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Risk of Rain 2 – コンプリート アチーブメント ガイド (入手方法)

すべての実績を紹介し、それらを取得する方法、それらから得られるもの、さらにはそれらを取得しやすくする方法を説明するガイド.

すべての実績を取得する方法

はじめに

アチーブメントは 1.0 アップデートと共に導入され、ゲーム内のチャレンジに基づいています。各チャレンジ、つまり各成果により、アイテムやサバイバーなどのさまざまなゲーム内コンテンツがアンロックされます。これらのいくつかは混乱を招く可能性があり、より簡単に完了するために使用できるいくつかの戦術を持っている場合があります.そこで、このガイドの出番です。このガイドでは、すべての実績を見て、該当する場合は、達成に苦労している人を助けるためのヒントを提供します。

実績は、それを達成するために必要な特定のアクション/イベントに関連してグループ化されます。各セクションは次のように構成されます:

  • サバイバー
  • 主なスキル
  • 二次スキル
  • ユーティリティ スキル
  • 特技
  • その他のスキル
  • 白いアイテム
  • 緑のアイテム
  • 赤いアイテム
  • 装備
  • 月のアイテム
  • 月の装備

一部のセクションには複数のパーツが含まれます。その場合、各セクションは生存者/生存者のスキル、アイテムの色、または最適と思われるものに基づいて分けられます.

各実績は次の形式で編成されます:

  • 実績名。
  • 「成果の説明」。
  • アイテム/サバイバー/スキルに続いて、アチーブメントを取得する方法についてのヘルプ。アイテムには簡単な説明があります。

Survivor Mastery に関連する実績は、Survivor's Mastery の実績とスキン名だけで表示されます。

試練 (アーティファクト) に関連する実績は、個人の難易度に基づいてグループ化され、試練を完了するのに役立つ小さなヒントがあります。

提供されるヒントには、保存編集や同様の性質のものは含まれないことに注意してください。これらはすべて、ゲーム内で実行できるアクションになります。

すべての実績はソロで達成できますが、マルチプレイヤーでプレイすると達成しやすくなる実績もあります。

生きるか死ぬか

生存または死亡に関連する実績。

真のレスパイト

  • 「オベリスクで自分を消せ..」

オベリスクに到達するには、セレスティアル ポータルを通過する必要があります。これは、少なくとも 1 回はループし (Deja Vu? を参照)、Celestial Portal が最初にスポーンするステージ 8 に到達する必要があるため、難しい作業になる可能性があります。 Celestial Portal を通過したら、巨大な物体に到達するまで地形を横断します。これはあなたが全滅させ、実行を終了するオベリスクです。 Artifact of Command で Drizzle をプレイすると、Obelisk にたどり着きやすくなります。抹殺すると、傭兵生存者のロックが解除されます。

学習プロセス

  • 「5回死ぬ。」

プレイしていくうちに得られるシンプルな実績。これを素早く達成したい場合は、モンスターからダメージを受け、マップから飛び降りて、モンスターに1回攻撃されます。 5 回目の死亡を達成すると、モンスターからのヒットをブロックする機会を与える Tougher Times アイテムのロックが解除されます。

孤独な生存者

  • 「連続 30 分間生き続ける。」

実績の名前にもかかわらず、モンスターのアグロを取ることができる他の人がいるので、マルチプレイヤーでこれを行うことができます.マルチプレイヤーの場合、一度死ぬとタイマーがリセットされ、さらに 30 分間のランニングが必要になります。簡単に達成するには、ステージ 1 をクリアして、テレポートする代わりに、30 分が経過するまで待つだけです。テレポーター イベントを完了すると、モンスターのスポーンが停止し、ステージをいじることができます。いずれにせよ、30 分間連続で生きれば、Dio の親友アイテムのロックが解除され、追加のライフが得られます。

死ぬのが大好き!

  • 「20回死ぬ。」

詳細については、学習プロセスを参照してください。 Tougher Times のロックを解除した後、さらに 15 回死ぬと、Forgive Me Please 装備のロックが解除され、この装備を捨てるとすべての On-Kill 効果が継続的にトリガーされます。

あたたかい

  • 「燃えている間に3回死ぬ。」

火傷で死ぬ必要はありません。火傷デバフがある間に死ぬ必要があります。このデバフは、ヘルス バーの上に火のシンボルで表されます。注意すべきことの 1 つは、火傷とキルを適用する攻撃はカウントされないことです。火傷を与える攻撃は、あなたを殺すものとは別の攻撃である必要があります。これを達成する最も簡単な方法は、Blazing Elites を使用することです。炎上中に 3 回死亡すると、ブラスト シャワー装備のロックが解除され、適用されたすべてのマイナス効果が取り除かれます。

スレイヤー(サバイバースキル)

特定の環境に関連付けられていないモンスターにダメージを与えたり倒したりすることに関連する実績。

ハントレス:仕上げ

  • 「ハントレスとして、グレイブを 1 回攻撃するたびにとどめを刺します。」

これを完了するには、1 回のグレイブ スローで 7 種類のモンスターを倒す必要があります。モンスターが出血や火傷などで死亡した場合は、もう一度やり直す必要があります。これを行う簡単な方法は、いくつかのバールを入手して (「基本」を参照)、レッサー ウィスプのグループにグレイブを投げることです。 Strafe を使用してモンスターを弱体化することもできます。グレイブを投げる前に、十分な数のモンスターのグループがあることを確認してください.その後のグレイブヒットごとに、より多くのダメージを与えることに注意してください。グレイブ スローで 7 人の異なる敵を倒すと、ハントレスのフルーリー プライマリ スキルがアンロックされます。

アーティフィサー:マサカー

  • 「アーティフィサーとして、敵を 20 人マルチキルする。」

モンスターを殺さずに 1 秒経過すると、マルチキル タイマーがリセットされることに注意してください。これを達成する簡単な方法は、Primordial Cube を使用して多くの敵をグループ化し、内部のすべてのモンスターを倒すのに役立つ Will-o'-the-wisp アイテムをいくつか用意することです。 Artifact of Command を使用すると、このコンボを成功させるために必要な運を減らすことができます。モンスターを 20 体マルチキルすると、Artificer の Plasma Bolt Primary スキルがアンロックされます。

MUL-T:おっと!

  • 「MUL-T として、Preon Accumulator でインプ オーバーロードにとどめを刺す。」

Preon Accumulator のロックを解除するには、[編集済み] を参照してください。 Imp Overlord は常にテレポートするため、Preon を起動する前に Imp Overlord を非常に低くすることをお勧めします。インプ オーバーロードがテレポーターのボスである必要はないことに注意してください。燃料電池 (実験を参照) のようなアイテムは、インプ オーバーロードを逃した場合や倒さなかった場合に役立ちます。 Preon Accumulator で Imp Overlord を倒すと、MUL-T の Power-Saw Primary スキルがアンロックされます。

コマンドー:ローリングサンダー

  • 「コマンドーとして、オーバーロード ワームにとどめを刺す。」

オーバーローディング ワームはスポーン可能な別個のボス モンスターであり、マグマ ワームのエリート バージョンではありません。 Overloading Worm が浮上したときに青い稲妻が表示されるので、それらがスポーンするかどうかは非常に簡単にわかります。 Overloading Worms は、Rallypoint Delta、Abyssal Depths、Sky Meadow、および Bulwark の Ambry 環境でのみスポーンします。複数の山の祠からもこのボスが出現する可能性があります。オーバーロード ワームを倒すと、コマンドーのフェーズ ブラスト セカンダリ スキルがアンロックされます。

エクリッド:悪い薬

  • 「エクリッドとして、スカベンジャーにとどめを刺す。」

スカベンジャーは、ループした後に出現し始めるボス モンスターであり (Deja Vu? を参照)、スポーンするアイテムの組み合わせによっては非常に致命的なものになる可能性があります。それらに対処する最善の方法は、毒攻撃でそれらを攻撃することです.スカベンジャーを倒すと、Acrid の Ravenous Bite セカンダリ スキルがアンロックされます。

アーティフィサー:軌道爆撃

  • 「アーティフィサーとして、地面に着く前に敵を 15 人倒す。」

アーティフィサーにはパッシブ スキルがあり、ジャンプ キーを押し続けることでホバリングできることを覚えておいてください。環境の高い場所に行き、下に浮かんで、スポーンするモンスターを殺します。地上に留まりやすくするには、Hopoo Feather などのアイテムを使用してジャンプを増やしたり、H3AD-5T v2 アイテムを使用してジャンプの高さを上げたり、Milky Chrysalis 装備を使用して文字通り飛ぶことができます。地面に触れる前にモンスターを 15 体倒すと、アーティフィサーのイオン サージ スペシャル スキルがアンロックされます。

エクリッド:簡単な獲物

  • 「アクリッドとして、残りヒット ポイントが 1 の合計 50 体の敵にとどめを刺す。」

モンスターのヒット ポイントを 1 にするためには、モンスターに毒を与える必要があります。 Acrid の毒は、毒がそれまでに使い果たされない場合、影響を受けたターゲットのヘルスを 1 のままにし、それが再適用されない限り 10 秒間持続します。ストーン ゴーレムなどの中型モンスターを数回スワイプして、毒を与えたときにヘルスが 1 になるようにすることをお勧めします。これは複数回の実行で実行できるため、遭遇するすべてのモンスターを中毒している限り、最終的にはヘルスが 1 の 50 体を殺すことになります。体力が 1 の 50 体目のモンスターを倒すと、Acrid の Blight Misc スキルがアンロックされます。

スレイヤー(アイテム)

エリートスレイヤー

  • 「エリート タイプのモンスターを倒す」

  • エリート モンスターは、通常のモンスターのアップグレード バージョンであり、色が異なり、能力が追加され、体力が増加しています。彼らのヘルス バーには、エリートの性質に一致するシンボルも含まれます。
  • エリートには、ブレイジング、グレイシャル、オーバーローディング、マラカイト、セレスティンの 5 種類があります。
  • そのうちの 1 人を倒すと、負傷してから 2 秒後に回復する医療キット アイテムのロックが解除されます。

キーアップ

  • 「テレポーターのボスを 15 秒以内に倒す。」

適切なアイテムがない場合、これを達成するのは非常に困難です。使い捨てミサイルランチャーなど、テレポーターのボスがスポーンしたときに使用できる高ダメージの装備を用意しておくことをお勧めします。複数回ループすると、アイテムのおかげで、テレポーターのボスを直接またはスポーンするモンスターを殺すことで即死できるポイントに到達できます.いずれにせよ、Artifact of Command を使用しない限り、運がなければこれを達成する確実な方法はありません。ただし、これを達成すると、錆びた鍵アイテムのロックが解除され、次のすべてのステージで錆びたロックボックスが生成され、無料のアイテムが得られます.

虐殺

  • 「敵を 3000 体倒す」

プレイしていくうちに得られるシンプルな実績。遠くにいるほど、より多くのモンスターがスポーンすることに注意してください。 3000 体目のモンスターを倒すと、倒したモンスターごとに健康を増進する注入アイテムのロックが解除されます。

削減

  • 「エリート モンスターを 500 体倒す。」

プレイしていくうちに得られるシンプルな実績。詳細については、エリート スレイヤーを参照してください。

500 体目のエリート モンスターを倒すと、オールド ギロチン アイテムのロックが解除されます。これにより、エリートが特定の体力しきい値に達した時点で即座に倒すことができます。

マッチョ

  • 「一撃で 5000 ダメージを与える。」

5000ダメージを与えるワンショットは、装備やスキルなどからのものである可能性があります.レベルアップすると、スキルだけでなくアイテムのダメージも増加します。これを行う方法としては、Preon Accumulator ([編集済み] を参照) または Royal Capacitor (Ascendant を参照) 機器を使用するか、Genesis Loop アイテムで爆発させるか、Artificer の Charged Nano-Bomb スキルを使用することです。 1 発で 5000 以上のダメージを与えると、近くの敵を攻撃する Unstable Tesla Coil アイテムのロックを解除できます。

スレイヤー(装備、月のアイテム、月の装備)

アセンダント

  • 「山の祠を 2 つ有効にした後、テレポーターのボスを倒せ。」

運ベースの実績である山の祠は、青いスパイクのシンボルが付いた祠です。ほとんどの場合、特に後半のステージでは、山の神殿を複数アクティブにすると、テレポーターのボスがエリートになるため、優れたアイテムまたは優れた回避スキルを持っていることを確認してください.テレポーターのボスを倒すと、Royal Capacitor 装備のロックが解除され、落雷を呼び出して大規模なダメージを与え、近くのモンスターを気絶させます。

封鎖破り

  • 「1 回の実行でボス モンスターを 15 体倒す。」

ボス モンスターは、テレポーター イベント中に通常スポーンするモンスターです。これは、後のステージ中または山の神社を使用した後に、複数のボスモンスターが出現するため、15回のテレポーターイベントを行う必要があるという意味ではありません.また、ボスモンスターはステージ中も通常通り出現します。 15 番目のボス モンスターを倒すと、Visions of Heresy と Strides of Heresy Lunar アイテムの両方がアンロックされます。 Visions はプライマリ スキルを Hungering Gaze に置き換え、Strides は Utility スキルを Shadowfade に置き換えます。

悪魔とカニ

  • 「ヤドカリをマップの端から追い払って 20 匹倒す。」

ヤドカリは地中に潜り、遠くから岩を投げてくるモンスターです。これを実行できる唯一の環境は、ループ後のタイタニック プレインズです。彼らを地図の外に追い出すには、彼らに駆け寄って、彼らを追いかけて端に向かって強制する必要があります.あなたがそれらを追いかけている間、それらを殺すことができるAOEアイテムを持っていないことを確認してください.これを達成するためのより簡単な方法には、Primordial Cube 機器または Rex の Directive:Disperse Utility スキルの使用が含まれます。 20 匹目のヤドカリを追い払うと、Gesture of the Drowned Lunar アイテムのロックが解除され、装備のクールダウンが半分になりますが、自動的に有効になります。

マルチキル!

  • 「敵を 15 人同時に倒す。」

これを行う最も簡単な方法は、一群のビートルを 1 か所にまとめてから、Preon Accumulator などの AOE ダメージを与える機器アイテムを使用することです ([編集済み] を参照)。もう 1 つの方法は、Will-o'-the-wisp アイテムと一緒に Primordial Cube 装備を使用することです。 Artifact of Swarms を使用してモンスターのスポーンを増やしたり、Artifact of Kin を使用してビートルのみをスポーンさせたりすることで、より簡単にすることができます。一度に 15 体のモンスターを倒すと、ヘルファイア ティンクチャー ルナ装備のロックが解除され、自分自身を含む周囲の小さな半径内のすべてに点火します。

ナンバーズ ブレイカー (サバイバー スキル)

一定量の何かを持っている、または行っていることに関連する成果。

傭兵:空の悪魔

  • 「傭兵として、30 秒間地面に触れないでください。」

傭兵の通常のスキルは、スキルを適切に配置する限り、これを達成できます。それ以外の場合は、Hopoo Feather のようなアイテムが非常に役立ちます。これを行うための非常に簡単な方法は、燃料電池 (実験を参照) とミルキー クリサリスの機器を用意することです。この装置では 15 秒間飛行できるため、燃料電池を使用して 2 回目の充電を行うと、30 秒間飛行できることになります。 30 秒間地面から離れた後、傭兵のライジング サンダー セカンダリ スキルのロックを解除します。

ローダー:スイングバイ

  • 「ローダーとして、25 分以内にセレスティアル ポータルに到達して通過する。」

Celestial Portal へのアクセス方法については、True Respite を参照してください。 25分以下はゲーム内タイマーを指しているので、各ステージで最小限の時間を費やしたいので、Void Fieldsにアクセスして追加のアイテムを入手することをお勧めします. Celestial Portal はステージ 8 で最初に出現するため、各ステージで約 3 分を費やす必要があります。これは、Drizzle でプレイする場合ほど難しいことではありません。Loader の優れた機動性とパッシブ スキルにより、ほとんどのモンスターをアイテムなしで処理できます。 25 分以内にセレスティアル ポータルを通過すると、ローダーのスパイクド フィスト セカンダリ スキルがアンロックされます。

ハントレス:ワン ショット ワン キル

  • 「ハントレスとして、一度に 12 個のバールを集めて運ぶ」

まず、基本を参照して、クローバーのロックを解除する方法を確認してください。あとは、1回の実行でバールを12個獲得できるかどうかは運次第です。 Crowbar 3D プリンターに注意してください。これを達成する最も簡単な方法は、アーティファクト オブ コマンドを使用し、見つけた最初の 12 個の白いアイテムにバールを選択することです。ただし、12 個のバールに到達すると、ハントレスのフェイズ ブリンク ユーティリティ スキルがアンロックされます。

エクリッド:パンデミック

  • 「エクリッドとして、毒を合計 1000 回与える。」

プレイしていくうちに得られるシンプルな実績。 Acrid のスキルをフルに活用する限り、最終的には十分な Poison を与えることができます。注意すべきことの 1 つは、Acrid の Blight Passive スキルはこの実績にカウントされないことです。毒を 1000 回与えると、Acrid の Frenzied Leap Utility スキルがアンロックされます。

ローダー:アースシャッター

  • 「ローダーとして、時速 300 マイル以上でチャージド ガントレットを命中させる。」

チャージされたガントレットを充電しながら全力疾走することで、チャージド ガントレットをより速く動かすことができることに注意してください。したがって、ポールのヤギのひづめの代わりにエナジードリンクを積み重ねることができます(「これは盗聴されていますか?」を参照)。より簡単な方法は、環境の高いポイントに登り、飛び降りてチャージドガントレットを下に使用することです.いずれにせよ、充電中にモンスターを攻撃することも忘れないでください。時速 300 マイル以上のチャージド ガントレット チャージでモンスターを攻撃すると、ローダーのサンダー ガントレット ユーティリティ スキルがアンロックされます。

エンジニア:友達と一緒にいるほうがいい

  • 「エンジニアとして、一度に 12 体のミニオンを募集します。」

ミニオンには、エンジニアのタレットやバックアップのストライク ドローンなど、画面の左側に表示されるものがすべて含まれます (メカニックを参照)。これを完了する最も簡単な方法は、2 つの燃料電池 (実験を参照) とバックアップ機器を手に入れることです。装備を 3 回使用すると、12 個の Strike ドローンがスポーンし、この実績を即座に完了します。それ以外の場合は、ドローンとタレットを修理するだけでも機能します。一度に 12 体のミニオンを獲得すると、エンジニアの TR58 カーボナイザー タレット スペシャル スキルがアンロックされます。

ナンバーブレイカー(アイテム)

基本

  • 「10 個のユニークな白いアイテムを見つけてください。」

プレイしていくうちに得られるシンプルな実績。緑色または赤色のアイテムが確実に入手できる大きな宝箱は開けないでください。 3D プリンターとマルチショップ ターミナルに注意してください。ログブックとアイテムと装備のセクションを確認することで、どのアイテムを発見したかを確実に知ることができます。現在 24 個の白いアイテムがあり、そのうち 8 個はチャレンジを通じてロックを解除できます。 10 個目のユニークな白いアイテムを手に入れて発見すると、バール アイテムのロックが解除され、体力が 90% を超えるモンスターにより多くのダメージを与えることができます。

「これはバグですか?」

  • 「チャンスの神殿で 3 回連続で失敗する。」

シュライン オブ チャンスは、ステージ上にスポーンできるインタラクト可能で、黄色のシンボルが付いた黒いオベリスクとして表示されます。それとのやり取りにはゴールドがかかり、その後のやり取りごとにゴールドがかかります。 Note that each Shrine of Chance will only reward 2 items. Once it rewards the 2nd item, it can no longer be interacted with. This is a pure luck-based achievement so just make sure you have a bunch of gold when you start interacting with the Shrine of Chance. Once you fail the Shrine of Chance 3 times in a row, you unlock the Paul’s Goat Hoof item which increases your movement speed.

…Maybe One More.

  • “Duplicate the same item 7 times in a row with a 3D Printer.”

Once you find a 3D Printer, make sure you have enough items to duplicate. Repeatedly duplicating the 3D Printer item does not count (i.e. duplicating a Soldier’s Syringe item into another Soldier’s Syringe won’t count). You can do this fairly easily during the later stages as you would have gathered a lot of items at that point. Note that going to a different 3D Printer will reset your progress. Once you duplicated your 7th item, you will unlock the Bundle of Fireworks item which will launch fireworks if you activate any interactable.

Experimenting

  • “Pick up 5 different types of Equipment.”

A simple achievement you’ll get over time as you play. Equipment are the orange items that you can occasionally see. There are 16 different Equipment items, 10 of which you unlock from challenges. You’ll know for certain which Equipment item you picked up by checking the Logbook and Item &Equipment section. Look out for Equipment Triple Shops which are basically Multishop Terminals for Equipment. These only spawn on the Scorched Acres and Sky Meadow environments. Once you pick up your 5th unique Equipment, you unlock the Fuel Cell item which reduces your Equipment cooldown and gives you an additional charge.

ウォーモンガー

  • “Complete 3 Combat Shrines in a single stage.”

The Shrine of Combat or just Combat Shrine resembles an alien head with a purple symbol over it. Activating it will spawn monsters found on the current environment. To complete a shrine, simply kill all monsters that spawned. Combat Shrines are found on the Titanic Plains, Abandoned Aqueduct, Rallypoint Delta, Abyssal Depths, and Sky Meadow environments. Once you complete your 3rd Combat Shrine on a single stage, you unlock the Warhorn item which increases your attack speed when you activate your Equipment.

Going Fast Recommended

  • “Reach +300% movespeed (includes sprinting).”

There are a couple ways you can go about achieving such high speeds. Stacking Paul’s Goat Hoofs (refer to “Is This Bugged?”), which boosts movement speed by 14%, or Energy Drinks which increases your sprinting speed by 30% or 20% for every subsequent stack. Look out for 3D Printers of either item. Some other items that increase movement speed include the Warbanner while in its radius, the Red Whip, the Old War Stealthkit, and items that give you the frenzy buff. A simple way to achieve this is to stack 12 Energy Drinks. Either way, once you reach +300% movement speed, you unlock the Wax Quail item which gives you a boost forward when you jump while sprinting.

Rapidfire

  • “Reach +200% attack speed.”

There are a couple ways you can go about achieving such high attack speeds. The first is stacking Soldier’s Syringes which increases your attack speed by 15%, meaning you need 14 to reach at least 200% attack speed. You can also increase your attack speed through items that give you the frenzy buff or by using the Warhorn (refer to Warmonger). Once you reach 200% attack speed, you will unlock the Predatory Instincts item which increases your attack speed when you hit a critical strike.

Automation Activation

  • “Activate 6 turrets in a single run.”

Note that only the Gunner Turrets count towards this achievement. Since this is 6 in a single run, you don’t have to activate 6 turrets on a single stage nor have them all alive at once. Once you activate your 6th Gunner Turret in a run, you will unlock the Squid Polyp item which spawns a Squid Turret when you activate an interactable.

Newtist

  • “Discover and activate 8 unique Newt Altars.”

Newt Altars looks like a rock surrounded by blue spikes and cost 1 Lunar coin to activate. Doing so will guarantee a Blue Portal to spawn once the Teleporter event is completed. Each environment has different locations that the Newt Altar can spawn, but it isn’t guaranteed. The Newt Altars you activate can be in the same environment as long as it’s in a different location from one you activated before. Once you activate your 8th Newt Altar, you will unlock the Soulbound Catalyst item which reduces your equipment cooldown when you kill something.

Numbers Breaker(Equipment &Lunar Equipment)

Funded!

  • “Collect $30,480 total gold.”

A simple achievement you’ll get over time as you play. You can get gold by killing monsters, opening barrels, or using Shrines of Blood. There are also some items that can help you get more gold, namely the Ghor’s Tome and the Brittle Crown Lunar item. Note that the amount of gold you get from any of these sources increases based on the difficulty and stage. The gold counted is throughout every run, so you don’t need to have $30,480 gold in a single run. Once you collected $30,480 gold, you unlock the Crowdfunder equipment which fires bullets, but requires gold to fire.

Bookworm

  • “Collect 10 Monster or Environment Logs.”

This can take a while to get as most Logs are luck-based. Monster Logs have a 1% chance to drop while Logs from Teleporter bosses have a 3% chance to drop, both of which are affected by the 57 Leaf Clover (refer to The Long Road). For common environments, there’s a chance an interactable will spawn called the Radio Scanner. Buying this interactable will scan the map revealing chests and other interactables as well as give you the Environment Log directly. There are 6 Environment Logs you can pick up directly which are all found in the Hidden Realms. Once you collected 10 Monster or Environment Logs, you will unlock the Radar Scanner equipment which functions like the Radio Scanner in that it scans the map, revealing chests and interactables.

One with the Woods

  • “Fully upgrade a Shrine of the Woods.”

Shrine of the Woods appear as a tall pillar with a green symbol over it. They are found on the Distant Roost, Scorched Acres, Siren’s Call, and Bulwark’s Ambry environments. Interacting with the shrine costs gold and will create a circular field that heals. You can interact with the shrine 2 more times, each time costing more gold, to increase the area of the circular field. Once you interact with a shrine 3 times, you will fully upgrade it and unlock the Gnarled Woodsprite equipment which gives you a passive healing while activating it will do an instant, flat heal.

Mechanic

  • “Repair 30 drones or turrets.”

Note that this can be done over multiple runs, not all at once. There are 7 different drones along with the Gunner Turret so be on the lookout for them. Drones and turrets require gold to repair and are more expensive than Small Chests. The only exception is the Equipment Drone which is free to repair as long as you have an equipment item, which it will take. Once you repair 30 drones or turrets, you will unlock the The Back-up equipment which spawns 4 drones upon activation.

Moon Worshipper

  • “Carry 5 Lunar items in a single run.”

Lunar items are the blue rarity items that cost Lunar coins to get. There are a couple ways to get Lunar items. The first is to find a Lunar Pod and spend 1 Lunar coin to open it. The second way is to buy Lunar items from the Bazaar Between Time for 2 Lunar coins each. Going through the Bazaar is the easiest way to complete this since it spawns with 5 Lunar items already. However, this method is extremely costly on Lunar coins, costing at least 10 to buy all the items, not including 1 to guarantee the Blue Portal to reach this environment. Note that Lunar equipment does count so playing as MUL-T (refer to Verified) to be able to carry 2 equipment at once does make this easier. Once you have 5 Lunar items, you will unlock the Glowing Meteorite Lunar Equipment which rains meteors from the sky.

Cosmic Explorer

  • “Discover and enter three unique portals.”

There are only 4 portals that you can enter, the Blue Portal, the Null Portal, the Celestial Portal, and the Gold Portal. For the Blue Portal, refer to Pause.. For the Null Portal, refer to …To Be Left Alone. For the Celestial Portal, refer to True Respite. For the Gold Portal, refer to Blackout. Enter any 3 of the 4 portals and you will complete this achievement, unlocking the Spinel Tonic Lunar equipment which boosts a lot of your stats for a chance to lower your stats once it wears off.

Stage Explorer (Survivors)

Achievements related to stages (equivalent to levels) and environments (equivalent to maps).

Engineering Perfection

  • “Complete 30 stages.”

A simple achievement you’ll get over time as you play. Whenever the stage number in the top right of your HUD increases by 1, progress towards this achievement increases by 1. Once you finish your 30th stage, you unlock the Engineer survivor.

Guidance Offline

  • “Defeat the unique guardian of Siren’s Call.”

Siren’s Call is one of two environments you can get on stage 4. The unique guardian referenced is the Alloy Worship Unit which is spawned by destroying 5 Alloy Vulture nests scattered around the map. The Alloy Worship Unit is considered a boss monster and is functionally identical to the Solus Control Unit boss monster. There’s no time limit on killing the boss so you can take your time in taking it down. Once you kill the Alloy Worship Unit, you will unlock the Loader survivor.

Pause.

  • “Free the survivor suspended in time.”

To free the survivor, you first need at least 10 Lunar coins which randomly drop from monsters. Once you have 10 Lunar coins, you need to visit the Bazaar Between Time environment through the Blue Portal. This portal spawns randomly on the first stage, but you can guarantee a spawn by finding a Newt Altar (refer to Newtist) and paying 1 Lunar coin. Either way, after going through the Blue Portal, head inside and besides the giant Newt that spawns will be an encased survivor. Use 10 Lunar coins to buy it, allowing you to unlock the Artificer survivor.

…To Be Left Alone

  • “Stabilize the Cell in the Void Fields.”

The Void Fields is a secret environment that can be found by going through the Null Portal in the Bazaar Between Times, which itself is accessed by going through the Blue Portal (refer to Pause.). Once you’re in the Bazaar, turn around and jump down. There’ll be a large cave you can land in. Following this cave will lead you to the Null Portal. When you go through, you will enter the Void Fields. To stabilize the Cell, you need to complete nine cell events with the first one being where you spawn. Each cell event will add a new monster you need to fight or a new item the monsters will have. Once you complete a cell event, you will be given items and must continue to the next cell event, marked by a large beacon. Standing outside the cell’s radius will cause you to take damage and stop the cell from charging. To make this easier, you can use the Artifact of Kin so that only 1 type of monster is spawned. Once you finish the 9th cell event, you will unlock the Acrid survivor.

Power Plant

  • “Repair the broken robot with an Escape Pod’s Fuel Array.”

This can be a difficult challenge due to the Fuel Array. To start, the Fuel Array equipment can be picked up on the Escape Pod you spawn out of at the start of a run. Make sure to avoid Acrid and MUL-T as neither survivors have an Escape Pod. If you fall below 50% health you will explode so be sure to stack healing items and/or movement items. Afterwards, you need to reach the Abyssal Depths environment, which appears on the 4th stage, with the Fuel Array. I recommend going through the Blue Portal on stage 3 so that you can guarantee spawning at this environment for some Lunar coins. Either way, once on there, you need to climb to the top platforms in the middle of the environment using the campfires. On the 2nd highest platform there will be a robot which you can interact with if you have the Fuel Array. Upon repairing the robot with the Fuel Array, you will unlock the REX survivor.

Washed Away

  • “Beat the game.”

To beat the game you need to defeat the final boss which is found on the final stage. To get to this stage, you need to reach stage 5 and activate the Primordial Teleporter. Don’t interact with the spikes of the Teleporter or you will loop instead (refer to Deja Vu?). The Primordial Teleporter event functions identically to a normal Teleporter event except after you teleport, instead of going to the next stage, you will be teleported to the Commencement environment. Here, traverse the landscape until you reach the final boss. I won’t spoil anything specifically except that after you defeat the final boss and reach your ship, you will beat the game and unlock the Captain survivor.

Stage Explorer (Survivor Skills)

REX:Dunked

  • “As REX, kill a Clay Dunestrider on Abandoned Aqueduct by throwing it into a pit.”

The Abandoned Aqueduct environment is found on stage 2. This achievement requires some luck as you need a Clay Dunestrider to spawn. You can do a loop (refer to Deja Vu?) so that you don’t have to rely on spawning the Clay Dunestrider from the Teleporter. Once you find a Clay Dunestrider, locate one of the two pits on the map and then boop it in using Directive:Disperse. Once you kill it via the pit, you unlock REX’s Bramble Volley Utility skill.

Commando:Incorruptible

  • “As Commando, clear 20 stages in a single run without picking up any Lunar items.”

Lunar items are the blue rarity items and equipment which you can find in Lunar Pods or in the Bazaar Between Time. You can work on this achievement along with The Long Road as both require reaching 20 stages. Once you reach the 21st stage and you haven’t picked up any Lunar items, you will unlock Commando’s Frag Grenade Special skill.

Huntress:Piercing Wind

  • “As Huntress, start and finish either Rallypoint Delta or Scorched Acres without falling below 100% health.”

The Rallypoint Delta and Scorched Acres environments are found on stage 3. Note that shields count as normal health so having a lot of shields won’t help. If you don’t want to worry about avoiding every hit, you can stack up on Topaz Brooches because barrier health does not count. Add in some Tougher Times (refer to Learning Process) as a backup for when you get hit and you should be able to get this on your first or second try. Be sure to have some mobility items as well. You can easily finish this in multiplayer if you just avoid the action altogether. Either way, once you reach stage 4 and you didn’t take any health damage, you will unlock Huntress’s Ballista Special skill.

Captain:Wanderlust

  • “As Captain, visit 10 different environments in a single run.”

This can be a lengthy achievement as each stage only contains 2 different environments, except for stage 5, which has a single environment. Note that Hidden Realms also count so be sure to visit the Bazaar Between Time (refer to Pause.) and Void Fields (refer to …To Be Left Alone). You can also visit the Bulwark’s Ambry (refer to Artifacts section) on stage 5 to gain an extra environment. Once you visit 10 unique environments in a run, you will unlock Captain’s Beacon:Resupply Special skill.

Captain:Worth Every Penny

  • “As Captain, repair and recruit a TC-280 Prototype.”

The TC-280 Prototype is a giant drone that can only be found on Rallypoint Delta which is on stage 3. It’s extremely expensive compared to other drones so you need to save up. The drone doesn’t always spawn so you need to get lucky once reaching Rallypoint Delta. Upon buying the drone, you unlock Captain’s Beacon:Hacking Special skill.

Stage Explorer (Items, Lunar Item, Equipments, &Lunar Equipment)

Death Do Us Part

  • “Discover the hidden chamber in the Abandoned Aqueduct.”

First make sure you’re on the Abandoned Aqueduct environment which is found on stage 2. Somewhere in the environment there will be 2 large Pressure Plates. Stepping on both will open the gates leading to the hidden chamber at the opposite side of the environment from the tall bridges. You can do this solo by pushing Pots onto a Pressure Plate and standing on the other one, or by using the Engineer’s turrets. In multiplayer, you just need 2 players, both standing on a different Pressure Plate to open the chamber. Once you enter the chamber, you will unlock the Runald’s Band item which hits monsters with an ice blast and the Kjaro’s Band item that hits monsters with a fire tornado.

Deja Vu?

  • “Loop back to the first stage.”

You are able loop every 5 stages. At the Primordial Teleporter, you can interact with the spikes on the outside of the Teleporter which will align the Teleporter to the planet instead of the moon. Upon teleporting, instead of going to the moon you will go back to the first stage. You can also do this by going through a Lunar Portal on stage 5. Upon looping, you will unlock the Sentient Meat Hook item which gives you a chance to hook monsters, dealing damage and bringing them closer together.

The Long Road

  • “Complete 20 stages in a single run.”

This achievement is time-consuming as well as luck-based as you need good items to be able to last 20 stages. Refer to Deja Vu? to know how to loop as doing so is required. During the later stages, about halfway into your 1st loop, and if you’re lucky enough, you can be one-shotting every monster which at this point I recommend immediately starting the Teleporter event. This will speed up your process. To make this easier and potentially take less time, I recommend using the Artifact of Command as being able to choose your items will be super useful in getting to a point where you one-shot everything. I also recommend Drizzle so that monsters are less powerful. If you complete 20 stages in one run, you unlock the 57 Leaf Clover item which rerolls most of your RNG items for a favorable outcome.

Her Concepts

  • “Find the Altar to N’kuhana.”

This is a difficult achievement to get if you don’t know what you’re looking for. To start, you must be on the Wetland Aspect environment found on stage 2. Afterwards, head on over to the cliff. Looking over, there’s a small gap where you can enter and after following the path, you will reach the Altar. You must destroy the skeleton at the Altar and then you will unlock the N’kuhana’s Opinion item, allowing you to “store” healing you receive as energy. Once you store enough energy, you shoot a skull at a nearby monster.

Blackout

  • “Defeat the unique guardian of Gilded Coast without any beacons deactivating.”

To start, you need to go through the Gold Portal once you complete a Teleporter event. The Gold Portal only spawns once you use the Altar of Gold which is a gold obelisk with a gold symbol over it. It’s a rare and expensive shrine so it can take a while to find one. Once you enter the Gold Portal, you will be teleported to the Gilded Coast. The goal is to use gold to activate the 7 Halcyon Beacons that are scattered throughout. Once you activate 4 beacons, a boss monster named Aurelionite will spawn. You can only damage it once all 7 beacons are lit. After some time, it will disable the beacons and you will have to rebuy them. The strategy to completing this achievement is to get enough gold to activate all 7 beacons at once and hope to kill Aurelionite before it deactivates the beacons. The amount of time you have is pretty long so you should be able to kill it before it disables the beacons. Upon killing Aurelionite, you will unlock the Eccentric Vase equipment which allows you to create a tunnel between your location and where you’re aiming.

Cleanup Duty

  • “Destroy 20 flying rocks in Sky Meadow.”

The Sky Meadow environment is guaranteed on stage 5. Once you reach stage 5, head to the middle of the map and you’ll see rocks shooting by. They can be targeted by certain skills and equipment such as the Royal Capacitor (refer to Ascendant). Once you destroy your 20th rock, you will unlock the Recycler equipment which allows you to change an item into a different item of the same rarity.

[Redacted]

  • “Open the Timed Security Chest on Rallypoint Delta.”

To start, you get to the Rallypoint Delta environment on stage 3. I recommend using the Blue Portal to guarantee you get this environment. The Timed Security Chest can only be opened if the timer is below 10:00 minutes. Once it passes 10:00 minutes, you will need to restart or go through another loop, though I recommend just restarting the run. The chest can be found at 3 different locations on the environment and is marked by red lamps so you should be able to find it easily once you reach this stage. Once you open the Timed Security Chest, you will unlock the Preon Accumulator equipment, which is also what’s inside the chest. This equipment launches a giant ball of death with a small charge-up time.

Teleporter Event (Survivors &Survivor Skills)

Achievements related to the Teleporter event at the end of every stage.

Warrior

  • “Reach and complete the 3rd Teleporter event without dying.”

Basically reach stage 4 if you’re playing solo. Refer to Advancement for some tips for the Teleporter event. If you’re playing multiplayer, dying will void the achievement so if you’re badly hurt, don’t be afraid to leave the Teleporter circle to heal up. Upon reaching stage 4 without dying, you unlock the Huntress survivor.

Verified

  • “Complete the first Teleporter event 5 times.”

A simple achievement you’ll get over time as you play. If you really want to rush this achievement, you can complete the first Teleporter event and on stage 2, quit to menu and start another run. When you complete your 5th stage 1 Teleporter event, you will unlock the MUL-T survivor.

MUL-T:Pest Control

  • “As MUL-T, defeat two Beetle Queens without leaving the teleporter zone.”

There’s no guaranteed way to get the Beetle Queen so you need to get lucky on that part. There’s a few ways you can get 2 to spawn. The first is using the Shrine of the Mountain which is also luck-based. You can also loop (refer to Deja Vu?) as later stages will start spawning multiple Teleporter bosses. The 3rd and easiest way is to use the Artifact of Swarms as this can spawn 2 Beetle Queens even on the first stage. Note that you don’t need to finish charging the Teleporter, so just kill the 2 Beetle Queens without leaving the Teleporter radius. Once you do that, you will unlock MUL-T’s Scrap Launcher Primary skill.

Engineer:100% Calculated

  • “As Engineer, defeat the teleporter boss in less than 5 seconds after it spawns.”

It’s easier to do this when only one Teleporter boss spawns. This is a somewhat luck-based achievement as you need really good items to be able to properly do this. A Preon Accumulator (refer to [Redacted]) can help a lot. You can also rely on having a lot of Old Guillotines (refer to Cut Down) and hope the Teleporter boss is an Elite. The most guaranteed but also the most luck-based way is to hope the Teleporter boss is a Wandering Vagrant and it spawns inside the surrounding terrain, instantly killing it. Either way, once you kill the Teleporter boss in less than 5 seconds, you will unlock Engineer’s Spider Mines Secondary skill.

Artificer:Chunked!

  • “As Artificer, fully defeat the teleporter boss in a one-second burst of damage.”

To clarify, you need to get the Teleporter boss from 100% health to 0% health in one second or less. You can use any number of attacks to accomplish this. This achievement requires the right item combination to effectively complete it. The main item combination you want is the Crowbar (refer to The Basics) and the Armor-Piercing Rounds (refer to Advancement). Then you can either use the Preon Accumulator equipment (refer to [Redacted]) along with your Charged Nano-Bomb skill. Using the Shaped Glass Lunar item can also be helpful. Be sure to play on Drizzle so that the Teleporter boss has the lowest amount of health and you can add on the Artifact of Command to more easily stack items. If you kill the Teleporter boss in a single second burst of damage, you unlock Artificer’s Cast Nano-Spear Secondary skill.

REX:Bushwhacked

  • “As REX, complete an entire teleporter event while under 50% health.”

This can be quite a difficult achievement as being below 50% health means you have no one shot protection, so a single high damage hit can kill you. One tip is to use a Shrine of Blood before starting the Teleporter for a quick way to get your health low. Make sure to be constantly using your Seed Barrage skill to keep your health low. Having drones and/or turrets can help draw monsters’ aggro as well as help you kill them. If you manage to stay under 50% health for an entire Teleporter event, you unlock REX’s DIRECTIVE:Drill Secondary skill.

Commando:Godspeed

  • “As Commando, fully charge the first-stage teleporter before the timer hits 5 minutes.”

The easiest way to do this is to play on the Drizzle difficulty and to immediately find and start the Teleporter event. If you’re having troubling finding the Teleporter, look out for floating particles on the stage which surround the Teleporter. To fully charge the Teleporter, you must kill the boss monster that spawns and charge it up to 100%, so be sure to stay inside the radius and to focus on the boss. Once you charge the Teleporter in under 5 minutes, you will unlock Commando’s Tactical Slide Utility skill.

Engineer:Zero Sum

  • “As Engineer, finish charging the teleporter with zero monsters remaining on the stage.”

This seems like a difficult challenge, but there’s an easy way to accomplish this. You can charge the Teleporter up to 99% without killing the Teleporter boss, which will stop more monsters spawning. At this point, you can go around the stage and kill any remaining monsters that may be lingering; afterwards, you can kill the Teleporter boss and finish charging the Teleporter. If you do this successfully, and there’s no monsters left on the stage, you unlock Engineer’s Thermal Harpoons Utility skill.

Teleporter Event (Items &Lunar Items)

Advancement

  • “Complete a Teleporter event.”

Quite simple, just pass stage 1 and move onto stage 2. Some hints of surviving the Teleporter event include to use cover and prioritize trouble monsters that spawn (such as Lesser Wisps). Upon reaching stage 2 for the first time, you unlock the Armor-Piercing Rounds item which makes you deal more damage to monsters with red health bars.

Flawless

  • “Fully charge a Teleporter without getting hit.”

This can be difficult to achieve especially if you have low mobility or a bad Teleporter area. Refer to Advancement for some tips. If you’re having trouble, you can do a multiplayer lobby and stay completely away from the teleporter. You can also rely on Tougher Times (refer to Learning Process) but that isn’t a guaranteed method. If you manage to charge the Teleporter without getting hit, you unlock the Backup Magazine item which gives you an additional charge of your Secondary skill.

Glorious Battle

  • “Charge the Teleporter with less than 10% health.”

You don’t need to be at less than 10% health the whole time you’re charging the Teleporter, just when you fully charge it. Therefore, you can charge it to 99%, run outside the radius to take damage, and then reenter the radius to fully charge it. This is easier to achieve early on since the monsters won’t do that much damage meaning it isn’t as risky to do so. To figure out what 10% of your health is, just take off the last number of your total health. If you manage to charge a Teleporter while at less than 10% of your health, you unlock the Berzerker’s Pauldron item which increases your movement and attack speed if you quickly kill 3 monsters.

Naturopath

  • “Without healing, reach and complete the 3rd Teleporter event.”

This seems like a difficult challenge, but it can be done on Drizzle difficulty. One thing to note is that passive healing doesn’t void this achievement as well as shields recharging. Avoid all healing items and if you do pick one up, hope to be able to use a 3D Printer or Scrapper to get rid of it. Also avoid healing drones and REX as both void the achievement as well. If you complete the 3rd Teleporter event without healing, you unlock the Rejuvenation Rack item which increases all your healing by 100%.

Never Back Down

  • “In 4 consecutive stages don’t leave the teleporter radius until it is fully charged.”

This achievement requires you to be somewhat lucky with the Teleporter spawns for 4 stages in a row, but you should be able to do all the Teleporter events without leaving the radius. The radius is the red circle that spawns, and you’ll know if you left the radius if the Teleporter charge percentage, on the top right of your HUD, starts blinking. I recommend doing this on the first 4 stages as this will obviously be the quickest, but if you loop (refer to Deja Vu?) to the point where you’re one-shotting every monster, you will be able to easily get this achievement as well. If you complete your 4th Teleporter event while never leaving the radius at any time, you unlock the Focused Convergence Lunar item which speeds up the Teleporter charge time, but reduces the radius.

Monsoon

Achievements related to the Monsoon difficulty.

Deicide

  • “Defeat an Elite boss on Monsoon difficulty.”

Note that this does not mean the Teleporter boss, it can just be any Elite boss that you meet. Normal bosses don’t spawn until later in your run and therefore Elite bosses will be even later in the run. This means that the easiest way to spawn an Elite boss is by using the Shrine of the Mountain and getting lucky with the Teleporter boss. Having the Old Guillotine item works on Elite bosses as well so stacking this item can make killing the boss easier. Once you kill an Elite boss, you will unlock the Brainstalks item which will give your skills no cooldowns when you kill an Elite monster.

The Calm

  • “Beat the game on Monsoon difficulty.”

This is an extremely difficult achievement, arguably moreso in multiplayer. Refer to Washed Away to know how to beat the game normally. The only tip I can give is to understand the final boss’s full mechanics. Using the Artifact of Command can help but is somewhat of a double-edged sword because of the final boss’s phase 4. If you kill the final boss and reach your ship, you unlock the Purity Lunar item which reduces your skills’ cooldown by 2 seconds but you become unlucky.

Mastery requires beating the game or obliterating on Monsoon difficulty. Every survivor has a separate achievement for doing Mastery and you are rewarded with an alternative skin for the survivor. Refer to Washed Away to know how to beat the game or True Respite to know how to obliterate yourself. Besides the general tips of to keep moving and to use cover, make sure you know the attack patterns of each monster and boss monster as that will help you survive. Otherwise, getting Mastery will take some time and is luck-based. You can make your runs easier by using the Artifact of Command, but it’s not a guarantee.

  • Commando:Hornet
  • Huntress:Arctic
  • MUL-T:Janitor
  • Engineer:EOD Tech
  • Artificer:Chrome
  • Mercenary:Oni
  • REX:Smoothie
  • Loader:Classic
  • Acrid:Albino
  • Captain:Admiral

The Trials

Achievements related to Artifacts or any alternate game modes.

Mercenary:Ethereal

  • “As Mercenary, complete a Prismatic Trial without falling below 100% health.”

Note that shields count as health, but barrier doesn’t. This is a difficult achievement as it depends entirely on the Prismatic Trial. There is a YouTuber, named Cabbage, that posts videos of himself doing the Ethereal challenge on different Prismatic Trials so you can use his videos as a reference to help you. Once you complete a Prismatic Trial without losing health, you unlock Mercenary’s Slicing Winds Special skill.

Prismatically Aligned

  • “Complete a Prismatic Trial.”

Prismatic Trials is a special gamemode found under the Alternate Game Modes button on the main menu. It’s a singleplayer gamemode where players compete for the fastest time. If you don’t care about the leaderboards, you can take your time going through the trial. Once you complete it, you will unlock the Harvester’s Scythe item which heals you when you get critical strikes.

Easy

Trial of Command

  • This is a good time to stock up on really good items for your run.

Trial of Sacrifice

  • You can get potentially infinite amount of items if you don’t destroy the Artifact Reliquary.

Trial of Kin

  • You can get unlucky with the single monster as it could be something like Elder Lemurians.

Trial of Enigma

  • You can get Lunar equipment as well, but not the Milky Chrysalis, The Crowdfunder (refer to Funded!), or the Effigy of Grief.

Trial of Death

  • If you’re playing solo, this Artifact won’t affect your gameplay.

Trial of Soul

  • Having explosion items such as Will-o’-the-wisp can make the wisps a moot point.

Trial of Evolution

  • Monsters will only spawn with a single item unless you have the Artifact enabled beforehand.

Medium

Trial of Honor

  • Multiple stacks of the Old Guillotine item can make this easier to finish.

Trial of Swarms

  • Focus on staying mobile so you don’t get surrounded by a group of monsters.

Trial of Dissonance

  • The monsters that spawn can be from a different environment, but there will only be a limited amount.

Trial of Chaos

  • Remember that explosions such as those caused by Sticky Bombs can hurt you as well.

Trial of Metamorphosis

  • This will change your survivor upon entering the Hidden Realm, so this can be difficult if you aren’t familiar with your survivor or your items don’t synergize well.

Trial of Spite

  • Bombs will bounce twice before exploding. Be aware that a monster can spawn up to 30 bombs.

Trial of Frailty

  • Loader can’t take fall damage so this Artifact doesn’t affect her, making her a good option to use to complete this.

Hard

Trial of Glass

  • This is by far the hardest Trial to complete so make sure you have good mobility or can kill monsters as soon as they spawn.

Trial of Vengeance

  • This can be an extremely difficult Trial if you have really good items.