Rise of Cultures 初心者向けガイド:強大な帝国を築くためのヒント、コツ、戦略
万歳、高貴なリーダー!私たちの人々には指導がありません。道に迷い、泥の中でつまずきます。彼らは、これらの土地から彼らを導き出し、他の何よりも輝き輝く文明を築くために誰かを必要としています.
文化の台頭 InnoGames の帝国建設ゲームで、村長、君主、皇帝の役割を担います。これは非常にリラックスできる文明ビルダーであり、私たちが見た限り、直接の PVP はありません . Rise of Cultures は、Google Play ストアと App Store の両方で入手できます。
それはあなたがただのんびりできるという意味ではありません。帝国を運営するのは大変な仕事です。Rise of Cultures 初心者向けガイドをまとめました 、あなたの帝国を始めるのに役立つヒント、トリック、戦略を含みます.
経済の台頭
資源がなければ文明は維持できません。食料、石、原材料からコイン、高度な生産まで、Rise of Cultures で強力な経済を確立するためのガイドです。
建物
すべての帝国は機能するインフラストラクチャを必要とします。あなたの帝国も例外ではありません。 建物 Rise of Cultures には 4 つの異なるフレーバーがあります。これらは家、農場、兵舎、文化施設です。
家 人々が住む場所です。各家は追加の労働者を提供し、ほぼすべてに必要なコインを受動的に生成します。
農場 他の生産サイトでは、労働者を割り当てて生産を生み出すことができます。詳細は後述します。
兵舎 キャンペーンを実行するための戦闘ユニットを生産できる場所です。各兵舎には特定の数のユニットしか収容できないことに注意してください。より多くのユニットが必要な場合は、さらに兵舎を建設してください。
文化施設 隣接する建物に幸福をもたらします。これについては後で詳しく説明します。
Rise of Cultures の建物は 限定的 です – 各建造物は特定の数しか建設できません。そのことを念頭に置いて、できる限り常に建物をアップグレードすることを忘れないでください 、制限を最大限に活用できるようにします。
建物を配置するとき、回転できます さまざまなスペースに収まるようにします。建物を移動したい場合は、その建物を長押ししてドラッグします。これらのオプションはどちらも費用がかからないため、さまざまな都市のレイアウトを試すことを恐れないでください。
同じメニューから、建物を売却することもできます。 これにより、建物の建設とアップグレードの費用の一部が戻ってきます。兵舎の場合、収容されているユニットは建物を売却すると失われることに注意してください。 .
建物をタップしてから、左上のアップグレード アイコンをタップして、既に配置した建物をアップグレードすることもできます。進行中の製造オーダーがある場合、建物をアップグレードできないことに注意してください。
プレミアム 建物 と建物情報
すでにお気づきかもしれませんが、一部の建物は資源ではなく宝石が必要です。これらの プレミアム ビルディング 同じ時代の他の建物よりもはるかに効果的ですが、重要な宝石を使用して構築してください。建物にコミットする前に、プレミアムな建物と標準的な建物の長所と短所を慎重に検討する必要があります。
情報をタップすると、選択の参考になります。 ボタンをクリックして、建物のカードを裏返します。これにより、建物が生成するもの、占有するスペース、および生成にかかる時間をすばやく読み取ることができます.
建物のピース
建物のピース 青銅器時代から登場するアイテムです。これらの特別なパズルのピースは、大量に組み立てる必要があります。その後、対応する建物を配置することができます。通常、これらの建物を建設する他の方法はありませんが、かなりのボーナスが得られます。
不思議
青銅器時代に到達し、適切なテクノロジーを研究すれば、不思議を作成できるようになります .これらは強力でユニークなボーナスを提供する巨大なモニュメントです。
ただし、驚異を構築するには、多大なリソースの投資が必要です。 コインと生産にお金を払う必要があるだけでなく、驚異の建造物に研究フラスコを投資する必要もあります。 これに加えて、不思議を選択してそれを構築するだけではありません。構築またはアップグレードするには、その不思議の十分なピースを取得する必要があります (はい、不思議をアップグレードできます)。
労働者
労働者 あらゆる経済の基盤です。 Rise of Cultures では、リソースの収集や生産、建物の建設、イベントの解決など、何かを行う必要があるときはいつでも労働者が必要になります。
他の都市ビルダーとは異なり、都市ごとにいくつかのビルダー スロットに制限されていません。代わりに、あなたが建てた各家 従業員の総数を増やします .画面上部の便利なワーカー情報パネルには、合計ワーカー数よりも、アイドル状態のワーカー数が表示されます .理想的には、インシデントに対応するために数人の労働者を空けておき、残りの労働者を製造施設または建設のいずれかで働かせる必要があります。
農業、動物の屠殺、新しいユニットの訓練など、生産キューがあるときはいつでも、ワーカーが必要です。特にインシデントが発生した場合は、そのことを念頭に置いてください。
生産
農場や生産施設でタスクを実行するように割り当てない限り、労働者は街中を飛び回るだけです .
一度に最大 3 つの製造オーダーをキューに入れることができ、いくつかのジェムをシェルアウトして 4 スロットのロックを解除できます。また、生産施設は受動的にリソースを生成しないことも強調されています – ワーカーが割り当てられ、プロダクションがキューに入れられている必要があります。従業員を生産に投入することに気が変わった場合は、キュー内のアイテムをキャンセルすることもできますが、キャンセルされた注文からは何も得られません.
農場や施設をアップグレードすると、より時間効率の良い生産命令にアクセスできるようになり、毎分ゲームをチェックする必要がなくなります。これは、新しい時代に初めて突入するときに特に価値があります。新しいテクノロジーやアップグレードには、通常よりもはるかに多くの費用がかかる傾向があります。
市役所
あなたの市役所はです 特別な建物 8時間ごとにコインと生産の両方を自動的に生産するという点で。それを念頭に置いて、タウンホールのリソースを取得するために時々立ち寄るようにしてください。それらはスタックせず、非常に多くのリソースです.
グッズ
商品 より高度な技術を研究したり、味方と取引したりするために必要な 3 次リソースです。
羊毛を研究すると、最初に商品が利用可能になります 青銅器時代に。商品を生産する能力が解放されたら、解放した現代の良いものを常に生産することをお勧めします 通常は大量に必要になるためです。
文化
労働者が暑い日差しの中、30 秒の作物を育てるのに苦労している間、あなたは彼らをより幸せにすることができます。
洞窟壁画の研究が終わったら 、最初の文化的建造物の建設を開始する準備が整いました .これらの建物は、それ自体では何も貢献しませんが、近くの建物の幸福度を上げ、パフォーマンスを向上させるという点でユニークです!このことを念頭に置いて、文化的建造物を中心に経済地区を計画するのが賢明です。
情報パネルには、建物の生産ボーナスを有効にするために必要な幸福度が正確に表示されることに注意してください。上の画像では、可能な限り最高のブーストをトリガーするには、少なくとも 300 の幸せが必要です。
When you place a cultural building, a ghost outline will be drawn around it, showing the radius of happiness that it will produce if placed in that area. If you’d like to see the current happiness of buildings in your city, as well as all sources of happiness and how much they produce, tap the happiness button on the upper right of the screen.
Incidents
Keep an eye out for incidents , as indicated by blue arrows. You can also tap these arrows to be brought immediately to the event. These offer lump sums of resources without you having to supervise production. Some incidents can even yield valuable research flasks , so keep an eye out for them.
Incidents will disappear after some time if they aren’t attended to. You’ll also still need to tap the event once their timer is finished to resolve them and claim your prizes.
Advisor Quests
As you play Rise of Cultures, your advisors will give you quests. These quests are a great way to learn basic game mechanics while also giving you healthy infusions of resources (particularly expansions and research flasks) to help you blitz through the early game.
To check your current advisor quests, tap the portrait in the upper left of the screen. Double arrows will appear if you have an objective that hasn’t been fulfilled yet, while a check mark means that a quest has been completed and you can turn it in. You can also tap the chests on each quest to see what the quest’s final reward will be.
Note that quests often have several stages, so don’t be surprised if your quest isn’t complete after a single turn in.
Events
Events are a staple in any game. To participate in events in Rise of Cultures, you’ll first need to research the Tribal Celebrations テクノロジー。 Once you’ve unlocked the secrets of partying, any active event will appear as a button below your advisors.
Event quests have their own rewards and require you to do different things. Like advisor quests, you can also tap the chest to see what the final reward will be.
Keep An Eye On Your Research Tree
Your culture can’t rise if your people are left digging in the dirt and wondering what to do with all those precious shiny rocks that come out of the ground. Better science makes for better living, after all, and you’ll need to research new technologies to progress from one era to the next.
Research Flasks and the Research Tree
Rise of Cultures’ technology systemrequires you to not only spend gold and resources, but also research flasks. These all-important items regenerate at the rate of 1 point per hour, and won’t go over the default limit of 10 flasks . Be sure to maximize your flask usage by logging in and spending your flasks before they hit the limit.
At the beginning, you won’t need that many flasks for technologies, and you’ll often be able to buy multiple technologies with each login. However, as your civilization and scientific understanding grow, you’ll need much more flasks than ever before.
There’s a specific trick you’ll need to master in Rise of Cultures; namely, that the flask cost of technologies must first be paid before the gold and resources cost. This means that you can invest flasks in available technologies even if you can’t afford them yet. By using this method, you minimize research downtime as you’ll be constantly spending and regenerating flasks.
Era Advancement
Not only do you need to research all technologies from a previous era to advance to the next one, but you’ll also need to complete all the quests from that era . Since these quests give you large amounts of resources and research flasks, always to do them in tandem with your research.
Claim New Lands
You’ll soon realize how quickly space runs out within your little slice of the world. Before you can claim new lands, you’ll need to train fighting men and research new technologies to not only conquer, but hold new territories.
Expansion Pieces
Let’s be frank – the starting space you’re given is tiny, and you’ll need more land if your city is to grow. To claim more land around your starting area, you’ll need to use expansion pieces.
Expansion pieces are, more often than not, given as quest rewards for completing levels on the campaign map . You also have the choice of shelling out Gems for them, but you can only do this thrice. Don’t go thinking that you can forego expansion, either – many quests require you to build certain amounts of buildings or conquer a certain amount of territories, so you’ll need to train up an army
To Battle!
By tapping on the map button on the lower right, you’ll be brought to the campaign map where you can scout and attack adjacent regions. Note that a region must be scouted before you can conduct any operations in it. Once a region has been scouted, you’ll be able to zoom into it and tap any of its districts to duke it out with whatever resistance there is.
At the onset of battle, you’ll be asked to position your available troops on your side of the field . Common sense should prevail here – make sure that your vulnerable ranged units remain behind their more durable melee comrades.
Combat plays out almost automatically, with each unit simply charging forward and engaging the nearest enemy they can find – this means that melee units can and will be swarmed.
The health bars that appear on the battlefield represent the combat strength of that unit, essentially the sum of health of all of its constituent parts. In spite of this, each unit actually has its own stats which you can view in the info panel when you train them.
What you can do in combat is use abilities. During your first battle, you’ll gain access to the huge rock ability via your default commander Harald. This ability hurls a boulder at a targeted area, damaging your foes caught in the impact zone. As you progress in the game, you’ll gain more commanders , who each have their own unique abilities that can turn the tide of combat in your favor.
Commanders can be strengthened further via commander medals . These allow a commander to level up, increasing the efficiency of their skills. The fastest and easiest way to earn these medals is via the campaign map. To access your commander menu, tap inventory in the menu panel.
Dealing with Casualties
Using force to subjugate your enemies is also expensive. Casualties will often be high, and rarely, if ever, will you find yourself fighting a battle against a foe with inferior technology.
After battle resolves, you’ll see a quick summary of how many units you’ve lost versus how many your enemy lost. In this menu, you’ll be given the opportunity to instantly restore your units to full power via Gems.
It’s usually a far more economical option to just train new units at the barracks. Because of how often you’ll have to fight, always set aside some resources and workers to train new units if you’re planning to fight .
Join An Alliance
While alliances are currently limited in scope in Rise of Cultures, it’s still important to join one. Before you can join an alliance, you’ll need to have reached the bronze age and researched the alliances technology.
As of writing, alliances have 2 major functions – trading and wonder building.
Trading
Alliance members can directly trade goods with one another . These trades don’t even have to be done in person as each member can simply set up their own trade offers in the alliance menu. However, you’ll need to first reach the Minoan age and research the appropriate technology before you can trade.
Wonder Assistance
We’ve already talked about wonders, and if you’ve ever built or upgraded your own, you’ll know that it’s expensive. True, they provide powerful buffs and generate resources – but they eat a ton of base resources and need research flasks too.
This is where your alliance comes in handy. By requesting help for your wonder , your alliance members can donate resources – like flasks – to help you complete your wonder. They don’t go home empty-handed either, as anyone who contributes to a wonder gets a prize at the end of it, which can include pieces of wonders . This goes both ways; you should chip in and help your alliance members too!
Standing Up To The Test Of Time
As I like to say, Rome wasn’t built in a day, and neither will your empire. Only a steady and decisive hand will allow your people to rise up from their humble beginnings and become a major player on the world stage. But in spite of the trials and challenges that will inevitably come to test your empire’s might, your people trust in you to lead them to glory.
That concludes our Rise of Cultures beginner’s guide, and we hope that the pointers and tips we’ve laid out here will help you start your empire on the right foot. If you have any comments or anything else you wish you knew when you were first starting the game, let us know in the comment area below!