RAID:Shadow Legends ダンジョン ボス ガイド:各ダンジョン ボスの倒し方
RAID:Shadow Legends の装備ダンジョンは、ほとんどの時間を農業に費やす場所です。ドロップするギアは、非常に優れたシルバーの供給源であり、キャンペーンの装備があまり役に立たないと感じたときに、チャンピオンを包括的にパワーアップするための次のステップです.これは、装備ダンジョンのすべてのステージで、レアまたはより高いギア ドロップが保証され、ダンジョンのレベルに応じて、キャンペーン ステージよりもはるかにランクの高い装備が得られるためです。
これを考えると、各ダンジョンのボスには独自の癖があり、少なくとも 1 人のチャンピオンがいると、各ダンジョンのレベル 7 または 8 に十分近づくことができます。
キャンペーンの第 12 章からディアボリストをファーミングしてアップグレードすると、これらのダンジョンでも大きなメリットが得られます。彼女のバフとデバフが確実にクリアするのに役立つからです。彼女のスキルは:
苦痛: 敵 1 体を攻撃し、10% の確率で 1 ターンの間 SLEEP デバフを配置します。
エレクトリック ストーム (クールダウン 4 ターン): すべての敵を攻撃し、2 ターンの間、すべての味方に 30% の速度増加バフを配置します。
ポジティブ チャージ (6 ターンのクールダウン): 味方全員のターン メーターを 15 増やし、敵全員のターン メーターを 15% 減少させます。
彼女のスキルは、チームをスピードアップし、敵を遅らせることに特化しています。彼女の主な役割は、彼女が死ぬ前にバフとデバフをできるだけ多く使用することであるため、速度と精度のサブ統計と生存のための HP を備えた SPEED タイプの装備 6 個は、彼女と非常にうまく機能します.
彼女のスキルセットはすべてのダンジョンでも役立つため、第 9 章の Warmaiden のファーミングも適切な投資になります。彼女のスキルは次のとおりです:
獰猛な攻撃: 敵1体を攻撃。 30% の確率で 2.5% の毒デバフを 1 ターン付与します。
機会攻撃 (3 ターンのクールダウン): 敵1体を攻撃。このヒーローに 50% の INCREASE ATTACK バフを配置し、この攻撃がクリティカルの場合は追加のヒットを配置します。エクストラ ヒットがクリティカルになることはありません。
クランブル ブラスト (4 ターンのクールダウン): すべての敵を攻撃します。 75% の確率で 60% の防御力低下デバフを 2 ターンの間配置します。
彼女の攻撃スキルセットには、ゲーム内の多くのボスやチャンピオンが脆弱な毒と防御力の低下という 2 つの便利なデバフがあります。他に言うことはあまりありません。 Poison は非常に高い防御力または最大 HP を持つ敵を弱体化させるのに役立ち、Decrease Defense は缶に書かれているとおりに機能します。彼女に Lifesteal と、Accuracy または Speed のいずれかの装備を組み合わせて、クリティカル率のメインまたはサブ統計を与えることは、このチャンピオンにとって良い出発点です。
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脚注として、これらのチャンピオンをアップグレードしてダンジョンの実行に備えて確実にアップグレードするため、飼料チャンピオンをアップグレード素材として使用する場合、飼料チャンピオンに何も装備する必要はありません. Fodder チャンピオンは、より高いレア度のチャンピオンをランクアップするために使用する 1 つ星または 2 つ星のベース ランク チャンピオンです。
ダンジョンについては以上です。次に、特定のダンジョンのボスごとのメカニズムに移ります。個々の戦いはかなりユニークであるため、それらに対処する方法について特定の戦略を保証する必要があります。 Hellrazor があなたのチーム全体を戦いさえせずに食べたときのゲームの開始.
まずは、火の騎士の城のボスであるファイロから始めましょう。
火の騎士ファイロ
Fyroは、ダメージとデバフに対する耐性を大幅に増加させる独自のCloak of Fireスキルにより、非常にタンキーで扱いにくいボスです。彼のスキルは次のとおりです:
灼熱の嵐: すべての敵を攻撃します。敵の最大 HP を与えたダメージの 15% 減少させます。
まばゆい炎 (4 ターンのクールダウン): すべての敵を攻撃します。 3 ターンの間、速度が 30% 低下するデバフを付与します。
炎のマント[パッシブ]: 神盾で戦闘開始。アクティブの間、シールドはファイロが受けるダメージを 80% 軽減し、ファイロがデバフや他のスキル効果の影響を受けるのを防ぎます。このシールドは、デバフを解除するスキルでは解除できません。ファイロが攻撃を受けるたびに、シールドの強度が減少します。十分な回数ヒットすると、シールドが壊れます。
シールドは毎ターン再生します。シールドが有効な状態でファイロがターンを開始すると、ファイロはすべての敵を1回攻撃します。攻撃は各敵の最大HPを減少させます。ファイロは毎ターン開始時に回復します。攻撃時のシールドの強さに応じて、ヒールの値と与えるダメージが増加します。
Fyroの「Cloak of Fire」は、デバフの影響を受けず、一定回数ヒットすることによってのみ削除できるため、対処するのに最も問題のあるスキルです.これは、バフ効果を取り除くことができるサポートチャンピオンは彼に対してほとんど役に立たないことを意味し、デバフは彼のマントがダウンしたときにデバフの時間を計る必要があるため、有効性が低下します. Galek や Athel のようなマルチヒット攻撃を持つチャンピオンや、Diabolist のようにチームをスピードアップできるチャンピオンは、このボスを確実に獲得するための主な方法となります。
要約すると、彼を強く、速く、そして何度も叩いてください。
蜘蛛の巣
スパイダー クイーンのスカヴァグは、レイド:シャドウ レジェンドのプレイヤーベースの大部分にとって非常に失礼な目覚めです。彼女のダンジョンのステージ 1 でさえ、彼女と彼女のスパイダーリングの背後にある相乗効果を知らなければ、不意を突かれてパーティーを一掃する可能性があります。
彼女のスキルは次のとおりです:
ヴェノム スプレー: すべての敵を攻撃します。ターゲットに毒デバフがある場合、ダメージが 15% 増加します。
弱体化 (4 ターンのクールダウン): すべての敵を攻撃します。 70%の確率でターンメーターを30%減少させる。ターゲットのターン メーターが完全に使い果たされた場合、1 ターンの間スリープ デバフを配置します。
クモの大群(2ターンのクールダウン): Skavag はラウンド開始時に 6 匹の Spiderling をスポーンします。彼女はまた、各敵チャンピオンのターンの開始時に 2 匹のスパイダーリングをスポーンします。 Skavag のターン終了時に 4 つの Spiderling を生成します。 Skavag はいつでも最大 10 個の Spiderling を戦闘に参加させることができます。 Skavag は、各ターンの開始時に残りの Spiderling をすべて消費します。 If Skavag consumes Spiderlings, she will not consume them on the following turn. Skavag heals by 3% of her MAX HP for each Spiderling consumed, and permanently increases her ATK by 10% for each Spiderling consumed. Heals from Lifesteal Artifacts and skills that heal based on damage inflicted will only heal Champions by 35% of the stated amount when attacking Skavag or her Spiderlings.
Healing Assured: Immune to HEAL REDUCTION debuffs.
Almighty Immunity: Skavag is immune to STUN, FREEZE, SLEEP, PROVOKE, BLOCK COOLDOWN SKILLS, FEAR, and TRUE FEAR debuffs. Also immune to HP exchange effects, HP balancing effects, and cooldown increasing effects.
Her skillset immediately raises several red flags. First, she can decrease Turn Meters by a huge chunk with her Enfeeble, possibly even inflicting Sleep on some of your champions if they get hit when their Turn Meters are low. Second, she can completely fill her side of the field with Spiderlings, which can inflict Poison debuffs on your champions. Third, if you ignore her Spiderlings and opt to attack her instead, she can heal the damage you inflict on her by eating her spiderlings at the end of her turn, though she can only do this once every other turn.
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Did I mention you can’t reduce the amount she heals from eating said Spiderlings because she’s immune to Heal Reduction?
The cherry on top is she’s practically immune to almost every debuff in the game, though notably she can get Poisoned or HP Burned, which is kind of ironic since you’d think a giant spider would at least be immune to poison.
Luckily for us, though Skavag is a giant, menacing tank of a boss, her freshly birthed children are not so much. The Spiderlings can be afflicted with debuffs and status effects as normal.
Klyssus The Ice Golem From The Ice Golem’s Peak
Klyssus is the type who will happily punish champions who do not know how his Frigid Vengeance skill works, resulting in your team of champions lying frostbitten and broken on the ground not knowing what the heck just happened. To prevent this, here are the Ice Knight’s skills:
Frost Nova: AoE damage attack.
Numbing Chill: Applies 50% accuracy decrease debuff on the enemies. Cooldown:4 turns.
Frigid Vengeance (Passive): Once Klyssus’s HP drops to certain points, trigger the attack that revives all of the dead minions and ignore 50% of defense for every alive minion. Has a 20% chance of freezing the enemies (increased by 40% for each alive minion).
The thresholds for his Frigid Vengeance are as follows:
Stages 1-6: 75%, 50%, and 25% max HP
Stages 7-15: 80%, 60%, 45%, 30% and 15% max HP.
Klyssus the Ice Golem is one of the intermediate bosses to deal with when you’re dungeon grinding. This is because he will counter your tried and true strategy of hitting things really hard by hitting YOU really hard every time he reaches a certain HP threshold. His signature skill, Frigid Vengeance, makes your life miserable by punishing you for not fighting him the way he wants to be fought, and the best way to mitigate this troublesome passive is to make the effort to kill his two minion friends before damaging Klyssus himself.
Unfortunately, his Frigid Vengeance will revive them so you’ll have to kill them again before hitting Klyssus… again. Rinse and repeat until this boss dies, with your team of champions hopefully winning the endurance race against your adversary’s team of oddly persistent minion buddies and himself.
Serendipitously, there is a very specific way to make this fight less of a pain to deal with, and that is by farming a Conquerer from Chapter 1 and using his skill to make it so his minions do not revive when Klyssus triggers his passive. This saves you time and effort since you give your team more breathing room to take damage or use their skills on the Ice Knight instead of his supposed-to-be-alive buddies.
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All in all, your Starter, the recommended supports, and a Conquerer should reliably be able to farm this dungeon with a stable amount of reliability. Spirithost can also be of some use here. Her skills are as follows:
Reap: Attacks 1 enemy. Heals by 50% of the damage inflicted.
Strengthen (4 turn Cooldown): Places a 50% INCREASE ATTACK buff on allies for 2 turns.
Hellrazor
Ah, Hellrazor. Our first happy introduction to Raid Shadow Legends, the spiny boy who looks like Satan’s pet dog and muncher of champions. Going into his dungeon allows us to dish out vengeance against the injustices he wrought against our beloved starter champs in the beginning of the game. His skills are as follows:
Swipe: AoE damage, applies a 50% DECREASE ATTACK debuff on the enemies.
Wall of Fire (3 turn Cooldown): AoE damage. Applies a 2 5% POISON debuff and a 25% WEAKEN DEBUFF.
Inhale (3 turn Cooldown): Activates the hidden ability SCORCH.
S C O R C H: Once Inhale is triggered, Hellrazor takes a massive breath to prepare to burp out the biggest fireball he can muster. Everyone’s turn meters will be set to 50% at first, and your champions can attack only ONCE before Scorch triggers and he lets the big palooka loose.
An absurd chunk of purple HP is added to his HP bar when he uses Scorch, and luckily the attack gets cancelled and Hellrazor is debuffed if your attacks can completely reduce it in time. If not, prepare to take defense-piercing damage which will stun the entire team. As his HP gets lower, the purple bar gets bigger, so the fight becomes quite a clutch when he’s about to die.
Fighting Hellrazor is a simple endeavor of hitting it really, really hard until it dies, lest you watch your team burn in his flames and die. The fight is a race to see who can outdamage each other, basically. Either you deal enough damage for him to kick the bucket before your team does, or he hits you enough times with Scorch to end the lives of your champions. Tanking him isn’t exactly a good idea since Scorch will both stun your team and ignore your defense values, so even the meatiest of champions will have quite a bit of trouble surviving the attack. As for the other champions in your team, might as well consider them dead after one or two Scorches.
And that would be all for now as far as our RAID:Shadow Legends dungeon boss guide is concerned. In case you have come up with additional tips for the game, feel free to drop us a line!