スーパー ダンジョン タクティクス – 100% 完全達成ガイド
ゲーム内に存在するすべての実績を達成するための簡単なガイドです。
全実績の入手方法
はじめに
特に問題のゲームにガイドがまったくない場合、ゲームのガイドを書くことは常にスリリングな経験です。これがこのゲームの多くのガイドの最初のものになることを願っています!
ゲームといえば、すべての実績 (1 つを除く) は単純明快です。あいまいなヒント、不可解な説明、または隠された実績はありません。とはいえ、助けを必要としている人々に援助を提供する上で、ガイドは依然として有用であることが証明されるかもしれません。また、すべてのミッションは繰り返し可能なため、取り逃がす実績はなく、特定の難易度に関連付けられた実績を除いて、最も簡単な難易度でもすべての実績を取得できるため、最初の実績を達成できなかった場合でも、試して、難易度を下げてみてください。
最後に、できるだけ早くすべての実績を取得するように努めましたが、通常のプレイで自然に取得できるものもあると思います (Trivial セクションよりも 1 つまたは 2 つ多くなります)。いずれにせよ私の方法をリストしますが、それが最も楽な方法ではない可能性があることに注意してください.
些細な成果
これらの実績は何の努力も必要とせず、プレイ中に自動的に取得されます。
効率的
- マルチアタック アビリティで 3 人以上の敵を倒す
これは、メイジの「プワー!」を使用した後のプロローグ中に自動的に取得されます。
スーパースペシャル
- 神秘的な品質のアイテムを入手する。
ミスティック アイテムは、インベントリで検査すると、黄色/金色の輪郭を持っています。それらはそれほどまれではなく、特に難しい難易度で頻繁にドロップします:ゲームの最初のストーリークエストを完了した直後に個人的にこれを手に入れました.
ミスティックラン
- すべてのスロットにミスティックがいる 4 人以上のパーティーでクエストを完了します。
前に述べたように、ミスティック アイテムはインベントリに金色/黄色の輪郭を持っています。この実績に取り組む前に、かなりの数を蓄積する必要があります。装備に関しては、ゲーム内の装備には制限があることを知っておく必要があります。各アイテムは 1 つのコピーにのみ存在し、1 つのコピーにのみ存在し、可能なすべての装備を取得すると、敵は倒したときに消耗品のみをドロップするため、十分なミスティックを獲得するまで、敵を倒し続けてください。
バケツを蹴る
- トレーニング クエストですべてのダミーを倒す。
自明:ミニ クエスト中にすべてのダミーを倒すと、成果を得るためにトレーニング レンジを終了する必要さえありません。
ハイローラー
- 一度に 16 個以上のサイコロを振る
すべてのヒーローが生きていると仮定すると、ドラゴンボーン ボルトとその援軍の出現後の最初のターンである、ストーリー クエスト「株式の取得」の最後の遭遇時に、これを自動的に取得する必要があります。
スーパーヒーロー
- 1 回の遭遇で 50 体以上の敵を倒す
後のクエストは敵でいっぱいなので、気付かずに最終的にこれを取得する必要があります.早く入手したい場合は、2 番目のストーリー クエスト「The Graveyard Shift」で最も早く入手できます。村人を救出しないと、スケルトンがスポーンし続けます。彼らはかなり簡単に殺すことができますが、簡単にあなたよりも数が多い可能性があり、村人を救出すると、彼らを殺そうとする可能性があります (村人が 1 人でも死ぬとゲームオーバーになるため、村人を地面に倒したままにしておいてください。日本酒);これらの理由から、成功率を上げるために、より優れた装備を手に入れてから、この実績を試すことをお勧めします。
ストーリー クエスト「Taking Stocks」まで待つこともできます。最後の遭遇では、ボスを召喚するために 30 体の敵を倒す必要があります。ボスを時期尚早に殺さないように)。
実績
もう一度やってみましょう…
- トレーニングダミーにヒーローを失う
これは、プロローグの直後に「トレーニング - 近接戦闘」ミニクエストをプレイすることで非常に簡単に入手できます。レンジャーをいくつかのダミーの間に置き、ダミーが彼女を倒すまで繰り返しターンを終了します.ヒーローからアーマーを付与する装備を必ず取り外してください。
ぶちのめせ!
- 武器を持たずに 3 人以上のパーティでクエストを完了する
これは、最初のストーリー クエストの直後に、「トレーニング – 混合」ミニ クエストをプレイすることで簡単に入手できます。ファイター、ローグ、バーバリアン、レンジャーを選択し、すべての武器が装備されていないことを確認します (他の装備、特に攻撃ブーストを付与する装備は問題ありません; それらは非常に便利です)。あなたのキャラクターは、1ポイントの素晴らしいダメージを与えるために、1つの近接攻撃オプション(「Paunch it!」)に制限されます(ただし、ターンの開始時にダイスまたはその他の方法でブーストできます).戦場にあるすべてのダミーを破壊する必要があります。単純なものは 1 回のヒットでダウンしますが、アーマーはターン間に再生するため、アーマー ポイントを 3 つ取り除いて同じターンに攻撃する必要があります。
それには村が必要です…
- 1 回のキャンペーンで村人に 6 以上のダメージを与える
自助
- 村人だけが残っている状態でキャンペーンに勝利する
これら 2 つの実績は、最初のストーリー クエストを完了した後にロック解除される同じバウンティ クエスト「農民の逆襲」で取得できます。レンジャーのような強力だが武装していないヒーローを選択し、すべてのユニットを納屋の南の出口にあるマップの中央にグループ化し、東のアイアンスケールをブロックするためにヒーローをその右側に配置します.あなたの村人は自分でダメージを与えることはできませんが、ターンの開始時にサイコロを振るか、村の長老によってブーストすることができます.彼はあなたの最も重要なユニットです. 2 つのユニットの移動、装甲、または攻撃。彼を守るために彼をグループの中心に置き(彼は自分自身を癒すことはできません)、それに応じて村人をブーストして癒してください.村人を 1 人でも失うとミッションが失われるため、村人を生かしておき、敵意を分散させるようにします。敵ユニットの大部分は、最大で 1 つまたは 2 つのヒット ポイントを持っていますが、非常に問題になる可能性がある 2 つの鉄鱗がいます。弱いユニット (これにより、最終的に最初の成果が得られます)。 Rember で少なくとも 1 つの敵ユニットを生きたままにし、ヒーローを殺します (鎧を着たヒーローはターンごとに再生され、不可能ではないにしても非常に困難になるため、鎧を着たヒーローは必要ありません)、それを殺してミッションを終了します。 2 番目の実績を取得します。
領事の最重要指名手配者
- 4 人以上のパーティーですべてのヒーローのアグロを最大にする
ヒーローが敵を倒すたびに、アグロ ポイントを獲得します。敵が強力であるほど、より多くのアグロが発生します。敵がヒーローを攻撃するたびに、ヒーローは 1 アグロ ポイントを失います。アグロはターン間で保存されますが、遭遇間では保存されません。ヒーローが獲得できる最大アグロ ポイントは 9 です。とはいえ、攻撃力を増加させる消耗品や、ターンごとに攻撃力を増加させる装備品もあります:これらの消耗品を積み重ねてまとめて使用するか、攻撃を受けるのを避けながら必要な数の敵を倒してみてください (このタスクを完了するには、存在する敵の数を増やすためにスポナーを立てたままにしておくのが理想的です)。
大衆消費者
- 1 回の戦闘で 60 個の消耗品を使用する
グラディエーター
- 40 ラウンド後にエンカウンターに勝利する。
十分な消耗品を持参してください。少なくとも 3 スペースのバッグが必要です。ユニットのターンごとに 1 つのアイテムを使用できます。
5番目のストーリークエストの後にロックが解除されるミニクエスト「Curfew Roundup」では、2つの小屋を検索してから、すべてのヒーローと村人を出口ゾーンに連れて行く必要があります.マップの特定の部分に到達すると敵のグループが出現しますが、それらを排除すると、あなたは一人になります。必要なターン数に達するまでアイテムを使用しながらターンを終了し、クエストを完了するだけです。
キングスレイヤー
- 1 回の遭遇で 5 人以上のミニボスを倒す
バウンティ クエスト「不要なゲスト」は、すでにマップ上に存在するオーガと 2 つのスポナーから始まります。開始位置に最も近いスポナーは 3 人の敵のグループをスポーンし、最優先事項である必要があります。 10ターン(さらに一度破壊されるともう1ターン);そのスポナーを立てたまま、できるだけ早くマップをクリアすると、ミッションを完了する必要はなく、5 番目のオーガを倒した後に成果を得ることができます。
一撃で七つ!
- 1 回の攻撃で 7 人以上の敵を倒す
これには、スタッフを装備したメイジやクレリック、ハンマーを持ったパラディン、アトラクション効果を付与するトリンケットを装備したヒーローなど、少なくとも3×3グリッドで攻撃できるヒーローが必要です(これは必須ではありませんが、作業が簡単になります)。これを最も早く入手できるのは、ストーリークエスト「The Graveyard Shift」の最中です。多数のスケルトンをスポーンさせ、アトラクション能力を使用してそれらをグリッドに集中させ、メイジにそれらを終わらせさせます.この偉業を達成するもう 1 つの方法は、ストーリー ミッション「Taking Stocks」の最後の遭遇時です。3 人の装甲ヒーローを使用して、開始位置で柵の違反をブロックし、敵を倒す前に積み上げます。最初の敵は、火の攻撃で一撃で倒せるほど弱くなければなりません。
消防
- 同時に 25 以上のマスに火をつける
クレリック、メイジ、ソーサレスは、一定数のターンの間、「タイルファイア」効果を適用できる杖を装備できます(「火」効果の杖は使用しないでください)。最も弱い杖は、2 ターンの間、3×3 のエリアに火を放ちます。 Just equip two or more heroes with these staves and attack random tiles on the map (try to avoid unpassable tiles as they can’t catch fire) for two consequential turns and you’ll get the achievement.
Master Of Disaster
- Complete an Xtreme multi-encounter quest with no hero deaths.
You don’t need to complete the whole quest, just completing the first encounter without losing any hero will get you the achievement. Make ample use of potions and other objects, you are not restricted like the “Thirsty much?” achievement; the earliest you can do this achievement is in the third Story quest “Supply and Command”.
Personal Space
- Complete a quest with a party of 4 or more equipped with only melee weapons.
Keep Your Distance
- Complete a quest with a party of 4 or more equipped with only ranged weapons.
You can obtain both of these achievements by playing the Mini quest “Training – Mixed” and equipping the proper weapons.
Note that for the purpouse of the ranged achievement, staves do not count as ranged, only bows and crossbows do; considering this, the earliest you can obtain the melee achievement is just after the first Story quest, provided you have a dagger for both the ranger and the rogue, while you’ll have to wait for the warden for the ranged one, provided you can equip both the warden and the fighter with crossbows, and both the ranger and rogue with bows.
Tenacious
- Win an encounter having lost 4 heroes.
As the achievement states, you need to complete a single encounter, not the whole quest, after losing four or more heroes. Since heroes return with diminished health in between encounters durin a multi-encounter quest, you can just let four heroes die by placing them amidst enemies and then complete the encounter without any impact on the whole quest.
Thirsty Much?
- Complete a multi-encounter quest on Veteran or higher without using potions.
It seems the wording on this one is incorrect:you must not use any consumable at all:so don’t equip any in the guild hall and select your preferred multi-encounter quest (the earliest one is “Supply and Command”, the third Story quest); the achievement will pop after completing the last encounter on the quest.
About To Have A Bad Time…
- Have a skull assigned to 6 or more heroes in a round.
Start the Bounty quest “The Long Road”:if on the first turn there are six or more skull dices, try to grab them before the enemy. If the enemy is faster, or if there are not enough dices, simply restart until you succed. The achievement will pop as soon as the last skull is assigned, no need to start the the turn.
There Can Only Be One!
- Have a hero defeat themselves in combat.
The icon on this one is a huge hint for an otherwise puzzling achievement. I’ll explain how to obtain it but beware that it spoils part of the seventh Story quest, “Score Settling” and part of the tenth Story quest, “Monastery Mystery”.
The earliest you can obtain the achievement is in last encounter of “Score Settiling”; the quest ends with a boss battle with Snapjaw, an armoured and quite strong kobold; after defeating him, he will join your party. You’ll have to replay the quest with your newly acquired hero and make sure that he lands the killing blow on his evil alter-ego. Since the quest is quite long, you may want for the “Score Settling” Story quest, when, during the first encounter, you’ll have to fight the Assassin, who will then join your team like Snapjaw. Just like Snapjaw, have the Assassin land the killing blow on her evil alter-ego.
Final Campaign Quest
Casually Completed
- Complete the final campaign quest on Casual or higher.
Took It Easy
- Complete the final campaign quest on Easy or higher.
Achieved Normality
- Complete the final campaign quest on Normal or higher.
Virtually Veteran
- Complete the final campaign quest on Veteran or higher.
With Xtreme Prejudice
- Complete the final campaign quest on Xtreme.
I strongly suggest to complete most, if not all, of the secondary quests before attempting the quest on Xtreme, both to gain knowledge of every hero’s abilities and usefulness, and to obtain equipment.
For this task, you’ll want at least two heroes with healing capabilities, and as much heroes as you can with armour piercing abilities. You’ll have to select ten heroes in two groups:a group of seven and a group of three. Get an healer and an armour piercer on both groups, plus an hero with strong defensive capabilities on the smaller group (the Knight with proper gear granting him counter-attack abilities can both function as a tank and a piercer, making things easier). The quest is composed by five encounters.
First encounter: you’ll have to destroy a spawner with your main group of heroes; advance slowly, focusing on the Dust Mages and Armoured Knights. Enemies’ groups appear once you reach the spawner and after destroying it (first one behind the grave, second and third on the right and left). You’ll have to split the group after this:one hero will join the group at home, the other will continue on their path. Select that one hero carefully, he’ll have to fight armoured enemies.
Second encounter: You’ll have to destroy two spawners with your main group, each spawner when destroyed summons a mid-boss and weaker troops. The only real menace here are the starting Dust Mages and Armoured knights, try not to get blocked on the narrow bridges while moving from one spawner to the other.
Third encounter: You’ll have to kill three witches with your main group. Keep an eye on every blue dice at the start of the turn. If the enemy manages to get even a single blue dice, do not attack any of the witches:blue dices grant them the ability to summon armoured knights when attacked (altough sometimes they may still summon them even with no dice assigned). After killing the witches, you’ll have to survive for two more turns, so you can’t just suicide rush them. Defend one of the two starting zones by concentrating all your heroes there, and let the enemies come to you:focus on the Dust Mages first as usual, and attack everyone who comes near. Prioritize the witches ONLY if they are in range of your units and ONLY if you are sure that they have no blue dices.
Fourth encounter: The toughest encounter, you’ll have to defeat every enemy on the map (two more groups will spawn) with the second (and smaller) group. Don’t let the enemies swarm you, try attack, heal and move. Beware of the Ironmages, they can heal nearby troops when attacked if they get the skull dice, so try to ignore them if possible. The Knight is really useful here as the space is very limited and the enemies will eventually encircle you, but with the proper gear he can both stall them and counterattack for free, possibly with piercing damage.
Fifth encounter: This is probably the easiest encounter, you’ll have to defeat four Golems with all of you heroes. The golems are heavily armoured and have staggering health, but are not so though. Concentrate on one at a time and they will fall quickly, your heroes should be powerful enough by now.
ウィップ