Pathfinder:Wrath of the Righteous – 究極のキャラクター作成ガイド
このガイドは、キャラクターの作成に関する決定事項を知らせることを目的としています。これは、プレイ方法を説明することではなく、カスタム キャラクターまたは編集されたパーティ メンバーでこの長いゲームを楽しくプレイできるように、最適なオプションを示すことを目的としています。
キャラクター作成の決定版ガイド
はじめに
このゲームでキャラクターを作成するのは大変なことです。このプロセスについて少しだけお知らせし、ガイドしたいと思います。何かを選ばなければならないということは決してありません。本当に良いものを教えてください。「正しい」と見なされているものに反するキャラクターのアイデアがある場合は、それを試してみてください。これはすべてファンタジーです!
おすすめ
ゲームをウィンドウ モードにして、Steam 起動オプションを「-popupwindow」に設定すると、最小化せずに自由にタブを切り替えることができます。
Pathfinder Society NPC から 3 つの無料の respec を取得し、そこから傭兵を入手できます。
パーティーメンバーを再指定したい場合は、以下の非常に軽量な再指定ツールへのリンクを参照してください。これにより、クールなキャラクターを維持しながら、必要なクラスに変更したり、それらとその外観を完全にカスタマイズしたり、単にそれらを変更したりできますレベル 1 から始めてください。すべてはあなた次第です。
- ツールのリンク
得点
- S 最高の最高。
- あ 優れた機能です。
- B 仕事を成し遂げる
- C 弱い、やり遂げるには努力が必要、またはあきらめすぎている。
レース
各種族には、それに付随する独自の特技があることに注意してください。
人間S
無料の特技を取得することは非常にばかげているため、場合によっては、他の特技に進んだり、ビルドをオンラインではるかに迅速に取得したりするのに役立つため、人間以外のものを選ぶことを正当化するのが難しいだけでなく、int をダンプしても 2 つの優れたスキルを保持できます。 .
エルフ S
このゲームには呪文耐性を持つ敵がたくさんいるので、種族特技だけで特技スロットを節約できます。または、他の特技も取得すると、それを打ち負かす可能性がさらに高くなります。彼らは最高の int キャスター種族です。 .
ドワーフB
アンデッドは共通の敵であるため、平均的な能力、バロウズは最高の遺産です。
ノームB
イリュージョン マジックに集中したい場合は、ベーシックがベストです。ピロマニアックは明らかな理由から素晴らしい選択です。トラベラーは、20 の動きが嫌いな場合に役立つ 30 の動きを提供します。
ハーフリングA
標準的な移動速度を持つことは素晴らしいことであり、+2 イニシアチブは偉業の半分の価値があり、常に最初に行きたい場合に役立つため、Hasty が最良の選択です。
ハーフエルフA
デュアルヘリテージを取得して特技を保存するか、Kindred-Raised を取得して +2 を取得する統計の選択に加えて +2 を取得することができます (したがって、22 チャから開始できます)。チャキャスター。 1 つのスキルに大きなボーナスを得たい場合は、ベーシックで問題ありません。
ハーフオークB
Tribal は +1 セーブに最適で、Human-Raised は int をダンプしたいが 2 つの優れたスキルが必要な場合に適しています。
アアシマールA
素晴らしい統計、いくつかの無料の能力、翼からのAC、かなり素晴らしい.
ティーフリングA
Aasimar と同じように、優れたステータスと優れたボーナスがあります。例外はマザーレスです。これは、スケーリング可能なバイト攻撃を受けるためです。
オリードB
Ironsoul は鉛の刃があるため最高ですが、厄介な統計を利用する必要があります。
ダンピールB
アンデッドなので、呪文を付与して自分自身を癒すことができ、説得チェックで 20 を保証する楽しい特技があります。
キツネB
まともな、スキルまたはキャスティングには int を、説得またはキャスティングには cha を 1 つ選んでください
クラス – アルケミスト、アーカニスト、バーバリアン、バード
序文:単独でレベルが 1 ~ 20 になるクラスはどれも強力で、多くのことを実行できます。マルチクラス化により、特技を節約したり、他の方法では得られなかった相乗効果を得ることができます。お楽しみください。
キャスターはほとんどの武術のキャラクターよりもランクが高いことに気付くかもしれません。それは、よく言われるように、リニア ファイターとクアドラティック ウィザードです。魔法は非常に優れており、非常に便利ですが、ミシック パスでは、誰もが壊れたことを行うようになり、非常識にアクセスできるようになります。能力/呪文。
クラスに特別な能力が関連付けられている場合、詳細についてはクラス能力のセクションを確認してください。
アルケミストB
このクラスは優れたサポートです。爆弾は非常に強力なダメージ タイプを取得して、厳しい耐性を克服できます。ミュータジェンはあなたをバフできるので、攻撃はまともです。「自己」の範囲で呪文を使用して触れる能力は絶対に正気ではありません。両手の戦闘機に +4 AC を与えるシールド能力を与えたり、スクイーズ キャラクターに偽の命を吹き込んだり、その他多くのことを行うことができます。通常、ほとんどの状況で、サブクラスはベース クラスよりも優れていることに注意してください。
チルルジョンB
これは基本クラスよりも問題ないオプションです。毒耐性は、いくつかの治癒能力といくつかの病気の除去にはあまり役に立ちませんが、通常は他のサブクラスの方がうまくいく可能性があります.
擲弾兵A
ボムは味方を無視し、それらを使用するためのより強力なオプションが得られます。これは、AOE の可能性が高い遠距離サポートが必要な場合に最適です。
お香シンセサイザーA
爆弾の進行の一部を放棄し、変異原を失って非常にユニークなバフを取得します。香の霧は攻撃と武器のダメージロールに +1 のボーナスを与えます。このユニークな点は、ボーナスが錬金術的であることです。これは非常にまれです。他の効果と競合することはありません。進行するにつれて適用できる追加のバフが得られ、完全なサポートを希望する場合に適しています。
変身B
動物に変身し、最終的にドラゴンに変身することもできますが、そのためには爆弾を完全に放棄するので、すべてのリソースを使い果たしたら、獣の形で近接戦闘に入る準備ができている必要があります.
保存学者S
いくつかの優れたサモン スペルの役に立たない毒耐性を失い、レベル 9 のスペルをスペル レベル 6 で使用できるようになります。その間、爆弾と優れたサポート アビリティを維持しながら、ゲームで最高のサモナーを目指します。
生体解剖学者 S
ローグと同じ頻度で爆弾をスニーク攻撃に置き換えますが、これはそのままでは正気ではありません。とにかく使用できなかった爆弾の発見を失い、他のレベルごとに戦闘特技を選択するなど、ローグの才能からほとんどのオプションを取得し、優れたサポートスペルのキャストを維持します.このクラスは、ゲーム全体で最高のクラスの 1 つであり、最高の期間の有力な候補です。
アルカニストA
このクラスのキャスティング システムは素晴らしく、ウィザードのように必要な呪文を選択できますが、ソーサラーのように任意のバリエーションでそれらをキャストできます。あなたが使用する秘術プールは、ユーティリティ、防御、または攻撃のためのさまざまな能力を提供する余裕があり、ウィザードの種類が少ない代わりに多くのオプションを提供し、1ポイントを使用してDCまたは呪文レベルを1上げることができます。これはかなり良い効果です!
ブラウンファー・トランスミューターS
このクラスは、自己変換呪文を味方と共有するか、単に属性バフ呪文の効力を高める能力を取得します。非常識なことは、通常このキャラクターをまともな戦闘機に変えるスーパーバフを与えることができ、代わりにスーパーバフを与えることができますすべての敵を吹き飛ばすか、単にドラゴンに変えてください。
異界フォントA
疲労や消耗を犠牲にして呪文にいくつかの強力なブーストを得るので、それを回避する方法を見つけてください(パラディンマーシー)が、レベル20の能力は、1日に1回新しい呪文を準備し、秘術プールの半分を得ることができるという点で非常に優れています.
ネイチャーメイジB
ウィザードの代わりにドルイドの呪文書を使用するので、必要な場合はそこにあります。
幻想魔道士A
一部のイリュージョン スペルはゲームで最高のコントロール スペルであるため、このクラスがメタマジック アビリティでそれらを変更できることは歓迎すべき追加ですが、スペルのキャスター レベルをブーストする機能は失われますが、偉業は驚異的です。このクラスを選択するには、Gnome である必要があります。
無学のアルカニストB
ウィザードの代わりに魔女の呪文書を使用するので、必要に応じてそこにあり、使い魔を手に入れることができます。
白魔道士C
回復する能力を得るためにいくつかのエクスプロイトを放棄しますが、これらの回復を使用すると、秘術プールと呪文スロットが非常に速く消費されます.
バーバリアンB
あなたは激怒し、打ち砕き、仕事を成し遂げるのに十分なほど単純であり、あなたの激怒力は、より多くのダメージ、実用性、または防御のために使用できます.
装甲ハルクC
攻撃を受けるのを止めないクリティカル ロールに対して AC を獲得し、不気味な回避を失うため、スニーク攻撃によって生きたまま食べられますが、それほど大きくはありません。
獣人バーサーカーC
オオカミ、ヒョウ、またはクマに変身する能力と引き換えに、怒りの力をいくらか失います。より優れた獣に変身できれば、より強力になりますが、そうでなければ弱すぎます.
本能の戦士A
これは僧侶の野蛮人です。あなたの知恵は、鎧を着ていないときに AC に追加されます (それが僧侶のボーナスとスタックするかどうかはわかりません)。怒りといくつかの気力といくつかの怒りの力を得ることができます。かなり素晴らしいクラスです。とにかく非常に役立つ特技のブラインドファイトラインといくつかの怒りの力を交換します.
不死身のレイジャーA
多くの敵は素早い攻撃を使用し、獲得した DR- は各攻撃から受けるダメージを減らします。あなたはよりタンキーになるので、ベースバーバリアンよりもこのクラスをお勧めします.
マッドドッグA
そのままでも素晴らしいアニマル コンパニオンを獲得できますが、2 人とも同じターゲットを攻撃している間にいくつかの大きなボーナスが得られます。ビーストは無料でトリップ フィートを獲得します。そしてタンデムトリップで敵を踏みつけます。あなたがそれを取ることを選択した場合、あなたのペットがタンデム旅行のために13 intで特技戦闘の専門知識を得ることができることを確認してください.
パックレイジャーC
チームメイトを強化する可能性のあるいくつかのレイジ パワーを放棄して、ほとんどのゲームでレイジ中に 1 つしか共有できないチームワークの特技を代わりに使用します。ほとんどの場合、必要なチームワークの特技はアウトフランクだけなので、これはかなり悪いですあなたがチームワークの偉業を持っている必要がある場合を除いて.
バードA
非常に強力なサポート クラスで、バフや無効化するさまざまな呪文、いくつかの無料の特技、非常に多くのスキルがあり、得られるパフォーマンスは完全に非常識であり、ゲーム全体を通してあなたを支援します.このクラスをスクイーズな遠距離サポートとして使用しないことをお勧めします。重い盾でキャストし、軽い鎧を着用し、dex 武器を投げて敵の顔に立ち上がることができますが、必要に応じて自由に使用してください.
考古学者A
味方を歌でバフする代わりに、キャラクターのほぼすべての側面をバフすることを除いて、自分自身をバフします。したがって、まともな近接または遠隔ダメージを与えることができる優れたサポートスペルキャスターが必要な場合、これは素晴らしい選択です.
ビーストテイマーA
優れたサポート スペルはそのままに、いくつかの召喚アビリティが追加され、ドルイドのように任意のスペルを召喚に変えることができ、メイン ソングが変更されて、パーティー メンバーと一緒に召喚をバフし、魔法の牙でバフします。サポート サモナーが必要な場合に最適です。
ダージ・バードA
歌を使ってスケルトンを召喚できます。これは、コンパニオンを強化する前に戦場を盛り上げたい場合に最適なオプションですが、歌が終わるとスケルトンが死ぬことを忘れないでください。
フレイムダンサーB
スペルリストにいくつかの火の呪文を追加しても問題ありませんが、火の抵抗を与える歌のスキルボーナスの歌を失います。味方を火の玉で爆破する傾向がある場合、これはまともですが、全体として、クラスからより多くを得ることができます.
クラス – バード、ブラッドレイジャー、キャバリア、クレリック
サンダーコーラーA
パフォーマンスを使用する AOE ブラストでスキル チェック ソングを失います。この能力は、ほとんど抵抗されず、気絶を引き起こす可能性がある音響ダメージを与えます。
静かなささやきA
あなたはあなたの曲をACを与える曲と交換しますが、これは実際にはかなりまれです.勇気を奮い立たせる価値がある場合はコールを行う必要があります.非常にまれなあなたのパーティーへの AC バフ。
ブラッドレイジャーA
代わりに血統の力のために野蛮人の怒りの力のいくつかを放棄し、使用する呪文の小さなプールを放棄します(最も重要なのは鏡像です).このクラスは一般的にバーバリアンよりも強いと思いますが、どちらも優れた仕事をしています.
ブラッドライダーB
コンパニオンと、必要に応じてそれらをマウントする機能を取得します。ただし、生存率に影響を与えるいくつかの能力を失い、リーチ武器を確実に使用できるようになります.
グリーンレイジャーB
あなたはいくつかの召喚呪文を獲得しますが、それは問題ありませんが、非常に重要なスロットを使用して弱いミニオンを召喚するべきではありません. P>
混血レイジャーB
毎日交換できる 2 番目の血統を選択できます。これは、キャラクターの役割を交換したい場合に便利ですが、キャラクターにとって非常に重要な呪文を唱える能力を失います.
プリマリストS
血統の力を放棄して激怒の力を得ることができるので、もしあなたが本当に好きな効果を持つ血統があるが、いくつかのあまり役に立たない効果がある場合、いくつかの激怒の力のためにそれらを放棄することができます。これは信じられないほど強力です.
スペルイーターB
あなたは非常に遅い速度で高速な回復を得ることができ、実際にはより有用なことをするために呪文を唱えるべきなのに、呪文を食べてわずかな量を回復することができます.
スティールブラッドB
鎧を着用する能力と引き換えに、いくつかの防御能力を失います。代わりに、偉業を成し遂げることができますが、それほど素晴らしいものではありません.
改造悪魔A
このゲームにはたくさんの悪魔がいるので、あなたの悪に対する憎しみとより強力なDR-対悪は、非常識な重みを生み出す可能性があります.あなたは深淵または地獄の血統に縛られていますが、どちらもかなり優れています.あなたはこのクラスのティーフリングでなければなりません.
騎士A
あなたは馬を獲得し、戦闘、チームワーク、能力を変更するための命令、優れた堅実な武術クラスのいくつかのボーナス特技を獲得します.
ビーストライダーA
あなたは重装鎧の習熟度を失いますが、動物の相棒のほとんどにアクセスできるようになります。
パイクAの信奉者
あなたは動物の仲間を失いますが、槍での能力やより大きな敵に対して多くのバフを得ることができます.まともな取引.
恐ろしいリーダーB
見事なディスプレイと恐怖を払拭する能力のためにいくつかのチームワークの偉業を放棄します.恐怖は他のバフで回避できるため、良い取引ではありません.
憲兵A
チームワークの功績を引き換えに、より多くの戦闘の功績を得ることができます。これは、動物の仲間を持つ戦闘機と考えてください。
壁の騎士A
シールドにいくつかのボーナスを得るためにチームワークの功績を失います。これは、このキャラクターがタンクに必要な場合に最適です.
旗手C
より強力な旗の代わりに弱い動物の相棒を手に入れます。問題は、旗がレベル 1 で祝福の呪文に置き換えられることです。交換する価値はありません。
足の騎士A
どちらも馬よりも優れているため、馬の代わりに犬またはオオカミを取得できます。また、コンパニオンが失敗したセーブを1日に3回リロールできる能力を取得できます。これは優れたサポート能力です.あなたが得る巨人殺しの能力は、いくつかのボスを細断することができます.あなたは注文能力を失いますが、大丈夫です。このクラスを選択するには、Halfling でなければなりません。
聖職者S
正直なところ、聖職者はばかげています。彼らはあなたのパーティーが直面しているほとんどすべての問題を呪文で解決し、チャネリングにアクセスして大量の治癒やダメージを与え、さらにドメインを通じていくつかの素晴らしいバフとユーティリティを得ることができます、ほとんどすべてのパーティーには、クレリックまたは少なくとも神聖なキャスターが必要です.タンキー ファイター、ダメージ ディーラー、遠距離支援など、さまざまなテーマでプレイできます。
エンジェルファイアの使徒S
これは、呪文を唱えた後にチャンネル能力を使用して、すべての敵に聖なるダメージを含む爆発的なダメージを与えることができる聖職者であり、呪文に加えていくつかのダメージを与えたい場合に最適なオプションです。 1 日あたりの呪文が少ないという欠点は、豊富なキャストによって打ち消されます。中程度の鎧の習熟度を失うので、dex ベースに移動したり、遠距離戦闘に移動したりできます。
クルセイダーS
通常、クルセイダーは、いくつかの戦闘特技と引き換えに、1日に膨大な量の呪文とドメインを放棄します。通常、それは難しい取引になりますが、神話の道がボーナスの呪文スロット(豊富なキャスティング)を提供するため、マイナス面を無視してより戦闘的な側面の聖職者、素晴らしいクラスのためにこれを選んでください.
デビルベインプリーストA
重装甲、いくつかのオプション特技、スキル ボーナスを得ることができますが、ドメインを失うため、同じことをしている十字軍よりも価値がある場合は、コールを行う必要がありますが、より良いオプションが得られます.
聖職者S
これはクルセイダーとは正反対です。戦闘能力を放棄し、拡張されたスペルキャスティングのための鎧の習熟度と、パーティーに与えることができるいくつかの優れたバフを放棄します。より有用な遠距離キャスターが必要な場合に最適です.
ヘラルドコーラーS
いくつかの無料の召喚特技のためにドメインを放棄します。これは非常に優れており、呪文を治癒ではなく召喚呪文に変え、中程度の鎧の習熟度を放棄します。これは、強力な召喚者が必要な場合に最適なオプションです.
プリーストオブバランスS
あなたはドメインを失いますが、両方のチャネル能力を獲得し、それらを使用して交換するとそれらが強化されます.>
クラス – ドルイド、ファイター、ハンター、インクイジター
ドルイドS
代わりに任意の呪文を召喚呪文として使用する能力を持つ動物の仲間を備えたフルキャスターは、非常に優れており、聖職者、偉大なクラスが必要ない場合、神聖な呪文リストに別のオプションを提供します.魔法を使った後、近くで個人的に近づきたい場合は、動物に変身できます。
ブライトドルイドA
ドメインと平凡ないくつかのボーナス能力のために動物の相棒をあきらめます。それは問題ありませんが、使用する素晴らしい呪文リストがまだあります.
真の世界の守護者B
あなたは反フェイ効果にオールインします。問題は、ゲームに多くのフェイがいないことです.
ドロヴィエA
パーティーをバフする能力を得ることができ、バフは射手に非常に強力なボーナスを与え、最前線にいくつかの戦技を与えることができるため、これによりいくつかの特技を節約し、より多くのユーティリティを得ることができます.
エレメンタルランペイジャーA
ドルイド バーバリアンなので、爪攻撃と激怒のために仲間を失い、それに関連するバフがいくつかあります。より戦闘的なドルイドにはかなり良い選択肢です.
フェイスピーカーS
エンチャントとイリュージョンの呪文は、ゲームで最高の無効化呪文であるため、それらの最高のものを素晴らしい呪文リストに追加することができ、動物の形は遅れますが、それでも最高のものを維持できます.コントロールキャスターに最適です。
プライマルドルイドS
動物の仲間の選択肢は少なくなりますが、それらはすべて本当に良い選択肢です (恐竜を含む)。召喚呪文を取得する代わりに、人を拡大して任意の呪文として使用できます。これは優れたバフオプションになる可能性があり、自分での使用は通常よりも強力であるため、武器や動物の形で近接攻撃で深刻なダメージを与えることができます.
ファイターA
特技、特技、その他の特技、このクラスはあなたが選んだものは何でも攻撃する絶対に信じられないほどの敵です.あなたの特技をうまく利用してさらに良くなることを確認してください.ボーナス特技と武器の専門化のため、これはメインディッピングクラスと呼ばれますレベル 4 の特技は、武器に焦点を当てたあらゆるキャラクターにとって非常に有用です。また、戦闘特技に加えてレベル 1 から得られるすべての習熟度も素晴らしいものです。
アルドリディフェンダーA
まともな数の良い剣がある決闘剣にオールインします。攻撃をほぼ不可能にする防御能力がたくさんあります。このクラスの dex に集中してください。
アーミガーA
これは、ヘルナイトになる前に取る伝承クラスです。注文からいくつかのボーナスを獲得し、呪文を無効にするためのより良いバージョンの勇気を得ることができます。これは歓迎されます。それは大丈夫です.ヘルクナイトになるためにこれを取る必要はありません。
竜を継ぐ者B
あなたはいくつかの大丈夫な能力のためにいくつかの偉業をあきらめますが、ACとダメージの増加にいくつかのマイナーなボーナスのために代わりにドラゴンの血統を手に入れます.これは、ドラゴンの規律を使用したいが、別のソースの代わりに武道のディップが必要な場合は大丈夫なオプションですが、正直なところ1 レベルのブラッドレイジャーはこれより優れています。
突然変異戦士S
これは、ファイター クラスのプレミア 4 レベル ディップです。主要な攻撃ステータス、一連の特技、および一連の攻撃ボーナスに対して、優れた変異誘発能力を得ることができます。あなたが得た発見はあなたの変異原を改善することができ、鎧の訓練以外にこのクラスに行くことで実際に多くを失うことはありません.
タワーシールドスペシャリストB
優れた攻撃能力を備えたタンクが必要な場合は、これを選択しますが、それほど制限されずに他の方法で非常に高い AC を取得できるので、それでも良いオプションです.
両手戦闘機A
無料のマニューバ、ダメージの大幅な増加、マニューバのブースト、大きなダメージを与える両手戦闘機に最適な選択肢が得られます。
ハンターA
動物の仲間と自分自身に多くのバフを持っている素晴らしいダメージディーラーです。あなたとあなたの仲間が得たチームワークの特技を必ず利用してください.あなたの呪文リストは、仲間のバフや防御オプションに実際に非常に役立ちます.
共謀するならず者A
ターゲットに動物のコンパニオンまたはコンパニオンを攻撃するように強制するか、攻撃の精度がはるかに低くなり、ペットのバフの一部を失うものの、順番に攻撃するためのボーナスを得ることができます.
ディバインハウンドS
あなたは犬やオオカミを選ぶことを強いられますが、これは動物の仲間にとって最良の選択肢の 1 つであり、動物に焦点を当てる代わりに判断を得ることができます。私の意見では、これははるかに優れており、大量のダメージを与えるための優れたオプションです.
ディバインハンターS
あなたは聖職者のドメインのチームワーク特技を失い、あなたのペットはスマイト グッドまたはスマイト イビルの能力を獲得します。ペットが良いチャを持っていることを確認してください。ゲーム内の邪悪な敵
フォレスターB
いくつかのボーナス戦闘特技、チームワーク特技を味方と共有する能力、および有利な地形のために動物の相棒を失います。大丈夫ですが、本当に優れたチームワークの功績があまりない場合、多くのことをあきらめます。
アーバンハンターA
あなたは犬か馬を選ぶ必要があり、チームワーク特技の代わりに使用する無料の戦闘操作を取得します。これは、戦場をある程度コントロールできるダメージディーラーにとって素晴らしいオプションです。使用する操作にチームワーク特技を必ず取得してください。
さまようマークスマンA
あなたとあなたの動物の仲間が遠く離れていても同じターゲットを攻撃している間、いくつかの攻撃とダメージのボーナスのためにチームワークの特技をあきらめてください。遠距離戦闘に行きたい場合に最適なオプションです.
審問官B
基本クラスは問題なく、チームをバフするためのチームワーク要素、自分自身をバフするための判断、さらにユーティリティのためのドメイン、そしてスペルキャスティングは多くのオプションを提供しますが、通常はサブクラスを選択することでより良い結果を得ることができます.チームワークの特技から自分で利益を得ることができるソロ戦術能力を手に入れることができるので、素晴らしいボーナスを得ることができ、武器バフも手に入れることができます!
また、このクラスは大量のスキルを取得するため、クラスを構築するために非常に幅広い能力を使用できます。
フェイスハンターA
あなたは選択したタイプに対するスマイトのためにドメインを放棄します. 最良のタイプは明白な理由から悪です. スマイトの最も良い部分は、攻撃に+4を与え、ダメージへのボーナスがこのクラスのあなたのレベルの半分であることです.チャに依存するのではなく、統計への負担が少なくなります。
ジャッジA
あなたは自分の判断をパーティーと共有する能力のために、あなたの破滅とチームワークの偉業をあきらめます。このクラスで遠くまで行くと、パーティー全体に敵に対するヒットごとに +7 ダメージを与えることができます。これは非常に大きなダメージブーストです.
モンスタータクティシャンA
これにより、呪文スロットを消費せずにモンスターを召喚する能力が得られ、9 レベルの召喚呪文まで上昇します。これは驚くべきことです。さらに、召喚はチームワークの特技を持っているかのように機能し、かなりクレイジーなボーナスを得ることができます。多彩なサモナーに最適です。
聖なるハントマスターA
チームワークのすべての偉業を達成する動物の仲間を手に入れますが、判断力を失います。これはあなたに有利な取引です。また、有利な敵も手に入れることができます。これは大きなボーナスです.
聖なるスレイヤーA
スニーク アタック、スタディ ターゲット、スレイヤー ボーナス特技、♥♥♥、それは多くのダメージを与える価値があります。これの最初のレベルを取ると、スタディ ターゲット アビリティを取得でき、そのボーナスは他のスタディ ターゲット アビリティとスタックすることに注意してください。
戦術リーダーB
チームワークの功績を共有し、判断を使用してバフを与えることができますが、前に述べたように、本当に優れたチームワークの功績はごくわずかです。
クラス – キネティシスト、メイガス、モンク、オラクル
キネティシスト S
このクラスは、攻撃を適応させたり変更したりするための多くの能力を備えたダメージ処理の王です。特定のレベルに達すると、戦場の全領域を完全に制御できます。リソースの燃焼により、休むことなく進むと非常に壊れやすくなります。 .これは非常にシンプルでダメージが大きいため、S が付けられています。完全なパッケージであり、他のサブクラスも同様に優れています。
血の運動学者B
無効にするためのいくつかの平凡な能力のいくつかの注入を断念しますが、彼らが与えようとする効果はかなり平均的です.あなたはもっとうまくやることができます.
ダークエレメンタリストA
燃焼メカニックにコンの代わりにintを使用すると、死体を使用して燃焼をオフロードし、より多くのダメージを得ることができます。これは非常に強力で、使用する魂が多いほど強くなります。 、これはダメージが多いほど強くなります。
エレメンタルエンジンA
最大燃焼時に巨大なダメージ ボーナスを得ることができますが、コン ボーナスが非常に低いため非常に壊れやすくなります。そのため、リスクを認識する必要があります。最大燃焼時にこのクラスから大きな防御ボーナスを得ることができます燃えた。燃焼が最大になると、ギャザー パワー アビリティで特定のアビリティの燃焼コストを削減できるようになります。
キネティックナイトA
注入能力の一部を失いますが、エレメンタル ソードを獲得して単一のターゲットに莫大なダメージを与えると同時に、重い鎧とシールドを揺るがすことができます。
圧倒的ソウルB
あなたは燃焼を得ることが制限されています。これはもう少し一貫性がありますが、多くの柔軟性を失いますが、一方でキネティックブラストのダメージブーストを得ることができます。
サイコキネティストA
con の代わりに wis を使用しますが、致命的でないダメージを受ける代わりに、wiss save にペナルティが発生します。したがって、これらの効果から保護する必要があります。
メイガスA
あなたは優れたダメージディーラーとバッファーであり、スペルとアーマーで優れた防御ツールを取得しますが、後でミディアムアーマーとヘビーアーマーのみを取得し、さまざまなユニークなバフで武器を強化し、攻撃してスペルを一緒に使用できます (のみ)タッチ スペル)、キャスター ファイター ハイブリッドの優れたオプションです。
アーケインライダーB
馬のために中型および重型の鎧を順番に着用する能力を失います。これは問題ありませんが、シールドを着用できず、軽型の鎧しか着用できないため、非常にスクイーズであることに注意する必要があります。リーチ武器を使用し、呪文攻撃オプションを放棄しながらも、バフとアルカナを使用します。
アーマードバトルメイジA
ミディアム アーマーを着用できるようになり、急ごしらえでヘビー アーマーを着用できるようになると、呪文の戦闘能力は失われますが、これは盾を持ったタンキーなヘビー アーマーを身に着けている男や、たくさんの武器を備えた両手武器に最適です。セルフバフと武器バフ。
エルドリッチアーチャーB
あなたは通常の魔術師と同じことをしますが、代わりに弓を使うことができます。これは素晴らしいオプションですが、弓を介して呪文を唱えるためにこれに2レベルだけ進み、より良い呪文リストまたはブーストを取得するために何かに行く価値があるかもしれませんあなたのアーチェリー能力は優れていますが、それでも素晴らしい純粋なクラスです.
エルドリッチ サイオン S
あなたはソーサラーのように呪文を学び唱え、アルカナでいくつかのメタマジックボーナス特技を取得し、それに関連する力を持つ血統を取得します。これはドラゴンディサイプルにとって最高のクラスの1つですが、すべての血統から利益を得ることができます。いずれにせよ素晴らしい選択です。
ヘクスクラフターB
アルカナにいくつかのヘクスを追加します。これは問題ないかもしれませんが、それらのアルカナはあなたの力にとって非常に重要です。最大で 1 つか 2 つのヘクスに課税することもできます。
剣聖S
選択した武器を選択してマスターになると、光以外の鎧の能力が失われ、int スコアが AC に追加される可能性があります。このクラスを使用すると、武器を使用したゲームで最大のダメージディーラーになります。攻撃を最大のダメージに転がしたり、追加の重要な効果を追加したりできます。このクラスはガラスの大砲です.
スペルダンサーB
あなたはミディアムアーマーとヘビーアーマーの習熟度を失い、魔法のダンス能力のための秘術武器の能力を失い、機会攻撃に対する動きと AC ボーナスを得ることができます。問題はなく、最終的には AC ボーナスがいくらか増えます。また、機会攻撃をかわすことを専門としています。大丈夫です。このクラスを選ぶにはエルフでなければなりません。
モンクA
あなたは AC への知恵、KI による多くのパワー、コンバット マニューバ、たくさんのボーナス特技などを備えた素晴らしい近接キャラクターです。敏捷な拳のネックレスのお守り。これにより、腕力の代わりにダメージを与えるためにデックスを使用できます。
クォータースタッフマスターA
Furry of bows for quarterstaffs, upgrades damage dice of your quarterstaff weapon, you get three combat maneuvers, pretty great class since there are some powerful quarter staffs.
Scaled Fist S
You get to use your cha instead of wis for AC, which makes this have a great dip for 2 paladin so you can get your cha to saves as well, it isn’t required but is optional. This class gets a dragon bloodline to choose, so makes a good candidate for dragon disciple and becoming a strength based monk instead of dex, the feats and abilities you get are more focused on damage but still phenomenal.
Sensei B
You become more support oriented by dropping your bonus feats for two good bard songs, and the ability to use your ki powers on your allies, it’s a decent melee support.
Sohei A
You get a horse animal companion, can use flurry of blows with a polearm, can use your ki powers with your melee weapon, and a lot of feats for your mount, it’s a great alternative take on the monk as a powerful mounted damage dealer.
Traditional Monk B
You do not get any choices for ki powers, and the ones you get are okay, so if it fits what you want, go for it.
Zen Archer A
You get flurry of blows for your bow, get ki powers for you bow, and can use wis instead of dex for your bow attack rolls, and get a ton of archer feats to use, phenomenal class and great 3 level dip if you are going to want an archer for a wisdom based caster.
Student of Stone B
You get some DR, some damage, and some other defensive abilities, its okay but not great either. You must be an Oread for this class.
Oracle A
You cast divine spells like a sorcerer, the curses and revelation give some great bonuses to your character and can have a huge amount of spells per day, phenomenal caster, the only reason it’s not a S like a cleric is that you aren’t able to have every option available to solve every problem like the cleric can.
Divine Herbalist B
You get a scaling healing ability, and a way to remove conditions with a DC check, but you pay by losing 2 discoveries, both of which are very important to your progression, and you get plenty of healing abilities anyway.
Enlightened Philosopher B
You gain 1 int per 3 levels starting at level 7, for a cha casting class, not that great for losing a revelation.
Lone Strider B
You get a teleport which is very rare for a divine caster, and some concealment abilities, pretty nice if you want some protection versus archers.
Possessed B
Staggered for the first round of combat, is a big price to pay for some defensive buffs to save and AC, kinda okay.
Seeker A
You get a big boost to trickery to disarm traps, which is welcome, and you get three spellcasting feats at the cost of one revelation, which is pretty good.
Wind Whisperer A
You get a free haste aura, and a free freedom of movement aura, both are phenomenal, you are forced to take the wind mystery which is pretty good.
Classes – Oracle, Paladin, Ranger, Rogue, Shaman
Purifier A
You give up your healing abilities for the ability for your channel energy to do damage to outsiders, which happen to be the most common enemy type, and you get heavy armor proficiencies which is pretty great, in addition to an ability to remove a curse or enchantment effect on an ally with a charisma check.
Paladin A
You mess up evil enemies, and this game is full of them. There are some weapons that give bonus abilities to paladins which are great, smite evil and destroy them while getting a ton of buffs and spells, you can get a weapon buff or a horse at level 6. Great frontliner and or damage dealer.
Divine Guardian A
You get to choose an ally as a target of your protection and can take attacks in place of them or give them AC, so you can guard your squishy melee glass cannon or your wizard and be just fine, you do give up spellcasting but get some extra defensive feats, so it’s okay.
Divine Hunter B
You get some abilities to boost your archery abilities which is pretty good to smite and destroy enemies from afar.
Divine Scion A
You trade your smite for study target and sneak attack, which is pretty good because you can get sneak attack feats and those never run out unlike smites! One note that you can take the first level of this to get the study target ability and the bonus for it stacks with other study target abilities.
Hospitaler B
You give up smite for channel energy, it’s okay but not worth it because smite is how the paladin keeps up in the damage department.
Martyr A
You give up your smite for inspire courage, which is a great and welcome bonus along with some other good songs, the thing is that you use 1 hp per round to use this song, which is no big deal for anything after the first 2 levels, so it’s a great choice for a more supporting type.
Warrior of the Holy Light B
You give up your spellcasting and aura of faith for an aoe that gives buffs to you and your party when they stand in it, the problem is that the buffs can be replaced by a few spells from a divine caster that you should have in your party anyway, the only unique thing about this aoe buff is that it protects your party from crits which is decent.
Stonelord A
You give up your smite for a simple bonus damage ability, but mainly you get AC and DR- and get the defensive stand from stalwart defender prestige class along with some defensive powers along the way, great choice for a beefy tank. You must be a dwarf to pick, this class.
Ranger A
Great damage dealing class with animal companion, be sure to get the boon companion feat to make it have +3 levels. Your combat style feats let you get some stuff without meeting the requirements so go crazy on what you use, and be sure to use your buff spells. Great damage class.
Demonslayer S
Lots of demons in this game so this is just better than the base ranger in most cases.
Espionage Expert A
No animal companion but you can share your favored enemy bonus with your party which can be pretty great as long as you choose demons and outsiders.
Flame Warden C
You lose your animal companion for some fire spells and feats, the problem is that you get them so late that they are irrelevant.
Freebooter A
Flanking in this game is extremely easy, so you can get a +2 bonus to your entire party very easily along with marking a target for you allies to attack, a great choice.
Nomad A
Archery based ranger with a horse, a great choice with all your free feats for archery.
Stormwalker C
You lose your animal companion for some buffs to your bow that only work with crits, the feats are nice but the Nomad is better if you want an archer.
Rogue A
Great damage class, great skills, and a lot of options on builds with your mountain of feats.
Eldritch Scoundrel A
You give up some feats and sneak attack for spellcasting, which is a great trade, this class can do some serious work with your magical utility and defenses.
Knife Master A
While using a knife your sneak attack damage dice is increased to d8 instead of d6, which is a lot if you intend to max out your sneak attack, this is a great choice if you want a dual wielding rogue to blow up enemies.
Rowdy A
You focus on vital strikes, which means you want a weapon with big damage dice, so pick up a polearm or greataxe with reach and blow people up.
Sylvan Trickster B
You get some hexes in your rogue talent list which can give you some damage, utility, defense, or more, it’s a great choice to have more options for you actions ingame.
Thug B
Focuses on debuffing enemies with effects, though some of them aren’t very useful against a lot of enemies.
Underground Chemist B
You get a throw anything feat and a single discovery, not that great sadly.
Master of All B
You give up some sneak attack dice for a skill boost feat, it’s okay if you want to be really good in particular skills, good choice for a tricker who uses their skills in unique ways.
Shaman A
A very versatile full caster, the spirit you choose can greatly change your purpose for your team, same goes with your hexes, you can go full support, or melee damage based buffer, a great pick for your team.
Possessed Shaman B
You get some will save protection and get a bonus to particular skills, it’s okay if you need to be really good at a few particular skills.
Shadow Shaman A
You give up one hex and the wandering hex ability in return for some decent sneak attack progression which is a great boost to damage.
Spirit Hunter A
You get Object Bond to regain a spell per day, and you get weapon buff abilities like a magus, another great option for a damage dealer shaman.
Spirit Warden B
You get some undead related spells and effects the ability to channel energy only to damage undead, too bad there aren’t a whole ton of undead compared to demons.
Unsworn Shaman B
You can swap around what hexes you have, but can’t have major or grand hex so you lose a lot.
Wildland Shaman A
You get an animal companion, are forced to take a battle spirit, and lose your wandering spirit ability, it’s a great trade for you if you want to be a combat focused shaman. You must be a half orc to pick this class.
Witch Doctor B
You lose some hexes to get channel energy and can turn any of your spells into dispel magic or remove curse, a cool idea but is lacking at the end of it.
Classes – Skald, Slayer, Sorcerer, Warpriest
Skald A
This is a support barbarian more or less, you are a decent caster but what makes this class great is your song gives the rage powers you choose to your allies, so you can supercharge your allies with rage powers across the board doing things that a bard can’t dream of. Throw on medium armor and a shield and go join your allies in smashing the enemies face in.
Battle Scion A
You get a choice of some teamwork feats for your rage powers that are much better than the typical tactician ability, so you can do some rage power and some teamwork feats, a great choice.
Battle Singer B
Lose some rage powers for a cone sonic attack, it’s okay but not great.
Court Poet A
Instead of buffing attack rolls and damage, you buff Int or Cha so your casters get better DCs for their spells, it’s quite a unique buff that is very rare so if you have more casters that use either of those stats its a great choice.
Demon Dancer A
Your song gives your allies claw attacks, pretty great if you have lots of melee characters that can make use of it.
Herald of the Horn B
Object bond gives you a free cast per day, sonic spell dc buffs, it’s okay.
Hunt Caller C
You get blindsense and lose some stuff, that’s about it.
Slayer A
You get a ton of free feats, and can ignore stat requirements like a ranger with combat style feats, get sneak attacks, has the study target ability that helps a lot, an amazing damage dealing class.
Arcane Enforcer A
You get a bunch of arcane exploits like the arcanist at the cost of a few slayer feats, and you can use them for defense, damage, utility, or support, at the bare minimum be sure to get dimensional slide to teleport into your target’s face to tear them apart, phenomenal class with a lot of utility.
Deliverer S
You gain +2 will save throw and diehard against enemies who are two alignment steps from you, and deal 2d6 divine damage to enemies two alignment steps from you, if you want these abilities to constantly work choose Lawful Good, Neutral Good, or Lawful Neutral and they will work for almost every enemy in the game. Divine damage is among the best types of damage in the game.
Executioner B
This class is focused against humanoid targets, there are a decent amount but the bonuses aren’t that amazing anyway.
Spawn Slayer A
You gain bonuses against creatures greater sizes than you, and most bosses in this game are size Large and up, so you will deal more damage to them with this class, all you lose is studied target (swift) but that gets applied when you deal sneak attack damage which is negligible, I would say this is a better option than the base slayer class class.
Stygian Slayer B
You get an invisibility ability and an eventual ability to turn into incorporeal mass of mist, its okay if you want to charge head into the enemies and escape out, be warned that a large number of enemies have true sight and will see through your invisibility effect.
Vanguard B
You can share a single teamwork feat of your choosing (Outflank) and you can share half your studied target bonus, it’s okay.
Imitator B
You can change martial class styles a number of times a day, but you lose so many feats, sneak attack dice, and studied targets the trade might not be worth it, its versatility versus specialization. You must be a human to pick this class.
Sorcerer S
Amazing flexibility and can conquer any threat, this and the wizard break the game and it’s par for the course for DND games where arcane casters are OP. Your bloodline gives great bonuses and spells, the subclasses for this are all incredible, but the base class is just universally powerful.
Crossblooded A
Give up some spell slots for some spells of a second bloodline, its great.
Empyreal Sorcerer A
It’s a wisdom based sorcerer, if you want to use this for another wisdom based divine caster and go Mystic Theurge this is a decent choice, but fine as your main class as well.
Overwhelming Mage A
You get +4 spell pen bonus as you level up, with lots of spell resistance enemies this might be worth it.
Sage Sorcerer S
Int based sorcerer, you get some absolutely insane bonuses to your spells and metamagic.
Seeker A
Better at finding traps and you get some more specialized bonus feats.
Sylvan Sorcerer S
You get an animal companion but you are forced to take a sylvan bloodline, and you get some decent bloodline spells, incredible class.
Nine Tailed Heir B
You get some minor abilities that quickly get outdated, it’s okay but you give up a lot. You must be a kitsune to pick this class.
Warpriest A
You get full martial feats like a paladin or fighter, but you are more cleric sided, you get buffs to your weapons and armor, and can choose blessings for buffs, utilities, and damage, lots of bonus feats for greater combat choices, think this as a more cleric version of a paladin, great class.
Champion of the Faith B
You lose your weapon buff for a smite, but the big note is that to make your smite good you need lots of cha so this will stretch your stats thin.
Cult Leader A
You give up your channel energy and a bunch of you combat feats for some sneak attack dice, this is a great boost to your damage but you do lose both your heavy and medium armor proficiencies along with your martial weapon proficiencies besides some light weapons. Go dex and shred your enemy to pieces.
Disenchanter B
Give up your combat feats for some defensive feats and a dispel ability, needing to dispel in this game is rare because you have to beat spell resistance as well as the dispel roll, it’s okay.
Feral Champion C
Lose a blessing and can shapeshift, the problem is you lose you armor buffs so you are squishy, and don’t make great use of your sacred weapon feats unless you choose the weapons of your animal form which makes it so you don’t benefit from it always so it’s a lose lose.
Proclaimer B
Every turn you can do an aoe burst to damage evil outsiders, its 2d6 once per turn which is okay but you lose your armor bonuses, channeling, and fervor abilities
Shieldbearer B
Lots of bonuses to your shield, and the shield bash ability, problem is that getting additional bashes require a lot of dex that might not be worth it, still pretty good.
Classes – Witch, Wizard
Witch A
Lots of options to build this class just like the shaman, your patron adds spells to your lists, and you have a ton of hexes for whatever you want to focus on, a great caster class with lots of versatility.
Elemental Witch B
You give up a lot of hexes for a scaling elemental ray ability, which is decent, you are trading hex spamming for ray spamming, it’s your call if it’s worth it.
Hagbound B
You gain a claw attack and some scaling strength bonuses, okay if you want a strength melee witch.
Hex Channeler B
Give up one hex for channel energy which is a pretty good but simple trade.
Leyline Guardian S
Spontaneous spell caster, you can boost the caster level of your spells at the cost of being staggered if you fail a fortitude save, which is a negligible penalty if your spells succeed and win the fight for you because of the boosted power, you are a caster class and this makes you spells stronger, incredibly powerful.
Stigmatized Witch A
Functions like an Oracle with a curse but no revelations, it gains and cast spells like one too and is pretty good.
Witch of the Veil B
Stealth and invisible based witch, it’s okay until you run into the part of the game where lots of enemies have true sight.
Wizard S
The most versatile and powerful caster, can break the game in typical fashion, absolutely incredible.
Arcane Bomber A
You get scaling bombs like an alchemist but get 4 opposition schools to choose, think of this as a caster focused alchemist, great at what it does.
Elemental Specialist S
At level 1 you can transform the energy type of any spell you cast into the type you chose, this allows you to go all in for feats of one type of element and get the benefit for every damage spell you have, absolutely insane and is among the best damage caster subclasses.
Exploiter Wizard A
You gain an arcane reservoir like an arcanist, but slower progression of exploits, good to boost your DC or spell level and a few utility options.
Scroll Savant S
You can use any scroll with your int to cast them and use your own spell level when you cast them, buy or craft a ton of spell level scaling scrolls and have infinite casting of spells more or less as long as you can afford it.
Spell Master A
You get a lot more uses of Arcane Bond so you can adapt to any need throughout the day.
Thassilonian Specialist A
You give up two spell classes entirely for two bonus slots of one spell class, if you want to super specialize this is for you, Gluttony is a great pick if you want to go for Mystic Theurge.
Cruoromancer S
Necromancy specialist, can spend your hp to boost the DC of your necro spells, it’s a little weak early game until you get summon skeleton, which are buffed by this class, a great match for the lich mythic path. You must be a Dhampir to choose this class.
Prestige Classes
Preface:Part of the scoring is how many hoops you have to go through to access the class, most of these are good with just 4-6 levels but you can still go a full 10 and be fine, just do what you wish!
Arcane Trickster S
Get ray spells and use your sneak attack for each ray, ranged trap disarming, one of the most powerful single target classes in the game and will blow up bosses.
Assassin C
You have to do a lot of work to get the death attack ability to even start, but even after all the work you do sneaking up and passing perception checks (that can scale to insane levels) they still might just pass the DC and survive, and once you do you are in the middle of your enemies most likely as a squishy character, in addition to this the enemies you do want to assassinate are bosses that typically detect you for cutscene purposes, so it might not even work on the enemies you really want to assassinate.
Stalwart Defender B
You get +1 AC and defensive stance that gives +2 AC, pretty good for 1 point, the further you go along the harder it is to get hit, amazing tank.
Eldritch Knight A
Progress your arcane spellcasting while getting combat feats, great way to get your full arcane caster into some heavy armor and still keep progressing spells.
Dragon Disciple S
If you want to go full dragon disciple for dragon form and various abilities, go for it, but what this class gives you is the trade of 1 level of spellcasting progression in exchange for +2 AC, +4 strength, a bite attack, and a breath weapon and you go back to your original class, 4 levels is the bulk of the major bonuses from this but if you want dragon form go for it.
Hellknight A
A lawful version of a paladin with a smite of its own, various abilities, and lots of defensive bonuses, a great class against all these demons if you are lawful but don’t want to be a paladin.
Mystic Theurge S
You progress your divine and arcane spellcaster classes together as this one, this gives you the full list of buffs and control spells, what makes this so good is that if you go lich or angel you can get arcane or divine lists by adding your mythic class level to your spellcasting level and cheat the system so you get a full 20/20 arcane/divine caster and totally break the game.
Duelist B
You add your duelist level to damage and Int bonus to AC (this stacks with sword saint), you get some bonus abilities for damage and defenses but it’s okay in the end.
Aldori Swordlord B
Lots of bonuses towards persuasion of enemies, defensive parries and critical nullifications, but is it worth it going for more fighter feats? Your call.
Student of War B
Lots of skill bonuses and a versatile bonus ability against enemies, but it’s a lot of work for not a big payout, the only major note is that you can replace your dex with int for your AC which is pretty unique.
Hellknight Signifer A
Become a master of armored spellcasting with some decent bonuses, free true seeing, a great class to tank up your caster.
Loremaster S
You break feat or spell progression with this, though probably only worth 3-5 levels in because you can only select each feat once, but when you pick one of the 9 secrets, you can pick any wizard spell and add it to your spellbook, and repeat the same for the other casters, another good use is to use the combat feat and get Improved critical or any other super powerful combat feats for your favorite weapon, absolutely insane and can break the game if you are a caster.
Winter Witch A
You get really good with cold spells, for damage and DCs, lots of great choices and if you picked a shaman or witch subclass with less hexes and your class bonuses early, you can cheat the system and get a lot of extra hexes.
Items of Note
One major choice you have to make early (as if there aren’t already) is the type of weapon you will use for the majority of your adventure, as you need to spend time and money respecing if you find a weapon you really want to use, the items listed below are some good weapon you will find within Act 1 or 2 that will be usable for quite a while and/or upgraded later, but if there is a specific weapon you want don’t worry, the game has plenty for sale and found so you can always find something good, and if you can’t there’s also the talking weapon you get in act 1 at the Ancientries and Wonders Shop that can turn into anything, and is upgradable down the line.
Strength Weapons
- Jinx (Falchion) Crusader’s Camp bought from Wilcer Garms immediate start of Act 2
Radiance (Longsword) End of the Shield Maze at the very start of the game, from completing the button puzzle. This weapon is upgradable through sidequests into a +5 good or evil weapon depending on your choices, it’s this game’s holy avenger.
- Wide Sweep (Scythe) Crusader’s Camp bought from Wilcer Garms immediate start of Act 2
Dexterity Weapons
- Wicket Longbow (Longbow) Market Square Act 1
There aren’t a lot of unique dex weapons early but you will get plenty of +1 versions, or you can use your talking weapon to become the one you wanted.
Backgrounds
Preface:Most of these are fine for whatever purpose you want, if you don’t really know just pick one for a skill that you will use. I will list ones that are unique or more powerful than the others. Weapon upgrades from backgrounds are Enchantment upgrades and will not stack if you get a magic weapon so skill bonuses or proficiencies are preferable.
Oblate:Acolyte
This allows you to use your wis instead of cha for persuasion, which can give you a bigger bonus if you are a wis focused class.
Oblate:Martial Disciple
This gives you the Improved Unarmed Strike feat, which can allow you to get Crane Style without paying a feat tax so you aren’t as penalized using defensive fighting.
Scholar:Arcane
You get the ability to craft scrolls when you rest, which can save you some money and give you some extra firepower, this ability is usually locked behind a feat or choosing a specific class
School:Divine
You get the ability to craft potions when you rest, which can save you some money and give you some extra utility, this ability is usually locked behind a feat or choosing a specific class
Street Urchin:Pickpocket
This gives you +2 to initiative, which is half of a feat, and can be focused if you really want to go first in combat.
Skills
You will want points in every skill for their use, but I will list them by priority starting from 1 to 11.
In general you will want to put all your points into a few of them rather than spread them out.
If you are melee you should put 3 points in mobility!
If you are fighting defensively which you should be doing for your tank when fighting tough enemies, 3 points of mobility will give you an extra AC that can mean the difference between life or death.
<オール>W.I.P.