Battlefleet Gothic:Armada 2 – Ultimate Tyranid キャンペーン ガイド
ティラニッドのキャンペーンは、あなたの選択次第で、とてつもなく難しいものにも、笑えるほど簡単なものにもなりえます。このガイドは、痛ましい困難な道を回避し、難易度ハードの「Nid」キャンペーンを抑える方法を学ぶのに役立ちます。
基本
多くのことから、ティラニッドは敵に近づいてむしゃむしゃ食べたり、絶え間なく搭乗アクションの波を発射したりすることを意図していると信じるようになるかもしれませんが、これらはプレイヤーにとって標準以下の戦略であり、この方法でプレイするとキャンペーンがより多くなります痛い。皮肉なことに、ティラニッドは体当たりがひどいため、ダメージが大きすぎます。また、ぐにゃぐにゃで動きが遅いため、敵の船を追い払おうとすると大きな犠牲者を出すことになります。このガイドでは、ティラニッドが秘密裏に持っているとんでもない射撃能力を解き放つ方法を紹介します。
使用する船
エスコート:
コースティック ドローン
Corrosive Vanguard – 船が最も近いものではなく、1 つのターゲットに集中して攻撃できるようにするスキルを持っています。バトル ビルドに適合する場合は、いくつかの追加ポイントに値します。
軽巡洋艦:
アシッド・ヴォイドプラウラー
クルーザー:
レイザーフィーンド
Bio Infestation Razorfiend – スカウトするファイターがいます
巡洋戦艦:
無視 – これらは敵に近づいて噛むためのものであるため、使用しません
戦艦:
バイオ アシッド ハイブシップ
ほとんどの場合、船が前方に発砲するように設定されていることを確認してください。
武器
Pyro-Acid Weapons は Macro Weapons のようなもので、最初にターゲットにダメージを与えるシールドに向かって飛んでいき、次に船体にダメージを与えます。
バイオプラズマ兵器は、盾を無視する点を除けば槍のようなものです。そのため、前方発射するヘビー バイオプラズマ キャノンを搭載した 4 ~ 5 隻のハイブシップ、トラッキング センス スタンス、およびバイオプラズマ武器の射程を +4500 にするアップグレードと発射時間を半分に短縮するアップグレードを使用すると、シールドが全体にかかっていても、船をすばやく破壊できます。
しかし、一般的にパイロ酸の方が優れていると私は主張します。その理由は後で説明します。
技術的スキル
常にSpore Fieldを最初に選択し、採用できる最高の提督が別の最初のスキルを持っている場合は、2番目のスロットにSpore Fieldを選択してください.その他のスキルについては、Supercharged Void Shield 相当品または Tyranids 用の Augur Probe 相当品のいずれかです。 Augur プローブは敵を検出するのに適しているため、敵を撃つことができます (特に戦闘機を発射できる船を偵察に持ってこなかった場合、Aeldari に対して特に重要です)。テレポート スキル「Void Lurker」は、艦隊を星雲に駐車し、Void Lurker を持った Admiral を敵の護衛に見つかるまで前進させる場合に、私が提案する戦略に役立つ可能性があります (AI はあなたの隠れたユニットの場所を知っているため)。彼らはスキャン スキルを使ってあなたの提督を検出します。あなたはすぐに提督を艦隊の元にテレポートさせ、彼を星雲に連れて行きます。
農業艦隊
Tyranid キャンペーンでは、100 リソースを支払って、ターンごとに 10 リソースを提供する構造を構築できます。ただし、主な収入源はオキアミ群れ (1 ターンあたり 40 リソース) とスペース ウェールズ (1 ターンあたり 80 リソース) を含むシステムから得られます。これらのリソースを取得するには、その星系に艦隊を配置する必要があります。その艦隊は旗艦さえあればいい。このようにして、宇宙クジラのある星系に艦隊を配置し、同じ星系に +10 の資源構造を構築することで、キャンペーンでプラスの収入を得ることができます (オキアミの群れは価値がありません。宇宙クジラで十分です)。 /P>
(1) ネメシス テッセラにはスペース クジラ、(2) メデューサには (2) スカラスには (2) スペース クジラが存在します。これら (5) があなたの稼ぎ手になります。 Eidolon には 1 つの星系に 2 つのクリル ショールがある星系もあるため、事実上 Space Whales と同じですが、キャンペーンのその時点までには勝利に近づいているはずです.
5 つの Space Whales システムのそれぞれにフリートを配置し (理想的には、フリートはお金を節約するための安価な旗艦にする必要があります)、これらの 5 つのシステムのそれぞれで +10 の収入構造を構築します。
造船
プラネット ネストを最初に、次にムーン ネストを含む星系に孵化場を建設します。小惑星の巣に孵化場を建てることさえ気にしません。スカラス セクターにはとんでもない数の巣があります。スカラスを占領すると、主要な造船センターになります。
構造
場合によっては、船を修理するために即時修理構造を構築する必要があるかもしれませんが、一般的には、孵化場を適切な場所に構築したら、他のすべては+収入構造にする必要があります.
蔓延
非常に難しいキャンペーンをとてつもなく簡単にする能力。
Nemesis Tessera でミッションを完了すると (Medusa と Belial IV が侵略できるようになると確実に)、システムに投資する能力がアンロックされます。セクター内の星系をクリックすると、説明ボックス (星系を所有している場合、通常、構築できる建造物やそこにある惑星などが表示されます) に、クリックできる紫色の円のアイコンが表示されます。システムに侵入するために 100 のリソースを消費します。最初の 2 つのレベルが完了すると、システム内に存在する敵軍の戦闘能力が低下します。第 3 レベル (完了後、侵入が完了するか、AI 侵略によって根絶されるまで) では、1 つの移動ポイントを使用して、艦隊をそのシステムにテレポートできます (センチネル ワールド セクターからベリアル IV セクターまで、非常に長い距離です)。 4 レベルを完了すると、星系に対して無料の小艦隊攻撃が開始されます。通常、この攻撃は AI 艦隊を防御することによって打ち負かされ、うまくいけば防御を弱めるのに役立ちますが、星系が防御されていないか、AI 艦隊が十分に弱い場合は、星系を占領します (新しく捕獲された星系は空になります。これから無料のフリートを取得しないでください)。 5 レベルの完了は、システムの自動獲得キャプチャーです。すべての敵の防御者と防御が打ち負かされ、システムはあなたのものになります.
これがインフェステーションの強力な方法です。侵略のためにセクターがロック解除されるとすぐに、セクター内のすべてのシステムに感染します(グレー/ニュートラル/制御されていないシステムを除く)。その後、セクターを毎ターンチェックして、AI が何をするかを確認します。 AI の敵が制御されていないシステムを捕獲するまで待ってから侵入してください。あなたが侵入した後に敵の派閥がシステムを捕獲した場合、それが制御されていなかったか、別の敵の派閥によって保持されていたかに関係なく、あなたの侵入は根絶されます。必要に応じてシステムを再感染させます。あなたが待っている間に、あなたの艦隊がすでに戦っているシステムで征服を完了してください。 12 ~ 15 ターン後、運が良ければ、侵入した後に AI が別のシステムをキャプチャできなかった場合、セクター内のすべてのシステムを突然所有することになります。そうではなく、システムに再侵入するのを忘れたとしても、生存者を簡単に始末することができます.したがって、Scarus、Chin-chare、Agripina などのより大きなセクターを征服しようとして、何十回も戦いを繰り広げなければならないよりもはるかに簡単です。
キャンペーンの進行
あなたはベリス・コロナから始めます。次にネメシス・テッセラ、メデューサ、ベリアルIV、スカラス、キャリバン。その後、Scelus と Agripinaa、Chin-chare と Sentinal Worlds、Eidolon、そして最後に Cadian Sector (最後の任務は Cadia 星系にある) だと思います.
キーノート: ティラニッドはどの艦隊でも任務を遂行できますが、任務に使用しなければならないアドミラル スパイアやアマルクン ザ ギャザラーのリーダーはいません。
時間を無駄にしない方法
ティラニッド キャンペーンは、完了するのに最も速いキャンペーンの 1 つになる可能性があり、そうあるべきです。そこでは、ミッションからミッションへとすばやく移動でき、速度を落とすだけで感染がキャンペーンをスピードアップするのに任せることができます。 Belis Corona、Belial IV、Caliban、Scelus は消耗品のセクターです (最終的には Nemesis Tessera も同様であり、Necrons を完全に倒すとおそらく Sentinel Worlds になります)。セクターのミッションを完了したら、それらを AI に任せることができます。 AIがセクターからセクターへと攻撃できるとは思えません。システムからシステムへの攻撃のみです。特にキャリバンとベリアル IV は、ミッションを完了した後は保持する価値のない、価値のないセクターです。最初にそれらをキャプチャするときに、それらのセクターの孵化場とリソースの建物にリソースを費やすことは大したことではなく、ミッションを実行し、侵略から防御するためにすでにそこに艦隊を持っていますが、先に進んだら、移動しますの上。惑星が食い尽くされるのに十分な時間だけシステムを保持する必要があり、それには約 3 ~ 4 ターンしかかかりません。システムを防御したり、システムを再感染させたり、システムを放棄した後に構造物にリソースを浪費したりしないでください。
+income 構造に費やされたリソースのコストを回収するだけでも 10 ターンかかり、AI は 10 ターンが経過する前に侵略を開始する可能性が非常に高いです。 Caliban と Scelus は、これらのセクターで 20% のターンあたりの侵略チャンス システムを持ち、Chin-chare は Jubal で同じですが、♥hare は Eidolon と Agripinaa に接続するため、保持する価値があるかもしれません。 Scelus は、Medusa、Scarus、Chin-chare を接続するため、保持する価値があるかもしれません。特に、Belis Corona、Nemesis Tessera、Caliban、Belial IV をすでに放棄していて、フリーの艦隊がいくつかある場合はなおさらです。
Eidolon に到達するまでに、少なくとも 12 の艦隊を保有している必要があります。 Space Whales 用の 5 つの艦隊 (Nemesis Tessera を完全に放棄する準備ができたら、その資源艦隊を Eidolon の double Krill Shoal システムに移動できます)、Scelus の 20% 侵略チャンス システム用の 1 つの艦隊 (Scelus を保持したい場合) )、♥hare の Jubal 用の 1 つの艦隊、AI の侵略に対応するための 2 つの艦隊、ミッションを遂行するための 3 つの艦隊。
ウォークスルー
重要な用語: 艦隊は 1 つの艦隊、アルマダは同じ星系内の 2 つまたは 3 つの艦隊です (一度に 1 つの星系に配置できる艦隊は 3 つまでです)
ステップ 1: クルーザー クラッシュのみとハードの難易度を選択し、キャンペーンを開始します。
ステップ 2: 最初のアップグレード ポイント以降。最初のアップグレードでは、ネビュラまたはアステロイド フィールドにいる間、パイロ アシッドとバイオプラズマの武器のリロード時間を 50% 短縮する右端のアップグレードを取得します。これは非常に重要です。戦闘のセクションで説明します。 Auto-Engage をオフのままにすると、Auto-Engage により船が敵を追跡し、船を星雲または小惑星帯に留まらせます。また、落雷用のリクター・ブロードのアップグレードを取得してから、+100 ヘルスラインを下に移動し、次に +シールド. +25% の速度で終了するラインと、バイオプラズマ武器の +4500 範囲で終了するラインは良好です。胞子フィールドの +9000 識別範囲も同様に優れています。
ステップ 3: 完全に平準化された提督の特性については、ティラニッドにとって収入が非常に厳しいため、すべての艦隊の維持費 -25% の特性が最良の選択肢かもしれませんが、スタックしません。 +10% の修理率と +3 の部隊再生特性は常に役立ちますが、スタックしません。 +1移動ポイントに行くことに決めた場合、これは常に良いことですが、それはあなたの同盟レイドのすべての提督が+移動特性を持っていることを確認した場合に限られます.
どの提督と一緒に戦闘に参加するか、特にミッションに使用するアルマダをすばやく選択すると、1 人の提督に +10% の修理率/+3 の部隊再生特性と -25% の維持費を与えることができます。主要な戦闘艦隊のもう 1 つの提督の特性 (攻撃時に 3 つの艦隊を運用している場合、その提督ですべての船を徴兵する場合、+2 経験値の徴兵特性が適切です)。
ターン1
あなたはベリス・コロナから始めます。この最初のターンを攻撃しようとさえしないでください。実際に勝つために船を募集するのに十分な船や資金がありません。たとえそうしても、あなたのスタートを台無しにしてしまいます.
初期の両方の艦隊 SE を最初のミッションのある星系に移動させ、その星系を支配します。オキアミの群れがあるため、その星系に少なくとも 1 つの艦隊があれば、マイナスの収入を止めることができます。このターンに孵化場を建設します。数ターンで船を募集するために必要です。最初の 2 つの艦隊のそれぞれで、最高の船を旗艦にして、他の船を解散させます。最高の船は、(1) アシッド ボイドプラウラー (2) バイオ アシッド ボイドプラウラー (3) 腐食性投射物ボイドプラウラーです。あなたの目標は、Acid Voidprowler をすべて倒すことです。
これで、ベリス コロナと SE システム、SE システムで構築された孵化場、それぞれの旗艦のみを備えた 2 つの艦隊、およびプラスの収入が得られました。現時点でできることはこれだけです。ターン終了。
追記敵の艦隊がベリス コロナを攻撃していることを心配する必要はありません。この段階では、敵の艦隊は防御しているようです。
P.P.S.ベリス コロナに別の孵化場を建設できる場合は、そうするか、可能であれば次の数ターンにそうしてください。
ターン2
建設ポイントと収入を得る以外に何もすることはありません。ターン終了。
ターン3
建設ポイントと収入を得る以外に何もすることはありません。ターン終了。
ターン4
最終的に食い尽くされた世界から大量の資源を受け取ったはずです。これで、完全な構築ポイントも得られるはずです。
- ステップ 1 – 別の艦隊を募集し、Spore Field Technical Skill と Acid Voidprowler を旗艦とする Admiral を獲得してください。ミッションを完了する前に、3 つの艦隊があることを確認する必要があります。これは、ミッションを完了するための報酬として別の艦隊を取得し、4/3 の艦隊を与えるためです (つまり、艦隊の制限は 3 ですが、4 つの艦隊を持つことになります)。
- ステップ 2 – アシッド・ヴォイドプラウラーを最高の 2 つの艦隊に採用します (理想的には、技術スキルのための胞子フィールドを持っているでしょう)。このミッションの後、オキアミの群れを養殖するためにその艦隊を SE 星系に残すので、今のところ旗艦だけで 1 つの艦隊を残したいと考えています。
- ステップ 3 – ミッションに必要な 2 つの艦隊を編成するのに十分な建造ポイントがない場合は、ターンを終了して建造ポイントを増やすことができます。それ以外の場合は、ミッションを実行してください。その後、ベリス コロナに新しい艦隊ができたら、非酸性のボイドプラウラーを解散し、その艦隊には旗艦のみを配置します。 If you still have a Corrosive Projective Voidprowler in 1 of your fleets in SE System, you can transfer it to the fleet you will be leaving in SE System, make it the flagship, and then transfer the acid voidprowler to your combat fleets.
ターン5
You should have 4 fleets. You will move your 2 combat fleets in SE system to Belis Corona to join your third combat fleet, leaving your farming fleet in SE System. Make sure you have enough Acid Void Prowlers, then attack NE system with 3 fleets (unless they built a minefield, then you’ll only be able to bring 2, but should be enough).
ターン6
Now attack NW system.
ターン7
Now attack SW system to secure Belis Corona Sector. *Bug Warning* If I centered my screen on SW system, my game crashed. I was thankfully able to load the save and move my screen to center on Belis Corona, which seemed to resolve the issue. Be careful having your screen too far to the corner of the screen.
Turn 8 and Beyond
Waiting until Turn 4 to get the huge influx of income from devoured worlds and the construction points to build your fleets up was the crucial step. After that, if it takes you until Turn 9 or 10 to be at this point, that should be fine.
Once you have taken Belis Corona, take Nemesis Tessera sector, build Hatchery in Nemesis Tessera system and +resource building in the rest, especially the system with the Space Whales. If you have a 5th fleet at this point, or if you are skilled enough to safely win battles with only 2 fleets, park a fleet in the Space Whales system, while also still having that farming fleet in the Krill Shoals system in Belis Corona. As soon as Belis Corona starts getting invaded, you are going to move that farming fleet out of Belis Corona and abandon Belis Corona.
Once you secure Nemesis Tessera sector and do the mission, you should unlock Medusa and Belial IV sectors and the ability to infest worlds. Immediately infest all of Belial IV while invading Medusa sector with your combat fleets. If you want to infest Medusa systems you can, may be a waste of resources, may be helpful in case you get bogged down, you should have plenty of resources so go ahead and infest to be safe, up to you.
If you secure Medusa quickly and your fleets are in good shape, you may be able to teleport your fleets to Belial IV before the infestations complete which will end your ability to teleport fleets to that sector (unless 1 system is still infested with Level 3 infestation completed). Otherwise you will have to move them to Belial IV the normal way.
When Scarus becomes available, infest all the systems (again, wait until uncontrolled systems get captured before infesting). Do the same for Caliban, Chin-chare, etc. Once the infestations complete and the sectors become completely or almost completely yours, move in to mop up if needed then do the missions. You should be able to move through the missions and campaign briskly (roughly 100ish turns on Hard for my first Tyranids playthrough vs around 200 turns on Normal for my Imperium playthrough).
Battles
You’ll start with all Acid Voidprowler Light Cruisers; at this stage while you are using light cruisers that don’t have hangar bays and therefore no fighters to scout for you, make sure you bring an Admiral with a Probe skill and/or Escorts for their scan ability and protect the escort… if you cannot detect the Aeldari or Chaos ships, they will sit outside your range and snipe your fleet to death.
When the points allowance makes sense to do this, which should hopefully be quickly, add at least 1 Bio Infestation Razorfiend Cruiser to a fleet and your battle queue. This razorfiend type still has the forward-firing pyro-acid cannon that fits the strategy, but has a hangar bay so it can launch fighters to scout an area in case you do not have escorts or a probe technical skill. Again, this is crucial for detecting stealthed Aeldari and Chaos so your ships can shoot them.
While keeping 1-2 Bio Infestation Razorfiends for their ability to scout with fighters, eventually you will probably want to upgrade the Acid Voidprowlers to Razorfiends for increased durability and to make your fleet easier to manage in battle (However, I would like to know how acid voidprowlers do in a 1500 point battle; you can bring 13 acid voidprowlers at 111 points each in a 1500 point battle, while only bringing 8 razorfiends at 169 points each in the same scenario).
Or, once you get to the points allowance to bring 3 Bio Acid Hiveships + Acid Voidprowlers, you can go that build. I believe the BA Hiveships have launch bays so you don’t need BI Razorfiends for their fighters, and the BA Hiveships have dual forward firing Pyro Acid Cannons (but with Bioplasma broadsides)
You might ask, if Bioplasma can bypass shields and you can mitigate the short range with Tracking Senses Stance and then completely negate the short range shortcoming with an upgrade, why not bring the regular Hiveship that has dual forward Bioplasma Cannons? Indeed, if you bring 4-5 Hiveships once you get the range upgrade and park them in a Nebula and Spore Fields and in Tracking Senses Stance, yes, they can rapid-fire shield ignoring heavy hitting 100% accurate shots to delete enemy ships, it is fantastic. And yes you can get the range upgrade before too late in the campaign. Problem is, by the time you get far enough in the campaign that the points allowance lets you bring 4-5 Hiveships into battle, the campaign will just about be over (or already over if you are really fast). The bigger problem is that, let’s say you run just 2-3 Hiveships with the rest being voidprowlers or razorfiends with their Pyro-Acid Cannons, Bioplasma IGNORES shields completely while Pyro-Acid damages shields first then the hull. So while your 2-3 Hiveships are taking out chunks of hitpoints but not just deleting ships like 5 of them would, the other ships are hitting the shields and not helping the Hiveships delete the enemy.
Whereas the BA Hiveships have HEAVY Pyro-Acid Cannons, so 2-3 of those + lots of acid voidprowlers or razorfiends will delete enemy shields and then almost as quickly delete enemy ship hitpoints too. So in summary, Pyro-Acid is better. Strength in overwhelming firepower.
You will park your ships in Nebula or Asteroid Fields where they will machine gun down enemy ships with their Pyro-Acid forward weapons, assuming you heeded my advice and chose the “half reload speed while in Nebulae/Asteroids” upgrade as your first upgrade. Going forward I’m just going to write Nebula but remember you can use Asteroid Fields. Make sure your ships are set to fire “forward” rather than broadside, although they already should be set to this. Make sure “Auto-Engage” is OFF, as you want your ships to stay put at the location you order them to put (Key Info – with Auto-Engage OFF your ships will stay where you tell them to move and not automatically move to attack enemy ships but will still fire on enemies within range, but if you order them to attack a specific ship they will move to engage and circle for broadsides, unless they are set to fire forward and are already in range). Fit all your ships in the Nebula, ideally space them out so that they can each turn 360 degrees (full circle). Once they are in position, I would also set them to the “stay put” engine status (Burn Retros for Imperium Ships); simply put click the button that causes them not to move even if you order them to attack a target. Your pyro-acid cannon range is 9000 normally, with Tracking Senses Stance it will be 13500. Bioplasma weapons start with a range of 4500 until you get an upgrade to double that; with Tracking Senses it will be 9000 (and 13500 with the upgrade) I recommend starting the engagement with Tracking Sense Stance to get hits in early; if the enemy moves within 9000 range then Reload Stance is better, especially for Shield Regeneration and skill cooldown reduction.
Now why did I tell you to choose Spore Field Technical Skill always? Because for some reason Spore Fields are counted as Nebula by the -50% reload upgrade I told you to pick, and it stacks with the Nebula your ships will be parked in and the Reload Stance. This is how your ships will turn into machine guns. Also, by parking in the Nebula, your ships will re-stealth once they stop being marked/detected (Spore Fields also re-stealth your ships). This means you need to destroy the enemy escorts pronto so they enemy cannot scan you and so you re-stealth; once you re-stealth and the enemy can no longer scan to detect you, the enemy capital ships will have to move closer to the Nebula and therefore to your ships in order to detect your ships. This includes those nasty Aeldari and Chaos ships that otherwise can snipe your ships from halfway across the map as long as your ships are detected. While the enemy moves in you can shoot them and it also allows you to switch from Tracking Senses to Reload to get more shots in faster.
You can also use the spore fields another way, you can place them in front of the incoming enemy ships to mire them down while your ships blast them (useful against Orks that intend to ram you). And if you get the upgrade that gives Spore Fields +9000 identification range, they can detect the ships that try to go around the spore fields to hit your flanks.
Some missions do not allow you to stay still waiting for the enemy but instead force you to move forward and attack, and these are typically the harder missions.
But other missions and pretty much all the normal cruiser clash battles allow you to find a Nebula and camp there and let the AI come to you, which they will, because they know where you are even when stealthed. Take advantage of this to make the AI come to your side of the map, because your Tyranid ships are squishy, and if the enemy destroys one of your ships, your reinforcements will always come from your starting side of the map, and enemy reinforcements come from their starting side. The closer the fight is to your side of the map the more of an advantage you will have, especially on Hard difficulty where the enemy often outnumber you. If you lose ships, your reinforcements will be right there to help turn the tide. If you are destroying their ships with no losses, their reinforcements must cross the whole map, often one at a time, giving you time to pick apart their fleet ship by ship.