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BlitZ:Rise of Heroes ビギナーズ ガイド:強力なチームを編成して各バトルを制覇するためのヒント、コツ、戦略

アステリアの国の平和は、暴力と腐敗した派閥によって引き裂かれています。あなたは、それを止めるための勇敢な探求において、ラマルクの衛兵の側にちょうど間に合うように到着します.あなたの使命は、一度に 1 つの領土を浄化することです。それを通じて、ヒーローのバンドを募集して構築する必要があります。ヒーローのバンドは、絶え間なく開発する必要があります。

そのような前提を持つアイドル バトル タイトルは、BlitZ:Rise of Heroes になります。 このジャンルのゲームにまだ触れていないプレイヤーや経験豊富なプレイヤーに最適です。このゲームには、RAID:Shadow Legends、Hello Hero、 と同様の機能と角度があります。 とAFKアリーナ .実際、それはそれらの間の甘い、中間のマージのようです.

BlitZ:Rise of Heroes は、ゲーム スタジオ Whaleapp のビジネス シミュレーション ジャンル外での最初の試みです。一見すると、彼らはより確立された競争に対して有利な立場を維持するために必要なすべての要素を手に入れました. RPG のストーリーテリング、アイドル バトラーのゲームプレイのシンプルさ、自動チェスの制御されたカオスを美しく捉えています。このパラドックスは、この記事で喜んでご案内します。

この BlitZ:Rise of Heroes ビギナーズ ガイド 、ゲームを飼いならす方法の基本について説明します。私たちの目的は、各戦闘でどのように勝利するかについて、堅実で実用的なアイデアを提供することです。ゲーム内の機能の量が多少複雑になりますが、知っておく必要があることを 3 つの C に単純化しています:構成、継続的なアップグレード、およびプロンプトの確認です。

しかし、血と謎に浸った戦場で足を濡らす前に、まず BlitZ:Rise of Heroes の広範なインターフェースを紹介して足を潤しましょう。ガイドの最もジューシーな部分に直接ジャンプしたい場合は、「3.」を検索してジャンプできます。構成」セクション。

1.メイン画面のナビゲート

キャンペーン

ゲームは戦闘インターフェイス (To Battle) から開始するので、そこからオリエンテーションを設定します。キャンペーンタブが選択されている場合、戦闘オプションが利用可能です。このタブ内の唯一のユニークな機能は、現在のチャプターの名前を示す上部のチャプター インジケーターと、現在の場所を示す進行状況バーです。

それをクリックすると、チャプターで設定された戦闘を確認できます。また、対戦するチームのパワー レーティングとそのラインナップをスカウトすることもできます。あなたのアバターは、あなたが次に戦うチームの行を示し、これはプログレス バーの「ピン」の位置を反映しています。

チャプターの長さや、チャプターを完了するために戦わなければならない部隊の数を確認することもできます。章が進むにつれて、戦闘の数が徐々に増えていきます。

都市

シティには、ギルド、ヒーロー ポータル、マーケット、栄光の石碑の 4 つの主要機能があります。

ギルド :ジェムを使ってギルドを作成したり、すでに確立されているギルドに参加したりできます。知っているギルドの ID を検索するか、リストに表示されるギルドにアプリケーションを送信するだけです。リストが完全に読み込まれるまでに時間がかかる場合があることに注意してください。

ヒーローポータル :ヒーローを召喚してロスターを拡大することができます。ジェムまたは召喚スクロールを 1 つずつ、または 10 秒単位で使用できます。ジェムを消費する場合は、費用対効果の高い一括召喚をお勧めします。召喚されたヒーローは、ティア (レア、エピック、レジェンダリー) と派閥に関して完全にランダムになります。

市場 :ジェムやゴールドを使用できる場所の 1 つです。 3 つのデフォルト サブセクションがあります:シティ マーケット、ヒーロー シャード、メイズ ショップ。

  • シティ マーケット :ここでは、宝石を使って装備や、エピック シャード、パワー ストーン、ヒーロー エクスペリエンス コンテナなどの貴重な消耗品を購入できます。また、ここでゴールドを使ってスキル クリスタルを購入したり、シルバー スター アイテムを最大にすることもできます。
  • ヒーローのかけらショップ :英雄を売却すると、スキルクリスタルと「辞職証」という素材を獲得できます。これはあなたがそれらを費やすことができる場所です。ここでは、レジェンダリーとエピックのシャードをまとめて購入できます。
  • 迷路ショップ :宝の迷路で敵を倒して獲得した迷路コインを使用できます。ここで入手できるすべてのヒーローはレジェンダリーであり、購入するには大量のメイズ コインが必要です。全員がレジェンダリーのチームを目指すなら、このショップをインスピレーションにして宝の迷路を進みましょう。この戦闘オプションについては後で詳しく説明します。

マーケットは、BlitZ:Rise of Heroes のワンストップ ショップとして機能し、ゲーム内のすべてのストアを統合して、戦闘で獲得したほぼすべてのリソースを獲得します。ギルドに所属している場合、ギルドマーケットへのショップエントリ/ショートカットもあります。店舗は、補充する前に一定の 24 時間サイクルに従います。また、宝石を犠牲にして即時の再入荷を促すことを選択することもできます.

栄光の石碑 :BlitZ:Rise of Heroes のシングル プレイヤー リーダーボード。ここで、キャンペーンの進行状況と炎の要塞での昇格に関する現在のグローバル ランキングを確認できます。また、各派閥に属するヒーローをどのように開発したか、およびその派閥でどのようにランク付けされたかを反映する、派閥の進歩ポイントも確認できます。派閥の進歩で考慮されるのは、派閥ごとのヒーローの合計パワー レーティングです。

ウェイストランド

Wasteland には、Flaming Fortress、Treasure Maze、Arena でのキャンペーン外の戦闘オプション、および現在再開発中の 2 つの他の :Journey Sphere と Temple of Trials などの興味深い機能があります。

炎の要塞 :すでにゲームに慣れてきたら、特にパワー レーティングが 12k 程度に達する分隊を既に持っている場合に、探索することをお勧めする戦闘オプションの 1 つです。要塞では、次のフロアに上がる前に、フロアを守る各分隊を倒す必要があります。勝利するたびに、ゴールド、ジェム、エピック シャード、スキル クリスタルなどの貴重なリソースが手に入ります。

宝の迷路 :進むほど難易度が上がる時間制イベント。キャンペーン 2 の 15 の敵ウェーブをクリアすると、ロックが解除されます。ここで勝利すると、ゴールド、ヒーロー経験値、スキル クリスタル、迷路コインを獲得できます。敵の分隊のパワーレーティングとそれらを打ち負かすことに対する報酬は、先に進むにつれて増加します。

前述のように、獲得したメイズ コインは、レジェンダリー ヒーローを獲得するための特定の方法になります。 1 つ購入するには、少なくとも 45,000 メイズ コインが必要です。宝の迷路は、ゲームの 1 日サイクルに基づいて 48 時間ごとにリセットされます。

宝の迷路をクリアすることは、技術的に初心者レベルを超える高難度の作業ですが、最終的にこの課題に取り組むには、チーム構成の背後にあるダイナミクスと指揮するヒーローのスキルを理解する必要があります。

各戦闘を進めながら選択を行います。これには、強力な装備の購入 (ゴブリン商人)、無料の傭兵のサービスの取得 (傭兵キャンプ/テント)、回復の神社 (輝く井戸または癒しの泉) への立ち寄り、および倒れたチーム メンバーを復活させます (Lost Healer)。

ヒーローが戦闘で死亡した場合、彼は次の戦闘で戦うことができなくなるため、失われたヒーラーが重要になります.彼らは一度に 1 人の倒れたヒーローを復活させることができ、最高のパワー レーティングを持つ倒れたヒーローの復活を優先します。

傭兵キャンプに到達できる場合は、常にヒーローを獲得することを強くお勧めします.彼らは倒れたチームメンバーの代わりになるだけではありません。彼らはあなたのチームにとって大歓迎です。利用可能な傭兵は、オーガニック (または所有しているヒーロー) の名簿にあるものよりも高いレベルとパワー レーティングを持ちます。上の画像では、オプションがすべてレベル 25 にあることがわかります。これは、有機的なトップレベルのヒーローがレベル 13 ~ 17 のときに取得したものです。

宝の迷路は技術的には消耗戦であるため、完全なクリアランスと迷路コインの効率的なファーミングには正しい選択が不可欠です。

アリーナ :BlitZ:Rise of Heroes の PVP モードです。それを開くと、PVP リーダーボードが表示され、現在のトップ プレイヤーとそれぞれのパワー レーティングが一覧表示されます。それらのいずれかをクリックして、チームやその他の重要な情報を確認できます。当然のことながら、ここでの頼りになるオプションは挑戦を求めることであり、そのボタンをクリックすると、システムがあなたのブラケット内にいると信じているランダムなプレーヤーをゲームが検索します.それらをクリックして、挑戦する前に「偵察」することができます。

アリーナのアンロックはミッション 2 のように早い段階ですが、このガイドはシングル プレイヤー モードでの成功に焦点を当てているため、詳細については掘り下げません。この機能が提供するものを発見するのはあなたに任せます。ただし、参考までに説明すると、アリーナで勝利するとゴールドとヒーロー経験値が得られます。トロフィーとランキングの増減も戦闘概要に表示されます。

ヒーロー

Blitz:Rise of Heroes での冒険は、獲得したヒーローとその強化方法を中心に展開します。そのため、あなたは間違いなくこのセクションを頻繁に訪れるでしょう。ここで何が用意されているかを知っておきましょう。

あなたのヒーロー

このセクションにアクセスすると、デフォルトで [あなたのヒーロー] タブが表示され、獲得した各ヒーローのカードが表示されます。それに応じて重複が表示されます。あなたの名簿には最初に 45 人のヒーローの容量があり、この上限はレベルアップするにつれて (または VIP 特権を持っているときに) 拡張されます。召喚を続けて制限に近づいている場合、ゲームは宝石を使用してさらにスロットを購入するよう提案します。

ゲームの自然なチュートリアル インターフェイスは、ヒーローをアップグレードする方法と、ヒーローの重複がある場合の対処方法を紹介するため、ここでは説明を省略します。ただし、これらに関連する事項については、このガイドの後半で修正します。

関連: BlitZ:Rise of Heroes Tier List:全 41 ヒーローの完全なランキング

適切な派閥シンボルを選択することで、所属する派閥に従ってヒーローを表示できます。下の画像では、Keeper 派閥を選択しています。派閥に基づいてヒーローを表示するかどうかに関係なく、それらは降順で表示され、最初に最高レベルのヒーローが表示されます.

名簿の配置はまた、より高いグレード/レベルのレアリティを持つヒーローを一番上に配置し、最初に伝説のヒーローが表示され、次にエピック、次にレアが表示されます.ヒーローを調べると、レジェンダリーには 4 つのスキル (アクティブ 2、パッシブ 2)、エピックには 3 (アクティブ 2、パッシブ 1)、レアには 2 (アクティブ 1、パッシブ 1) があることがわかります。

ラーネスの英雄たち

Heroes of Larnes タブでは、BlitZ:Rise of Heroes のすべてのヒーローについて学ぶことができます。ティアごとに分類されて表示されます。まだ受け取っていないものには、それに応じてマークが付けられます。それらをすでに取得しているかどうかに関係なく、誰でもタップして、派閥、攻撃の種類、専門性、クラスなど、それらに関する重要な事実を知ることができます.

ここでは、エピック ヒーローの Gal-Dzuk を表示しています。左上を見ると、彼がキーパー陣営の近接攻撃者であることがわかります。一方、右下のインジケーターは、彼がダメージと防御の両方に特化した戦士クラスであることを示しています.全体に見られる高い数値は、彼のレベル、パワー評価、スキルレベル、および統計です。それらは最大値で表されます。

改善

このタブには、直接的または間接的にヒーローを強化できる機能が含まれているため、適切な名前が付けられています。

忘却の谷 デフォルトでは、レベルアップしたすべてのヒーローが表示される [ヒーローのリセット] タブが表示されます (基本的に、レベル 1 よりも高いすべてのヒーローで、複製も含まれます)。この機能を使用すると、ヒーローを現在のレベルにアップグレードするために費やしたすべてのリソースを即座に抽出し、与えた装備を剥ぎ取ることができます。

20ジェムほどの安さで、実質的にすべてのアップグレード素材を完全に回復できます.この機能により、衝動的なアップグレードや実験的なアップグレードでリソースを流用する心配がなくなります。

ヒーローの売却タブでは、レア層のヒーローを処分して、名簿に空きを作ることができます。ヒーローを売却すると、一定量のスキル クリスタルと辞職バッジが手に入ります。これについては、ヒーロー シャード ストアの説明で前述しました。

昇天の祭壇 重複したヒーローをマージしてスター度を上げることができる場所です。ヒーローのマージは無料です。あたかもゲーム自体が機能の使用を奨励しているかのように、名簿内のすべての可能なマージをすばやく実行する自動昇格オプションもあります。

スター度の増加は、ヒーローの HP、ダメージ、および防御を向上させるだけではありません。また、ヒーローの将来を保証するレベルアップグレードのしきい値も増加します。ブリッツ:ライズ オブ ヒーローズは若いゲームであり、新しいヒーローが導入される可能性があり、PVP モードがあるという事実はメタが発生する可能性があることを示唆しています.

マージは重複したヒーローに限定されません。同じファクションに属している場合は、最大スターのエピック ティア ヒーロー 2 人をマージすることもできます。これにより、エピック ヒーローがレジェンダリー ティアに昇格する機会が与えられます。

トレーニング キャンプ 基本的に、ヒーローを試して、メインのラインナップにうまく収まるかどうかを確認する機会を提供します.ヒーローをトレーニング キャンプに入れると、現在のレベルに関係なく、すぐに「昇格」して、6 番目に高いレベルのヒーローのレベルをコピーします。

これには 2 つの部分があります。上部には最高レベルの 6 人のヒーローが表示され、メンターとして機能します。下部には、ヒーローをメンターシップの下に置くことができるスロットがあります。最初のスロットはデフォルトで開かれ、後続のスロットは学生トークンまたはジェムを使用してロックを解除できます。

トレーニング キャンプは、BlitZ:Rise of Heroes の最高の機能の 1 つです。これを利用すると、現在のラインナップ テンプレートをさらに強化したり、動的にすることができます (つまり、チームが追加のダメージを与えることができます)。いくつかのミッションを征服するのに 1 つ欠けています)。

このガイドの作成に使用したアカウントの 1 つで、ヒール重視のラインナップを運用しています。ここで、サステイン タイプのヒーローであるカーンが適合するかどうかを試してみたいと思います。私たちは、ヒーローがパワー レーティングで遅れをとっており、レベルが著しく低いという困難な任務に取り組みました。

上の画像でわかるように、レベルとパワー レーティングのハンディキャップは問題ではないようです。戦いは終わりに近づき、敵のヒーローを 1 人だけ残して倒しましたが、私にはまだ 4 人のヒーローがいて、全員が完全な健康状態でした。したがって、カーンの追加は成功しました。

トレーニング キャンプでレベルアップしたヒーローのレベルは、すべての面で青色のテキストで表示されます。トレーニング キャンプは強力な機能であるため、バランス メカニズムが存在し、スロットを空けると 24 時間使用できなくなります。したがって、複数のスロットを持つことが理想的です。そのため、前述の非常に長いクールダウンを考慮して、少なくともそれらの使用を交互に行うことができます.

ホーム

最後に、最後の主要なメイン画面タブであるホームです。おそらく最も使用されていないものですが、メールと友達の2つの機能への独自のアクセスがあります.メールは、開発チームからの連絡の受信箱です。フレンズはまだ開発中です。ほとんどの場合、ソーシャル メディアの友達を招待したり (ほとんどのゲームには並行機能があるため)、他の Blitz:Rise of Heroes プレイヤーをゲーム内の友達リストに追加したりできます。

また、ゲームの設定へのショートカット (左上隅のアバターからアクセスすることもできます) とストレージ/インベントリ (フローティング ショートカット、ウェイストランドの都市にいるときに表示されるバッグ アイコン) へのショートカットもあります。 、またはキャンペーン)。

ストレージとは別に、他の多くのショートカットがこれらのメイン画面のタブから表示されます.重要なものについては、プロンプト (または通知) の確認に特化したセクションで後述します。

インターフェースの設定に関する知識があれば、ゲームをより適切に理解できるように、一般的なブリーフィングについて説明します。

2.ゲームの要素と仲良くする

アステリアでのあなたの旅は長く終わりのないものになるはずです。そのため、この先の道のりで何に対処するかについて期待を設定することが最善です.このセクションは、戦闘の内外で賢明な選択を行うのに役立つゲームの現実を紹介することを目的としています.

派閥に慣れる

BlitZ:Rise of Heroes には 5 つの派閥があります:

同盟 :人間、エルフ、ドワーフは、ラマルクを保護し、法を執行するという誓いを立てた団結した義務を負っています。彼らの恐ろしいダメージディーラーは、進行中の混乱を鎮圧するために武力を行使する彼らの能力の証です.

アンデッド :死の力を崇拝する覚醒者、吸血鬼、そして人間。彼らは自らを殺しにくくし、再生やライフ スティールによって寿命を延ばし、アンデッド ミニオンを召喚することで、戦場での持続性に優れています。

番人 :自然の守護者が力を与えます。地球のように安定して豊富で、最高のタンクと絶え間ない再生能力を備えています。守護者として、ほぼ全員が、ダメージを与えている場合でもチームメイトをカバーする手段を持っています.

灰色 :Fireborn とオークは、すべてを灰にするという共通の目標に専念しています。すべてを破壊するという目標に忠実に、Ashen のヒーローは、大規模なダメージを与え、何らかの方法で戦闘を短縮するように設計されたスキルを持っています。

神聖 :混沌に介入するために地球を歩く神々。それらはまれで強力です。秩序を回復するという彼らの意図を反映して、彼らのスキルはダメージを保護、破壊、または元に戻すことを意図しています.

ブリッツ:ライズ オブ ヒーローズには、ある派閥が別の派閥に与えるダメージの量に影響を与えるじゃんけんの要素があります。神の英雄は、以下に示すサイクルに従うと、他の派閥の英雄に常により多くのダメージを与えます.

20% または 30% のボーナス ダメージはかなりのものですが、対戦するほとんどの分隊は通常ハイブリッド (または 2 つ以上の派閥のヒーローで構成される) であるため、この変数によって有利または不利になることはほとんどありません。 .それでも、以前の構成が派閥の不利を感じたミッションで再戦を狙っている場合は、それを利用できる問題です.

Idle Battler Realities に対処する

BlitZ:Rise of Heroes は、類似した対応物と比較して、アイドル バトラーとして独自の戦闘アプローチを提供します。 RAID:Shadow Legendsに似た戦闘レイアウトを持っているかもしれませんが、RAIDでは敵を手動でターゲットにできるため、基本的に集中射撃が可能です。 AFK アリーナは完全にランダムですが、戦闘中のヒーローの位置は固定されています。 Hello Hero では、ユニットは戦闘の進行に合わせて移動しますが、最も近いターゲットを優先するポリシーに従います。一方、BlitZ:Rise of Heroes は、自動チェス ゲームに似たランダム ターゲティング ダイナミクスを実装しています。

ミッションを進めていくと、ときどき難しい戦いに遭遇することがあります。パワーレーティングが優れていても、チームが大幅に勝っていない場合でも、チームが不足する可能性があることに気付くかもしれません.

下の写真では、私たちの方がパワーレーティングで有利であることがわかります。それにもかかわらず、私たちの分隊は、敵チームが 3 人のヒーローを無傷のままにしている間に、私たちを全滅させて敗走しました。その戦いを観察すると、敵チームのラインナップの全員がまだ生きている間に、フロントライナーの 1 人であるダリアが死亡したことからも明らかなように、彼らのヒーローは右側をより強く攻撃する傾向があることに気付きました.

再戦では、近接ヒーローのシグルドが最前線の右側に加わるように配置しました。彼が提供した追加の「衝撃吸収」が戦いを長引かせる道を開いたので、それは報われました。

BlitZ:Rise of Heroes でのターゲティングはランダムですが、AI は一貫した動きのパターンに従います。それを観察し、独自のポジショニングを開発してください。ターゲット動作とは別に、BlitZ:Rise of Heroes が自動チェス ゲームから適応したもう 1 つの要素は、エネルギーを獲得する方法です。ヒーローは、ダメージを与えて吸収するたびにエネルギーを蓄積します。スキルはヒーローが完全なエネルギーを得るまでしか使用できないため、これを覚えておくことが重要です.

各戦闘は 90 秒間しか続きません。タイマーが切れた場合、より多くのユニットが生存しているチームが勝者と宣言されます。ただし、これはめったに発生せず、戦闘ラインナップがヒーラーとサモナーに依存している場合にのみ発生する可能性があります.

放置報酬 101

ミッション 1.6 に到達する直前に、ゲームの報酬猫またはアイドル報酬システムが紹介されます。基本的に、1 分あたり一定量のリソース (ゴールド、ヒーロー経験値、プレイヤー経験値、スキル クリスタル) を獲得します。

受け取ったアイドル報酬の量は、ミッションをどこまで旅したかによってのみ影響を受けます。これを説明するために、下の 2 つの画像はミッション 1.7 と 6.4 のリソース報酬を示しています。プログレスバーの「ティアドロップ」ディバイダーに到達するたびに、報酬が増加します。

アイドル状態の報酬を長期間獲得していない場合は、無料のランダムな装備も提供されます。

リソース タイプ

ゲーム内のファーミングの大部分は受動的なものであるため、リソースを監視する必要はあまりないかもしれません。それでも、積極的に取得できるものと、どこでどのように取得できるかを知っておくことは賢明です。結局のところ、ゲームのすべての進歩、アップグレード、改善の角度には、少なくとも次の 2 つが含まれます。

ゴールド :ゲームの基本通貨。マルチモード対 AI や PVP (アリーナ) など、あらゆる形式の戦闘で勝利するとゴールドを獲得できます。

ヒーロー経験 :ヒーローのレベルアップに必要な、ゴールドと一緒に必要な重要な資源です。炎の要塞を除くすべての戦闘モードで勝利すると、一部を獲得できます。

プレイヤー体験 :次のレベルに到達するのに役立つポイント。レベルアップすると、一定量の宝石とロック解除機能が得られます。キャンペーンとアリーナの勝利からプレイヤーの経験値を集めることができます。

スキルクリスタル :ヒーローをレベルに昇格させるたびに一定の要件があり、スキルのいずれかがアンロックまたはアップグレードされます。炎の要塞と宝の迷路での戦闘が成功するたびにいくつか獲得できます。

ジェム: ゲームで最も用途の広いリソース。それらを使用して、ヒーローを召喚したり、ギアを購入したり、ショップの在庫を更新したり、特定のアクションや購入のために不足している可能性のある他のリソースの代わりに使用したりすることもできます.フレーミング フォートレスからのみアクティブにファームできます。

それぞれの懸賞金など、戦闘で期待できるいくつかの重要な側面を認識したので、分隊を編成する際に留意する必要があることについて説明しましょう.

3.構成

評価を尊重

あらゆる形式の戦闘で、ゲームは対戦チームのパワー レーティングのプレビューを提供します。あなたが優位に立っているのか、勝つために運が必要なのか、大まかな考えを与えてくれます。パワーレーティングをベッティングのオッズと同等のものとして扱います。

Stranger Things:Puzzle Tales などの一部のゲームでは、パワー レーティングの違いが無視される場合があります 、一貫して劣った評価でも勝ち続けることができますが、これは主にプレイヤーのスキルが戦闘に影響を与える可能性があるゲームに当てはまります。 BlitZ:Rise of Heroes での戦闘は完全にランダムであるため、スキルの唯一の手段は計画フェーズであり、パワー レーティングは計画の作成または微調整に役立ちます。

パワー レーティングは、チーム内の各ヒーローの個々のパワー レーティングを直接合計することによって計算されます。ヒーローが着用している装備も考慮されます。ただし、AI 分隊はヒーローに装備を持っていないため、シナリオや潜在的な勝利の「幻想」を提示する可能性があります。

上の画像では、チームのレベルが低くても、パワー レーティングが 24,000 で結ばれていることがわかります。最下位レベルのヒーロー (レベル 35) は、上位レベルのヒーロー (レベル 32) よりも数レベル高いままです。 .ヒーローのレベルが高いほど、ステータスが堅くなり、ある時点でスキルがより強くなります。言うまでもなく、戦いに進んだとき、私たちは負けました。

一般的なルールと最も理想的な状況は、対戦相手よりも大幅に高いパワー レーティングを確保することです。ヒーローをレベルアップし、より良い装備を手に入れることで、それを達成できます。それが不可能な場合は、依存できる他の変数を調べるときです。

ヒーローの分析

各ヒーローには独自の攻撃タイプ、専門性、およびクラスがあり、チームを編成する際にはこれらすべてを考慮する必要があります。

近接攻撃と遠隔攻撃の 2 種類の攻撃がありますが、これは一目瞭然です。それらのシンボルは、それぞれ剣とクロスボウのアイコンです。近接ヒーローは、バックラインに配置しても常に前進し、遠距離ヒーローは、フロントに配置しても、最終的には近接攻撃の数歩遅れてしまいます.近接ヒーローは自然により多くのダメージを吸収するため、より早くエネルギーを獲得しますが、露出が多いため、通常は最初にダウンします。逆に、遠隔地のヒーローはエネルギーを満たすのに少し時間がかかります。

得意分野を調べると、ダメージ[dmg]、ディフェンス[def]、サポート[サップ]、ヒーリング[ヒール]の4つがあります。 A hero may have up to two specialties. Their names are suggestive on their own and they signify what a hero’s skill set does. For this purpose, let’s digest Sigurd, a warrior-class melee unit specializing in damage.

His first skill deals high damage, his second skill is a form of control that inflict minor damage, and his third skill/aura will improve his team’s offensive capabilities when the condition is met.

You have to take time and examine the skills of the heroes you obtain and understand their effects. If most of the heroes you obtain are damagers, you can work this angle up to form your squad’s strength.

As for classes, there are three:warrior, rogue, and mage. We won’t expound much on it as the trait differences among each are not consistent and it appears that the classification is only meant for style. We must note, though, that warriors tend to have more HP, rogues either has a natural evasion chance or higher critical strike probability (than other classes), and mages are, well units that has flashy magic for skills (but essentially not much different from ranged rogues). The class differences mainly affect what the heroes can wear because equipment are exclusive to each class.

Additional note:when browsing a hero, check the symbols on the lower left hand side, the one(s) in yellow indicate/s the specialty while the blue states the class.

Determine and Decide Your Heroes’ Roles

Since the class assignments are not really telling, we have to look at the heroes as we would in RPG and MOBA games and that is by roles according to their skill sets.

In this guide, we’d like to divide them into general roles that gamers are familiar with:tanks, damagers, and supports. Your goal is to form a squad with heroes that can play those roles well.

Tanks are super essential in a lineup because they dictate the team’s ability to fire off clutch skills or how soon can their squad be wiped out if (if they aren’t beefy enough).

By design, tanks should be placed at the front slots to guarantee that they will take the shock of the enemy’s frontline. For that, you should designate heroes with a defense [def] specialty or those with skills that will make them harder or longer to put down.

Excellent choices for tanks include Rodkhan (Keepers-legendary), Dalia (Keepers-epic), Yagolor (Undead-legendary), Ingrid (Undead-epic), and Tromgar (Ashen-epic). They all have skills that increase their potential to stay alive longer, thus buying backline heroes the time they need to fill their energy bars.

The tank role is not limited to heroes with a defense specialty, you may also appoint as tank anyone that has an incredible sustain or burst heal. We’d let you have the fun in discovering them yourself as this guide is not meant to suggest one absolute lineup; it only aims to provide guidelines.

Damagers are the ones in charge to close the fight, basically to finish what the tanks have started. The moment they use their skills makes the tanks’ sacrifices worthwhile. Fortunately, most of the heroes in BlitZ:Rise of Heroes are damagers, so there’s plenty of ways and choices on how you can approach this.

Melee damagers like Hideon (Allaince-legendary), Gok (Fireborn-epic), Galdzuk, Yashmira (Keepers-legendary), Mireyn (Alliance-epic) and Rog Drog (Keepers-rare) are capable of steamrolling through the opposition if their skills land first*. In a similar manner, ranged damagers like archers and mages bide their time to practically delete a great portion of their enemies’ HP using their skills with insane damage. Heroes known to be deadly in this department are Melgor (Alliance-legendary), and Dormin (Alliance-epic).

Skill activation has two parts:cast animation and implementation. We have to emphasize that heroes may be invulnerable during their skill cast animations, but once it’s done, they will take damage as usual. This means that if the casting hero is about to die, it is likely that his/her skill can be cancelled or interrupted, thus the damage implementation part not happening.

Supports help ensure their team’s victory either by restoring their allies’ health, providing offensive and defensive buffs, weakening enemies with debuffs, or summoning units to augment their squad. We can then classify them into four sub-classes:healers, buffers, debuffers, and summoners.

Healers shine in idle-battler games because the sustain and health regeneration they provide can undo most, if not all, of the work damagers do. It is no different in BlitZ:Rise of Heroes. If you scout the squads of the top players in the Arena, they all have heroes capable of sustaining their squad with powerful heals. Alden (Divine-legendary), Tezeus (Undead-legendary), Meya (Keepers-legendary) Miara (Keepers-legendary), Karn (Keepers-legendary), Dalia, and Siana (Alliance-rare) are the best examples.

Heals may either come as a burst (high amount, single instance) or progressive (continuous regeneration). Regardless of the application manner, the effect is just the same, their team gets to take in more damage and stay in the fight. Multiple sources of heals fully stack. Above is a representation; the healing skills of Miara and Meya are both active, which is why even on a 4v5 situation, our heroes are standing with better health pools.

Buffers almost serve the same purpose as healers because their skills work to improve their team’s offensive and defensive capabilities. Notable buffers include Soleil (Divine-legendary), Karn, Tezeus, Aarox (Fireborn-legendary), Zera (Fireborn-legendary), Roderick (Undead-legendary), Drumbor (Alliance-epic), and Ingrid (Undead-epic). The skills of buffers work in multiple ways and it is up for you to discover which buffs you think will fit your ideal team.

Debuffers , on the other hand, have skills that can disable enemies or cast spells and curses which reduces damage output. Heros like Umida (Keepers-legendary), Niss (Undead-legendary), Gvin (Alliance-legendary), Roderick, Miara, and Yagolor can briefly control their enemies. Controlled enemies will be unable to attack and those precious seconds may help seal a win.

Summoners can produce units to fill in the slots vacated by dead teammates. Only the Undead faction has summoners. Tezeus, if at least at level 31, can summon another mage in place of him if he falls in combat. Meanwhile, Aurelia (epic) and Vilante (epic) can summon skeleton minions (Yorton) that can be instrumental for comeback wins. Like mentioned in section 2 earlier, if the battle timer expires, the game will award the win to the team with more units alive and this includes minions.

Summoned units will act as fodders and the damage they soak up are damage that aren’t going to their allied heroes. Sure, AoE skills may wipe them out quick, but the damage they absorb from enemy normal attacks and single-target skills can often spell the difference between victory or defeat.

While summoned units cannot instantly shift the tides of battle in their team’s favor, they can at least at least hold off enemy offensive until the heroes regenerate energy and cast skills again.

They will also benefit from supportive allied spells, like heals, offense and damage buffs, and control protection. Beyond that, summons have their own implicit energy bars which means if they stand long enough in combat to endure and deal damage, they would be able to use skills of their own.

Sync Your Squad for Bonus

Forming a squad composed by heroes that belong to the same faction will give you a Squad Bonus depending on their mix. You may refer to the image below for the exact values.

This is a team composition dynamic you should not ignore. Imagine, just having a squad 4 with heroes belonging to one faction and the other two both belonging to another will increase everyone’s damage output and health pool (or in game lingo, “tankiness”). About 95% of the time, the enemies you will face in Campaign will have an active squad bonuses, so there is basically no reason for you to give that advantage up.

Being at a league of their own, the presence of Divine heroes in your line-up will give an outright 10% boost in your team’s defense and damage evasion rates, essentially making your heroes, even the less-tanky ones, harder to kill. If you are lucky to have drawn all three Divine heroes and you put them in your squad, you can only imagine how a 30% boost can positively influence your team’s ability to handle incoming damage.

When deciding on your team’s composition, you may opt to just settle for a 10% boost, especially if the 4 heroes with a common faction are solid on their own and you only need the support of a healing-capable backline, a summoner, or an extra ranged damager.

Positioning and Tactical Considerations

At the beginning of this section, we mentioned about how melee heroes will keep on marching forward even if you placed them on a backline slot. Keep this in mind in consideration of what skills your heroes have. In the images below, you can see that we placed Aurelia, a melee hero, on the back while Miara, a ranged hero, on the front. We did this in anticipation of Miara’s skill 1 which forms a healing aura around her. This is to ensure that Aurelia will be within the radius to help ensure her survival.

Aurelia is a rogue class whose level of rarity is just epic, this means that her natural stats does not allow her to take much damage. Since, her ability to summon minions is something that we’d need latter in the match, we tried to compensate for her lack of tankiness by making sure a healer can help sustain her. Moreover, since Miara has two heals in her kit and has better overall stats, she can act as a pseudo-tank (AKA, an eligible frontliner).

In planning for a fight, a vital step you must not miss with regard to positioning is to check the enemy line-up and anticipate how will their frontline clash with yours. For some reasons, the heroes occupying slot 1 (or the middle slot of the frontline) tends to get focus-fired. In our lineup below, we placed the tankiest hero we have, Rodkhan, on that slot.

Since we are under-leveled, no matter how tanky Rodkhan is, he cannot endure a constant stream of attacks from multiple enemies. As such, we have positioned Dalia beside him. Dalia is one of the few heroes with a taunt in BlitZ:Rise of Heroes. Taunt is a skill that forces enemies to attack the caster. The placement of Dalia is meant to divert the attackers of Rodkhan to herself allowing the latter to survive longer.

Because Rodkhan, as a legendary hero, has 4 skills, better overall stats, and (most importantly) higher damage output than Dalia, we prefer for him to be the one to last longer in the battle. If he can stay alive until our healers, Meya and Miara, can use their skills, we might be able to pull off an upset.

That is exactly what happened. Our squad was able to distribute the incoming damage and this allowed us to clinch the win. We must also note that we placed Dalia on slot 2 because the enemy opposite our slot 3 is Rog Drog, a hero with a deadly, single-target skill; we appointed Sigurd to take on him. Because Sigurd is an Alliance hero, he holds factional advantage. This means that Rog Drog will have sustained more damage by the time Sigurd fades, hence, he’d be quicker to kill.

4. Constant Upgrades

Fights will naturally get more and more difficult as you advance through the game and your means to keep up is by upgrading. There are three general “upgrades” in the game:

Individual hero upgrades: This costs gold, hero exp, and occasionally, Skill Crystals.

Equipment upgrades: This can be done when browsing a hero, and checking if there is a prompt on the items you’ve put on them. Upgrades will cost gold and will require you to sacrifice inferior gear. When upgrading gold-starred equipment, you will eventually need Power Stones.

Star degree promotion: This pertains to what we discussed about the Altar of Ascension.

Don’t feel bad whenever you lose; losing is unavoidable. Whenever you lose, the game will drop the general tips like the ones below.

The most ideal response is to, of course, upgrade your heroes and get better equipment. These, however, will eventually be not viable because your resources will be limited. While the flow of gold is constant and abundant, hero experience isn’t as easy to come by.

Getting equipment, on the other hand, is rather luck-based (from idle rewards) and the cost of Power Stones will prevent you to further upgrade high-grade gear. Because of this, you may need to explore changing your lineup instead to hurdle a difficult mission. For this purpose, enjoy of the “free” upgrade path the training camp offers.

5. Checking The Prompts

If you’re a beginner in BlitZ:Rise of Heroes, it’s normal to think that the game is complicated because of its multiple features. Luckily, it’s hard to miss what features you need to check because you will always see a red dot with an exclamation mark for each. Do take time to explore them on your own. In this section, we will focus on the important ones that have not been mentioned in the previous sections.

Bank: Gives you free 25 gems every day. Once you have claimed the first one, the game will let you take another 25 in exchange of viewing an ad.

Calendar: Lets you check the daily rewards. Open it for when you miss to claim the day’s free reward. If you forgot to login for a day, no problem; unlike most games, BlitZ:Rise of Heroes does not require a login streak to enjoy better daily rewards. You can still harvest the rewards set for any missed days; the rewards will not reset to day 1.

Tasks: Gives you awesome loot that may include resources, equipment, and even heroes. You can actively check what tasks you can do to obtain all daily rewards, weekly rewards, and achievements.

Laarne’s Gifts: May be claimed multiple times in a day. Each claim gives resources and items. Claims after the first one will cost gems; the limit resets every 24 hours.

FREE: This is where you can proactively view ads for a set of specific loot. They reset every 12 hours. At this point, we have already covered everything one needs to know to triumph in the game. If you’ve made it this far, please know that we appreciate you!

We sincerely hope that you enjoyed reading this article as much we enjoyed pouring our time and heart in learning the game to come up with this BlitZ:Rise of Heroes beginner’s guide. May the battles always turn in your favor so that one day, we will see your name in the Stela of Glory and Arena.

If you’ve already started your journey in Asteria, feel free to share through a comment below how your battles are so far and please do tell your in-game name. We look forward to rising through the global leaderboards with you!