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フェニックス ポイント:1 年目版 – 総合ファクション ガイド

各派閥があなたに提供するもの、彼らに働きかける方法、そして彼らを攻撃することがなぜ悪い考えなのかについての包括的なガイド.

派閥へのガイド

はじめに

ゲームの 3 つの派閥にはそれぞれ、3 つの主要な友情レベルがあります。

派閥で一塁に到達すると、彼らはすべての避難所を明らかにします。 2 番目のベースに到達すると、彼らは研究したすべての技術を (即座に) 提供し、3 番目のベースに到達すると、新しい研究プロジェクトを (即時ではない) 研究させて、彼らをエンドゲームに急がせます。

私たちが気にかけている主な 2 つのハードルは、すべての派閥で一塁に行くことと、あなたのプレイ スタイルを最も引き立てる派閥で二塁に行くことです。

すべての派閥で一塁に行くことが非常に重要である理由は 4 つあります:

すべての避難所を発見するには、探索から多くの作業が必要です。探索する新しい場所は、避難所以外のものになることが常にわかっているからです。

これらすべてのトラベル ポイントを獲得すると、ランドルフ シムズが残した道をたどりながら大陸を横断し、最終的には北極に到達する必要があるワールド マップの移動が非常に簡単になります。心に留めておくべきことの 1 つは、飛行経路で小さな青いクエスチョン マークが横にある避難所に立ち寄る場合は、その避難所に直行して停止することです。航空機が停止するとタイマーが停止するため、時間を無駄にすることはありません。避難所で手動で停止すると (初めて)、より多くのリソースと派閥の担当者を獲得できるイベントがアクティブになります。

新兵は、募集ウィンドウから取得できますが、避難所から募集されると事前に装備されており (ヒーロー難易度以外の銃と鎧、レジェンド以外の鎧)、新しいキットを構築するための時間とリソースを節約できます。また、最初の Phoenix キットよりもはるかに優れた機器を使用できます。

最後に、そして最も重要なことは、これらの避難所でできるだけ多くのリソースを取引するゲーム全体を通して、空の航空機をできるだけ速く飛び回らせたいということです。避難所は常により多くのユニットをより少ないものと交換するため、リソースを生成するための迅速、簡単、リスクのない方法です。テクノロジーは食品または材料のいずれかで 10 を 2 で、2 を 12 で交換しますが、材料は 4 を 6 で食品と交換します (平均して、個々の避難所は異なる場合があります。重要なことは、貿易が利益を生み出すことです)。

次のハードルを説明するには、具体的に説明する必要があります。始めましょう。

アヌの信奉者:近接ミュータント フード ファクション

Anu は、他の派閥よりもはるかに優れた利益をもたらします。

まず第一に、彼らと一緒に 2 番目の基地に到達すると、基地内の食料生産施設と捕獲されたパンドランから食料を収穫することの両方から、独自の食料を作成することができます。

彼らはまた、プリーストとバーサーカーの 2 つのクラスを与えますが、他の派閥はどちらも 1 つのクラスしか与えません。プリーストにはいくつかの非常に強力な能力が備わっており、バーサーカーの近接武器は、シネドリオンをポリキュールに持ち込めば非常に役立ちます。

しかし、大きな問題は、アヌが突然変異を気にかけている唯一の派閥だということです.ゲームの全体的な側面は、弟子たちによって意図的に与えられたか、強制的に奪われたかのいずれかで、変異技術を取得した人々に限定されています.

Anu はエンドゲームに持ち込むのに適した派閥でもあります。追加のサポートを受けて最後の戦いに参加できる唯一の派閥だからです。本当に、彼らはとても親切で甘いです。彼らの派閥の使命のために、道徳的に疑わしい行動を取らなければならないのはちょっと残念です。

アヌは、ニュー ジェリコと同様に、5 つの主要な派閥ミッションを持っています。内なる毒物、2 番目の招待、4 番目の招待、6 番目の招待、そして内戦があるミッションです。

中の毒は非常に簡単です (レジェンドでプレイしていない場合でも、レジェンドで簡単なことは何もありません) 殺すワームがいくつかあるだけで、ワームはハエのように銃のバッシングやグレネードにドロップします.

2番目の招待は、「人間の盗賊を殺してください」です。難しいことは何もありません。

4回目の招待は難しいです。ニュー ジェリコのヘビーとスナイパーに立ち向かいます。ヘビーにはロッククト ランチャーが搭載されています。激しい雄叫びを上げてこれらの敵から 2 アクション ポイントを奪い、敵が 3 アクション ポイントの武器を 1 ターン使用するのを防ぎます。 1 ターンに 1 回しか発射できません。)

6 番目の招待は簡単です。 Synedrion ユニットをいくつか倒します。 1 つまたは 2 つの aspida が存在する可能性がありますが、チームをうまく構築している場合は、スピードバンプに過ぎないはずです。

内戦もかなり簡単です。そこにはたくさんのサイキックな敵がいますが、マインドコントロールは近距離でしか機能しないので、狙撃してください.彼らのほとんどは、かなり低い HP を持っています (または、私が最後にミッションをプレイしたときでした。その後、バランスを再調整した可能性があります)。

ニュー ジェリコ:ロボット人種差別主義者の素材派閥

NJは最も弱い派閥、IMOです。彼らはあなたに最悪の利益をもたらしますが、それはあなたが彼らと一緒にできる限りのことをすることを思いとどまらせるべきではありません.彼らはまだ良いものを提供していますが、それほど良くはありません.

彼らのクラスは技術者であり、車両が無価値よりも文字通り悪いゲームの車両スペシャリストです。誰もが常に医療キットを携帯することができない本当の理由が存在しないゲームの専用ヒーラー。ゲーム内の砲塔の配備担当者… さて、砲塔について悪いことは何も言えません。彼らは本当に良い選択です。それでも、彼らが持っている能力のほとんどはただのホットウェットゴミであり、彼らの頼りになる銃はただのくだらないARです.ゲームで最も弱いクラスです。

彼らの技術は主にロボット工学に関係しており、彼らまたは Synedrion から入手できます (ニュージャージー州はロボット工学の選択肢が悪い)。それでも、原石にはいくつかのダイヤモンドがあります。彼らの火ベースの手榴弾は、それが生成する火がそれを通り抜けようとする敵にダメージを与えるため、1つを使用して、近接範囲でのみ攻撃できるサイレンを固定することができるため、素晴らしいエリア抑制ツールです.また、ゲームで最高の重い武器も提供します。スキュラが悪夢を見る強力なミニガン.

各派閥が提供する航空機について言及していないことに気付くでしょう。それは、それらが多かれ少なかれ同じであるためです. NJ はフェニックスよりも搭乗員スロットが 1 つ多く、動きも遅く、HP も多い (基本的に上昇することはなく、無関係である) が、実際には、航空機は航空機であり、航空機である.

2 つ持っている場合は、両方を 1 つの場所に送ることができ、両方が到着したら、両方から 1 つのミッションに部隊を展開できます。ラストミッション。最初の1つがミッションを早く開始しようとするため、両方がそこに到達することを確認してください.私はキャンペーン全体で 2 つのフェニックス クラフトしか持っていない傾向があるので、私は決して使用しないので、各派閥が提供するクラフトに違いはありません。

とにかく、接線です。派閥ミッション:

  • ドリーマーズ アウェイクンはファクション ミッションの開始で最も難しいものです。なぜなら、あなたが彼らを撃つと、彼らもあなたを撃つからです!ええ、彼らの右腕または左腕を骨折すると、彼らは自分のターンでもあなた自身でもあなたを撃つことができなくなります.
  • 次のミッションはあなた VS パンドラです。それほどトリッキーである必要はありませんが、悲しみを感じている場合は、ゆっくりと着実に進んでください。
  • その後のミッションも同じです。マップ上の敵を倒し、全員が倒されたらビークルを起動するだけです。
  • 4 番目のミッションは、サタンの肛門から直接出てきます。この非常に殺傷力の高い NPC を、シネドリオン野郎のギャング全体から守らなければなりません。その多くは麻痺を適用できます。それらの 1 つがあなたの NPC を麻痺させた場合、彼らはすべてのアクション ポイントを失い、すべてのオタクが死んでから長い、長い、長い間、フィニッシュ ラインをゆっくりよろめくのを待つ必要があります。悪夢のように退屈です。
  • コア派閥の 5 番目で最後のミッションは最高にクールです。あなたはメインのニュージャージー基地で会戦を繰り広げ、派閥のリーダーであるミスター「私はミュータントが嫌いではありません。質問しているだけです!」 even shows up and demonstrates why he should never be allowed on a battlefield, with his crappy little handgun and piss poor aim.

Synedrion:The Communist Scientific Tech Faction

Synedrion give lots of fun little bonuses, and have some of the coolest tech in the game. They have loads of faction missions.

The class they give you is the infiltrator; by far the strongest of the four faction classes. These sneaky gits can slink about and reek havoc on enemies of every shape and size with their bag of tricks, and it’s ♥♥♥ fun to do so. They pair well with most other classes, and if you get one with the “Thief” additional ability, they’re basically permanently invisible. They make great scouts, great dps’s, and you should SEE the hell you can raise with an infiltrator/assault that has “ready for action”, “spider pack” and a backpack chock full of spider pistol ammo.

The tech you get from ‘Ned upgrades your base facilities, increasing your power output and letting you establish a mist-repelling shield around each of your bases (or you could go climate restoration, if you’re a dork). They also have access to a sniper rifle and assault rifle which are strict, flat upgrades over the stock Phoenix options, as well as paralytic handguns and sniper rifles, which are really, really strong against heavily armoured targets and Mind-controlled Phoenix operatives who you can’t un-mind control that turn.

The hard part of the sell for the nerds at ‘Ned is their faction missions:

  • Enter Synedrion, stage left is a mission that appears easy, until you realise that laser pistols cost one action point to fire and have damn good aim. If you play carelessly, you can easily lose an assault to this mission on higher difficulties. Fortunately, there’ll always be a building above where your team spawns in, and hiding within forces the frail enemies to run into your overwatch cones if they want to hit you.
  • The next mission changes based on whether you picked Mist or climate, but either way, it’s a fairly easy “Kill all the pandorans” mission, with one of the two requiring you to plant some seeds after you’re done.
  • Mission 3.1 is a simple kill ’em all and then interact with the do-hicky mission, but after that’s done you have the pirate king mission. Jesus christ, this mission the last time I played it. I can only hope they’ve patched that ♥♥♥’s flamethrower since then, because ♥♥♥, if it hits you, you just die. You just die and there ain’t ♥♥♥ you can do about it. Break Abbdon’s arm or lose a teammate or seven. Aside from that, this mission is unique in that it’s the only time you gain a base as a faction mission prize.
  • Mission 4 is fairly easy as far as I recall. Again, just take it slow and steady.
  • 5 is a major base defence mission. Lots of danger, lots of carnage, lots of fun. Not a whole lot to say, really. It’s kinda generic in it’s “semi-final mission” feel.

How to Rep Up Quickly

There’s 3 main ways you can gain faction rep:

  • Save havens from attack by the Pandorans, the Pure and the Foreskin. (that’s not a typo; they ugly mothers).
  • Destroy the bases of the Pandorans. (you get 5 for each faction for a level 1, 10 for a level 2 and 15 for a level 3).
  • Do missions from the diplomacy tab where you attack the factions for the other factions. (Not recommended).

The other way to gain faction rep, which you’ll mostly do in the early game, is adopting their politics when making choices.

Anu like religious freedom, destroying the old world, and preserving weird ♥♥♥.

NJ like people who don’t disagree with them, destroying weird ♥♥♥, and preserving the old world.

‘Ned like communism, humanity (in the touchy feely sense, not the two arms, two legs, not a mutant sense) and scientific debate.

You can gain small point gains for each faction by making choices they agree with, and doing so is a good way to make it to first base. Bond over shared interests, like any new relationship. Once you’ve got the havens found, though, the main source of point gains is method one. Savin’ Hav’ns is good for trade, good for rep, lets you find enemy bases to destroy for even more rep, and comes with very few inherent downsides.

Attacking havens is bad for rep for the faction that you are attacking, and often a lot more dangerous. Yes, it’s slower to go without, but you’ve got plenty of time to win the campain. I often make it to the final mission with about 55% of the doomsday clock left, and that’s on Hero difficulty. Take it slow and steady, and always put rep above resources, where you can.