終わりは近い – アセンションの塔の究極の攻略ガイド (レベル別)
このガイドには、タワー オブ アセンションのすべてのレベルを確実に通過するための秘訣が含まれています。それらを示すビデオが含まれています。ゲームプレイのネタバレを含みます。
タワー オブ アセンション チャレンジを完了する方法
序文
タワー オブ アセンションは TEIN のオプションのチャレンジで、一度も死ぬことなく 4 つのアイアン カートを連続してクリアする必要があります。チャレンジは、少なくとも 300 個の腫瘍を収集し、The Future のそれぞれのステージで 4 つの Iron Cart をすべて見つけることでロックが解除されます。 4 つ目のカートを集めるとショートカット カットシーンが表示され、その後 Ash の TV から +Acceptance が利用可能になります。
この挑戦は、自分が行っているすべての動きを完全に調べ、レベルが提供するすべてのトリックを使用して、ジャンプを可能な限り一貫して制御することを本当に強制した.レベルのルーティングに多大な労力を費やしたので、ガイドとして書き留めてみませんか?このゲームでのジャンプには、ジャンプのタイミング、ジャンプ ボタンを押す時間、方向ボタンを押す時間の 3 つの変数があります。このルートのポイントは、ジャンプが 1 つだけ (またはまったくない) であるすべてのジャンプを特定することです。これらを制御する必要があります。ルートは時間に関して最適化されていませんが、サイクルを待たなければならないのは耐え難いものです。そのため、可能な限り長い待ち時間をルート化しました.
始める前に
これはただのゲームだということから始めましょう!同じレベルを何度も繰り返さなければならないことは、ストレスがたまり、イライラし、まったく楽しくない経験になるかもしれません。これらの反応は完全に正常です。 TEIN を楽しむために、ゲームのこの部分をプレイする必要はないことを思い出してください。オンラインにアクセスして、ゲームの経験が自分とは異なるコンテンツ クリエイターを攻撃したいという衝動を抑えてください。このチャレンジを試みた後、少なくとも 4 時間は Reddit と Twitter を避けることをお勧めします。
とはいえ、このゲームをプレイしているのであれば、他のプレイヤーの 98% 以上がまだ成功していないところに挑戦してみませんか?
ガイド全体を通して、次の用語を使用して、動きとゲーム内オブジェクトを説明します。 Acceptance のロックを解除するには、すでにゲームのかなりの部分をクリアしているため、以下のすべてに精通していることは間違いありません。これらは、私がどのようにそれを行ったかを説明するための出発点にすぎません。うまくいけば、独自のアプローチに適応させることができます.
- 「短いジャンプ」 アッシュのジャンプの高さを制限するために、できるだけ早くジャンプ ボタンを押す場所です。たとえば、床と天井のスパイクの列の間を絞る必要がある場合などです。
- 「中ジャンプ」 ジャンプボタンを押して、アッシュが完全な高さに達する前に離すところです.ジャンプ効果音の再生が終わる前にリリースが来ます。これは一貫性が最も低いジャンプであり、通常は空中で方向を調整する必要がありますが、通常、絶対的に最長または最短のジャンプだけが悪い場合にのみ必要です。
- 「走り幅跳び」 ジャンプ中ずっとジャンプ ボタンを押している場所であり、最も一貫性のあるジャンプなので、できる限りこれをルーティングします。
- 「垂直ジャンプ」 方向ボタンを押さずにジャンプボタンを押すと、アッシュがまっすぐ上に移動します。通常、これはより高い高さとより短い距離が必要なジャンプを開始するために使用され、ジャンプの途中で方向ボタンが押されます。
- 「レッジジャンプ」 常に棚からぶら下がっているときにのみ実行できる特別なジャンプを指し、方向ボタンを押して棚から離します。これらは、ショート、ミディアム、ロングのいずれかです。その他の種類のジャンプは、レッジからのジャンプと呼ばれます。
- 「フォーリング レッジ グラブ」 アッシュがプラットフォームの端を歩いているときに高速落下ボタンを押し続けることで実行される自動レッジ グラブです。ファスト フォール ボタンを押し続けても、地上でのアッシュの移動速度には影響しないため、これは非常に安定した動作です。
- 「スイッチ」 プラットフォームを表示または非表示にするいくつかのステージで見つかったコレクション アイテムを指します。
Acceptance を試す前に鉄のカートを倒す必要はありませんが、強くお勧めします。鉄のカートは、あなたが苦労している特定のセクションを練習するためにも使用できます.練習が特に価値があると思うところを指摘します。繰り返しになりますが、上でリンクされている追加の説明のために、これらすべての動作を示すビデオがあります.
準備ができたら、カーソルを +Acceptance に移動して始めましょう!
ワールド 1
1. 移動プラットフォームの 2 番目のセットで、一番上のプラットフォームが一番下のプラットフォームにほぼ接触するまで乗り降りします。飛び降りて、右を押し続けます。壁に衝突し、適切な速度で垂直に落下して、スパイクの下に入り、出口近くの棚をつかみます。プラットフォームが上昇している場合はジャンプしないでください。余分な高さになり、落下速度が速すぎてスパイクに激突します。
2.短いジャンプを使用して、画面の下部にある動くプラットフォームを横切り、スイッチを取得します。ジャンプの高さが低い限り、方向ボタンを放すタイミングを簡単に判断できるため、次のプラットフォームにドロップします。プラットフォームがスイッチの下にあるときに、プラットフォームに着陸するには、高速落下を使用する必要がある場合があります。プラットフォームに乗って最初に戻るのは、ファスト フォール ボタンでアッシュを音楽に合わせて踊らせる良い機会です。右を押しながら中ジャンプを 3 回実行すると、一番上のプラットフォームを横切り、レベルを終了できます。
3. 最初のブロックに到達すると、後戻りはできません。タイミングを下げるために数ブロック サイクルを監視する必要がある場合は、レベルの最初で待機してください。最初のブロックが左にスライドしたら、その上にドロップダウンし、右からフォーリング レッジ グラブを行います。スパイクの下をスライドし、壁に飛び込む棚ジャンプを行うと、ブロックが移動し終わった後、ブロックの上に簡単に着地できます。左のブロックにジャンプします。
2 番目のブロックでは、ブロックが移動する前にジャンプする必要があります。これは、ブロックから得られる追加の垂直方向の運動量により、常にスパイクに飛び込むためです。そのため、ブロックの動きを予測する必要があります。幸いなことに、どれだけ早くジャンプできるかのタイミング ウィンドウはそれほどタイトではありません。部屋の真ん中にある障壁のちょうど反対側にある、3 番目のブロックがある場所を目指します。
3 番目のブロックにいるときは、右からフォーリング レッジ グラブを行います。動きを予測しないことが重要です。ブロックの動きが実際に見えるまで待ってから、棚から垂直ジャンプを行います。スパイクを簡単にクリアし、レベルの最後にプラットフォームに着地するのに十分な高さを確保する必要があります。
4.最初のプラットフォームがあなたに向かって動いている間に、最初のプラットフォームにジャンプします。 2 つのプラットフォームが真ん中で出会うまで乗り、右にロング ジャンプして 2 つ目のプラットフォームに着地します。 3 番目のプラットフォームにいるときは、3 番目のプラットフォームが上昇するのを待ってから、右側のスパイクを大きく飛び越えます。壁にぶつかったら方向ボタンを離します。このジャンプにより、棚を垂直に通り過ぎてから、垂直にまっすぐ下に移動して、棚を自動的につかむことができます。ここからジャンプして右のスパイクを越え、レベルを終了するのは簡単です。
5.プラットホームからプラットホームへと渡るには、あなたが歩いているプラットホームに乗って上り坂の一番上まで行き、棚を左に歩いてください。空中で方向ボタンを離し、もう一度押す。これにより、一貫してスパイクの下に移動し、プラットフォームにヒットするはずです.最後のプラットホームでは、左に歩いて出てください。
6. 回転する四角形にジャンプするときは、四角形が真下に移動する場所 (背景の右のストライプ) を目指して、方向ボタンを放します。正方形はここで垂直方向に移動するのに多くの時間を費やしているため、タイミングは余裕があります。正方形が回路の左上隅に到達したら、左にジャンプします。今回は、プラットフォームが垂直に下に移動している間に、次の一連のプラットフォームに着陸できるようにします。少し早ければ、余分な高さが得られますが、それでも落下を修正して着陸するのは非常に簡単です.最後のジャンプは、四角形が回路の左上隅に到達したときにジャンプするだけです。少し早くジャンプすると、余分な高さが得られる可能性があることに注意してください。
7. これはワールド 1 で最もトリッキーなジャンプです。プラットフォームから左にジャンプし、屋根のスパイクの下に落ちて床のスパイクをクリアするように降下をガイドする必要があります。スパイク ピットのすぐ左にある最初の安全な四角を目指してジャンプしてください。
8. 最初のブロックがドロップするまで待ちます。それにジャンプして、すぐに2番目のブロックにジャンプします。それらのサイクルは、必要なときに 2 番目のブロックが存在するようにタイミングが設定されています。すぐに左側のプラットフォームにジャンプし、移動ブロックの側面にジャンプして自分を並べ、垂直ジャンプで棚を簡単につかみます。降りる途中で垂直ジャンプを行い、プラットフォームにレッジジャンプを行います(屋根のスパイクに当たらないように、空中で右方向ボタンを放す必要があります。短いジャンプを使用して、最後の2セットのスパイクしてワールド 2 に向かいます。
ワールド 2
1. この戦略では、レベルをすばやく移動する必要があります。最初に、こつをつかむために怒りを練習することをお勧めします。アッシュがレベルに入ったら着地させ、左を押したまま短いジャンプを 2 回行ってスパイクをクリアします。クロールモンスターでプラットフォームにすばやくジャンプします。十分に速い場合は、プラットフォームの右側のどこかにあり、1 回のジャンプでプラットフォームとスパイクの壁を飛び越えることができます。遅すぎる場合は、プラットフォームの左側に着地し、垂直にジャンプして下に突進させます。次のプラットフォームにジャンプし、左端近くに立ち、垂直にジャンプしてモンスターがあなたの下に突進するようにします。次に、右に向かい、それを飛び越えてレベルを終了します.
2. レベルの床に降りて、ずっと左に向かいます。垂直ジャンプをして、モンスターがあなたの下に突進し、壁を跳ね返らせます。短いジャンプをしてスイッチをつかみます。これにより、すぐに他のモンスターがあなたに突撃するようになります。その後、1 回のジャンプで両方のモンスターを飛び越え、右に走ってレベルを終了できます。
3. 一番上のプラットフォームに着いたら、左端近くで待ち、垂直にジャンプしてモンスターを下に突進させます。モンスターはプラットフォームの左右の端で跳ね返ります。 2 回目のバウンド後、ゆっくりと左に移動しながら飛び越えます。あなたの下のプラットフォームのモンスターが棚の下になるまで左に這うのを右端近くで待ちます。あなたが速かった場合は、最初のモンスターが回復して歯をむき出しにして再び充電するまで待つ必要があります.右の壁に飛び込んで右方向ボタンを放すと、スパイクの間で垂直に落下し、着地した瞬間に垂直にジャンプして、モンスターがあなたの下に突進できるようにします.着地したら、跳ね返ってくるモンスターを飛び越えて、左側のプラットフォームの端から飛び出します。垂直にジャンプして、床のモンスターがあなたを充電し、壁から跳ね返るようにします。このルートをたどると、3 体目のモンスターがスパイク トラップのすぐ横に停止し、両方とも 1 回のジャンプで簡単にクリアできます。
4.最初の2つのスイッチを取得したら、ピットの中央に着地し、垂直にジャンプして、両方のモンスターがあなたに向かって突進し、お互いを通り抜け、ピットの反対側に行き着くようにします. 3 番目のスイッチを取得するには、2 番目のプラットフォームからレッジ ジャンプを行い、壁にぶつかるように右に保持します。右端の充電器が着陸するのに十分なスペースを確保するのに十分な時間だけ待つ必要があります.着地と同時に垂直ジャンプをすると、最初のモンスターが真下に突進してきます。 2 番目のモンスターは十分に減速し、簡単に飛び越えることができます。その後、左に走り、失速したモンスターを飛び越えて、ピットを離れることができます。 3 番目のプラットフォームの右側からフォーリング レッジ グラブとレッジ ジャンプを使用して、レベルを終了するときに屋根のスパイクを確実に回避します。
5. 最初の 2 つのジャンプは簡単です。垂直ジャンプを使用して、一番下のブロックの棚をつかみ、次にその棚から垂直ジャンプを使用して、真ん中に浮いているブロックをつかみます。 2 番目のプラットフォームの両端にあるスパイクを簡単に回避するために、壁までずっとジャンプします。最後のジャンプはトリッキーです。水平方向の動きを慎重に管理し、スパイクとブロックの間を絞る必要があります。
すぐに頂上にたどり着くことができれば、立っている岩棚の下に 2 匹のモンスターが壁にぶつかっているはずです。邪魔にならないように移動させ、床に落とし、床のスイッチに向かっているときに注意深く後ろを追ってください.最初のプラットフォームの上部に到達するまでに時間がかかる場合は、部屋を横切ってそれらに追いつくときに、より速く移動できます.スイッチを取得したら、右に戻ります (動いているモンスターの後ろにいるように注意してください)。一番下のブロックの左側の棚をつかむためにロングジャンプを行い、次に2番目のブロックの棚をつかむために棚ジャンプを行います. 3 番目のブロックにジャンプし、空中のスイッチをつかみ、レベルを終了します。
最初の障害物の頂上に到達するのに非常に長い時間がかかる場合、またはハイアップ スイッチまたは最初のレッジ グラブをつかみ損ねた場合、敵のサイクルに遅れをとってしまい、適応する必要があります。
6. モンスターの 1 つが橋自体に落ちるのを、橋の始まりのすぐ近くで待ちます。これは、モンスターが行う 3 番目の動きのあたりである必要があります。次に、壁に向かって右に移動します。邪魔にならなくなったらすぐに、左を押したまま 4 回ホップします。 4 回目のジャンプで着地するときにスイッチをつかみます。すぐに右に戻り、ロングジャンプを使用して下のプラットフォームの左側のレッジをつかみ、レッジジャンプを行って2番目のプラットフォームに到達します.このルートに従えば、基本的に敵を無視できます。
最後のジャンプをクリアするには、一番上のプラットフォームの左側からフォーリング レッジ グラブを行い、次にレッジ ジャンプを行います。一番上のプラットフォームに着陸したら、少し待って敵の位置を確認します。どのタイルを踏んだかによって、モンスターの 1 人が左の壁に跳ね返って 3 番目のプラットフォームに着陸することがあります。これが発生した場合は、邪魔にならないように移動してレッジ ジャンプを行うのを待ちます。
7. これはワールド 2 で最もトリッキーなジャンプに投票します。スパイクを越えて短いジャンプを行い、壁にぶつかるまで左方向ボタンを押し続け、壁にぶつかったらすぐに右ボタンを押し続けます。これは、右側のスパイクに押し込むことなく、下のプラットフォームのスパイクを乗り越えるのに十分なはずです.左側の小さなプラットフォームにジャンプし、左側からフォーリング レッジ グラブを行います。必要に応じて一息つくのに最適な場所です。準備ができたら、左に長いレッジ ジャンプを行います。これでプラットフォームに着地するので、モンスターはすぐに突撃します。モンスターをすぐに飛び越えて、レベルの左端にある小さな棚に着陸する必要があります。ここから、最後のプラットフォームとワールド 3 に 3 回ジャンプするだけです!
ワールド 3
ワールド 3 を通過するには、魚の敵を確実に挑発して突撃し、邪魔にならないようにする必要があります。一貫して魚をかわすことができるようになるまで、交渉を練習することを強くお勧めします.
1.プールに登るときは、左の壁に向かって垂直ジャンプを行うと、スパイクを簡単に回避できるため、下から2番目の棚をつかみ、次に棚ジャンプで右に渡り、そこから垂直ジャンプします。一番上の棚をつかむように棚。そこからプールの上のプラットフォームに飛び乗ってください。
You can use the spikes in the water to consistently break line of sight with the fish and keep it from charging. If you climbed the first obstacles quickly, it should be just about to swim under the first spike. As it passes under, do a long jump over the pool to the left side, dive, get the switch, and rise back up quickly, controlling your height to keep the spike between you and the fish. As the fish swims under the left spike you can jump over it and cross the top of the pool quickly by jumping to the right. Dive and get the second switch, then exit the pool immediately. This does not work every time, so be prepared to adapt if the fish starts chasing you.
When you exit the pool, hold right to walk off the edge of the platform and fall to the ledge on the right. Drop down to the ledge below, jump up into the little space in the wall, and then hold left to walk off the edge, over the spikes, and grab the ledges on the left. Drop down and finish the level.
2. I do not have any 100% consistent ways for dealing with the fish in this level. They respond so readily to your presence that it is very hard to control both of them at once. Fortunately, when you know how to time your dodges it is not extremely difficult to avoid them. Since this level is early in Bargaining I recommend you spend some time in it just playing around with the fish and getting familiar with manipulating them. Here are some general tips:
- Try to have the fish charge you horizontally. If the fish are moving vertically or diagonally they can leave the water or bounce into walls, after which their movement becomes very unpredictable and hazardous. You can exit the pool by jumping on the platforms to force the fish to return to strictly horizontal movement.
- Be in the middle of the pool when you lure the fish at you, if you are close to a wall they will bounce off and end up near enough to you that they will likely get you with a second charge.
- Try to keep the fish away from the top of the water because they respond to your presence before you even enter the water, and they can jump out and begin moving unpredictably.
- If you feel like you have lost control of the situation you can exit the level to the left and reset it; this is clearly preferable to taking a death and starting over from 1-1. This is a good idea if both fishes end up on the same side of the pool since it is very difficult to manipulate both of them.
- ou can get the fish on the left to jump out of the water and exit the level, but I don’t recommend going for this deliberately because of all the problems it can cause if the fish bounes back into the pool.
- It is reasonably safe to cross the first pool by jumping as far as you can and then jumping again the moment you fall in the water. You can use this to quickly get the first switch, and you can exit the pool to the left after you get the second switch to wait for an opportunity.
- Do not try to exit the level if the fish is chasing you because it will speed up and overtake you. It is safer to wait in the middle of the pool and bait it into charging and then leave while you have a good margin of safety.
- Sometimes when you get the second switch, the fish will swim off the level to the right. They do not despawn instantly; I have been killed by the offscreen fish. Wait near the exit of the level where you have room to dodge just to make sure they aren’t about to come back.
3. The setup for this level really begins in 3.2 – do NOT stop holding the right direction button as you go from 3.2 to 3.3. Swim UNDER the first spike and then ascend while holding right so you go between the spike and the fish; this will always cause the fish to charge at you and miss. Swim to the switch on the right, collect it, and float in that area until the fish comes back. Use your dive or your ascent to move vertically out of the way when it charges, then swim to the left of the level until you are underneath the switch. BEFORE collecting the switch, float around in front of the level entrance as the fish returns to you. Use your ascent to get out of the way when it charges, and it will dash off screen giving you plenty of time to collect the final switch and cross the level.
4. The enemies from The Machine which alternate between the floor and the ceiling show up here. They are dangerous to jump over, but you can easily manipulate their positions and move around them safely. Approach just to the right of the monster sitting on the floor and jump to make it go to the roof, then jump onto the ledge above you. Let it finish its fall and jump to the next ledge. Move to the right edge of the platform and jump to provoke it into going back down, and jump up onto the platform. Make the next two monsters go up to the ceiling and move under then, then run off the edge to the left and maneuver around the two monsters. Make the last monster move back to the ceiling and go under it to exit the level.
5. Jump to the platform in the middle, landing just to the right of the first monster. This next jump is the trickiest one in World 3. You must do a long vertical jump and then move left in the air at the top of your jump far enough to get past the spike but not so far you hit the monster. When you land, it should agitate the monster so you can just walk under it.
For the next jump, get the monsters to the left to move to the ceiling by jump to the left, over their pit, and then falling back to the right to land on the platform where you started. Do a long jump to grab the ledge and quickly jump into the small space before the monsters fall. When they are on the ground, jump out to the right, then hold left and grab the ledge above you and use a vertical jump from the ledge to quickly clear the wall and get out of their way. If the monster on the left winds up on the roof when you need to make the final jump, you can inch carefully to the right until it comes back down (but do not fall or grab the ledge, or you will die). If the two monsters become de-synchronized, you only really need to worry about the one on the left. Try to avoid having to do too many position changes because it is difficult to manipulate them from that restricted space. You should only need to make them change position with that first jump, everything else should be their natural reaction to the jumps you must make when climbing the wall.
6. Now for what may be the easiest last level of any world in video gaming! Do a falling ledge grab off the starting platform and drop straight down to avoid the first enemy. Carefully approach the next three enemies and manipulate them into moving to the ceiling so you can walk under them. Do a falling ledge grab off the platform to the left and let the next enemy fall from the ceiling as you hang from the ledge. When the platform is moving down, do a ledge jump to land on it (you can time it right about when it is eye-level with Ash). The last enemy can be ignored completely. Take a few easy jumps to World 4!
World 4
World 4 is the shortest and one of the easiest Iron Carts, but it involves a lot of jumps where you have to make midair adjustments or cross levels quickly. This makes it VERY stressful this far into Acceptance. I STRONGLY recommend you play through Depression unti you can beat it consistently and it feels comfortable.
1. The jumps from balloon to balloon are not hard, but they do require you to adjust your position in midair. You can take it slow and use short vertical jumps to reset the balloons to their original height while waiting on them.
2. You need to be ready to go immediately because the spreading enemies around the stage will start after you once you enter the level. Drop down from the first platform onto the floor below. Juming on to the big balloon is tricky; I like to use a falling ledge grab and then a short ledge jump (let go of the direction button in midair to avoid overshooting the platform). When you are on the balloon, do a falling ledge grab off the right. Wait until the last possible moment (this should be after the enemies have done their spreading animation 3 times), and then do a short ledge jump. Quickly jump up the remaining platforms. You exit the level by jumping vertically from the top platform on the right; try to move a little to the right as you jump because there are level hazards in 4.3 that will get you if you are too far to the left.
3. Jump to the small balloon on the right to grab the ledge of the platform, and do a ledge jump to land under the big balloon. Grab the switch and return to the big balloon as it rises. The enemies will continue to grow after you, but they can’t catch up so you are safe. Do a falling ledge grab off the left side of the platform, and do a ledge jump when you are about eye-level with the platform on the left.
4. Run off the edge of the platform and land under the big balloon. Let the platform descend until it is right around the same height as the next platform over to the left; at this height it is easy to jump between the two balloons to the left and land on it. The remaining jumps are straightforward, just use short vertical jumps to reset the balloons to their starting heights if they sink too far.
5. After you grab the switch you can wait on the starting platform all the way to the left to let the spreading enemies reset. When jumping up to the ledges on the left, be careful not to fall off the left side or you will die. Jump to the nearest platform on the right, then quickly jump to the platform above it, and quickly jump once more to the empty space just in front of the spreading growths. From here you can just do one long jump while holding right and you will make it all the way to the end of the level with no problems.
6. There are two tricky jumps in this level. Fortunately if you miss you will likely land on platforms in 4.3, so it is not all the way back to start. First, you must get the switch by doing a long jump over the spike on the right side of the middle platform all the way to the platform on the left; you will just be able to make it. Using the empty space to get a bit of a “running start” might help with the timing.
After you return to the middle platform when you get the switch, the next jump is even harder. Inch up just before the pit with the spike in it. You must do a long jump that begins vertically (with no direction buttons pushed), but once you are clear of the spike you need to hold left to make it to the ledge of the balloon platform. You must get the extra vertical height or you will hit the elevated spike, and the spike is too low to be able to reliable hit the wall and use it as a vertical guide to help you grab the ledge.
If you make those two jumps, you can consistently set up for the final jump by returning to the platform at the start of the level. Let the balloon return to its starting height, jump on it, run across the top level of its platform and do a long jump onto the middle platform. Clear the spikes and jump over the last balloon to wrap up world 4 – the last iron cart!!!
World 5
If you played the game this much and you expected anything BUT more levels, well I don’t know what to tell you! Unfortunately you can only practice this world by clearing all of Acceptance up to this point, so my route for it is not as polished as the others.
1. The key is to focus on only the horizontal rows you are interested in landing on and not make unnecessary jumps. I usually start by moving to the right and then grabbing the ledge of the first platform with a long jump to the left. When you make it to the uppermost platform, you can easily drop to the one below and to the left by just holding left and running off the edge. You only need to worry about timing it so you can jump out of the way of incoming ghosts. I do not know how frequently the room cycles. I sometimes see a pattern where a slow moving ghost heads toward the last platform, and then a much faster ghost comes in from the left and overtakes it just as they are both moving through the platform. I drop to the last platform right after that and make the final jump.
2. You have room to give the first two expanding enemies a wide berth here. The third one is tricky because you have to time your landing from rather far away. Once you grab the switch, get around the expanding enemy, wait for a good time to make the big jump to the left, and once you land do a falling ledge grab off the platform to the right. From here you can wait until the enemy shrinks, and you have more time to cross the platform and make the next jump to the left. For the final jump, do a falling ledge grab off the left followed by a ledge jump.
3. The first enemy can be jumped over completely by landing to the right. The second enemy is not hard to time because you are close enough that you can move through it after you see it shrink. For the next three enemies it is similar to the block cycles in 1.8 – when the first one shrinks, just hold left and keep jumping, and count on the other enemies to cycle as you move through them. Use a falling ledge grab and a ledge jump off the left edge of the last platform to make the final jump.
4. You must ride the balloon down, get the switch, and then race the balloon back up to the top of the level and jump over it before it closes off the exit. Ride the balloon until the bottom of the two levels of its platform goes offscreen, jump to the platform to the left, and climb as fast as you can. There is a good chance that when you are jumping over the balloon you will grab the ledge and end up lower than you think you are, so be aware of that. If you don’t think you can make it, just get back on the balloon and try again. You can do this as many times as you need.
5. The end is in sight! Take a deep breath, cool your head, and take on the final guantlet! For the first two expanding enemies, the timing is like the block cycles in 1-8 – you can wait for the first one to shrink and then go through the first two monsters without hesitating, counting on the second one to shrink as you pass through it. You actually have quite a bit of space on the third platform to land in front of the enemy, so you can hop there for a bit and wait for favorable timing to pass through it. You are perfectly safe when you get to the platform on the left, so you can wait as long as you need to prepare for the final obstacle.
At the top there are two offset rows of ghosts, and both rows slowly move up and down together. You can approach the first platform (on the far left) when the two rows reach the highest point of their vertical movement cycle, and then you will have some time to actually get on the platform without the bottom row of ghosts hitting you as you steady yourself. From here you just have to react to the ghosts as they come. The ghosts are widely spaced and the platforms are big, so you have plenty of room to react. Cross the platforms and reach the goal, and you will see the ending and unlock the achievement!
Video Demonstration