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SCP:Nukalypse – すべての SCP (敵、能力、スポーン、行動、弱点)

このガイドでは、敵や安全なタイプを含むすべての SCP について、その能力、スポーン、行動、弱点とともに説明します。

基本

SCPとは?

SCPは異常実体です。それらはさまざまな形で提供され、次の 5 つのオブジェクト クラス カテゴリに分類できます。

  • 安全 – Safe クラスの SCP は簡単かつ安全に収容できます。これは、SCP の取り扱いや起動が脅威にならないという意味ではありません。
  • ユークリッド – Euclid クラスの SCP は、完全に封じ込めるためにより多くの資源を必要とするアノマリー、または封じ込めが常に信頼できるとは限らないアノマリーです。これは通常、SCP が十分に理解されていないか、本質的に予測不可能であることが原因です。
  • ケテル – Keter クラスの SCP は、一貫して確実に収容することが非常に困難なアノマリーであり、封じ込め手順はしばしば広範かつ複雑です。異常をしっかりと理解していないため、財団はこれらのSCPをうまく収容できないことがよくあります。
  • タウミエル – Thaumiel クラスの SCP は、財団が他の SCP を収容するために特別に使用するアノマリーです。それらは機密扱いであり、ほとんどは O5 メンバーのみが知っています。
  • 無力化 – 無力化された SCP は、故意または偶発的な破壊、または無効化によって、もはや異常ではなくなった異常です。

SCP-173

SCP財団からの情報:

SCP-173はコンクリートと鉄筋で構成されており、Krylonブランドのスプレー塗料の痕跡があります。 SCP-173は活発で非常に敵対的です。オブジェクトは、直接視線内にある間は移動できません。 SCP-173の視線をいつでも遮ってはいけません。オブジェクトは頭蓋骨の付け根で首を折ったり、首を絞めたりして攻撃したと報告されています。

職員は、コンテナ内に誰もいないときに石をこする音がコンテナ内から発生したと報告しています。これは正常であると考えられており、この行動の変化は勤務中の HMCL スーパーバイザーに報告する必要があります。

行動:

ゲームでは、プレイヤーが施設にスポーンしてから 5 ~ 15 分後に、SCP-173 の部屋のドアが開きます。これが発生した後、SCP-173は「パトロール」フェーズを開始し、施設を検索してプレイヤーを追い詰めようとします。 SCP-173がプレイヤーから5~10m以内にいる場合、SCP-173は交戦し、プレイヤーの後を追う「攻撃」フェーズを開始します。プレイヤーが近すぎてまばたきをすると、SCP-173はプレイヤーを[編集済]します。

場所:

弱点と能力:

  • ダメージ出力:即死
  • 173 の攻撃で殺されるのを避ける方法はありません。
  • 弱点:弾丸…たくさんの弾丸
  • SCP-173は十分な弾丸を撃つとバラバラになります。

SCP-049

SCP財団からの情報:

SCP-049は一般的に財団スタッフに対して誠実で協力的ですが、「疫病」と呼ばれるものの存在下にあると感じると、特にイライラしたり、時には完全に攻撃的になったりすることがあります.

SCP-049はペスティレンスの影響を受けていると見なす個人に対して敵対的になり、そのようなものに遭遇した場合はしばしば拘束する必要があります.放っておくと、SCP-049は一般的にそのような個人を殺そうとします。 SCP-049は、皮膚に直接接触することで生物のすべての生物学的機能を停止させることができます。彼らは通常、死体が常に携行している黒いドクターズバッグの中に入っている器具を使用して、死体に大雑把な手術を施そうとします。これらの手術は常に「成功」​​するとは限りませんが、しばしばSCP-049-2実例の作成につながります.

行動:

ゲームでは、SCP-049 の部屋のドアは、プレイヤーが重収容ゾーンに入ってから 2 ~ 8 分後に開きます (詳細は「ロケーション」ガイドを参照)。 SCP-049はプレイヤーを探します。プレイヤーがSCP-049から5m以内にいる場合、彼らはプレイヤーに向かって歩き始め、時折話し始めます。 049がプレイヤーから1~2m程度の距離にあると姿勢が変わります。この段階で彼に触れると、プレイヤーは即死します。

場所:

SCP-049 は重収容ゾーンに出現しますが、入口ゾーンではプレーヤーを追跡できます。彼は ライト コンテインメント ゾーンや サーフェス ゾーンには行きません。

弱点と能力:

  • ダメージ出力:即死
  • 現在、049 の致命的な攻撃を回避する方法はありません。
  • 弱点:弾丸とテスラ ゲート
  • 厚いコートを持っていますが、弾丸や致命的な量の電気を止めることはできません.

SCP-096

SCP財団からの情報:

SCP-096は筋肉量が非常に少なく、体重の予備分析は軽度の栄養失調を示唆しています。高次脳機能の兆候は見られず、知性があるとは見なされません。

SCP-096は通常、極めて従順です。しかし、誰かがSCP-096の顔を見ると、直接、ビデオ録画、または写真でさえも、かなりの精神的苦痛の段階に入ります. SCP-096は両手で顔を覆い、支離滅裂に叫び、泣き、せせらぎを始めます。 Approximately one to two minutes after the first viewing, SCP-096 will begin running to the person who viewed its face.

Behaviour:

SCP-096 is the main SCP and antagonist and will be automatically triggered at the beggining of any new game. After breaching containment, it will remain hidded for 15-20 minutes if the player is in Heavy Containment Zone or Entrance Zone (more info in “Locations” guide).

Location:

SCP-096 spawns in Heavy Containment Zone or Entrance Zone. He will not go down to Light Containment Zone or Surface Zone.

Weakness &abilities:

  • Damage output: instant kill.
  • SCP-096 will break any doors in it’s way to kill the player. The only doors that can stop it are titanium doors like in SCP-914’s chamber, SCP-372’s chamber or any other locked door.
  • Weakness:Tesla gates.
  • Bullets are ineffective against SCP-096 due to its body mass and overall speed when triggered. Tesla gates might prove effective, though it has to be in direct contact with one.

SCP-914

Info from the SCP Foundation:

SCP-914 is a large clockwork device weighing several tons and covering an area of eighteen square meters, consisting of screw drives, belts, pulleys, gears, springs and other clockwork.

When an object is placed in the Intake Booth, a door slides shut, and a small bell sounds. If the knob is turned to any position and the key wound up, SCP-914 will “refine” the object in the booth. No energy is lost in the process, and the object appears to be in stasis until the Output Booth door is opened.

Behaviour:

SCP-914 can be used to “upgrade” or “downgrade” keycards depending on the setting.

Location:

SCP-914’s room can be found in Light Containment Zone. It requires a researcher card or above to open the large door.

Weakness &abilities:

  • Damage output:None.
  • SCP-914 is safe and will not harm the player.
  • Weakness:None.
  • It isn’t alive and it can’t be turned off.

Settings:

  • Rough – Will destroy any keycard.
  • Coarse – Downgrade keycard by 1 level
  • 1:1 – ???
  • Fine – Upgrade keycard by 1 level
  • Very Fine – Has a 1/5 chance of upgrading any keycard to an O5.

SCP-294

Info from the SCP Foundation:

Item SCP-294 appears to be a standard coffee vending machine, the only noticeable difference being an entry touchpad with buttons corresponding to an English QWERTY keyboard. Upon depositing fifty cents US currency into the coin slot, the user is prompted to enter the name of any liquid using the touchpad. Upon doing so, a standard 12-ounce paper drinking cup is placed and the liquid indicated is poured.

Behaviour:

SCP-294 can dispense almost all liquids when they are typed into the keyboard if 50 cents are placed in. These drinks range from soft drinks and juices, to deadly chemicals and poisons.

Location:

SCP-294 can be found in the lower floor of the cafeteria in Entrance Zone.

Weakness &abilities:

  • Damage output:Dependent.
  • Some drinks may harm or kill the player.
  • Weakness:None.
  • Cannot be turned off.

Note:  Not all liquids have been discovered and some liquids are missing from the machines database. These liquids may or may not have an effect on the player. Some give buffs while some may kill the player. Be careful when dispensing anything that is not meant to be drinked.