Payday:The Heist – 始めるためのヒントとコツ
Payday:The Heist ゲームをプレイする前に、これらのシンプルだが役立つヒントとコツをぜひ知っておいてください。何かヒントがありましたら、お気軽にお知らせください!
プレイする前に知っておくべきこと
全般
- Wolf Pack DLC は、レベル キャップを増やし、追加の (楽しい) 武器と特典を提供し、2 つのダイナミックな強盗をゲームに追加します。
- Payday 1 では、Money – XP。タブを押しながらツリーを選択することで、レベルアップする 3 つ (DLC では 4 つ) の進行「ツリー」から選択します。あなたは最終的にそれらすべてを最大にします。武器、パッシブ武器、プレーヤーのアップグレード、強盗でのプレーヤーのロードアウトの多数のオプションのロックを解除します。
- ロードアウト画面で起こることを除けば、給料日 1 にはキャラクター スキルのカスタマイズはありません。
- ペイデイ 2 をプレイしたことがある場合は、注意してください:ペイデイ 1 ははるかに難しいものです。多くの場合、チームワークと強盗に関する詳細な知識が必要になります。オーバーキルの難易度は本当に非常に挑戦的です。 145+ は何倍も悪いです。
- いくつかの強盗でカメラを破壊すると、特定の敵のスポーンが無効になります。敵の全体的な行動や攻撃性には影響しません。
敵
- 敵の HP とダメージは、ペイデイ 1 の方が続編よりもはるかに重要です。常にヘッドショットを狙う。
- 敵の攻撃と発煙弾の使用により、特定の場所で「持ちこたえる」ことが非常に困難になります。マップをよく学び、敵が圧倒され始めたとき (または発煙弾が足元に着地したとき) に後退することに慣れてください。
- スナイパーは追跡弾を発射して自分の位置を明らかにします。それらは非常に危険です。できるだけ早く取り除いてください。
- Cloakers は静かな敵で、集団でスポーンし、プレイヤーを近接攻撃で即座に無力化しようとします。注意 – クローカーには近接攻撃のクールダウンがありません。
- ブルドーザーは、至近距離から 2 発でプレイヤーを完全な体力から殺します。推奨される戦術は、できるだけ早く顔を溶かすことです。
ロードアウト
- 機関車を使用しないでください。最悪だ。 「最適な」ロードアウトは、ブロンコ、M308 (または AK)、および GL40 です。これらは主に 1 発あたりの高いダメージと優れた弾薬回復によって決まります。
- 搭乗員ボーナスは、装備した人を除く全員に影響します。全員がボーナスを獲得するには、2 人でボーナスを装備する必要があります。搭乗員ボーナスは重複しません。
- ただし、ボーナスはロードアウトのアップグレードと重複します。 Payday 1 では弾薬が貴重なため、Big Game Hunters と追加の初期弾薬を組み合わせることは非常に人気があります。これらのスキルは実際に最大弾薬容量を増やし、弾薬バッグの使用効率を間接的に向上させます。
- シック スキン (プレイヤーのアップグレード) とプロテクター (乗組員のボーナス) は、ほとんどの状況下では何もしません。それらの効果は非常に小さいため、敵のダメージに圧倒されます。
ミサブル
- これ以上恐れることはありません。Crack-bang と Lay on Hands では、特定のことが起こっている間にツリーでレベルを上げる必要があります。ツリーが最大に達している場合、課題/実績を得るには進行状況を消去する必要があります。
- Lay on Hands は、これら 3 つの中で唯一入手が難しいものです。乗組員をピックアップするための進行バーがいっぱいになっている間に、レベルを上げる必要があります。最後にゴールドを集めるとチームにいくつかのレベルが与えられるため、「オーバードリル」を完了してそれを取得しながら、チームで作業することをお勧めします。 1 人の友人に戻って金を集めてもらい、もう 1 人の友人は都合のよい場所で死にます。これが発生している間、途中まで (完全ではありません!) 拾い続けてください。
- Noob herder は、Noob Lube 特典を使用している他の 3 人のプレイヤーとオーバーキルで強盗を倒すことを要求します (つまり、他のプレイヤーはレベル 5 以下である必要があります)。このチャレンジを完了するには、全員が最初から強盗をプレイしている必要があります。これを行うチームを見つけるのは非常に難しい場合があります。フォーラムを試してみてください。このチャレンジ / アチーブメントを完了するのに最も簡単な強盗は、ダイヤモンド強盗です。これは、その多くを盗むことができ、警察から簡単に逃げることができるためです。
強盗情報
First World Bank
- Play this heist first. It’s a good intro to the game’s mechanics.
- Killing the manager will trigger an additional bulldozer spawn.
- If Bain talks about the police inserting special units, be ready for a pair of tasers to rope in from a skylight in the office area.
- If Bain mentions the police are inserting cloakers, be ready for five cloakers to appear simultaneously from vents and windows.
- This heist has a hidden, extra vault filled with a huge amount of gold. This “Overvault” was part of an ARG at the end of Payday’s support period, and is a popular target for player groups looking to gain levels quickly. Look up the details of what opening it entails on the main payday wiki.
Heat Street
- Beware! The first part of this heist is often considered the hardest part of the whole game!
- The SWAT vans are enemy spawn points – until you get close to them, they will continuously flood you. Press forward!
- During the final objective of the heist, a set of scripted enemies will pop out of a SWAT van behind you. These enemies must die to ensure that the helicopter pilot thinks the area is safe.
Panic Room
- When you are asked to “clear the roof”, watch out for enemies that are stationary on neighboring buildings. They must also die to push the objective forward.
Green Bridge
- If the pilot misses, you can set up the balloon again and just leave – the pilot always succeeds on their second attempt, and the police can’t stop them.
- If the last car slides backwards, the target is not in it.
Diamond Heist
- There is no way to tell whether the codes will work until you enter them. They will not work if you set off the alarm. The codes almost never work, and never work on the top difficulty.
- There are two civilians you may be asked to look for. Each of them has two positions that they can spawn at. Learning these locations will save you a lot of time.
- The layout of the building can be very, very confusing at first. Once you learn it, this can be turned to your advantage:it’s easy to lead the assault wave away from your position and “kite” it around the map.
Slaughterhouse
- Murky Water enemies hit especially hard and have heavy armor, but take massive headshot damage.
- You can fix the drill through the side of the van.
Counterfeit
- There is no way to completely sneak through this mission.
- If you see a big pallet of money in the basement…tread lightly!
- Only Bulldozers can shut off water/power.
Undercover
- Be sure to board up the room with the computers, and any fences on the roof that are near powerboxes.
- Snipers are the biggest threat on this map by far. At least one player needs to focus on taking them out as soon as they arrive.
- Enemies do not have to manually shut off powerboxes on this heist, it’s a scripted, automatic event. You cannot actually guard the powerboxes.
No Mercy
- This heist takes place in a very, very small space, so expect especially intense firefights.
- The game only cares about loud gunfire from the host. The host needs to bring a silenced weapon to fire during the stealth section. Other players can bring what they wish.
- Some NPCs in each area will attempt to hit an alarm switch much, much more frequently than others. Identifying and tying them down is recommended.
- Enemies do not have to manually shut off powerboxes on this heist, it’s a scripted, automatic event. You cannot actually guard the powerboxes.