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Hero Wars (Nexters) グランド アリーナ チーム ガイド:究極のグランド アリーナ チームを構築するための完全ガイド

これまでのところ、Island Experiment などのタイトルの背後にある同じ会社のアクション アドベンチャー RPG である Nexters の Hero Wars から手を離すことはできません。習得しやすいゲーム メカニクス、多くの機能とゲーム モード、PvE モードと PvP モードの適切なバランスにより、このゲームが App Store と Play Store でかなり長い間公開されていたとしても、人気を維持しているのは当然のことです。それに加えて、ゲームは定期的にアップデートを受け取ります。これには、使用可能なヒーローの数が最大 47 になったハロウィーンのアップデートが含まれます。特別なイベントに参加して、より多くのソウル ストーンを獲得し、より多くのヒーローをアンロックすることもできます! (これらのイベントで獲得できるその他のグッズの中でも、特にそうです。)

ゲーム内のすべてのモードの中で、グランド アリーナは非常に興味深いものです。タワーや通常のアリーナに比べてプレイする人はあまり多くありませんが、すぐにわかるように、これには理由があります。かなりわかりやすいもの。しかし、それはこのゲームモードを見落とすべきだという意味ではありません.グランドアリーナコインをさらに獲得し、十分なソウルストーンを購入してゲームのヒーローの一部をアンロックしたい場合は、これらのランキングを上げたいと思うでしょう.そのためには、グランド アリーナ ユニットに最適なチームを編成するための知識が必要になります。ヒーロー ウォーズで完璧なグランド アリーナ チームを編成するために必要なすべてのことを説明します。

1.グランド アリーナ – 概要

グランド アリーナは、ヒーロー ウォーズですべてのプレイヤーがアンロックできる最後のゲーム モードです。チーム レベル 50 に到達すると利用できるようになります。他のプレイヤーは、戦闘用のヒーローを選択するだけでよく、その他すべて (特殊スキルのアクティベーションを意味します) は AI によって処理されます。また、エメラルドを使って追加の戦闘を行う場合を除き、1 日に最大 5 回の戦闘が許可されます。

ただし、主な類似点はここまでです。グランド アリーナは、その名前だけでより多くのアクションを備えているためです。ここでは、3 つのグループで合計 15 人のヒーローを選択して、ベスト オブ 3 バトルでライバル プレイヤーと対戦します。 5の。繰り返しますが、これは、敵に挑戦した後に実際に参加して戦闘を目撃するときに使用する攻撃ユニットと、挑戦されたときにライバルユニットと戦う防御ユニットの両方に当てはまります。 .

通常のアリーナとグランド アリーナのもう 1 つの重要な違いは、通貨を獲得する方法です。標準のアリーナ バトルでは、勝利ごとに 20 アリーナ コインを獲得できますが、グランド アリーナ コインは 1 時間ごとにグローバル リーダーボードでのランキングに基づいて受動的に獲得されます。アリーナ コインの合計に追加するために戦う必要がないため、グランド アリーナ バトル。

たとえば、501 から 700 の間のランキングでは 1 時間あたり 14 グランド アリーナ コインを獲得できますが、701 から 1000 の間のランキングでは 1 時間あたり 10 を獲得できます。ランキングのトップに立つと、1 時間あたり 70 グランド アリーナ コインを獲得できます!グランド アリーナ コインは、同じ名前のショップでさまざまなアイテムを購入したり、次のヒーローのソウル ストーンを購入したりするために使用できます – リアン、マーカス、ルーファス、イシュマエル。

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上記の類似点に加えて、通常の闘技場と同様に、より高いランクの誰かを倒して代わりになることで、大闘技場でのランキングを上げることができます。バトル間には 1 分間のクールダウン時間もありますが、グランド アリーナのバトルはベスト オブ 3 形式であるため長く続くため、別のバトルに挑戦する前に待機する必要はおそらくないでしょう。相手。同様に、グランド アリーナ リーダーボードでの順位は、通常のアリーナ ランキングと同様に、毎日のアリーナ報酬の質と量に影響を与えます。

リーダーボードについて言えば、グランドアリーナでは、ランクの高いプレイヤーがある種の「戦争の霧」の利点を持っていることにも言及する必要があります. 21 位から 100 位のプレイヤーは 1 つのチームを対戦相手から隠し、2 位から 20 位のプレイヤーは 2 つのチームを隠します。そして、あなたが全体でトップ ランクのプレーヤーである場合、あなたの 3 つのチームすべてが非表示になり、対戦相手にすべての可能性が残されます!

2. 3~4つ星以上のヒーローを少なくとも15人確保し、レベルアップを維持しましょう

Hero Wars で召喚するヒーローに関しては、量よりも質に重点を置くのが妥当な考え方ですが、使用可能なヒーローの少なくとも 3 分の 1 は、十分に高い星評価とレベルを持っている必要があります。グランドアリーナで競争するために。つまり、3 つ星または 4 つ星で、リーダーボードでのランキングと一致するレベルのヒーローが少なくとも 15 人必要です。

たとえば、ランクが 401 から 500 の間の場合、レベル 80 から 90 以上のヒーローが少なくとも 5 人いる状態で、4 つ星でレベル 65 以上のヒーローが少なくとも 15 人必要になるでしょう。その時点で、5 つ星のヒーローが少なくとも 5 人いる必要があります。また、以下で説明するように、3 つのチームすべてのバランスを適切に取っている必要があります!

別の言い方をすれば、対戦する他のほとんどのプレイヤーと同様の合計パワーが必要です。合計パワー レーティングが 225,000 または以下! (計算すると、平均パワーが 15,000 のヒーローが 15 人いることになります。)

3.攻撃ユニットと防御ユニットのバランスを保つ

ヒーローのチームをディフェンダーとして選択する場合でも、対戦相手に挑戦する攻撃チームとして選択する場合でも、バランスが重要です。 And this is something you may want to prepare for even before you reach level 50 and unlock the Grand Arena. It can be hard, after all, to play catch-up and spend precious resources on getting certain Heroes up to speed just because you had so much success early on with unbalanced teams of five in the Campaign, Arena, or in other modes.

Basically, you don’t want to spend all your coins and Emeralds and other resources on offensive-oriented Heroes – you shouldn’t neglect the Tanks that absorb damage up front even if they don’t offer much on the offensive end, the Healers that keep your top damage-dealers in the battle, and the various Support heroes who do the little things like cursing, stunning, or slowing down enemies. Maintain a balanced lineup for all your three teams, on top of what we advised you above, and you should be in good shape.

Each of the three teams ideally needs to have one Tank to soak up damage, two or three Marksmen, Mages, Warriors, or other characters with high Attack stats, and one or two supporting Heroes, usually one Healer and another who has a Control or Support role.

4. Which Heroes Should You Prioritize For The Grand Arena?

TANKS – Definitely, Astaroth and Galahad should be on top of your priority list in the Tank category. Not only do they get unlocked very early on in the game; they’re also very useful even in the later stages, with Astaroth serving a dual role on Support by protecting or resurrecting allies (including himself) and Galahad capable of doing a fair amount of damage for a Tank. For your third tank, Ziri is a good choice if you have her unlocked, thanks to her ability to burrow once her Health drops below 35 percent. Alternately, we would also recommend Luther , as it helps to have someone who could jump into the enemy’s backline and do damage to their Support Heroes – if leveled and starred up properly, he’s pretty useful against enemy teams that have Thea or Celeste in the backline!

DAMAGE-DEALERS – Regardless whether they’re Marksmen, Warriors, Mages, or whatnot, all Heroes capable of doing a great deal of damage against an opposing team are covered under this category. Let’s take a look at some of the better ones.

Ginger is a popular choice for many a Hero Wars player, and with good reason – her primary skill, Lead Storm, is a rapid-fire blast of bullets that hits all enemy Heroes, and she’s got some pretty good secondary and passive skills as well, while also boasting good durability for a non-Tank. Faceless may be a bit of a gamble, especially in Arena/Grand Arena where the battles are automatic, but the fact that he copies the primary skill of the last ally or enemy who used one makes him very effective if utilized properly. Cornelius can do a lot of damage with his primary skill, Heavy Wisdom, a monolith which hits the enemy with the highest Intelligence – this can be deadly against rival Healers.

Aside from those three, we also recommend Keira , provided you complement her with a Healer – she is one of the squishier characters in the game, though her lack of durability is mostly offset by her high-damage skills. Astrid and Lucas is technically a backline (pair of) character(s), but it’s hard to argue with how effective they are when the former unleashes the latter with her primary skill – that cat can sure do a number on enemy Tanks. Elmir , meanwhile, is the opposite – a front-line Hero who jumps back with his primary skill, but mainly frustrates enemies by cloning himself and creating up to four decoys that absorb AND deal out damage. (They cannot, however, regenerate health!)

Lastly, we would suggest the brother-sister duo of Lars and Krista , who work best if they’re on the same team, but while the former is more of a Support Hero, the latter is very effective if used as a standalone damage-dealer (particularly with Icy Vengeance as an area-of-effect skill) while also being comparatively sturdy. Ishmael is a good choice for those who want to gamble on critical hits, as that’s what his demonic form (via Awakening) does best. You can also prioritize Orion if you’re looking to target enemies with the highest health and take out the usually Support-dominated enemy backlines.

SUPPORT – All Heroes categorized as Healer, Support, or Control fall under this broader group, and at this point, we’ve gotten some of the best results in various modes with Celeste as our go-to Healer. When switching to Light Form via Two Fates, she can offer a quick pick-me-up to the ally with the lowest health, and when switching to Dark Form, she does the opposite by creating a Cursed Flame around the enemy unit, preventing any surrounding enemies from being healed for the next five seconds. But that doesn’t mean you should neglect Thea , who is the first Healer which Hero Wars players can unlock – her skills may not seem as impressive as Celeste’s, but her basic Solar Sanctuary skill, as stated, heals ALL allies.

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Jorgen has quietly become a favorite of ours, as mentioned in a previous guide, as his Control skills mainly have the effect of preventing enemies from gaining energy, thus preventing them from using their skills. He’s also quite durable, but not as much as Martha , who contributes next to nothing offensively, but can also help heal allies with the lowest health while also serving as an effective backline Tank.

Dorian’s main benefit comes through his main skill, Fountain of Blood, which helps allies recover health when they attack enemies he curses with the Mark of Blood, as well as his passive Initiation skill, which increases an ally’s Vampirism – if you notice an enemy staying much longer in battle than they should, that’s oftentimes a result of Initiation, which works even if Dorian’s already been killed. As for Nebula , we’ve yet to use her extensively in the different game modes, but she seems to do well for opposing human and AI-controlled teams alike as an all-around Support Hero – depending on the skill, she can deal AoE damage and sap energy, heal low-health allies, or target low-health enemies.

5. Assembling Your Defensive Unit – Don’t Spread The Talent Across

When forming your three defensive teams for the Grand Arena, the general rule here is to avoid setting things up in such a way that all three teams have similar total power ratings. Remember that these are best-of-three battles; you can take one loss and still defeat your opponent if you win the two other matchups. Spreading your talent across the board, while still effective against a much weaker opponent (which you’ll rarely see, thanks to Hero Wars’ generally fair matchmaking system), won’t do you any favors against most opponents whose team power is fairly close to yours. That’s because in general, players’ groups of Defenders usually consist of two teams that are considerably stronger than the third.

It doesn’t matter if you field the weakest links among your Defenders as your first, second, or third team. You can set things up in a way that you expect to lose the first matchup and win the next two, win the first, lose the second, and win the third, or win the first two and have the third team as a backup in case you and your opponent split matchups one and two. Any of those three strategies are better than spreading the wealth, though as we mentioned above, the principle of having a balanced party of Heroes applies as always.

6. Choosing Your Offensive Unit – Always Look At Your Opponent’s Teams

The same principle as above applies when you’re choosing your three teams of five and challenging an opponent – most of the time, you wouldn’t want to field three teams of similar total power, and most of the time, you’re better off deliberately losing one matchup and trying to win the other two. But choosing offensive teams comes with an additional wrinkle – unless you’ve got a really high ranking, meaning the top 100, you can view everyone on your opponent’s teams. You can see each Hero’s name, level, and each team’s total power, and you can use this information as a guide when choosing each team – or choosing specific Heroes for a certain team. So what’s next after you choose an opponent?

Also keep in mind that you can always refresh the list of possible opponents if none of the three appeal to you – maybe they’re too tough to defeat, maybe their ranking isn’t worth chasing, or maybe you want a challenge and don’t want the easy pickings. But once you’ve made your choice, you can then view the relevant information we mentioned above, and take it from there – for example, if you see your opponent’s first team is particularly weak, you can choose a team of five that is barely good enough to win, saving your better Heroes for the second or third team. Conversely, if your opponent’s first team is unbelievably strong, you can sacrifice your weakest Heroes, especially if you know you’ve got a chance of winning the next two matchups.

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Choosing Heroes on offense also gives you many chances to fine-tune things by choosing specific Heroes, including the examples we discussed above, where you can select Luther as your tank in order to easily eliminate an enemy backline Healer like Thea or Celeste, or Cornelius if you’re trying to target those same Healers or other high-Intelligence characters without jumping into enemy territory. If the opposing team’s tank is Chabba, then perhaps it’s time to field Astrid and Lucas so that the former can unleash the latter on this particularly high-Health character. Or maybe the opposing team is loaded with low-offense Support and/or Tanks – you could select four high-offense Heroes and one Healer for better chances of winning.

At the end of the day, it will all depend on the Heroes you’ve summoned, and it may also depend on your personal preference. But the bottom line is that offensive strategy in the Grand Arena tends to be more intricate and requires more decisions than defensive strategy – still, many of these decisions will soon become second nature if you keep taking part in Grand Arena battles!