プロのゲーム攻略サイト

www.zgtz168.com

Signifier ウォークスルー – 第 4 章 (パート 1)

シグニファイアで行き詰まっていますか?このパズルに焦点を当てたチュートリアルでは、第 4 章「崩壊」の最初の部分について説明します。

  • シグニファイア ウォークスルー – 第 1 章
  • シグニファイア ウォークスルー – 第 2 章
  • シグニファイア ウォークスルー – 第 3 章
  • シグニファイア ウォークスルー – 第 4 章 (パート 1)
  • シグニファイア ウォークスルー – 第 4 章 (パート 2)
  • シグニファイア ウォークスルー – 第 5 章

The Signifier の Into Indie Games ウォークスルー ガイドへようこそ。これは、ゲームを進めるためのパズル中心のガイドであり、ストーリーや達成ガイドではありません。 The Signifier はアドベンチャー ゲームであるため、可能な限り探索して調査し、本当に困ったときにのみこのガイドを参照することをお勧めします。心の記憶の中で、Evee にヒントを求めることもできることを忘れないでください。

The Signifier の詳細については、こちらの公式 Web サイトをご覧ください。

第4章

崩壊

イブに近づくと、ローラから電話がかかってきます。ラッセルが電話を置いたら、左側のキーパッドを使ってドアを開けてください。

彼女が中に入ったら、ローラと話してください。好きなように彼女と話し、彼女を巻き込むかどうかを選択してください。

ローラがいなくなった後、イーブイと話し、AI セキュリティに関する選択を行います。この後、2 つの新しい思い出にアクセスできるようになります。

「学校の記憶」というタイトルの左側の新しい記憶から始めます。そのものの主観的な状態に向かいます。

学校の思い出

壊れた鐘の音の階段を上って、ここで生データを入手してください。ささやく影の雲を避けるために、芝生を横切ってメモリの遠端まで非常に迅速に移動します。彼らがあなたを「捕まえる」と、目標状態に追いやられます。

それらを回避する別の方法は、客観的状態に切り替え、記憶の遠端に移動し、主観的状態に戻すことです.

主観的な状態では、壁のそばに立っている女性の歪んだイメージが表示されます。彼女の上に鐘があります。女性とベルの生データを使用して続行します。

影の子供たちが追い払われたら、女性が歩いてきた教室に入り、後ろを通り過ぎて歪んだ壁に入る.

下の部屋に到着すると、ラッセルがシグニファイアと呼んでいる別の生データが見つかります。入る場所の左側、青いクローゼットのドアの近くにあります。

This Raw Data cannot be used in this memory, so if you’re done exploring, switch to the Control Panel.

Go to the second new memory, marked “Club Memory”, and enter the Subjective State.

Club Memory

Here, approach the two people arguing and your objectives will be updated. (You can also do this in the Objective State).

Go to the apartment entrance after you’re done exploring the apartment. Here, there’s a new pathway. Go down this pathway, through the ‘car’ and onto the road.

Go down the road and into the club, where you will unlock a new memory with an objective state.

Switch to the objective state and go down to the lower floor. Here, make your way to the lit-up area, with the red cloth, where Russell makes a remark.

Next, head to the stage, where there’s a pathway to the back. You can’t proceed far in this hallway, so switch to the Subjective State.

Here, look through the crack in the wall.

In this room, you’ll encounter a puzzle. Begin by examining the masks. You can enter through a mask to appear on the opposite side of the room. However, when you do so, you will have to choose which direction the mask looks in.

Whichever direction(s) the masks look in will start to glitch.

However, you first need to complete the memory using the Raw Data found in the School Memory. If you have the Raw Data with you, drop it here. Otherwise, go to the School Memory using your Control Panel and retrieve the Raw Data, then return to this room.

After placing the Raw Data in the scene, you want to train every set of masks to look in a different part of the room, so that every part of the room is glitched.

When you accomplish this, the masks will change into paintings.

Move into one of the paintings and pick up the Raw Data again. Proceed onwards, ignoring the mask that steals your attention. Here, the ‘show’ will take place on the stage. After it is done, you may proceed.

Head to the next part of our walkthrough for The Signifier here !