Dislyte Tier List:すべてのエスパーの完全なランキング
Dislyte は、Cookie Run:Kingdom、Genshin Impact、Azur Lane などの多くの同様のガチャ ゲームと同様に、収集して戦うためのさまざまなキャラクター (Dislyte ではエスパーと呼ばれます) で構成されています。この記事では、Dislyte でのエスパーの 4 つの主な役割 (ファイター、サポート、コントローラー、ディフェンダー) に基づいてランク付けすることを目指しています。各エスパーは独自の方法でユニークであるため、2 つの異なる役割の間の境界線を回避し、複数のティア リストに登場する場合もあります。
この層リストは、ゲームとその用語に精通していることを前提としています。ただし、初めての方やリフレッシュする必要がある場合は、Dislyte ビギナーズ ガイドをご覧ください。また、レア、エピック、レジェンダリー専用のエスパー ガイドをチェックすることをお勧めします!
ファイターズ
ファイターは、チームの主なダメージディーラーです。彼らは味方の中で最強の攻撃力を持っていますが、常に最高の生存率を持っているわけではありません.それらのほとんどは、攻撃力、C. RATE、C. DMG、および場合によってはACCを構築してダメージ出力を高めることに焦点を当てていますが、他の統計や外部要因に依存しているものもあります.それぞれのファイターには独自の癖があり、それぞれに独自のものとなっており、次のような特徴を持っている可能性があります:
- チェーン ストライカー (1 回の攻撃で複数のヒットを与える)
- AoE (すべての敵にダメージを与える)
- ヌーカー (1 回の攻撃で大ダメージを与える)
- エスパーまたは敵のステータスに基づく追加ダメージ
- 回復ダメージ
- 反撃
- 繰り返しスキル
- 敵を倒すことによるボーナスまたはバフ
- 真のダメージまたは防御無視のダメージ
- ステータスまたはスキルダメージに影響するバフを付与します (ATK アップ、C. RATE アップなど)
- より多くのダメージを与えたり、敵の回復を妨げたりするデバフを与えます (DEF ダウン、焼け焦げ、毒、流血、病気など)
- 船長アビリティでATK、C.RATE、またはACCが増加する可能性があります
関連: Dislyte Squad フォーメーション ガイド:推奨されるチーム フォーメーション
SS ティア
- リン (ハトホル)
- ルイス (アレス)
- 唐玄(孫悟空)
- リー・リン(ネザ)
- ハイド (ハデス)
特記事項:
- ドナー (トール)
SS Tierには、ファイターの中で生存率が最も高く、驚くほど高いダメージを与えることができるエスパーを選びました。これらのエスパーのほとんどは、ATK とは別に、より多くのダメージを与えることができるパッシブまたは特別な機能も備えています。
リン(ハトホル)
属性 | 高い SPD 良い攻撃 平均 HP &DEF |
戦士の特徴 | チェーンストライカー ヒット時にバフが解除された場合、ATKダウン(敵1体) 3番目のスキル クリティカルヒットの場合、ダメージ+30% &シールド強度+50% 船長効果:儀式と音の奇跡で味方の攻撃力を 30% 増加 |
その他の特徴 | Immunity (Self)、最初のスキルがクリティカル ヒットの場合 リンの最大HPに基づくシールド(セルフ) |
リンは自給自足のファイターであり、敵に対して巨大なダメージを与えながら、免疫とシールドで生き続けることができます.クリティカル ヒットを放ったとき、彼女は最大の影響力を発揮します。
ルイス(アレス)
属性 | 神の攻撃 高HP 優れた防御力と速さ |
戦士の特徴 | チェーンストライカー、ヌーカー 与えたダメージの50%を回復に変換(スキル1) HPが10%減るごとにダメージ+5%(スキル3) C. RATEアップ、AP増加、20%(1スキルクリティカル時)、ボーナスターン(2スキルクリティカル時)(自) クールダウン短縮、すべてのアビリティを 1 (セルフ) (3 番目のスキルでターゲットをキルした場合) キャプテン アビリティ:味方の C. RATE を 25% 増加 |
その他の特徴 | — |
ルイスのクリティカル ヒットとキルは、彼にボーナス ターンと AP を獲得し、戦闘を支援します。彼の 3 番目のスキルは HP を失うたびに強化されますが、基本スキルのダメージを回復に変換する能力で生き延びています。
唐玄(孫悟空)
属性 | 優れた攻撃力 高い HP、DEF、SPD |
戦士の特徴 | チェーンストライカー、AoE、ヌーカー スコーチ、デス、シャックル (1、3 / すべての敵) Scorch – Inflicts Diseaseed 死 – 対象の最大 HP の 5% に相当する追加ダメージを与える ダメージ時(攻撃力50%以下) シャックル – 40% の確率で DEF ダウンを付与 Scorch、Death、Shackle エンチャントを吸収して Tang Xuan の 10% を回復する エンチャントごとに最大HP、またはエンチャントごとに敵のDEFの15%を無視 +10% ダメージ増加 2 番目のスキル (アセンション アップグレード) 船長効果:味方の攻撃力を 30% 増加 |
その他の特徴 | シールド (自己)、最大 HP の 10% + 吸収したエンチャントごとに 5% に基づく |
Tang Xuan は 3 つのユニークなエンチャントを使用して、自分自身を回復および保護し、敵の DEF を無視してデバフと追加のダメージを与え、戦場でモンスターにします。
リー・リン(ネザ)
属性 | 神の攻撃と速さ 高HP 優れた防御力 |
戦士の特徴 | チェーンストライカー、AoE + 対象の HP の 6% を真ダメージとして (リー リンの攻撃力の 80% を超えない) (2番目、敵1体 &3番目のスキル、すべての敵) + 対象のAPの10% (3番目のスキル) 50% ダメージを回復に変換 (2 番目のスキル) 船長効果:味方の攻撃力を 30% 増加 |
その他の特徴 | 消費AP、15% (敵1体) |
Li Ling の高いダメージ重視のスキルにより、彼は扱いやすく、敵にとっては悪夢です。彼の 2 番目と 3 番目のスキルのダメージは、その一部がターゲットの HP に基づいて増加し、それを真のダメージとして処理します。
ハイド (ハデス)
属性 | 神の攻撃 優れたHP 優れた SPD と DEF (すべての伝説のエスパーの中で最も低い) |
戦士の特徴 | チェーンストライカー、AoE パッシブ – すべてのソースからのダメージが 10% 減少し、バフとデバフが ブレス オブ ザ ディープ スタック、味方の死亡時に 10 スタックを取得 (最大:50) ブレス オブ ザ ディープ – スタックごとに攻撃力 +5%、10 スタックごとにダメージ軽減 +3% バフを取る (1 / すべての敵) 30% ダメージを回復に変換 HP上限を下げる |
その他の特徴 | キャプテン アビリティ:ポイント戦で味方の RESIST を 50% 増加 |
Hyde のブレス オブ ザ ディープ バフにより、彼は長い戦いを生き延び、時間の経過とともにさらに強くなり、Hyde はスタックごとに 5% の攻撃力と 10 スタックごとに 3% のダメージ減少 (最大カウント 50) を得ることができます。
ドナー(トール)
元の役割 | ディフェンダー |
属性 | Godly DEF (全エスパーの中で最高) 高攻撃力 HPが良い(伝説のエスパーの中で一番低い) 平均 SPD |
戦士の特徴 | AoE、ヌーカー DEF-ダメージ変換 パッシブ付与指揮者;バフ中にヒットすると、 雷の祝福を得る コンダクター – DEFに基づいてすべての敵にダメージを与えます 各ターンの開始時に無効になりますが、無効化を受けると削除されます Thunder Blessing – DEF と 3 番目のスキルのダメージを増加します (最大スタック:5) クリティカル ヒットは、パッシブのクールダウンを 1 短縮します DEFアップ 指揮者 サンダーブレッシング(自) 船長効果:味方の防御力を 30% 増加 |
その他の特徴 | 攻撃ダウン(敵1体) 免疫(自己) |
Donar は DEF をダメージに変換し、受けるダメージが大きいほど 3 番目のスキルのヒットを難しくすることができるため、彼は打ち負かすのが難しい強力なファイターになります。
S ティア
- タン ユン (6 つ耳のサル)
- ドリュー (アヌビス)
- チャーマーズ (イドゥン)
- スチュワート (ディオニュソス)
- テイラー (ヘラクレス)
- ジャン マン (メン ポー)
- ルー・イー(ダイー)
- テボール (スフィンクス)
S Tier には、基本的な装備だけでも高いダメージを与えることができ、ほとんどの戦闘機よりも生存性が高いエスパーを選択しました。ただし、継続するにはサポートが必要な場合があります。これらのエスパーは、SS ティアと同じかそれ以上のダメージを与えることができますが、独立して強くなるには多くの作業が必要です。
タン ユン (6 つ耳のサル)
属性 | 平均攻撃力と速さ HPとDEFが低い |
戦士の特徴 | チェーンストライカー 30-50% の確率でアイアン ポールアームによる追跡を開始 (基本スキルで再度攻撃);によって引き起こされることもあります 3つ目のスキルでクリティカルヒット 防御無視、40%(敵1体、スキル2) 船長効果:味方の攻撃力を 18% 増加 |
その他の特徴 | 気絶(敵1体) |
Tang Yun のすべてのスキルで追跡をトリガーする能力により、彼は最初のスキルで再び攻撃するようになり、ターゲットを殺すことを決意したスパムファイターになります。
ドリュー (アヌビス)
属性 | 良い攻撃 HP、DEF、SPDが低い |
戦士の特徴 | ヌーカー DEFダウン(敵1体) 3番目のスキルは、最初のターゲットが殺された場合、最大2つのランダムな敵への攻撃をトリガーします 3つ目のスキルは敵のDEFを無視 1 番目のスキルは 3 番目のスキルのクールダウンを短縮します |
その他の特徴 | — |
ドリューの 3 番目のスキルは、1 ターンで最大 3 体の敵を一掃し、アップグレード後に DEF を無視することができます。正しく構築されていれば、彼は次々と敵を一掃することができます.
チャーマーズ (イドゥン)
属性 | 平均攻撃力と速さ HPとDEFが低い |
戦士の特徴 | チェーンストライカー、ヌーカー ターゲットの最大 HP に基づくダメージのパーセンテージ (超えてはならない) チャーマーの攻撃力のパーセンテージ) (1 番目と 3 番目のスキル) ターゲットのHP上限がチャーマーズより高い場合、各ストライクは追加のダメージを与えます 対象の最大 HP の 3% に等しい (チャルマーの攻撃力の 100% を超えてはならない) (2つ目のスキル) HPを犠牲にして攻撃する 病気、バフ ブロッカー (敵 1 体) |
その他の特徴 | — |
Chalmers のスキルは、彼の ATK とターゲットの最大 HP の一部 (Chalmer の ATK のパーセンテージを超えない) に基づいてダメージを与え、タンキーな敵に対して攻撃をスケールアップさせます。しかし、彼のスキルの一部は彼の命を犠牲にして扱われ、彼の生存率に影響を与えます.
スチュワート (ディオニュソス)
属性 | 高い攻撃力と速さ 平均 HP &DEF |
戦士の特徴 | ヌーカー 寝ている間に起こされた者には反撃する 3 番目のスキル、スチュワートの HP の一部を失い、ダメージを与えます。 クリティカル ヒットの場合、対象の最大 HP の +10% (スチュワートの ATK の 200% を超えてはならない) 船長効果:味方の攻撃力を 24% 増加 |
その他の特徴 | スリープ (1 敵 / 1 敵 + 自分) 2 番目のスキル、攻撃後にターゲットの HP が 70% 未満の場合、スリープが発動する可能性があります |
スチュワートは、敵を眠らせている間、大量のダメージを与えます。ただし、彼の 3 番目のスキルは ATK の 350% のダメージを与えることができますが、現在の HP の 25% を失い、自分で眠りに落ちます。目が覚めたら必ず反撃する。
テイラー (ヘラクレス)
属性 | 攻撃力が高い 平均 HP、DEF、SPD |
戦士の特徴 | ヌーカー 10% の HP を失うごとに +5% のダメージ 敵を倒すとボーナスターン 敵の蘇生を防ぐ 殺されることなく、自身に 30% の True Damage を与える 3番目のスキルを使用して敵を倒していない場合、このアビリティのクールダウンを短縮する ATKアップ、C.RATEアップ(セルフ) |
その他の特徴 | すべてのバフを削除 (敵 1 体) 最初のスキルのダメージの 50% に基づくシールド (セルフ) |
テイラーは ATK アップと C で自身を強化します。基本スキルのダメージが HP を 10% 失うごとに 5% 増加するため、自分自身にダメージを与えながら RATE アップします。彼の専門は、倒した敵の蘇生を防ぎながら、自分自身にボーナス ターンを与えることです。
ジャン・マン(メン・ポー)
属性 | Godly SPD (すべてのエピック エスパーの中で最高) 高攻撃力 平均 HP &DEF |
戦士の特徴 | チェーンストライカー、AoE ネザーブルーム (2 / 味方全員) – 敵を毒状態にし、反撃する ジャン・マンによって彼女に当たると、5 ヒット後に爆発し、ランダムな敵 2 体がダメージを受ける 沈黙を得るチャンスあり 船長効果:ホロバトルで味方の攻撃力を 30% 増加 |
その他の特徴 | — |
Jiang Man はスロー キラーで、ネザーブルームを植えて敵を徐々に倒していきます。しかし、基本スキルとそれを使った反撃能力で敵が爆発するのを待っているため、一度に 2 体の敵をターゲットにして、それでもかなりのダメージを与えます。彼女のネザーブルームがトリガーされると、一度に複数の敵を倒すことができます。
ルー・イー(ダイー)
属性 | 攻撃力が高い 平均HPと防御力 低 SPD (すべてのエスパーの中で最も低く、ゼルマーと同点) |
戦士の特徴 | チェーンストライカー、AoE 15%の確率でターゲットの最大HPの10%の真ダメージを与える (Lu YiのATKの100%を超えない);クリティカルヒット時の発動確率+30% シアー(敵1体) Bleed (ランダムな敵) 船長効果:儀式と音の奇跡で味方の攻撃力を 30% 増加 |
その他の特徴 | — |
Lu Yi の攻撃は、ターゲットの最大 HP に基づいて True Damage を与え、ダメージを拡大する可能性があります。流血、灼熱、ランダムな敵に 9 ヒットを与える 3 番目のスキルと組み合わせることで、彼はできるだけ多くの敵を倒すように作られています。
テボール (スフィンクス)
属性 | 神の攻撃 優れた HP、DEF、SPD |
戦士の特徴 | チェーンストライカー、AoE、ヌーカー パッシブ – ターゲットの HP が 50% を超えている場合、アビリティを繰り返す 対象のHPが50%以下の場合、ネコセンスを1つ獲得(1ターンにつき1スタックのみ) ネコセンス – スタックごとに +15% のダメージ軽減 (最大:2), すべてのアビリティのクールダウンをリセットし、ターゲットを 2 スタックで 2 回攻撃する Neko-Curse – Tevor の ATK の 40% を True Damage として与える キャリアが死ぬとすべての敵に(最大:5)シアー(敵1体) |
その他の特徴 | — |
Tevor は 3 番目のスキルで大きなダメージを与えますが、彼のパッシブでユニークなバフとデバフは、彼を倒すのが難しい敵です。反復能力、クールダウンのリセット、爆発する呪いにより、彼は絶え間なく大量のダメージを与えます。
ティア
- ゼルマー(セクメト)
- レオン (ヴァリ)
- フレディ (フェンリル)
- クロエ (メデア)
- リン シャオ (ホワイト タイガー)
- ナーマー (ラー)
- ビオンディナ (ポセイドン)
- オリー (オシリス)
特記事項:
- ブリン (ヴァルキリー)
A Tier には、大量のダメージを与えることができるエスパーを選択しましたが、強力な装備や味方に依存して生存を維持しています。
ゼルマー(セクメト)
属性 | 平均攻撃力 HP、DEF、SPDが低い |
戦士の特徴 | チェーンストライカー デバフされた敵に対してより多くのダメージを与えます (最大 120%)DEF ダウン、流血、転送デバフ (1 敵) |
その他の特徴 | — |
ゼルマーは弱体化された敵を利用して、弱体化ごとに追加で 20% を与えることができます。彼らが持っているデバフが多いほど、彼女が与えるダメージは多くなります。
レオン(ヴァリ)
属性 | 良い攻撃 DEF、SPD、HPが低い(すべてのレアリティのすべてのエスパーの中で最も低い) |
戦士の特徴 | ヌーカー 敵にデバフがあると攻撃がクリティカル シアー、病気、転移デバフ (レオンから) (1 敵) |
その他の特徴 | — |
デバフを転送し、病気と焼け焦げを与えるレオンの能力により、彼の 3 番目のスキルはクリティカル ヒットを確実に発生させ、デバフの多いチームにとって恐ろしい味方になります。
フレディ(フェンリル)
属性 | Good ATK (全エスパーの中で最も攻撃力が高く、ブリンと並ぶ) 低 SPD、HP、DEF (すべてのエスパーの中で最も低い DEF) |
戦士の特徴 | チェーンストライカー、ヌーカー フレディが失った HP の影響を受けるダメージ (1 敵、3 番目のスキル) HP50%以下(敵1体、スキル1)で再度攻撃、C.RATE30%、DEF20%無視 攻撃力アップ(自分) |
その他の特徴 | スタンドオフ (セルフ) バフを解除(敵1体) |
フレディは失うHPが多いほどダメージを与え、HPが50%以下のときに最初のスキルを使用すると、DEFを無視してC. RATEが増加して再度攻撃します。彼は自分自身にスタンドオフをキャストすることで初期の死を乗り切ることができますが、生存率は低いままです.
クロエ(メデア)
属性 | 優れた SPD 高攻撃力 平均HP 低防御 (すべてのエピック エスパーの中で最も低い) |
戦士の特徴 | チェーンストライカー、AoE クロエのバフごとに、ダメージが 10% 増加します バフを取る (1 / ランダムな敵) バフターン延長(自分) バフ ブロッカー (ランダムな敵)、ターゲットがバフされていない場合 キャプテン アビリティ:味方の ACC を 30% 増加 |
その他の特徴 | — |
クロエは、バフを簡単に盗んで敵のバフをブロックできるため、バフに依存している敵との戦いを専門としています。彼女のすべての攻撃は複数回ヒットし、最後の 2 つのスキルはランダムな敵を攻撃するため、彼女は予測不可能で危険な存在になります。
リン・シャオ(ホワイトタイガー)
属性 | 攻撃力が高い 平均 HP、DEF、SPD |
戦士の特徴 | AoE、ヌーカー 虎の咆哮(3)(自) – C.次の攻撃時、RATEが100%になる DEFダウン(敵全体) Bleed (2) (1 敵)、クリティカル ヒットの場合、+ Bleed (2) 病気(敵1体) |
その他の特徴 | SPD ダウン (すべての敵) AP 減少、30% (敵 1 体)、最初のスキルがクリティカル ヒットの場合 |
リン・シャオは、彼女のユニークなバフと衰弱させるデバフによってサポートされている大量のダメージを与え、敵をすぐに一掃します.クリティカル ヒットを当てると、彼女は最も輝きます。
ナーマー (Ra)
属性 | 神の攻撃力(全エスパー中最高) 高HP 優れた防御力と速さ |
戦士の特徴 | AoE ATKアップ バーニングサン(自) Burning Sun – Narmer の 3 番目のスキルのダメージを増加 (最大:8)、受け取ったバフごとに 1 スタックを取得 バーニングサン3体以上 敵防御力40%無視(スキル3) Burning Suns 5 個以上 – すべてのクールダウンを 1 減らす (スキル 3) (セルフ) 船長効果:ポイント戦で味方の攻撃力を40%アップ |
その他の特徴 | バフを獲得 (1 敵) |
Narmer はすべてのエスパーの中で最も ATK が高く、3 番目のスキルで驚くほど高いダメージを与えることができますが、使用する前にパワーアップして Burning Suns を積み重ねるには多くの助けが必要です.
ビオンディナ (ポセイドン)
属性 | 神の攻撃 優れた SPD 高防御 良いHP |
戦士の特徴 | AoE 強化されていない敵へのダメージ+50%(敵1体)(スキル1) 強化されていない敵(全敵)の防御力100%無視(3スキル目) バフブロッカー(敵1体) バフを削除 (ランダムな敵 1 体)、アセンション アップグレードのすべてのバフを削除 効果は見逃さないことが保証されています 船長効果:ポイント戦で味方の攻撃力を40%アップ |
その他の特徴 | — |
ビオンディナのダメージは他のファイターほど高くはないかもしれませんが、彼女はバフを解除した敵の DEF を完全に無視する能力を持ち、敵からバフを取り除き、バフをかけないようにするスキルも持っています。
オーリー(オシリス)
属性 | 優れた攻撃力とHP 良いDEF 平均 SPD (すべての伝説のエスパーの中で最も低い) |
戦士の特徴 | ヌーカー 対象の最大HPの一部をダメージに変換(敵1体)(スキル3) デュアットの法則を味方の攻撃者にキャスト (致命的にヒットした場合) DEFダウン(敵1体) |
その他の特徴 | 沈黙、挑発(敵1体) 無敵(自分) 味方の死亡防止+無敵+回復(味方1体) 船長効果:味方の SPD を 25% 増加 |
Ollie は 3 番目のスキルでかなりのダメージを与えることができます。しかし、彼が他と一線を画しているのは、3番目のスキルで攻撃者に対抗しながら味方を死から救う能力です.ただし、戦闘中に誰も死ななければ、彼のパッシブは役に立たなくなり、スキルは状況依存になります.
ブリン(ヴァルキリー)
元の役割 | サポート |
属性 | Godly SPD (すべてのレア エスパーの中で最高の SPD) 攻撃力が高い(エスパーの中で最も攻撃力が高く、フレディと並んでいる) HPとDEFが低い |
戦士の特徴 | チェーンストライカー 攻撃アップ(味方全体) DEFダウン(敵1体) |
その他の特徴 | SPDダウン、フリーズ(敵1体) |
ブリンはサポートかもしれませんが、彼女の 1 番目と 3 番目のスキルは他のファイターに匹敵します。特に彼女の 3 番目のスキルは、彼女の攻撃力の 300% を処理できるだけでなく、凍結して敵の DEF を低下させます。
B ティア
- レイラ(メジェド)
- ホール (Hodur)
- カーラ (セルケット)
- アルカナ (ヘルメス)
- モナ (アルテミス)
- カラス (オーディン)
特記事項:
- Q (エロス)
B Tier には、そこそこのダメージを与えるエスパーを選択しましたが、通常はチーム内で最強の強打者ではありません。彼らは、彼らを強化しサポートするために攻撃や他の味方を構築するのに時間がかかるかもしれません.
レイラ(メジェド)
属性 | 平均 HP と SPD 攻撃力と防御力が低い |
戦士の特徴 | チェーンストライカー、AoE、ヌーカー 毒状態の敵へのボーナスダメージ 毒(敵全体) 病気(敵1体) |
その他の特徴 | スタン 各味方からデバフ (敵 1 体) を転送 |
レイラの攻撃力は低いかもしれませんが、彼女の毒と病気の組み合わせにより、2 番目のスキルで毒状態のターゲットに対してさらに多くのダメージを与えることができる、遅いが致命的なキラーになります。
ホール (ホドゥール)
属性 | 平均攻撃力 HP、DEF、SPDが低い |
戦士の特徴 | 味方が単一ターゲット攻撃を行った後、ターゲットを攻撃します DEFダウン(ランダム敵2体) ポイズン (敵 1 体 / ランダムな敵 2 体) 船長効果:味方のC.RitualとSonic MiraclesのRATEを20%増加 |
その他の特徴 | 攻撃力ダウン(敵1体) |
ホールの衰弱させる毒と DEF ダウンのデバフは、味方が攻撃する敵を攻撃する彼の能力 (単一ターゲットの敵のみ) と相まって、彼のチームが敵をより速く倒すのに役立ちます.
カラ(セルケット)
属性 | 良いHP 平均攻撃力、防御力、速さ |
戦士の特徴 | AoE 毒(敵1体)、カラが攻撃するたび 敵がすでに毒状態の場合、毒を延長する 病気 (すべての敵) Ritual と Sonic Miracles で味方の ACC を 40% 増加 |
その他の特徴 | SPDダウン(敵1体) |
カーラはすべての攻撃で毒を付与し、攻撃ごとに毒を延長することさえできます.ただし、彼女の実際の攻撃はそれほど高くないため、スロー キラーになり、長い戦闘ではよりうまくいく可能性があります.
アルカナ (ヘルメス)
属性 | 敬虔なSPD 良い攻撃 平均 HP &DEF |
戦士の特徴 | チェーンストライカー、AoE 船長効果:ポイント戦で味方の攻撃力を30%アップ |
その他の特徴 | ミス率アップ、気絶(敵1体) 消費AP、25%(味方全体で共有) 盗んだバフ1つにつきAP30%アップ(自分) バフを取得 (すべての敵) |
アルカナはそこそこのダメージを与えますが、彼の強みは神のような SPD と盗んで高い AP を獲得し、敵を無力化する能力にあります。
モナ(アルテミス)
属性 | 高攻撃力(全エピックエスパー中最高) 良い SPD 平均防御力 低 HP (すべてのエピック エスパーの中で最も低い) |
戦士の特徴 | チェーンストライカー、AoE ターゲットを倒した後のボーナスターン(1番目のスキル) 回復(自分)、与えたダメージの30% ダメージ増加、クリティカル時30%(スキル3) 船長効果:味方の攻撃力を 24% 増加 |
その他の特徴 | 消費AP、10% (すべての敵) |
モナは多くの敵にダメージを与えることに重点を置いていますが、単一ターゲット攻撃にはあまり優れていません.ただし、単一ターゲットの基本スキルで倒すと、ボーナス ターンを獲得できます。
カラス(オーディン)
属性 | 神の攻撃 優れた SPD 優れた HP と防御力 |
戦士の特徴 | チェーンストライカー、AoE Sear (敵1体)、ターゲットからバフを1つ奪うことに成功した場合 DEFダウン、バフブロッカー、HP上限ダウン(与ダメージ分)(敵全体) 船長効果:味方の攻撃力を 30% 増加 |
その他の特徴 | バフを解除 (すべての敵) デバフを解除(自分) |
レイヴンはまともなダメージを与えることができますが、彼女の強みは HP の上限を減らし、バフとデバフを取り除き、敵にシアー、DEF ダウン、バフ ブロッカーを与える能力にあります。
Q (エロス)
元の役割 | サポート |
属性 | 優れた SPD 平均攻撃力 HPとDEFが低い |
戦士の特徴 | AoE DEFダウン(敵1体) リンク(敵2体) リンクにより、2 人の敵が互いのダメージのパーセンテージを共有する |
その他の特徴 | 攻撃力ダウン (敵全員) |
Qは敵1体、2体、全体にダメージを与えるスキルを持っており、サポートながらも万能なファイターです。彼のリンク デバフは、2 体の敵が受けるダメージをほぼ 2 倍にするのに特に役立ちます。
C ティア
- バイ リウリ (白蛇)
- デビッド (ジェイソン)
- Xie Chuyi (Death Guard Hei)
C Tier には、あまりダメージを与えないスキルを持つエスパー、または潜在能力を最大限に発揮するために特定の要件を満たす必要があるエスパーを選択しました。
バイ リウリ (白蛇)
属性 | 高い SPD 平均攻撃力 HPとDEFが低い |
戦士の特徴 | チェーンストライカー / AoE スティール バフ + シアー (最大 5 体のランダムな敵)、新しいターゲットを優先 |
その他の特徴 | 各ターンの開始時に、ランダムなデバフ (セルフ) を削除します 各ターン開始時、味方の最大HPの5%を回復 沈黙(敵1体) |
Bai Liuli はバランスの取れたエスパーであり、ターンごとにチーム全体の回復と自己払拭を行うことで自分自身をサポートできますが、彼女の攻撃は常に非常に強力であるとは限らず、成功するには優れた装備が必要です。
デビッド(ジェイソン)
属性 | 平均防御力 低ATK、HP、SPD |
戦士の特徴 | チェーンストライカー |
その他の特徴 | 挑発 + デバフを解除 (ランダムな敵 1 体), デイビッドがターン開始前または攻撃を受けた後に無効化された場合にトリガーされます 気絶、ATKダウン、スティールバフ、AP減少、30%(敵1体) |
デビッドは、彼に与えられた無効化を振り払い、挑発で噛み返すことができます。彼の 3 番目のスキルでは、敵から 3 つのバフを盗むことができ、それぞれが AP を減らすための最後の攻撃を強化します。ただし、彼の 3 番目のスキルには長いクールダウンがあり、ほとんどの戦闘で最初のスキルを使用して立ち往生します。
Xie Chuyi (デスガード Hei)
属性 | 攻撃力が高い 平均 HP、DEF、SPD |
戦士の特徴 | チェーンストライカー、AoE C. RATEアップ(セルフ) シアー、防御力ダウン(敵1体) SPDダウン(敵全体) Xie Yuzhiが存在する場合、対象の最大HPの+5%のダメージを与える(1番目のスキル) 謝玉治がいる場合、同ステータスでさらに2回攻撃(2スキル目) 船長効果:儀式と音の奇跡のすべての攻撃力を 30% 増加 |
その他の特徴 | — |
Xie Chuyi のスキルは、彼がバフされていないか、兄弟の Xie Yuzhi がチームにいない限り、それほど大きなダメージを与えることはありません。彼がいる場合、彼の最初のスキルのダメージはターゲットの最大 HP に基づいて増加し、2 番目のスキルは攻撃をさらに 2 回繰り返すことができます。
Supports
Supports are essential to every team. Their role is to keep their allies alive with heals and revives, blessing them with buffs while debuffing or disabling their enemies. They may not always have the strongest attacks, but they make sure those that do survive and perform to the best of their abilities. The main focus of their builds vary greatly depending on which stats can affect the effectiveness of their heals, buffs and debuffs. Each Support has their own unique blend of abilities and may have the following traits and abilities:
- Heal, Recovery or Revive
- Heals may be based on caster or target’s max HP or a certain stat
- Grants Buffs &inflicts Debuffs
- Take, Remove or Transfer buffs from enemies or debuffs from allies
- Manipulates SPD, AP, Cooldowns and Turns
- Increases HP, DEF, RESIST or ACC through Captain Ability
SS Tier
- Chang Pu (Yao Ji)
- Fabrice (Freyr)
- Asenath (Nefertem)
- Heng Yue (Chang’e)
- Sally (Sif)
- Cecilia (Isis)
- Clara (Hera)
- Ahmed (Geb)
For the SS Tier, we chose Espers whose skill set is more focused on keeping all their allies alive with heals, revives and buffs that significantly strengthen them. They are a lot more concerned with boosting their allies than debilitating or disabling their foes.
Chang Pu (Yao Ji)
Attributes | Average ATK &SPD Low HP &DEF |
Support Traits | Heals (1 Ally), based on target’s max HP + Chang Pu’s ATK + 10% of max HP lost Heals (All Allies), based on target’s max HP + Chang Pu’s ATK Immunity (All Allies) AP Reduction, 15% (1 Enemy) |
Other Traits | — |
Chang Pu has 2 healing skills which are both affected by her ATK, giving her the potential to be built as a strong, hard-hitting healer.
Asenath (Nefertem)
Attributes | High HP &SPD Average ATK &DEF |
Support Traits | Heals (All Allies), based on target’s max HP + Asenath’s ATK Recovery, Lotus Mark (All Allies) Lotus Mark – Reduces Damage taken by 50% but disappears when attacked; AP Increase, 20% when triggered Remove Buff (1 Enemy) Captain Ability:Increase ally DEF in Ritual and Sonic Miracles by 30% |
Other Traits | — |
Asenath’s damage-reducing, AP-increasing Lotus Mark buff paired with her heals powered by her ATK makes her a well-rounded Esper that can support but still pack a punch.
Fabrice (Freyr)
Attributes | High HP &SPD Good DEF Low ATK |
Support Traits | Recovery (1 Lowest HP Ally) Invincibility &Immunity (All Allies) ATK Up, AP Increase, 100% (1 Ally) Captain Ability:increases ally RESIST by 30% |
Other Traits | — |
Fabrice’s basic ability to cast Recovery while attacking, increase an Ally’s AP to 100% and cast Invincibility and Immunity to his allies makes him an all-around support that won’t let you down.
Heng Yue (Chang’e)
Attributes | High HP Average ATK &DEF Low SPD |
Support Traits | Heals (1 Lowest HP Ally or All Allies) and Recovery (added in 2nd skill if ally has 50% or less HP; Ascension Upgrade) Heals affected by:target’s max HP, adds a percentage per removed debuff (3rd skill) Removes Debuff/s (1 Lowest HP Ally or All Allies) Removes Buff (1 Enemy) Captain Ability:Increases ally HP by 24% |
Other Traits | — |
Yeng Hue’s basic skill can remove an enemy’s debuff while her two other skills can heal and remove debuffs, making her a useful Support capable of aiding any team.
Sally (Sif)
Attributes | Godly HP High DEF Good SPD &ATK (Lowest among all Legendary Espers) |
Support Traits | Heals (All Allies), based on target’s max HP Balances HP Ratio Sweet Harvest (Self) – makes Sally immobile but lets her remove a buff and heal an ally up to 26% of max HP at the start of each ally’s turn Take 25% less damage (All Allies) (Ascension Upgrade) Immunity (Self) Captain Ability:Increases ally RESIST by 40% |
Other Traits | Chain Striker |
Sally gives up her mobility to support her allies with heals and debuff cleanses and also has the ability to even out her allies’ HP Ratio.
Cecilia (Isis)
Attributes | Godly HP High DEF Good ATK Average SPD |
Support Traits | Heals (Self), based on damage dealt by Cecilia Heals (All Allies), based on target’s max HP Revives + Heals (15% max HP) + Shields (50% of target’s max HP) (All Dead Allies), triggered when Cecilia dies Captain Ability:Increases ally HP in Point War by 40% |
Other Traits | — |
Cecilia’s death can Revive, Heal and Shield everyone in her team; a sacrifice that can change the tide of battle. However, if she is revived and dies again, this will no longer trigger.
Clara (Hera)
Attributes | Godly HP &SPD High DEF Good ATK |
Support Traits | Heals (2 Lowest HP Allies / All Allies), based on Clara’s max HP Shield (Healed Ally / Allies) – granted when there is 120% overflow healing Removes 2 Debuffs (Healed Ally / Allies), if no debuffs, grant Immunity Increase AP, 20% (All Allies) Captain Ability:Increases ally DEF in Point War by 40% |
Other Traits | Chain Striker |
All of Clara’s skills are dedicated to healing and removing debuffs while giving a Shield when heals overflow and Immunity if there are no more debuffs to remove.
Ahmed (Geb)
Attributes | Godly HP Good ATK &DEF Low SPD |
Support Traits | Heals (1 Lowest HP Ally / All Allies with priority to Lowest HP Allies) Heals affected by:Ahmed’s HP, passive always prioritizes Lowest HP Allies (if target’s HP is less than 50%, +1 Supporting Song) Supporting Song – gives +2% ATK per stack (max:25) Restores HP Ceiling &Removes Diseased debuffs (1 Lowest HP Ally) Reduce Cooldowns Captain Ability:Increase ally HP by 30% |
Other Traits | Chain Striker |
Ahmed is an all-around healer that prioritizes your lowest HP allies, restores HP ceilings, removes diseased debuffs and blesses you with Supporting Song, a unique stackable buff that increases your ally’s ATK.
S Tier
- Lauren (Heket)
- Ye Suhua (Shao Siming)
- Nicole (Nephthys)
- Laura (Neith)
- Unas (Shu)
- Sienna (Gaia)
For the S Tier, we chose Espers who have strong heals or buffs that could have a great impact on the outcome of battle but have skills that are also dedicated to dealing damage and debuffs.
Lauren (Heket)
Attributes | Average HP &DEF Low ATK, SPD |
Support Traits | Heals (1 Ally), based on target’s max HP at the cost of 20% of Lauren’s HP Heals (1 Ally), based on target’s max HP; if dead, Revive with 30% of target’s max HP remaining) Bonus Turn (Self) SPD Down (1 Enemy) AP Increase, 50% (1 Ally) Captain Ability:Increases ally DEF by 18% |
Other Traits | — |
Lauren can only heal one ally at a time, with one skill at the cost of her own HP. However, her Ascension Upgrade gives her the ability to Revive, making her a worthwhile Support to have on any team.
Ye Suhua (Shao Siming)
Attributes | High SPD Average DEF Low ATK &HP |
Support Traits | Heals (1 Ally), based on target’s max HP, doubles amount if less than 50% HP + Recovery Invincibility (1 Ally) ATK Up, DEF Up (All Allies) ATK Down (1 Enemy) |
Other Traits | — |
Ye Suhua can fully heal allies who were dealt with fatal blows, but only one at a time. Her ATK Up and DEF Up buff on her 3rd skill is a powerful combo which is applicable to all Espers.
Nicole (Nephthys)
Attributes | Excellent SPD Good HP &DEF Average ATK |
Support Traits | Recovery, Soul Guard (1 Ally) Soul Guard – Nicole takes 30% of damage taken by buffed Ally and revives Ally with 10% max HP remaining if they die + Standoff + Recovery DEF Up + Invincibility (All Allies) Captain Ability:Increases ally HP in Point War by 30% |
Other Traits | HP-Damage Conversion AoE |
Nicole’s skill set is dedicated to keeping her allies alive, especially her Soul Guard buff that lets her take her allies’ damage and revive them if they die.
Laura (Neith)
Attributes | Good HP, DEF &SPD Average ATK |
Support Traits | No Heals Shield (1 / All Allies), based on Laura’s max HP; if destroyed, 30% chance for Laura to counterattack the attacker 3rd skill increases shield strength if there is already a shield in place CRIT RESIST (All Allies) Silence (1 Enemy) Captain Ability:Increases ally DEF in Point War by 30% |
Other Traits | — |
Laura is a Support-Defender that can not only provide powerful Shields at the end of each ally’s turn, she may also strike back against enemies that destroy them.
Unas (Shu)
Attributes | Godly SPD Excellent ATK High HP &DEF |
Support Traits | No Heals Immunity, Haste, Increases AP, 30% (All Allies) Haste – gives 30 SPD per stack (max:3) DEF Down (1 Enemy) Captain Ability:Increases ally SPD in Holobattle by 35% |
Other Traits | SPD-Damage Conversion Chain Striker, AoE |
Unas’ strength and buffs are reliant on SPD with his unique Haste buff that can increase all allies’ SPD and his SPD-Damage converting attacks.
Sienna (Gaia)
Attributes | Excellent HP &DEF High ATK &SPD |
Support Traits | No Heals ATK Up, SPD Up (All Allies) Bonus Turn (Self) Increase AP, 15% (Self + Random Ally) Stun, AP Cleared to 0% (All Enemies) if AP gets to 0% again later after being cleared to 0% with 3rd skill Captain Ability:Increases ally RESIST by 40% |
Other Traits | AoE |
Sienna is a Support-Controller who can effectively immobilize her enemies while boosting her allies’ SPD and ATK.
A Tier
- Berenice (Bastet)
- Unky Chai (Yue Lao)
- Helena (Helen)
- Luo Yan (Yanluo Wang)
- Meredith (Scylla)
For the A Tier, we chose Espers who can either heal or have multiple supportive buffs and debuffs, making them more versatile than the Supports at the lower tiers but not as effective as those in the higher tiers.
Berenice (Bastet)
Attributes | Good SPD Average HP &DEF Low ATK |
Support Traits | Recovery (All Allies) (Ascension Upgrade) Shield (All Allies), based on Berenice’s max HP, adds more when ally is buffed DEF Down, AP Reduction, 15% (1 Enemy) Captain Ability:Increases ally RESIST by 20% |
Other Traits | Chain Striker |
Berenice’s third skill grants her allies Shield and Recovery, making her an amazing Support. On the other hand, her two other skills are attacks that are more inclined towards debuffing and reducing her enemies’ AP.
Unky Chai (Yue Lao)
Attributes | High SPD Good HP Low DEF &ATK (Lowest among all Espers, tied with Li Ao) |
Support Traits | No Heals C. RATE Up (2 Random Allies) ATK Up, Reduce Cooldowns (2 Random Allies / All Allies) Captain Ability:Increases ally HP by 18% |
Other Traits | — |
Unky Chai’s combination of ATK Up, C. RATE Up and cooldown reductions make him an ideal Support for hard-hitting fighters, especially ones with long cooldowns.
Helena (Helen)
Attributes | Average HP &SPD Low ATK &DEF |
Support Traits | Heals (All Allies, but 1 Chosen Ally gets double the healing amount), based on target’s max HP C. RATE Up (All Allies) Removes Buffs, AP Reduction, 15% (1 Enemy) |
Other Traits | Chain Striker |
Helena’s third skill lets her heal all allies and grant C. RATE Up once upgraded. However, her two other skills are weak attacks and may not always be useful.
Luo Yan (Yanluo Wang)
Attributes | Excellent SPD Good ATK &DEF Average HP |
Support Traits | Heals (1 Lowest Health Ally), based on damage dealt in attack (1st skill) Recovery, Death Tome, ATK Up (1 Ally) Death Tome – after buff expires, restores lost HP to what it was when buffed and Revives ally with 30% HP remaining if they die Reduce HP Ceiling, Diseased (All Enemies) Captain Ability:Increase ally RESIST in Point War by 40% |
Other Traits | AoE |
Luo Yan is capable of dealing a decent amount of damage to his enemies while still supporting his allies with heals and his unique Death Tome buff. However, the efficacy of his heals greatly depend on how much damage he deals which varies for each enemy.
Meredith (Scylla)
Attributes | High SPD &HP (Highest among all Epic Espers) Average DEF Low ATK (Lowest among all Epic Espers) |
Support Traits | Heals (1 Ally) – based on target’s max HP Heals (All Allies) – Meredith’s damage Reduce HP Ceiling (1 Enemy) – cannot exceed 50% of Meredith’s max HP DEF Up, CRIT RESIST (1 Ally) SPD Up (Allies with 80% HP or higher) Captain Ability:Increases ally HP in Ritual and Sonic Miracles by 30% |
Other Traits | Poison (1 Enemy) |
Meredith can heal her allies and buff them with DEF Up and CRIT RESIST while also dealing Poison and reducing her enemies’ HP Ceiling, making her a Support that can debilitate her enemies.
B Tier
- Catherine (Hela)
- Alexa (Aphrodite)
- Eira (Freya)
- Dhalia (Calypso)
- Jin Yuyao (Queen Mother)
- Gabrielle (Njord)
Special Mentions:
- Bai Liuli (White Snake)
- Jacob (Jormungand)
For the B Tier, we chose Espers who have some buffs and debuffs or can only cast weak heals to support. The use of these Supports may be situational.
Catherine (Hela)
Attributes | High HP &SPD Average ATK &DEF |
Support Traits | No Heals Standoff, Removes Debuff, AP Increase, 5% per debuff (All Allies) Resets Cooldown (Self) for 3rd skill if ally dies during cooldown period Miss Rate Up (1 Enemy) |
Other Traits | Chain Striker |
Catherine cannot heal but she is capable of keeping all her allies from dying with Standoff, making her an ideal Support for Espers that need low HP to thrive. However, her buff cannot fully replace the usefulness of heals.
Alexa (Aphrodite)
Attributes | Excellent SPD Good HP &DEF Average ATK |
Support Traits | No Heals Balance HP Ratios, Reduce Cooldowns (All Allies) Kiss of the Nightingale (1 Ally) – returns 75% damage received to the attacker as True Damage Miss Rate Up (1 Enemy) Captain Ability:Increase ally HP in Point War by 30% |
Other Traits | — |
Alexa may not be able to heal, but she becomes very useful on teams with high HP allies as her second skill lets her distribute her allies’ HP and even them out. Once upgraded, it can even reduce allies’ cooldowns.
Eira (Freya)
Attributes | Excellent SPD Good HP &DEF Average ATK |
Support Traits | No Heals Brinsingamen’s Watch, Removes all Debuffs (All Allies) Brinsingamen’s Watch – Immune to Debuffs + 15% AP Increase at the end of each turn SPD Up (Self) SPD Down, AP Reduction, 30% (All Enemies) Reduces Cooldowns (All Allies) |
Other Traits | Captain Ability:Increases ally ATK by 24% AoE |
Eira is a Support-Controller that has strong anti-debuff abilities that can boost her allies’ SPD while lowering her enemies’ AP and SPD.
Dhalia (Calypso)
Attributes | Excellent SPD Good HP &DEF Average ATK |
Support Traits | No Heals ATK Up, C. RATE Up, Increase AP, 25% (All Allies) Stun, SPD Down, Freeze (1 Enemy) Captain Ability:Increases ally HP in Point War by 30% |
Other Traits | — |
Dhalia can be an essential for teams with high damage-dealing Fighters or Espers who need a boost as her ATK Up, C. RATE Up and AP Increase would benefit them greatly.
Jin Yuyao (Queen Mother)
Attributes | Godly HP (Highest among all Espers) High DEF &SPD Good ATK |
Support Traits | Heals (All Allies), based on target’s max HP Removes 1 random debuff other than immobile (All Allies) AP Increase, 20% or 25% (Self) Transfers all debuffs from all allies to target Immune to disables Stun (1 Enemy) Captain Ability:Increases ally HP by 30% |
Other Traits | Nuker |
Jin Yuyao passively supports her allies at the start of her turns, healing them by 5% of their max HP, removing 1 random debuff and increasing her AP when an ally receives a debuff once per turn. However, she may not be as useful against enemies that do not cast debuffs.
Gabrielle (Njord)
Attributes | Godly SPD Excellent ATK, HP &DEF |
Support Traits | No Heals DEF Up, Immunity (Ascension Upgrade) (All Allies) ATK Down, DEF Down (All Enemies) Captain Ability:Increases ally HP by 30% |
Other Traits | Chain Striker, AoE |
Gabrielle has the power to debilitate her enemies with ATK Down and DEF Down while strengthening her allies with DEF Up &Immunity and dealing damage with each of her skills.
Bai Liuli (White Snake)
Original Role | Fighter |
Attributes | High SPD Average ATK Low HP &DEF |
Support Traits | Heals (All Allies), based on target’s max HP Silence (1 Enemy) Steal 1 Buff + Sear (Up to 5 Enemies), prioritizes new targets Removes Debuffs (Self) |
Other Traits | Chain Striker / AoE |
Bai Liuli may be a Fighter, but she has buffs and debuffs like a Support and can passively heal 5% of her team’s HP at the start of her turns.
Jacob (Jormungand)
Original Role | Controller |
Attributes | Good ATK, HP, DEF &SPD |
Support Traits | Fangs (All Allies) – Marked allies has a chance to inflict Poison on Attacker (required for Petrification to work), makes carrier immune to Poison Captain Ability:Increases ally HP in Ritual and Sonic Miracles by 30% |
Other Traits | Petrification (All Enemies) if target is Poisoned (and if last skill is upgraded in Ascension) AoE |
Jacob may be a Controller, but his Fangs buff can make his allies immune to Poison and gives them a chance to poison their attackers. Once poisoned, Jacob has a chance of Petrifying his enemies.
C Tier
- Brynn (Valkyrie)
- Q (Eros)
- Anesidora (Pandora)
- Bonnie (Eris)
For the C Tier, we chose Espers who seem to deal more damage and debuffs than buffs and cannot heal.
Brynn (Valkyrie)
Attributes | Godly SPD (Highest SPD among all Rare Espers) Good ATK (Highest ATK among all Espers; tied with Freddy) Low HP &DEF |
Support Traits | ATK Up (All Allies) SPD Down, Freeze, DEF Down (Ascension Upgrade) (1 Enemy) |
Other Traits | Chain Striker |
Brynn can buff all her allies’ ATK but can only debuff 1 enemy at a time. Having Good ATK and skills that hit harder than some Fighters makes Brynn feel more of a Fighter than a Support.
Q (Eros)
Attributes | Excellent SPD Average ATK Low HP &DEF |
Support Traits | No Heals DEF Down (1 Enemy) ATK Down (All Enemies) Link (2 Enemies) Link makes two enemies share a percentage of their damage to each other |
Other Traits | AoE |
Q is a Support with useful debuffs but is strong enough to be considered a Fighter. He doesn’t have any heals or buffs so he isn’t particularly useful for strengthening his allies.
Anesidora (Pandora)
Attributes | High HP &SPD Average ATK &DEF |
Support Traits | No Heals SPD Up (All Allies) Gain Bonus Turn (Self) Pandora’s Box (All Enemies) – removes 50% of current HP + Stun after this debuff expires ATK Down, Removes Buff (1 Enemy) Captain Ability:Increases ally ACC in Point War by 40% |
Other Traits | HP-Damage Conversion Chain Striker, AoE |
Anesidora can be a tanky Support her HP-Damage conversion and her Pandora’s Box debuff which is effective against high HP enemies. However, aside from her SPD Up buff, she lacks the ability to strengthen or heal her allies.
Bonnie (Eris)
Attributes | Godly SPD Good HP &DEF Average ATK |
Support Traits | No Heals Stun (1 Enemy) Removes Buff (All Enemies), if no buffs can be removed, extend target’s cooldown by 1 AP Increase, 5% (All Allies) |
Other Traits | Takes HP (Enemy) Captain Ability:Increases ally ATK in Point War by 30% Chain Striker, AoE |
Bonnie can inflict debuffs and remove buffs from her enemies with each attack while also giving AP increases to allies. However, she lacks buffs and heals.
Controllers
Controllers serve as the tide-turners of battle. Their goal is to immobilize their enemies, slow them down or speed up their own team in order to move before they do and strike more hits than they can. A weaker or lower level team with a strong Controller has the potential to destroy a stronger team. They are essentially Supports with a focus on SPD, AP manipulation and disables. Their builds rely heavily on SPD and ACC. Each Controller has different capacities of controlling the speed and movement of their enemies and may have the following traits:
- Immobilizes enemies (Stun, Freeze, Petrification, Sleep, etc.)
- Manipulates SPD, AP, Cooldowns and Turns
- SPD-Damage Conversion
- Inflicts disabling Debuffs that affect skill usage (Silence, Buff Blocker, Diseased, Miss Rate Up, Taunt, etc.)
- Take, Remove or Transfer buffs from enemies or debuffs from allies
- Increases SPD or ACC through Captain Ability
SS Tier
- Long Mian (Ao Bing)
- Pritzker (Mimir)
- Tiye (Nut)
Special Mentions:
- Sienna (Gaia) – Support
For the SS Tier, we chose Espers who are capable of immobilizing all their enemies in battle and have powerful AP manipulation. All of their skills can affect their enemies’ or allies’ AP and SPD, making them great team players.
Long Mian (Ao Bing)
Attributes | High SPD Good ATK Average HP &DEF |
Controller Traits | Freeze (All Enemies) AP Reduction, 30% (All Enemies); also triggered if target is affected by SPD Down SPD Down (1 / All Enemies) Captain Ability:Increase ally SPD by 20% |
Other Traits | AoE |
Long Mian can Freeze, lower SPD and reduce all his enemies’ AP by 30%, making him an effective and well-rounded Controller.
Pritzker (Mimir)
Attributes | High SPD Good DEF Average ATK &HP |
Controller Traits | Stun (1 / All Enemies) Takes AP, 30% (1 Enemy) Increase Ability Cooldowns (1 / All Enemies) if the target is immobilized when Pritzer inflicts a debuff Captain Ability:Increases ally SPD in Holobattle by 25% |
Other Traits | Chain Striker, AoE |
Pritzker can Stun all enemies and absorb 30% of an enemy’s AP, but what sets him apart is his ability to increase 1 or all enemies’ cooldowns if his target is immobilized when he inflicts a debuff on them.
Tiye (Nut)
Attributes | Godly HP Excellent SPD High ATK &DEF |
Controller Traits | Stun (All Enemies) Takes AP, 20% (Self), 30% (distributed equally among All Allies) SPD Down (All Enemies) Captain Ability:Increases ally SPD by 25% |
Other Traits | AoE |
Tiye not only Stuns and lowers all her enemies’ SPD, she also takes their AP and distributes them equally among her allies.
Sienna (Gaia)
Original Role | Support |
Attributes | Excellent HP &DEF High ATK &SPD |
Controller Traits | Stun (All Enemies) if AP gets to 0% again later after being cleared to 0% with 3rd skill AP Cleared to 0% (All Enemies) Increase AP, 15% (Self + Random Ally) ATK Up, SPD Up (All Allies) Bonus Turn (Self) |
Other Traits | Captain Ability:Increases ally RESIST by 40% AoE |
Sienna can bring her enemies’ AP down to 0% and punish them by stunning them once it reaches 0% again. She can also boost her team’s AP and SPD and grant herself a bonus turn, making her almost unstoppable.
S Tier
- Melanie (Medusa)
- Xie Yuzhi (Death Guard Bai)
- Lucas (Apollo)
For the S Tier, we chose Espers who have the ability to immobilize all of their enemies, with all of their skills having the ability to control SPD or AP. However, their AP manipulation pales in comparison, only reducing or increasing 10-15% at a time.
Melanie (Medusa)
Attributes | Excellent SPD Average DEF Low ATK, HP |
Controller Traits | Petrification (1 / All Enemies) AP Reduction, 15% (1 / All Enemies); (passive stacks with other skills) Debuffed enemies reduce an extra 15% AP when using 3rd skill Covenant of Punishment (Passive) makes Melanie’s attacks reduce target’s AP by 15% and inflicts Petrification if their AP is less than 30% Transfers Melanie’s Debuffs (1 Enemy) Captain Ability:Increases ally SPD by 15% |
Other Traits | AoE |
Medusa may have low AP Reduction but they can stack. However, her Petrification will only trigger if her passive is active and if her target has less than 30% AP.
Xie Yuzhi (Death Guard Bai)
Attributes | High SPD Good HP &DEF Average ATK |
Controller Traits | Stun (All Enemies) AP Reduction, 20% (3 / All Enemies) Takes AP, 10% (1 Enemy) SPD Up (Self) Attacks 2 more random targets with same damage &status effect if Xie Chuyi is present (1st &2nd skill) Increases debuff durations Captain Ability:Increases ally ACC in Ritual and Sonic Miracles by 40% |
Other Traits | Chain Striker, AoE |
Xie Yuzhi can manipulate AP or stun in each of his skills but can only boost his own SPD and AP. He becomes more effective when paired with his brother, allowing him to repeat his skills.
Lucas (Apollo)
Attributes | Goldy SPD Excellent HP High ATK &DEF |
Controller Traits | Stun (All Enemies) AP Reduction, 10% (All Enemies) AP Increase, 15% (Self); for each Critical Hit and Stun Lucas does Removes 1 Buff each hit (All Enemies, multiple hits) Captain Ability:Increases ally ACC by 40% |
Other Traits | Chain Striker, AoE |
Lucas’s AP manipulations may happen more frequently than others, but his SPD and AP boosts benefit only himself.
A Tier
- Jeanne (Gerd)
- Sander (Set)
- Celine (Siren)
Special Mentions:
- Dhalia (Calypso)
For the A Tier, we chose Espers who may not all be able to immobilize multiple enemies but have high AP manipulation.
Jeanne (Gerd)
Attributes | Excellent SPD Average HP Low ATK &DEF |
Controller Traits | Stun (1-3 Enemies) Takes AP, 30% each (3 Enemies) Removes All Buffs (1 Enemy) Captain Ability:Increases ally ACC by 20% |
Other Traits | — |
Jeanne can stun 1-3 enemies and can take 30% AP while also stripping an enemy of all of their buffs. Her HP-Damage conversion ability gives her the potential to be built as a tanky Controller.
Sander (Set)
Attributes | Excellent SPD Good ATK &DEF Average HP |
Controller Traits | Stun (1 Enemy) AP Reduction, 30% (1 Enemy) SPD Down (1 Enemy) SPD Up (Self) SPD-Damage Conversion Captain Ability:Increase ally SPD in Ritual and Sonic Miracles by 25% |
Other Traits | Chain Striker |
Sander can only stun and reduce 30% AP of one enemy at a time. However his SPD-Damage conversion ability gives him a strong edge against most Controllers, giving him potential to be a hard-hitting damage dealer.
Celine (Siren)
Attributes | Excellent SPD Good HP Average ATK &DEF |
Controller Traits | Sleep (1 / All Enemies) AP Reduction, 30% (All Enemies) SPD Up, Removes 1 Debuff each (All Allies) Captain Ability:Increases ally ACC by 30% |
Other Traits | DEF Up (All Allies) AoE |
Celine has the ability to inflict sleep and reduce 30% AP of all enemies while giving all her allies SPD boosts and debuff removals. However, her Sleep debuff may not be as useful as other disables since an enemy can be woken up if they are hit.
Dhalia (Calypso)
Original Role | Support |
Attributes | Excellent SPD Good HP &DEF Average ATK |
Controller Traits | Stun (1 Enemy) &Freeze (1 Enemy) if enemy is inflicted with SPD Down No AP Reduction AP Increase, 25% (All Allies) SPD Down (1 Enemy), required for Freeze to trigger |
Other Traits | ATK Up, C. RATE Up (All Allies) Captain Ability:Increases ally HP in Point War by 30% Chain Striker |
Dhalia can immobilize with both Stun or Freeze (if the enemy has SPD Down debuff which she can inflict) and has the ability to increase her allies’ AP by 25%.
B Tier
- Kaylee (Anuket)
- Triki (Loki)
For the B Tier, we chose Espers who may be effective Controllers, but their disables have specific requirements for them to be cast.
Kaylee (Anuket)
Attributes | Excellent SPD High ATK Average HP &DEF |
Controller Traits | Freeze (All Enemies) if Kaylee lands a Critical Hit AP Reduction, 15% (1 Enemy) SPD Down (1 Enemy) if Kaylee lands a Critical Hit C. RATE Up (Self) + Captain Ability:Increases ally C. RATE by 20% (helps her trigger SPD Down) |
Other Traits | Chain Striker, AoE |
Kaylee needs to land a critical hit in order to inflict SPD Down and Freeze. However, her C. RATE Up and Captain Ability can aid her in landing them.
Triki (Loki)
Attributes | Godly HP &SPD (Highest among all Espers) High DEF Good ATK |
Controller Traits | Stun (1 Enemy) if Loki’s debuff is successfully transferred to enemy and Petrification (Enemies that removes his debuffs) No AP Reduction Passive – makes enemies that removes Triki’s debuffs lose 30% of their current HP, their buffs and inflicts them with Petrification Can extend all target’s debuffs Transfers Debuffs from Triki (1 Enemy) Miss Rate Up, Removes 1 Buff each hit (All Enemies, multiple hits) Captain Ability:Increases ally ACC by 40% |
Other Traits | Never Misses attacks (does not refer to debuffs) Chain Striker, AoE, Nuker |
Triki may have overpowered anti-dispeller skills, but his Stun only occurs if he successfully transfers a debuff to an enemy while his Petrification occurs when enemies try to remove his debuffs. Both are greatly dependent on his enemies casting debuffs and having dispellers; a requirement that isn’t always met in every battle.
C Tier
- Jacob (Jormungand)
Special Mentions:
- Arcana (Hermes)
- Eira (Freya)
For the C Tier, we chose Espers who have at least one trait that makes them a Controller, but is not quite enough to make them as useful as the others in the higher tiers.
Jacob (Jormungand)
Attributes | Good ATK, HP, DEF &SPD |
Controller Traits | Petrification (All Enemies) if target is Poisoned (and if last skill is upgraded in Ascension) No AP Reduction Fangs (All Allies) – Marked allies has a chance to inflict Poison on Attacker (required for Petrification to work); makes carrier immune to Poison |
Other Traits | Captain Ability:Increases ally HP in Ritual and Sonic Miracles by 30% AoE |
Jacob’s only Controller skill is his ability to Petrify enemies that are poisoned, which only triggers once his last skill is upgraded in Ascension. He has no AP or SPD manipulation skills, making him unreliable as a Controller but potentially more reliable as a Support.
Arcana (Hermes)
Original Role | Fighter |
Attributes | Godly SPD Good ATK Average HP &DEF |
Controller Traits | Stun (1 Enemy) Takes 25% AP (shares to all allies) (1 Enemy) Increase AP, 30% per stolen buff (Self) Miss Rate Up (1 Enemy) Takes 1 buff each (All Enemies) |
Other Traits | Captain Ability:Increases ally ATK in Point War by 30% Chain Striker, AoE |
Arcana may be a Fighter and can only Stun and take 25% AP of one enemy at a time, but he shares the AP he takes to all his allies. He also has the ability to take buffs and increase enemies’ Miss Rates.
Eira (Freya)
Original Role | Support |
Attributes | Excellent SPD Good HP &DEF Average ATK |
Controller Traits | Cannot immobilize enemies SPD Down, AP Reduction, 30% (All Enemies) SPD Up (Self) Removes all Debuffs, Brinsingamen’s Watch (All Allies) Brinsingamen’s Watch – Immune to Debuffs + 15% AP Increase at the end of each turn Reduces Cooldowns (All Allies) |
Other Traits | Captain Ability:Increases ally ATK by 24% AoE |
Eira cannot immobilize her enemies but has strong SPD and AP manipulation along with the ability to remove buffs and make her allies temporarily immune to them.
Defenders
Defenders are the rarest Esper role in the game. Their main purpose is to act as a Tank that will take in the enemies’ attacks to make sure that their allies survive the battle long enough to kill their enemies. They can either be HP-based Defenders or DEF-based Defenders depending on which stat is higher or they are more dependent on. Defenders with HP or DEF to damage conversion gains a major advantage over those that don’t because when you upgrade the stat, you not only increase their toughness and survivability, you also increase their damage output. Each Defender has their own unique build and skill set and may have the following traits:
- Taunt
- HP or DEF is their highest attribute
- HP or DEF-Damage Conversion
- Gains advantage from getting hit or having more DEF than enemy
- Attacks allies’ attackers
- Grants Buffs that improve allies’ DEF or lessen or prevent them from taking damage
- Increases HP or DEF through Captain Ability
SS Tier
- Ren Si (Black Tortoise)
For the SS Tier, we chose Espers who have almost all of the Defender traits we have listed. They can redirect multiple enemies to them while managing to survive.
Ren Si (Black Tortoise)
Attributes | High DEF Good SPD Average ATK &HP |
Defender Traits | Taunt (All Enemies) DEF-based, DEF-Damage Conversion Gains advantage if he has higher DEF than target (increased damage or skill effectiveness); his DEF Down (1 Enemy) makes this more effective Fatal injury triggers Standoff (Self) (Ascension Upgrade:50% chance to counterattack + restore 30% HP) + Resets 3rd Skill’s Cooldown Captain Ability:Increases ally DEF by 24% |
Other Traits | AoE |
Ren Si can grab the attention of all enemies, letting them take all the damage while being tough enough to be self-sufficient and survive, possibly carrying on even when the rest of your team is dead.
S Tier
- Falken (Horus)
- Djoser (Atum)
For the S Tier, we chose Espers who have abilities that make them effective and tough protectors but can only redirect one enemy to them at a time.
Djoser (Atum)
Attributes | High DEF (Highest among all Epic Espers) Average HP &SPD Low ATK |
Defender Traits | Taunt (1 Enemy) DEF-based, DEF-Damage Conversion Bull Rage (Self) – adds 10% DEF and 5% RESIST per stack (max:10) Stacks Bull Rage whenever he is hit 3rd skill heals him based on number of Bull Rage stacks Bonus Turn (Self) at 10 Bull Rage stacks |
Other Traits | DEF Down (1 Enemy) Nuker |
Djoser is the best Defender for long battles, stacking his Bull Rage buff to increase his DEF, damage and healing amount. He may be able to survive a battle by himself.
Falken (Horus)
Attributes | High SPD Good ATK &HP Average DEF |
Defender Traits | Taunt (1 Enemy) HP-based, HP-Damage Conversion Eye of Horus (1 / All Enemies) Counterattacks enemies marked with Eye of Horus if they attack his allies (heals him for 10% of his max HP) |
Other Traits | ATK Down (All Enemies) Captain Ability:Increases ally C. RATE by 20% AoE |
Falken’s unique ability to attack enemies marked with his Eye of Horus debuff once they attack his allies makes him an amazing defender worthy to be placed on any team. However, he may need the help of Supports or HP or DEF relics to help keep him alive.
A Tier
- Donar (Thor)
Special Mentions:
- Ollie (Osiris) – Fighter
- Nicole (Nephthys) – Support
- Laura (Neith) – Support
For the A Tier, we chose Espers who lack certain traits that define their role as Defenders, but have unconventional abilities that make them effective and a strong addition to the team.
Donar (Thor)
Attributes | Godly DEF (Highest among all Espers) High ATK Good HP (Lowest among all Legendary Espers) Average SPD |
Defender Traits | No Taunt DEF-based, DEF to Damage Conversion Passive grants Conductor; when hit while buff is in effect, gain Thunder Blessing Conductor – deals damage to all enemies based on DEF at the beginning of each turn but is removed upon receiving disables Thunder Blessing – increases DEF and 3rd skill’s damage (max stacks:5) Critical Hits reduces cooldown on passive by 1 DEF Up, Immunity, Conductor, Thunder Blessing (Self) Captain Ability:Increases ally DEF by 30% |
Other Traits | ATK Down (1 Enemy) AoE, Nuker |
Unlike most defenders, Donar lacks the ability to Taunt or even fight back against his ally’s attackers. His buffs only benefit him and may become useless if not hit by his enemies. However, when they do make the mistake of damaging him, even with AoE attacks, he can strike back hard with his 3rd skill. In many cases, he feels more of a self-sufficient Fighter than a Defender.
Nicole (Nephthys)
Original Role | Support |
Attributes | Excellent SPD Good HP &DEF Average ATK |
Defender Traits | No Taunt HP-based, HP-Damage Conversion Soul Guard (1 Ally) – Nicole takes 30% of damage taken by buffed Ally Soul Guard revives Ally with 10% max HP remaining if they die + Standoff, 1 turn + Recovery, 2 turns DEF Up, Invincibility (All Allies) Captain Ability:Increases ally HP in Point War by 30% |
Other Traits | Sear (1 Enemy) AoE |
Nicole may not have Taunt but she can grant Soul Guard to an ally, taking a percentage of the damage they take while also reviving and healing them if they die.
Laura (Neith)
Original Role | Support |
Attributes | Good HP, DEF &SPD Average ATK |
Defender Traits | No Taunt HP-based, HP-Damage Conversion Shield (1 / All Allies), if destroyed, 30% chance for Laura to counterattack the attacker 3rd skill increases Shield strength if there is already a Shield in place Shields affected by:Laura’s max HP CRIT RESIST (All Allies) Captain Ability:Increases ally DEF in Point War by 30% |
Other Traits | Silence (1 Enemy) |
Laura may not have Taunt but she can continuously give each of her allies a shield at the end of their turn with a chance for her to counterattack if it is destroyed.
Ollie (Osiris)
Original Role | Fighter |
Attributes | Excellent ATK &HP Good DEF Average SPD (Lowest among all Legendary Espers) |
Defender Traits | Taunt (1 Enemy) but only when passive is activated HP-based Can prevent ally death with passive, attacking the attacker + granting Invincibility and Recovery to ally Invincibility (Self or Ally) |
Other Traits | DEF Down, Silence (1 Enemy) Captain Ability:Increases ally SPD by 25% Nuker |
Ollie is a Fighter with the passive ability to save an ally from certain death, granting them Invincibility and Recovery while counter attacking the enemy with his third skill.
B Tier
- Li Ao (Tao Tie)
For the B Tier, we chose Espers who do a decent job of defending but may need a lot of work building up their equipment and upgrades to really shine.
Li Ao (Tao Tie)
Attributes | High SPD Good HP (Highest among all Rare Espers) Low DEF &ATK (Lowest among all Espers; tied with Unky Chai) |
Defender Traits | Taunt (1 Enemy) HP-based, HP-Damage Conversion Heals himself with 2nd skill while attacking Devour (1 Enemy) makes an enemy unable to move, 1 turn (2 if less than 50% HP) |
Other Traits | Removes All Buffs (1 Enemy) Captain Ability:Increases ally SPD in Point War by 20% |
While Li Ao can disable and direct an enemy to him while also being able to heal, his initial stats are lacking and has to be equipped with great relics.
C Tier
- Bardon (Baldr)
Special Mentions:
- David (Jason) – Fighter
For the C Tier, we chose Espers whose special abilities have specific requirements that need to be met for them to trigger, making them situational.
Bardon (Baldr)
Attributes | Average SPD &DEF (Highest among all Rare Espers) Low ATK &HP |
Defender Traits | Taunt (1 Enemy), only occurs when passive is activated DEF-based, DEF-Damage Conversion Passive – attack enemies that attack allies with under 50% HP DEF Up (All Allies) Captain Ability:Increases ally DEF in Point War by 24% |
Other Traits | Stun (1 Enemy) |
While Bardon has the highest DEF among all Rare Espers, his passive is only useful when an ally is under 50% HP which can be risky to maintain for most Espers.
David (Jason)
Original Role | Fighter |
Attributes | Average DEF Low ATK, HP, SPD |
Defender Traits | Taunt (1 Enemy), only occurs if David is disabled from taking action before his turn starts DEF-based |
Other Traits | ATK Down, Stun, Steals Buffs, Remove Debuffs (1 Enemy) Chain Striker |
David’s ability to Taunt makes him a potential Defender. However, his Taunt is only triggered when he is disabled from taking action before his turn starts, making the skill situational.
And this marks the end of our comprehensive tier list for Dislyte! While we have made extensive research on each and every Esper on our list, this does not fully reflect their overall effectiveness on every team. Each Esper is different and may perform better than others in certain situations. There is no obvious meta because the game is well-balanced, making it hard to make an accurate overall ranking system for all of them. If you guys feel that some Espers deserve to be in a different spot on the list, let us know in the comment area!