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X4:Foundations – タスク フォースを効果的に採用する方法

機動部隊ガイド

タスクフォース

タスク フォース (TF) は、定義された単一のタスクまたは活動に取り組むために設立されたユニットまたはフォーメーションです。

このコンセプトは単純ですが、ゲームのフリート ロジックを理解すると、より用途が広く効率的になります。タスク フォース構造を使用し、部下を特定の役割内に閉じ込めておくことで、彼らが投射する力は、より少ないリソース コストではるかに致命的になり、エンド ゲームの結果でプレ プレイヤー ウォーフと造船所の使用に適合した安価な派閥の使用が開かれます。

何にでも取り組むためのオールラウンダーなビルドではなく、特定のタスクに合わせてビルドします。あなたの艦隊は、キセノンがあなたに投げかけるあらゆるものに対抗できる生きた作業ユニットになります.

ゲーム内艦隊の役割の説明

ゲーム内の艦隊の役割を分類してみましょう (攻撃、防御、迎撃、指揮官との交易、補給艦隊):

  • 攻撃 =司令官に対して攻撃するように設定されたエンティティは、司令官が攻撃しているターゲットとのみ交戦します。
  • Defend =Defend for Commander に設定されたエンティティは、Commander を攻撃したターゲットとのみ交戦します。それ以外の場合は攻撃しません。
  • インターセプト =インターセプトに設定されたエンティティは、司令官のレーダー範囲内にあるすべての S および M 敵と交戦し、レーダーから出た場合は解放されます。司令官が動いている場合、彼らは干渉を実行し、脅威を解放するか、脅威を殺します(時々彼らは愚かになり、まれに戦います)*変更されたレーダー範囲が迎撃範囲を拡張するかどうかはわかりません。キャリアのために。
  • 貿易 =指揮官と交換するように設定されたエンティティは、指揮官を補充します (艦隊補給船を供給してセクターにとどまることができるようにするために使用されます)。これにより、艦隊が任務のために準備されている場合、損失なしで艦隊を運営し続けることができます。
  • リ>
  • 補給艦隊 =これは、親の指揮官の下にあるすべての船に補給と修理を行います (補給船のみ)。

ゲートを守り、通過するものの95%をキャッチできるサンプルフリートで使用する特定の役割(上記のすべてを使用)。司令官に何かをするように命令すると、その潜水艦は仕事をして仕事に行きます

司令官を脳と考え、すべての潜水艦をその脳の触手または腕と考えてください。

フリートの例とゲーム メカニクスの使用方法

TF Riposte – 基本ゲートガード 序盤

Colossus Sentinel – ファンにヒットした場合に備えて、オールラウンダーのみを作成します。 L turrets Plas と M turrets Flack これがあなたの指揮官です

  • 攻撃アーム: キセノン K やステーションと戦うと損失を被るので、ここには戦闘機はありません。私たちは強く、絶対に打ちたいと思っています。

プラズマ最速のエンジンを搭載した 4 台の Behemoth バンまたは Oddy バン。あなたがエリート艦隊を行うことができるとき、スピードのために後でガラガラヘビ

  • 防衛部門: (こいつらは指揮官への脅威に対応するためだけにいる。

4 x Behemoth すべてのプラズマを送り、ヴァンガードの速度を必要としないため、司令官の近くにとどまるため、センチネル タンクを維持します。

  • 迎撃アーム: 唯一の仕事は、範囲内のすべての S と M をクリアしてから、再ドッキングまたは修理することです。

  • 10 x ペルセウス バン。彼らはボルトとイオンを手に入れます。これらの連中は最速で、あなたの動きの速い敵を捕らえ、その盾をすばやく倒します。
  • 10 x Nodan Sent 私は彼らに 2 つのシャードを与えます。彼らは高速であり、細断しなければ戦闘機をアレスに縛り付ける高い機動性を持っています。
  • 10 x Ares/eclipse で戦闘機を倒すことができますが、2 ~ 3 プラが最も遅くなりますが、最初の 2 組の戦闘機がまだターゲットにいる場合、彼らは殺します。

SまたはMの主な間違いは、それらを攻撃または防御に使用して、損失を被ることです。 2 つ目の間違いは、動きの遅い頑丈な戦闘機だけを使用することです。それらを速度で階層化すると、ほとんどすべての中型戦闘機をキャッチして第 1 波をバックアップする高速戦闘機と、回復力のある M 船または S と M のファーボールが飛び込んだときに遅いノックアウト パンチが得られます。また、それらは少し広がるので、ターゲットを変更する際により多くのフィールドをカバーします * 船をワープから引き離すディスラプター ミサイルを備えた 5 台のペガサス バンを維持したいのですが、それが正しく機能しているとは思いません。

Supply ship:fleet resupply Monitor in groups work really well but for cheap i use (you could also make dedicated supply fleets).

  • 1 x Nomad Sent holds alot parts later i use 3 x monitors for raptor fleets.
  • 4 x Cormarants as trade ships they are somewhat beefy not too slow has more teeth (feels like military supply).

Example of how this plays out at the gate:OOS (in sector you just need mor destroyers for those nasty ks)

  • Commander is set to protect 40km in front of gate.
  • 2 ks jump in with multiple S M subordinates immediately your cv starts launching fighters they arrive before all the enemy gets through the gate and melt fighters fast.
  • Meanwhile your attack destroyers are headed into the fray with commander slower but behind enemy fighters are toast and yours are returning to cv and repairing if needed.
  • 1st k is getting focus fired by attack arm.
  • 2nd k slips past unchallenged and pings the commander drawing the attention to defense arm.
  • Behemoths are already in range and immediately attack torp fighters launch and nuke the attacker.
  • If 1st k still up comander gets closer if takes a hit all behemoths go in and torps.

This example is a basic gate gaurd setup geting what would seem like a pretty lopsided attack on it but handling it like a machine.

Another senario is stupid fast fighters and miners comming in gate to get to traders or your pickle factory with only a dock up. Your pure interceptors will catch them most the time. also the pesky miners.

If i plan to take a sector from Xenon i block its gates with gate gaurd fleets then i have a dedicated 10 Attack Destroyer with Carrier intercept / supply support kill stations and capitals. I can que up targets and they will do it repair as needed and that sector is cut off from the response Ks that will jump in.

You could in theory build a bomber wing with several supply ships to cover missile restock launch bombers from a sector away by individually selecting them after attack they will leave to sector with sup ships to rearm repair

M ships make great escorts for Universal Traders 2 minnator sentinels and 2 osprey drone ships set to defend it they are ok in intercept role but then you have the M pad to deal with on carrier. I use em as heavy hitting interceptors on the raptor it has a good amount of pads.

I usually name fleets based on capabilities.

TF Buckler, TF Riposte, TF Parry =Cheaper Gate plugs.

DG Hammer, DG mallet, DG mace =These are offensive destroyer groups with like 10 destroyers and a small cv can gaurd gates.

BG Hellfire, BG Storm =Bomber Groups

QRF Dragon, QRF Knight =Quick reaction Force fast corrvetts and similar speed fighters no support just ment to react to un expected and travel several sectors fast then leave after clearing incursion. Like those S M ships attacking a station you are building and sector owner is asleep at the wheel. They clear gates faster if you select all the ships and either fly to, attack, or attack all in range.

Adding TF for example groups them in list and the name after lets you keep in mind oh yeah TF Ragnarok is holding back Family kitt.