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ソラスタ マジスターの王冠 – パーティー ビルドのガイド

パーティービルドのコレクション

はじめに

以下は、私が EA で試したパーティ ビルドのコレクションです。

キャラクター作成に関する注意事項

ロックブレイカーの偉業とローライフのバックグラウンド

この特技は、キャラクターに盗賊の道具の習熟度を与えるか、既に持っている専門知識を与え、さらに泥棒の道具を使って錠を開けるためのADVを与えます。これをローグ クラスまたはロー ライフ バックグラウンドを持つ任意のクラス (泥棒ツールの習熟度を与える) と組み合わせて、「最高の」ロック ピッカーを作成します。 Thieves Tools の専門知識を持つローグは、この特技を持つローグより劣ります。 ADV は通常、平均で +5 を追加します。したがって、DEX ベースのレンジャー、ファイター、パラディン (またはウィザード / クレリック) がパーティー ロック ピッカーになることができます。

サプライズ

サプライズは、活用できる非常に強力なメカニズムです。常に慎重モードで、可能であれば常に先制攻撃を行ってください。ミニオンのグループに適切に配置されたファイアボール / ライトニング ボルトまたはメイジのスニーク攻撃は、困難な戦いを非常に簡単なものに変えることができます.

ウィザードに関するセルソードの背景

ウィザードは一般的に AC が低く、Mage Armor と DEX から 13 ベースしか取得できず、Bracers of Defence から +2 になることもあります。ウィザードの DEX は +2 で約 14 になり、毎日アチューンメント スロットとレベル 1 スペル スロットを犠牲にして、合計で最大 17AC になります。セルソードのバックグラウンドは中装鎧 (ただし軽装鎧ではない) の習熟度を与えるため、ウィザードはハーフプレートを最大 15 + 2 DEX で着用できます。アーマーだけで同じ AC が調整スロット、呪文スロットを解放し、エンチャント ボーナスでさらに高くなる可能性があります。

フォローアップ ストライク 偉業

両手武器で攻撃すると、1d4 + MOD を行うボーナス アクション攻撃が得られます。これはバグのようですが、現在のところ弓でも機能します。グレートアックスは 1d12 のダメージを与え、平均 6.5 のダメージを与える。追加攻撃は 1d4 で、平均ダメージは 2.5 です。 STR から +5 と仮定すると、11.5 対 7.5 で、メイン ハンドの約 65% がヒットします。武器のダメージボーナス、スマイト、その他のダメージを追加すると、ギャップがさらに短くなります.そのため、BA 攻撃は非常に強力で、特にパラディンでは強力です。

探索呪文

Jump、Spiderclimb、Levitate、Mistystep は、利用可能なすべての戦利品を手に入れるために必要な重要な呪文です。私は通常、レベルアップ時に最初にそれらを選択し、特定のダメージを埋めて呪文を制御するためにスクロール学習に依存します (スリープ、バーニング ハンズ、サンダーウェーブなど)。

配給、グッドベリー、クリエイト フード

大休憩、またはグッドベリー(レンジャーまたはグリーンメイジ)またはクリエイトフード(ウィザード)の呪文には4つの配給が必要です。呪文を持つことは、基本的に配給メカニズムを無視するのに役立ちますが、必須ではありません。最終的には、20/30 の食料を十分に簡単に手元に置いておくことができる、より優れたバックパックを手に入れるでしょう.

魅力的

このゲームはクラフトが得意です。 +1 エンチャントと 1d6 / 1d8 のボーナス ダメージを与える非常に優れたエクストラ ダメージ武器を手に入れることができます。私が見つけたすべての追加ダメージ ボーナスは、射程距離のない近接武器にあったため、近接クラフトに偏りがあります。

毒は傷つき、麻痺を引き起こす可能性があります。ローグに装着するのはかなり良いです。

ソマティック スペル キャスティング

ルールに従ってプレイしていると仮定し、このオプションをオフにしないでください。体性コンポーネントを必要とする呪文がいくつかあります。つまり、手を動かします。これにより、これらのクラスでの剣と盾と二刀流が難しくなります。呪文を唱えたり元に戻したりするには、武器セットの間をジャグリングする必要があります。バトル クレリックはこれを克服し、シールドまたは 2 番目の武器 / トーチを使用できます。両手武器を使用すると、手も解放されます。これは、パラディン、クレリック (バトルではない)、スペルブレード、およびシャドウ キャスターの場合に最も制限されます。

魔法剣士

スペルブレードは自身とダメージを競うクラス。それはレベル 3 でウィザードの呪文リストから召喚、喚起、変換、エンチャントの学校にアクセスできるようになり、1/3 キャスターです。つまり、最大でもレベル 4 の呪文しかヒットしません。ブラスターにはならないので、最終的にはファイアボールを取得しますが、召喚呪文が唯一の焦点になることはありません.その最大の強みは、移動性のための変換呪文と、低レベルに焦点を合わせた制御のためのエンチャント呪文にあります。エクスペディシャス リトリートはレベル 1 の呪文で、持続時間は 10 分で、ボーナス アクションとしてダッシュを与えます。ウォールクライミングを提供するアラクニアのマントを使用すると、スペルブレードは射手や魔道士に近接攻撃をもたらすことができます。また、Misty Step はボーナス アクション テレポートであり、Hold Person はレベル 2 で 1 つのターゲットをロックダウンし、各レベルでさらに 1 つのターゲットをロックダウンできます。精巧な武器とシールドを使用する Sylvan Elf DEX Spellblade は、戦場のどこにでも到達できます。また、機動性が高いため、射手としても優れています。

スクエア パーティー

このパーティーは、スピリット ガーディアン (クレリックの永続的な AOE スペル)、ヘラルド オブ バトル (隣接する味方へのバトル クレリック ボーナス)、オーラ オブ プロテクション (パラディン + 10 フィート以内の味方のすべての ST への CHA) を中心に構築しました。アイデアは、割れにくく、コントロールしにくいダメージのボールを作ることです。

文字は次のとおりです:

ティルマーのハーフエルフパラディンの誓い

フォローアップ ストライク フィートと STR ブースト ベルトを備えた両手武器。プレート アーマーと AC ブースト アイテム、シールド、シールド オブ フェイス、プロテクション フロム グッド/イービルを補完します。スマイトとスカージ オブ ザ ヒドゥンによるノヴァ ダメージ。説得/脅迫スキルの貴族的背景

  • ドワーフのプレート +2 – 20AC (コスト 5000 程度のゴールド)
  • 防御スタイル – +1 AC
  • クラウン オブ ザ マジスター – すべてのセーヴィング スローにボーナス。ジェムやフリー スペルを獲得すると、特定のスペル スクールに対してボーナス。説得と脅迫にボーナス
  • Cloak of Protection – +1AC +1 ST (1000 ゴールド程度)
  • ベルト オブ ファイア ジャイアント ストレングス – STR を 27 に設定します (20,000 ゴールド程度の費用がかかります)

森のエルフのバトル・クレリック

スピリット ガーディアンとヘラルド オブ バトルへのアクセス (+1 AC、すべての ST、隣接する味方への Att と Dam)。シールドを使用し、体術呪文を唱えることもできます。優れたウィザード スペル リストのインスタント ダメージ スペルへのアクセス。このキャラクターでは完璧な集中力が重要です。学歴は私の好みのバックグラウンドです。

  • ハーフプレート +1 – 16AC
  • 敏捷性 14 – +2 AC
  • シールド +1 – +3 AC
  • リング オブ プロテクション – +1 AC / すべての ST
  • アチューンメント スロットを開く
  • アチューンメント スロットを開く

Sylvan Elf Shock Arcanist w Sellsword バックグラウンド (つまり Battlemage ビルド)

AC スタッキング アイテム (Ring and Cloak of Protection、Ring of Abjuration、Wardenblade) を備えたハーフプレート。 Arcane Fury でボスを溶かし、低レベルの呪文で一般的な DPR を提供します。

  • ハーフプレート +1 – 16 AC
  • 敏捷性 14 – +2 AC
  • リング オブ プロテクション – +1 AC / すべての ST
  • Cloak of Protection – +1 AC / すべての ST
  • リング オブ アジュレーション – +1 AC / すべての ST
  • ワーデンブレード – +1AC
  • サークレット オブ ブラスト – スコーチング レイ 1/ロングレスト
  • ワンド オブ マジック ミサイル – 7 回のチャージ、1 日あたり 1d6+1 のリチャージ。

シルヴァン エルフ シャドウキャスター ローグ

Lockbreaker feat @ 4 は、ほとんどの場合、Thieves ツール チェックで成功します。 20 AC、メイジ アーマー、最大 DEX、ブレイサー オブ ディフェンス。 Shield、Protection from Good/Evil、Blur スペルへのアクセスにより、さらなる防御が可能。毒の作成と使用のためのスパイの背景。

  • 魔道士の鎧 – 13 AC
  • Dex 20 – +5 AC
  • 防具 - +2 AC
  • アラクニアのマント – ウォールクライミング、毒からの保護、ウェブへの耐性
  • アチューンメント スロットを開く

アイデアは、スピリット ガーディアンをアップキャストし、戦いから戦いへとレースすることです。聖職者が正面と中央にいて、バトルメイジとパラディンが横にいて、後ろにシャドウキャスターがいます。 The Paladin will have an AC of 24 with good gear and Shield of Faith up, the Battlemage 22 AC and the Shadow-caster 20 AC. The Battle Cleric will be around 22 AC.

The Battle Cleric keeps SG up and uses dodge actions to impose disadvantage on attacks or blast away. From Level 8 can attack twice with the attack action making weapon attacks a good option.

The Battlemage loves it when enemies clump together so keeping a tight formation to exploit Spirit Guardians and open up good spell opportunities is key.

The Paladin provides Nova damage and solid melee DPR in a high AC and ST shell.

The Shadow-caster can peel to the back to maintain stealth to keep ADV on ranged attacks if the terrain allows for it.

強み

  • High AC and ST all round
  • Synergises well together – good mix of Nova, AOE and sustained DPR.
  • Good spread of equipment types

Weakness

  • Clumped together so vulnerable to AOE damage and control.
  • Can take a bit to get going but works well enough from Level 3 onwards.
  • I dislike having to recast Mage Armor during every random encounter so I normally fight those without it on my rogue.

Alternative ‘Rogue’

The Shadowcaster Rogue subclass makes the Rogue a bit tankier. You can swap the Shadowcaster Rogue for a DEX based Spellblade with the Lowlife background getting Lockbreaker @ 4 and Armor Master or DEX ASIs after that. It will have an AC 22 (Leather +1 + Dex 5 + Defence style 1 + Armor Master 1 + Shield +1) and do 1d8 + 5 + 1d8 (Frostburn Rapier) x 2 =4.5 + 5 + 4.5 =28 Melee vs 1d8 + 5 + 4d6 =4.5 + 5 +4*3.5 =23.5 Ranged from the Shadowcaster. Action Surge can boost this too for Nova damage. You will lose a Poison maker however so its a balance. Poison is often resisted but can be powerful. The DEX Spellblade has less of a reliance on positioning and can hold their own in a solo fight. The Thunderwave spell also adds some good battlefield control.

Arsonist Party

A bit of a themed Party Build – all about fire.

  • Oath of Motherland Paladin The Oath of the Motherland has a number of fire centric spells provided.
  • Spellblade Fighter A DEX based fighter with the lowlife background can act as the part rogue and gets access to evocation spell like burning hands and scorching ray.
  • Battle Cleric Access to Fireball. Enough said. A Sun domain cleric also works but lacks fireball and would need to juggle weapon to cast effectively.
  • Shock Arcanist Wizard The most damaging Wizard subclass.

The idea here is to use Fireball spam at the beginning to alpha down an encounter. Each class will get access to Fireball eventually meaning you can have 4 casts in the first round and another 4 if you surprised them.

Its a fair bit gimmicky but was fun. Early on you can have the Spellblade and Paladin up front castig spells before melee with the Battle Cleric and Shock Arcanist behind casting Flaming Sphere. The Spellblade and Paladin will be using Burning Hands and Scorching Ray for EA though.

Stealth and Ranged

Surprise is a very strong mechanic which you can exploit. Always be in Cautious mode.

As long as you are in stealth and make the first attack you will start the encounter with the enemies ‘surprised’. When surprised they cannot act on the first round, you also get ADV on attacks from Stealth.

When you hit a target from stealth, the target and those in line of sight will contest their Perception vs your Stealth. You fail, your stealth drops and you are visible, you win and you stay hidden. Metal armour generally gives DISADV on Stealth checks.

The Rogue will act as a sniper applying the most damage in a single hit mainly from sneak attack. The Cleric should be the first to engage in melee if need be. The only class the really needs the ADV for damage is the rogue but that be controlled with good positioning.

Its a bit rough in some scripted boss room fights but outside of that is really effective. It gets less so against tankier mobs in later levels. The various undead Broods around level 7/8 take a bit of damage to kill so this type of pot shot party build is less effective.

Rogue Shadow-caster. The best rogue and a great archer. Use poison arrows or apply poisons for extra damage. Cloak of Elvenkind or boots of Elvenkind to get ADV on Stealth checks. The cloak is better as it gives DISADV on the contesting Perception check. Either and Elf or Snow dwarf for Longbow or Heavy XBow proficiency is best.

Ranger. Any class works though I prefer Hunter or Shadow Tamer for the extra damage. Marksman is good to get proficiency in the Poisoner kit and spam poisons. Archery fighting style of course. Take the Followup strike feat as its bugged and works with bows and uses Hunters Mark spell for 1d6 bonus damage. Rapier and Shield as a back up for melee. Again Cloak of Elvenkind or boots of Elvenkind to get ADV on Stealth checks. Bracers of Archery are good for +2 extra damage.

Law Domain Cleric. The Law domain gives Martial Weapon proficiencies and some good spells / abilities. Wear a Breastplate of go DEX and use Leather. Use a heavy XBow and keep a finesse weapon plus shield for melee. Spy background is good here for the Stealth proficiency.

Greenmage. Lowlife or Spy background for Stealth background. Use a long bow and cast Entangle and Fairie Fire for a bit of control.