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ペルソナ 5 ロイヤル:ジャスティンとキャロラインを倒す方法

彼らのためにフュージョンを行ってから外出するまでの間に、かなりの時間を ペルソナ 5 ロイヤル で過ごします。 ジャスティンとキャロラインと。ただし、NG+ プレイスルーでは、双子と友達になるだけでなく、双子と戦うこともできます。

それらがラヴェンツァに融合する前に、全体の 2 つの半分との戦いは、あなたがそれらを引き受ける準備ができていない場合、過酷です.彼らの戦いは、ゲーム内の他のボスが使用していないメカニクスを備えているため、先に読んで、自分自身を証明するのに少し役立ててください.

予備情報 – 戦いと一般的な戦略のロックを解除する方法

ペルソナ シリーズでは、ベルベット ルームのアテンダントと戦うことは珍しくありません。ストーリーが終了する前にラヴェンツァに再融合することになりますが、NG+ では、キャロラインとジャスティンと戦う機会があります。バニラ バージョンのゲームから引き継がれましたが、ジャスティンとキャロラインとの戦いは Royal で NG+ ゲームを開始するまでアクセスできません。

NG+ セーブをプレイするときは、5 月 9 日から 12 月 17 日までいつでもジャスティンに話しかけてください 彼女はベルベットルームの門の外に立っており、あなたに戦いを挑みます。 SP補給アイテムを用意して、 戦闘で多くの SP を使用することになるためです。

ただし、すぐに戦うつもりがある場合は再考してください –ジョーカーの名簿に強力なNG +ペルソナがあっても、双子を倒すのは非常に困難です. そして、彼らと戦う時が来たと判断した場合は、ここでの勝利は難しいため、開始する前に必ずセーブしてください。

ジャスティンとキャロラインは両方ともレベル 99 であるだけでなく、双子はバトン パス攻撃と総攻撃の両方が可能です。 パーティーを完全に引き裂くことができます。彼らがあなたのパーティー全体を地面に倒すことができた場合、彼らは全力攻撃を解き放ち、あなたの敗北で戦いを即座に終わらせます.

この戦いに向けたパーティ編成に関しては、第二ペルソナに覚醒した怪盗団を連れてくるのが断然ベストです。 友達が最大の親友ランクに到達すると、元のペルソナの進化した形に目覚め、その新しいペルソナが盗賊の弱点属性を回避できるようになります。 双子が思う存分ダメージを与えているときは、くしゃみをする必要はありません。

自分の名簿に関しては、厳選された親和性を持つジョーカー ペルソナを与える あなたがそれらを持っている場合。双子は戦いを進めるために一定量のダメージを受ける必要があり、それは偶然ではありません.さらに、エレメンタル フェーズでの女の子の攻撃 、そのため、免疫のあるものを少なくとも広めることは、勝利のチャンスを助けるだけです.

ジャスティンとキャロラインのムーブセット

以下は、各フェーズで女の子が使用するすべての動きを提供する表です。 (次のセクションで詳しく説明します)。自分がどのフェーズにいるのかがわかったら、テーブルを参照して、女の子が次に何を持ってくるかを確認します.彼らの動きの中には、テクニカル ダメージを与えたり、状態異常を与えたりするものもあります。

ジャスティンとキャロラインの NG+ ファイトのムーブセット

フェーズ 1
ジャスティン キャロライン
トリプルダウン 敵全体に軽い銃のダメージを 3 回与える ミラクル パンチ 敵1体に物理中ダメージ、高確率でクリティカル発生
バジュラブラスト 敵全体に物理中ダメージ
デスバウンド 敵全体に物理中ダメージを1回か2回与える
フェーズ 2
ジャスティン キャロライン
ブフダイン 敵 1 体に氷属性の大ダメージを与え、まれに凍結状態にする。 アギダイン 敵1体に火属性の大ダメージを与え、まれに火傷を与える
マブフダイン 敵全体に氷属性の大ダメージを与え、まれに凍結状態にする マラギダイン 敵全体に火属性の大ダメージを与え、まれに火傷を負わせる。
ガルダイン 敵1体に風属性の大ダメージ。テクニカル ダメージで火傷を負わせます。 ジオダイン 敵1体に電気で大ダメージを与え、まれにショックを与える
マガルダイン 敵全体に風属性の大ダメージ。テクニカル ダメージで火傷を負わせます。 マジオダイン 敵全体に電気で大ダメージを与え、まれにショックを与える
フェーズ 3
ジャスティン キャロライン
フレダイン 敵 1 体に核による大ダメージ。テクニカル ダメージで火傷、凍結、またはショックを与えます。 サイオダイン 敵1体に超特大ダメージ。テクニカル ダメージで精神状態異常を引き起こします。
マフリーダイン 敵全体に核による大ダメージ。テクニカル ダメージで火傷、凍結、またはショックを与えます。 マシオダイン 敵全体にサイオ大ダメージ。テクニカル ダメージで精神状態異常を引き起こします。
エイガオン 敵1体に呪いの大ダメージ コウガオン 敵1体にブレス特大ダメージ
マイガオン 敵全体に呪いの大ダメージ マコウガオン 敵全体に大ダメージを与える。
フェーズ 4
ジャスティン キャロライン
この順序で:
  • フェーズ 1 の銃の動き 1 回
  • フェーズ 2 のアイス ムーブ 1 回
  • フェイズ 2 風ムーブ 1 回
  • フェーズ 3 の 1 回の核攻撃
  • フェーズ 3 の呪いのムーブ 1 つ
  • (キャロラインのヒーリングムーブ)
この順序で:
  • フェーズ 1 の物理的な動き 1 回
  • フェーズ 2 の射撃技 1 回
  • フェーズ 2 の電気ムーブ 1 つ
  • 1 フェーズ 3 サイオ ムーブ。
  • フェーズ 3 の祝福ムーブ 1 回
  • (ジュスティーヌのヒーリング ムーブ)
フェーズ 5
ジャスティン キャロライン
ワンショット キル クリティカル率の高い銃に大ダメージ 神の手 敵1体に物理特大ダメージ
暴動銃 すべての敵に銃による大ダメージ インフェルノ 敵 1 体に火属性の大ダメージを与え、まれに火傷を負わせる。
ダイヤモンド ダスト 敵 1 体に氷属性の大ダメージを与え、まれに凍結状態にする 灼熱の地獄 敵全体に火属性の大ダメージを与え、まれに火傷を負わせる。
氷河期 敵全体に氷属性の大ダメージを与え、まれに凍結状態にする サンダー レイン 敵1体に電気で大ダメージを与え、まれにショックを与える
パンタレイ 敵1体に風属性の大ダメージ。テクニカル ダメージで火傷を負わせます。 ワイルドサンダー 敵全員に電気で大ダメージを与え、まれにショックを与える
真空波 敵全体に風属性の大ダメージ。テクニカル ダメージで火傷を負わせます。 サイコ フォース 敵1体に超特大ダメージ。テクニカル ダメージで精神状態異常を引き起こします。
アトミック フレア 敵 1 体に核による大ダメージ。テクニカル ダメージで火傷、凍結、またはショックを与えます。 サイコ ブラスト すべての敵にサイオダメージを与える。テクニカル ダメージで精神状態異常を引き起こします。
コズミック フレア 敵全体に核による大ダメージ。テクニカル ダメージで火傷、凍結、またはショックを与えます。 神の裁き ターゲットの残り HP の半分に等しい祝福ダメージを与える。
悪魔の布告 対象の残り HP の半分に等しい呪いダメージを与える
Phase Six
Justine Caroline
Any of her Phase Five gun, ice, wind, nuclear, or curse attack, in a random order. Any of her Phase Five physical, fire, electric, psio, or bless attack, in a random order.
Skills Moves In Every Phase (For Both Girls)
Dekaja Negates all buff effects to all foes.
Dekunda Negates all debuff effects from all foes.
Diarahan Fully restore the HP of one ally.
Recarm Revive one ally to 50 percent HP.

The Fight

Unlike other battles you’ve had so far in Persona 5 Royal, Justine and Caroline will fight you in phases. Your goal for each one is to deal enough damage to them to usher in the subsequent phase. Each phase consists of six turns, with each giving the twins different moves and elements to use against you.

You have only those six turns to lower their HP to the threshold for the next phase. Each phase is decided by what HP the twins currently have. If you hurt them enough to knock them into the next phase, the twins enter a new phase, and you have another six turns to deal with that phase next. If you haven’t dealt enough damage to lower them into the range for the next phase by the end of the six turns, however, they down your entire party and finish you off with an All-Out Attack.

On the bright side, Justine and Caroline won’t skip phases of the fight. Assuming you don’t outright defeat them before they can enter the next one, the phases are as follows:

  • Phase One: Heavy physical and gun moves between 100-75 percent HP.
  • Phase Two: Heavy fire, ice, electric, and wind moves (in that order) between 75-50 percent HP.*
  • Phase Three: Heavy psio, nuclear, bless, and curse moves (in that order) between 100-75 percent HP.
  • Phase Four: Heavy fire, ice, electric, wind, psio, nuclear, bless, and curse moves (in that order) between 75-50 percent HP.
  • Phase Five: Severe physical, gun, fire, ice, electric, wind, psio, nuclear, bless, and curse moves (in that order) between 50-25 percent HP.
  • Phase Six: Severe elemental or physical moves in random order between 25-0 percent HP.

*During Phase Two, one twin will heal the other with Diarahan the first time they go below 50 percent HP. Nothing you do will stop them other than defeating them before they can use it.


And although they won’t skip phases, they know how to exploit your weaknesses, and they’ll do it any chance they get. If they hit a Thief’s weakness, they typically use their One More to either Baton Pass to the other sister, so she can hit another weakness, too, or use Dekaja and Dekunda to erase your buffs and debuffs. Additionally, if they inflict a status ailment when attacking, they’re quite well-versed in exploiting it to its fullest for Technical Damage.

A good way to deal with Justine and Caroline is to let Joker use Personas that repel the attack the twins are using in their current phase. When you know what attacks are coming next, it’s easy enough to equip Joker with a Persona that repels or drains the next series of elements. Not only does repel protect Joker, but it lobs the offensive attack back at the girls, too, dealing free damage to them without you having to expend a turn. The girls are not strong against any element, so all elemental damage can hurt them evenly.

This is most critical during Phases Five and Six, when they cycle quickly through elements. They seem to be aware when one will hurt Joker the worst, so keep the order of their moves in mind during Phase Five and switch Joker’s Persona before their next turn, as they’re likely coming for him if another Thief isn’t directly weak to their next attack. Phase Six is more difficult to predict, so if you’ve got a Persona without weaknesses on Joker, Phase Six is the time to use them.

With the phases and the girls’ movesets in mind, deal the appropriate amount of damage during each phase to move onto the next one, and take them out to finish the battle. However, you must defeat both twins in the same turn. If one sister is still left standing when your turn ends when you’ve taken out the other, the one left alive will revive the other to half-HP.

The Prizes

You have a total of 50 turns to take the sisters out. If you’ve not finished the fight by the end of turn 50, they down you all and end the fight for you. However, if you defeat them before this, they give prizes that scale based on how many turns it took you to defeat them.

Prizes For Defeating Justine And Caroline

Turns Survived Prizes
Participating At All
  • Expedite Ring
17 Turns
  • 5 Jewel Rings
  • Expedite Ring
22 Turns
  • 3 Somas
  • 5 Jewel Rings
  • Expedite Ring
27 Turns
  • 10 Soul Food
  • 3 Somas
  • 5 Jewel Rings
  • Expedite Ring
Winning
  • The prize(s) for however many turns it took you to win
  • Double Crafted Bookmark
  • Victory Cup

The girls will only fight you once per NG+ playthrough, so it's not a bad idea to save before the fight, in case it doesn't go in your favor, and you'd like another shot.

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