90 seconds you’re basically running on low gold. Running on low gold doesn’t sound bad, but remember that you usually want to use investment when you have high gold (so you’d gain more gold), and those gold are supposed to go somewhere. So, you use investment, now that somewhere doesn’t have gold, and you also don’t have gold. So, before playing investment, you have to make sure you have some sizable amount of gold you can gain right away e.g. farm, low-cost economy cards, bounty multiplier currently in play, etc. Also, investment works best if you have festival!
- Relic. Relic is another interesting card. Relic will only work if 1) you have multiple smithy running, or 2) you have multiple monasteries with cleric advisor (upgrade a random card when a card is removed). Research may work, but it’s quite slow. If you decide to go with Relic, Relic is the first card you want to upgrade since Relic counts itself. This means even even if Relic is the only upgraded card in the deck, it’ll net +30 gold, which is not the best card in the world, but it’s definitely not bad. If all of your cards are upgraded, Relic is + 450 gold for a 5-card hand.
Army Scaling
If you can’t win with current units, an obvious solution is “let’s make our unit bigger!”. In Ratropolis, there are a few way you can make that happen:
- Simply getting better units. There are two ultimate units in this game, which are Royal Guard (obtained from Squire and Bachelor) and Duck (obtained from egg). It’s highly recommended to put the “baby” form of these ultimate units on inner walls since you won’t get the ultimate units of they die. Also, since both of these units are single-used, it’s highly recommended to combo with multiple Tavern so that you can deploy several of them, and with Aid Station or First Aid to keep them healthy. Upgraded them to level 2 whenever you can.
- Literally making your unit bigger! There’s a single-use skill card called syringe, which increase the max HP of a single deployed unit by 100 (or 150 for syringe level 2). If you have multiple tavern running, you can make your unit huge and harder to kill.
- Arm your units to the teeth with Re-Use and Arm. Arm is a simple skill card that give temporary buff to military cards in your hand similar to military leader’s ability. Re-Use is a skill card that makes the next skill card you used play 2 times (or 3 times if upgraded), including Re-Use. This means that if I played 2 Re-Use in a row, the next skill card will be played 4 times (and 9 if upgraded). 3 in a row will be 8 times / 27 times, and so on. So, what you have to do is playing Re-Use a couple of time, play Arm, and, boom!, you get a couple of super solders on the fields!
Side note:if you don’t have a second Re-Use, you can also do it with Specialize -> Re-Use -> temporary Re-Use you get from Specialize -> Arm
- Barrack scaling. Barrack is a building that can permanently make your unit card stronger. You read that right, it make your unit card permanently stronger. However, due to its long cooldown, you will usually be able to use it only so many times, which might not be enough for the final waves.
- There are a few cards like Visit that will allow you to use Barrack more often, but there’s one card in particular that will make this combo ridiculously strong:Labor Command. Labor Command is basically a global Work card, which is not exactly the best card in the world. However, Labor Command stacks multiplicatively with itself i.e. 2 Labor Command will make all production goes 4 times as fast (or 9, if both are upgraded), 3 will get 8/27 times, and so on. This means… well you know what I’m about to say, you can quickly upgrade your units over and over again as long as you keep multiple Labor Command in effects.
And if you didn’t skip reading the previous build, you’ll realize that you don’t need multiple Labor Command cards if you have Specialize or Re-Use. Yes, it works!
Wall Scaling
Tl;dr:
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