Home Behind 2 – 決定版スターター ガイド
Home Behind 2 のスターター ガイド。スカリアを救うために必要な情報を提供します。
開始方法
最初のゲームを開始
クイック情報
- クラス:衛生兵
- 統計:知性
- 才能:知性のためにロールし、ネガなしで効果を回復
- 趣味:音楽またはボードゲーム
- 身長/体重:165cm – 174cm、55kg – 64kg (ステータスの変更なし)
説明
クラス
最初のゲームを開始するとき、主人公のクラスの選択肢は限られています。それらのすべてにメリットがありますが、メディックが私の推奨事項です.ゲームの最初のいくつかのミッションでは、彼らはより希少になる傾向があるため、採用するのが難しくなります.さらに、序盤にヒーラーがいれば、ゲームの開始が少し楽になります。
統計
最初は、主に回復能力を強化するために、知性に集中してください。おまけとして、これにより略奪時の確率が向上し、より多くの物資/より優れた武器がいつでも歓迎されます.ゲーム中、知性と決意が 2/1 の比率で混合されているため、戦闘中にグループの回復をスパムすることができます。これは、すべての標準的な戦闘で十分なはずです.
才能
知性と回復効果はメディックを強化する良い方法ですが、決意、モラル、スピード (セカンダリ アビリティのクールダウンを早める) も大歓迎です。あまりネガティブにならないようにしましょう。メディックにとって不屈の精神またはブロックチャンスのマイナスは無視できますが、コマンドセンターでトレーニングのロックを解除した後にのみ削除できます。これはゲームの中盤近くに発生します.初めてゲームを開始するので、統計はせいぜい -2/+2 のボーナスを得ることができるので、あまりネガティブでない限り、知性 +2 は素晴らしい結果です。
趣味
音楽は解決策を提供し、ボードゲームは知性を提供します。どちらも役に立ちますので、現在持っていないものを選択してください (解決する可能性が最も高い)。メディックを最大限に活用するための軽微なペナルティを気にしない場合は、瞑想 (インテリジェンス、ただしダメージがわずかに減少) とハッカー (インテリジェンス、ただしフィットネスがわずかに減少) の両方がそのオプションを提供します。
身長/体重
キャラクターの身長と体重はどちらも表面的な統計ではありませんが、実際には開始時の統計を変更します.軽くて小さいキャラクターはより機敏で、背が高くて重いキャラクターはより強く、打ち負かすことができます。衛生兵にとっては、165cm – 174cm、55kg – 64kg の中立オプションが良い選択ですが、その方法でフィットネスのいくつかのポイントを取得する可能性があります.
クラスとチーム構成
クイック情報
- 最初のスロット:スレーブ (代替:盾の兵士)
- 2 番目のスロット:トライバル ウォリアー (代替:ワイルドカード スロット、好きなものを選択)
- 3 番目のスロット:メディック (代替:教団牧師)
- スロット 4:シリアル キラー (代替:マジスター)
説明
最初のスロット
最初のスロットは、敵のアビリティが命中する可能性が高く、サブマシンガン、特に厄介なショットガンの標的になることがよくあります。したがって、丈夫な人がここでラインを保持する必要があります.
スレーブ
防御でマイナスを獲得し、最初のスロットは回避でマイナスを与えるため、ここではスレーブは明らかな選択ではないかもしれません.しかし、フィットネス (より多くの HP)、いくつかの解決策 (より頻繁にアルティメットを使用する)、およびいくつかの敏捷性 (より多くの速度と精度) に熟練した場合、彼らは驚くほどの能力を発揮します。これは、自己回復を可能にするアルティメット スキルと、連射速度の高いサブマシンガンを組み合わせた結果です。重労働能力は、怪我を防ぐためにも非常に役立ちます。ブラインドスワイプはタンクには役に立ちませんが、ダメージを与える別の方法はいつでも歓迎されます。アーマーに関しては、速度にマイナスのないミディアムをお勧めします。 +0.1 スピード ボーナス付きのライト アーマーも使用できますが、究極の能力にさらに依存します。
シールドソルジャー
ブロックを使用してダメージを防ぎ、アルティメットで 100% のブロック確率を得ることができます。重装甲と追加の防御も良い投資です。唯一の欠点は、彼らがかなり早く怪我をする傾向があることです.筋力/フィットネスビルドは、敵にとって本当に厄介なものになるはずです.デバフ能力は、特別な敵 (ジャッカル、バイパー、アレフ) が大混乱を巻き起こすのを防ぐために、ボス戦で非常に役立ちます。
2 番目のスロット
このスロットは、いくつかの余分なヒットを受けることができる限り、さまざまなクラスを許可します。良いアイデアは部族の戦士、コマンドー、または宗教的な戦士です。
部族の戦士
筋力/フィットネスのビルドは非常にタフで、単一のターゲットに厄介なダメージを与えることができます.ダメージの計算方法から、このクラスにはショットガンが推奨されます。また、彼らは第 2 列の戦闘機にすぎないため、速度にマイナスがない中程度のアーマーで十分に救われます。自己回復能力は時間の経過とともに機能するため、短い遭遇ではあまり役に立ちませんが、長い遭遇では、ヒーラーの作業を節約できます.このスロットにハロウンを使用する場合は、ストーリー イベント中にハロウンが死亡することに注意してください。そのため、必ず交換品を用意してください。
コマンドー
トライバル ウォリアーに非常に似ていますが、グループ ダメージに重点を置いており、気絶能力を使用して敵を戦闘から短時間排除します。強さ/フィットネスは彼らに役立ち、自分自身を癒す彼らの能力は、あらゆる戦闘中に恩恵をもたらします.唯一の欠点は、1 人の敵に攻撃を集中させるよりも、グループ ダメージが役に立たない傾向があることです。
ジャッカル
最初のボスとの遭遇中にハードモードでロックを解除した後にのみ使用できます。しかし、能力は厄介で圧倒されます。特に、戦闘終了まで自分自身をバフする能力は、無期限にスタックされるため、より長い戦闘中に増加する可能性があります.その上、優れた自己回復と、キル時に回復し、敵がスキルを使用するのを防ぐアルティメット. 2 番目または 3 番目のプレイスルーのオプションのみですが、間違いなく楽しいものです。
3 番目のスロット
サポーターとヒーラーに適したスロットで、私の個人的な好みはメディックのようなヒーラーです.
メディック
ヒーラーに関する私の個人的なお気に入りは、ヒーラーが最高のヒーリングをするからではなく、補わなければならない欠点がほとんどないからです。知性と決意は究極の能力をスパムするのに役立ちますが、皮下注射針は大きな回復の間に小さなブーストを与えることができます.アーマーは軽量でスピードの向上に重点を置いている必要があり、武器は主に能力ボーナスのために選択されています。麻酔能力は紙の上では素晴らしいように聞こえますが、敵を沈黙させる可能性は低すぎ、持続時間も短すぎてほとんどの状況で影響を与えることができません.ただし、最後の戦いでは役立つ場合があります。
外科医
ゲームでナンバーワンのヒーラーですが、非常に残念な欠点が 1 つあります。治癒に焦点を当てた 3 つの能力と、怪我を回復する能力を備えた 2 つの能力を備えた彼らは、チーム全体を激しい攻撃の下でも問題なく生き続けることができます。しかし、残念なことに自己回復が不足しているため、チーム内の二次ヒーラーか、ダメージを吸収するためのボディガードが必要です。個人的には、チームを細かく管理する必要がありすぎるため、避けています。
注文牧師
牧師は盾を使って他の人を生かしておくため、伝統的なヒーラーではありません。これにより、彼は主に解決を使用し、軽量で速度重視の鎧を使用すると、戦闘機を生かしておくことに関してはかなり信頼できる傾向があります.明らかな欠点は、損傷が発生すると、元に戻すのが容易ではないことです。しかし、シールドは怪我の発生を防ぐように見えるため、あらゆる遭遇で非常に役立ちます.
第 4 スロット
ダメージディーラーに最適なスロットですが、精度のマイナスが与えられます。いくつかの追加の回避と、2 種類の武器のみを対象とすることで、本物のガラスの大砲をここに配置できます。
シリアルキラー
それらの人は野生です。強さと敏捷性を備えた彼らは、200 をはるかに超える DPS 値に達することができます。彼らの能力の 2 つはかなり高い乗数でダメージを与えるため、生きていればチーム全体を破壊することができます。特に彼らの究極の能力は危険です。キルすると士気を回復し、次から次へと敵を虐殺できるからです。それに加えて、アビリティは多くの怪我を引き起こし、ボスやよりタフな敵を永久に弱体化させるために使用できるシーイングレッドスキルによって強化されます.
マジスター
かなり厄介なダメージを与えることもできますが、そうするためには決意に大きく依存しています。さらに、敵の士気を奪うことができ、究極の能力の発動を防ぐことができます.シリアル キラーほど壊滅的ではありませんが、敵チームが全力を尽くすのを防ぐことで、流れを変えることができます。
その他の組み合わせ
もちろん、他にも多くの組み合わせがあなたのチームに有効です。4 人の衛生兵のチームのような極端なものでさえも、戦闘タイマーによってのみ停止される驚くべき速さで回復することを確実にするか、高ダメージの武器を装備した 4 人の部族の戦士です。ショットガンやスナイパーライフルのように、モラル/タイマーが許可するたびに爆発的なダメージを与えます。最初は上記の文字を組み合わせて使用することをお勧めします。何をすべきかがわかったら、一度に 1 つか 2 つ切り替えて、最適な組み合わせを見つけてください。
装備と戦闘機
レア度
レアリティ レベル:赤 (破損)、白 (コモン)、緑 (アンコモン)、青 (レア)、紫 (エピック)、オレンジ (レジェンダリー)
戦士のレア度
Home Behind 2 のすべての戦闘機には、装備と同じレアリティ レベルがあります。一般的なファイターとレジェンド ファイターの主な違いは、ステータス ポイントと才能ポイントの量であり、レベルごとにそれぞれ約 4 ポイントです。したがって、ポイントが適切に使用されていると仮定すると、コモンとレジェンダリーの違いは、およそ 2 つの追加のアクセサリ スロットになります。そのため、エリアを探索しながら珍しいファイターを探すことは効果的ですが、適切に使用すれば、一般的なファイターでもゲームに勝つことができます.
新しいファイターの獲得
チュートリアル中に獲得できるファイターは 3 人だけなので、チームをいっぱいにして予備のファイターを獲得することが最優先事項です。新しい人をチームに参加させる方法はいくつかあります。
人質を救出
一部の地域では、人質が地面に座っているのを見つけることができます。それらを解放した場合、彼らを採用できる可能性があります (そうでない場合、通常、リソース、祝福、または捜索する死体を提供します)。軍の兵士の場合は注意してください。募集しようとすると、自爆することがあります。調査オプションを使用して、それらが危険かどうかを確認してください。
バー
チームをバーで叩く代わりに、チームの新しいメンバーを購入できます。彼らは高額になる傾向がありますが、バーキープは通常、いくつかのレアまたはエピックなファイターを提供しています.ポケットに十分なお金がある場合は、試してみる価値があります。
傭兵を助ける
孤独な傭兵が軍隊、盗賊、暴動から彼を守るように頼むことがあります。嘆願を受け入れると、彼らはあなたに加わり、すべての装備を持ってきます.次の戦いの難易度はエリアの危険レベルと同じなので、準備ができていないことは何もないはずです.
放浪グループ
さすらいの革命家や傭兵が、多額の金を求めてあなたの大義に加わるよう説得されることがあります。バーと同様に、あなたが十分に裕福である限り、試してみる価値はありますが、特に革命家は、提供できる一般的または非一般的な戦闘機をほとんど持っています.
敵を捕まえる
新しい戦闘機を入手する安価な方法は、戦闘中に敵を捕獲することです。すべての戦闘中、敵を捕まえるチャンスが画面中央のフェーズ タイマーの横に表示されます。パーセンテージは、長時間の戦闘中にゆっくりと上昇します。または、1 人以上の戦闘機がキャプチャ モード (ポートレートのドロップダウンでアクティブ化できます) の場合は、かなり急速に最大値まで上昇します。戦術「濃縮エーテル」を使用することで、チャンスと最大値の両方を増やすことができます。その後、2 つのインテリジェンス チェックに合格する必要があります。ここでの利点は、新しい戦闘機を無料で入手できることです。(戦場で) 見たものを入手できるため、新兵を事前に調べることができます。さらに、これはファイターをレベル 30 (特別なトレーニングなしの通常の最大値) 以上にする簡単な方法です。マイナス面としては、捕獲できるかどうかと最終的に誰を手に入れるかの両方で、ある程度のランダム性があります.また、新しい戦闘機は、有用になる前に、薬や診療所での時間を必要とします.
装備の希少性とレベル
すべての装備にはレアリティがありますが (上記を参照)、赤い (損傷した) バリアントで利用できるのは武器と防具のみです。一般的にレアな装備ほど属性ボーナスが高く、ダメージを受けた装備にはデメトリル効果しかありません。その上、武器はピストルやショットガンなどのさまざまなタイプに分かれており、品質レベルは 0 から 10 まであります。アーマーはライト (回避と速度を与えるがアーマーはほとんどない)、ミディアム (回避と速度を追加または削除するが、より多くのアーマーを提供する)、およびヘビー (多くのアーマーと交換して回避と速度を提供する) に分かれ、レベルは 0 から 0 までしかない五。レベルとレアリティの両方があり、探索するエリアの富のレベルに影響されます。アクセソワールにはレベルがなく、レアリティとタイプのみがあります。一緒に着用できるのは、異なる種類のアクセサリーのみです。
武器と防具の種類
ショットガン
ショットガンは常にグループの最初の敵を狙います。これにより、攻撃できる敵が制限される可能性がありますが、チームに2人いると、最初のスロットの敵にかなりのダメージを与えます.彼らは通常、高精度で低速です。
ピストル
最後の 2 列に配置されたピストルは、同じレベルの他の武器と比較してダメージが非常に低く、そのため主にヒーラーまたはサポーター向けです。残念ながら、それらを使用するインセンティブはほとんどないため、代わりにアサルトライフルなどを与える方が良い選択かもしれません.
マシンガン
精度と平均速度が低いにもかかわらず、発射される弾丸の量は機関銃を痛ましい驚きにします。最後の 2 列から敵チームの同じ場所に向けて発砲し、十分な機敏性に支えられていれば、チーム全体を数秒で細断することができます。
サブマシンガン
最初の 2 つのスロットに適した、高速で平均精度の銃。戦車クラスのほとんどは、これまたはショットガンのいずれかを使用します。装備の精度が高くなったり、敏捷性が高かったりすると、非常に致命的であることが判明します。
スナイパーライフル
1 発あたりのダメージが大きく、精度が高いため、これらの銃を妨げているのは、速度が遅いことだけです。彼らが最大限の可能性を発揮できるようにするには、必ず軽い鎧 (+0.05 から +0.2 の速度) を使用し、装備から余分な速度を集めてください。初期値が低いため、パーセンテージ (+20% 速度) ではなく絶対値 (+0.1 速度など) を取得するようにしてください。
ライトアーマー
軽鎧の最も興味深い価値は、通常、着用者に提供される速度の増加です。したがって、特にスナイパーライフルのような発射速度の遅い武器を持っている場合、ほとんどのダメージディーラーはそれから利益を得ます.
中鎧
ミディアムアーマーは良い中間層のように見えますが、回避値のほとんどを失いたくない、またはスキルのクールダウンを遅くしたくない多くの戦車クラスにとっては、おそらく頼りになるでしょう. SpecOps またはスレーブは、これによって利益を得るでしょう。
ヘビーアーマー
通常、速度と回避の大幅な低下を引き起こしますが、これらの巨大な装甲から実際に利益を得ることができるのは一部の戦車クラスのみです.それらの 1 つは、ブロック タンクとして非常に頻繁に被弾するため、シールドされた兵士になります。これらのアーマーも実行可能にするのは、チームの最初の 2 つのスロットの回避に対するマイナス (最初のスロットで 40% 削減、2 番目のスロットで 20% 削減) であり、統計の有用性が低下します。
リソースとベース
クイック情報
- コマンド センター:他のすべてのアップグレードに必要なため、必須ですが、かなり高価です。
- トラック:レベルを維持するようにしてください。そうしないと、ビークルの戦闘中に苦戦します
- 診療所:良い薬を手に入れるには、少なくともレベル 3 が推奨されます。残りはオプションですが、役立つ
- キッチン:バフは比較的小さく、ある程度のランダム性がありますが (顔に爆発する可能性があります)、アップグレードの 1 つが役立つため、優先度は高くありませんが、役に立たないわけではありません
- ドローン:消防に役立ちます。監視はあまり必要ないため、リソースに余裕がある場合にのみ使用してください
- 自動販売機:毎週より多くの薬を購入できるスロットが増えました。最優先事項ではありませんが、役に立たないわけでもありません
- 倉庫:1 つのアップグレードは便利ですが、すべてのミッションの後にインベントリをクリーンアップすることで、他のすべてを回避できます (キャッシュを得るためにとにかく実行する必要があります)
- Metalworks:アップグレードはゲーム後半に役立ちます。クラフトはより高いレベルのアーマーに適しています。火力を一滴残らず絞り出すための最終ミッション前の良い投資
- 衛星電話:特にアップグレードが便利なので、必ずアップグレードしてください
説明
司令センター
基地の心臓部であり、他のすべての建物の制限要因です。したがって、かなり高いコストにもかかわらず、定期的にアップグレードする必要があります。より多くの人員を軍隊に入れることができます (アップグレードでさらに多く) が、死亡した戦闘機を補充するための予備を除いて、エネルギー ピルとコーヒーを与え続ける限り、1 つのチームだけで前進できます。派遣ミッションは、家にいる人々を忙しくしておくのに適度に役立ちますが、新しい毎日の報酬または統計ポイントを追加するものを除いて、リソースと経験の獲得はかなり小さいです.トレーニングは、メイン ストーリー中にロックが解除された後、ファイターを最適化したり、悪い特性が忍び込んだ後に 1 つをサルベージしたりするために使用できますが、レベル 30 を超えるレベルに到達できるようにするのに最も役立ちます。その中の時間。ここでの最高の機能は、戦闘中にさまざまな緊急能力を使用できる戦術スロットです。
トラック
敵はバイク 1 台から完全装備の主力戦車に成長するため、ビークル戦で競争力を維持したい場合、アップグレードはほぼ必須です。アップグレードは、走行速度を除いてあまり役に立ちませんが、これは、すべての車両のステータスと同様に、ボルトで固定された新しいパーツによって上げることができます.ターボは楽しいかもしれませんが、投資する必要はありません。
診療所
診療所の最初の画面は最も重要であり、探索中に収集した基本アイテムから新しいより良い薬を作成します.防腐包帯、ハーブパウダー、鎮痛剤はすでに大きな進歩を遂げていますが、注意を払っていれば、後のオプションは往々にしてやり過ぎです。治療ベイは、消耗品を支払うことで薬を節約するために使用できますが、おそらく複数のベイを使用することはありません.アップグレードは忘れがちで、負傷の可能性が減少することは素晴らしいことですが、ボーナスは非常に小さいため、ほとんど問題になりません.
キッチン
キッチンはかなり良さそうです。一時的に最大 2 つのステータスを強化しますが、いくつか問題があります。良いバフは、レベル 4 または 5 のキッチンでのみ到達可能であり、適切な成功のチャンスを得るには、それらを数回作成し、アップグレードする必要があります。失敗すると、バフが中程度にカットされるか、デバフが与えられて、後ろから噛みつきます。ミッションの前に使用できますが、不運な場合に備えてフォールバックする準備をしてください.最も便利なアップグレードは、戦闘機のスキルをアップグレードする際の供給コストの削減です。あなたはこれをたくさんするので、かなりの量を節約できます.ロックを解除するには、喫煙村をチェックするサイド ミッションを実行する必要があることに注意してください。
ドローン
ドローンは、長いクールダウンで世界地図上で周囲を偵察する能力を提供しますが、敵をスパイしたり、火事と戦ったりするのにも役立ちます.最後の能力は定期的に役立つ唯一のものであり、他のすべてはほとんど余分なものです.自動販売機で 200 ドル相当の商品を購入するとロックが解除されます。
自動販売機
あなたの基地の小さな店は、少なくともあなたがそれを最高レベルにアップグレードし、品質と価格の引き下げのためにアップグレードを購入するならば、かなり素晴らしい商品の選択を提供します.このようにして、スカリアのどのトレーダーよりもはるかに安い価格で、高品質の薬と伝説の武器と防具を購入できます。 The gambling is a good way to lower the amount of funds you have available, but you get one free pull per week and the lucky tickets for more free pulls, so you can still get something here for free. It will be unlocked after a side mission early in the game.
Warehouse
Basically a normal inventory, except that only weapons and armor count towards your maximum, as long as they are not equipped. Only after getting the vending machine you can sell stuff from here, before you just toss it out. Leveling it up gives you more space, and a higher sell price, the former is not relevant if you keep everything tidy, the latter will be useful, so if you have material to spare, go for it.
Metalworks
Your crafting and upgrading workbench will most likely not be used much until the late game. Before, the high prices and chance of failure make crafting and upgrading a waste of material. But if you already own high level gear (level 9-10 weapons, level 4-5 armor), it helps to get even more out of it. The upgrades help with that, and the soft matresses upgrade gets much more useful during late game (since your truck is faster, your people have less time to rest between locations). Watch out for area effects on the world map that help with upgrading chance and give objects better stats while crafting.
Satellite Phone
The contact with foreign powers will give you a nice amount of daily ressources if you give them gifts, trade via mail or do missions for them. The mission rewards are unfortunately not very big (even if the description states otherwise). The upgrade to get more reputation makes things faster ans easier, but the star of the show is the one that gives more movement speed. Spending less time exploring means you can do more stuff in one week, which will very useful in the end.
Fighting on Foot and Vehicle
Quick Info
Vehicle battles
- Use long range weapons with a range of 300m or more.
- Start the fight already moving away from the enemy, and keep your distance at 300 – 350m.
- Weapons aiming at a destroyed part will no longer fire, so switch targets.
- Get rid of enemy fighters, since they are less influenced by distance between vehicles.
説明
Preparing the vehicle
The basic truck will accommodate two fighters and one vehicle weapon, which can later go up to four fighters and four weapons. Unfortunately, since the enemy vehicle will get stronger over time, starting with motorcycles, later trucks, ATVs up to a fully equipped main battle tank before the final boss, you need to stay up to date with your equipment. In addition to the loadout, the truck can also get vehicle parts like wheels or armor fitted on it.
During battles, it is noticeable, that most enemy vehicles either use a mixture of guns with different ranges, or focus more on close combat, so staying a far away as possible will give you an edge, since you are far more likely to hit. This makes it possible to simply turn most fights into a damage check, with the winner being whoever dies last. Fun weapons to use for this are howitzers, anti-material-rifles and sniper rifles, all boasting a long range, and at least two of them also offering an EM-variant, making it possible to stun enemy weapons for a short time.
Unfortunately, the enemy will usually try to get back into range by driving closer to you, which you should prevent by picking the right vehicle parts. Things like the military armor, civilian engine and offroad wheels give you enough health points without sacrificing the speed you need.
When it comes to fighters, i would personally opt for fast firing damage dealers to go on the truck. As long as there accuracy is not too low, they should be able to stand up to the enemy quite well.
Vehicle battle tactics
With the preparations above, the best tactic to win basically every vehicle battle is to stay at roughly 300 – 350m distance from the enemy during the whole fight, simply do prevent their shorter range guns from hitting you, since their accuracy will drop quite a bit when going over the maximum range.
When it comes to targeting, every gun that has at least 100% damage for enemy fighters should aim for them first. This will not only prevent them from putting out fires and repairing the vehicle, but will also reduce the damage you take, since the fighters accuracy is less impacted by distance.
After the fighters are down, aim for whatever the gun does the most damage to. Destroying vehicle parts doesn’t cause negative effects, so only total damage matters here. If any part is down to zero or on low health while on fire, switch targets to make sure no attacks are wasted.
In the end, vehicle battles are mostly a damage race, so the outcome will be mostly decided beforehand. So make sure it gets upgraded regularly.
Fighting on foot
During exploration you will meet quite a few groups of enemies, so fighting will be a central part of your game. To win those encounters, three things are essential to watch out for:
Battle Timer
The battle timer occupies the upper center of your screen, and will largely go unnoticed for most of the game.なんで? Because standard encounter will, providing you have enough damage, never make it a problem. Unfortunately longer encounters will make it count up, simply to prevent one site (mostly you) from stalling indefinitely by healing all incoming damage. So, no matter how good your medic(s) are, finish a fight quickly or the damage will increase to crush both sides.
Stances
Every character in your lineup can take (shown above their portrait) one stance during battle. Those can be changed during battle and again after a short cooldown, so regularly changing your stance is possible. While the first four of the six are only degrees of automation, the latter two are “Capture” (essential to capture enemies, but will cause you to take a lot of damage), and “Defence” (less Damage for your character) are situational very useful. But remember they prevent you from using skills, so don’t use them on healers or your tank.
Skills
Every character can use three skills, one ultimate and two standard skills. The ultimate runs on your morale bar, and can be triggered when it is full (be aware that some enemies can empty the bar). The morale can be carried over from encounter to encounter, so if your current fight is nearly done, don’t force yourself to use it and simply take it with you to the next. Normal skills run on a timer that can be sped up with the characters speed value. It is a good idea to use damage skills a soon as they are available, while utility and healing can be saved for an appropriate moment. Just make sure not to hoard them, since it is not worth to wait 15 seconds for the right moment, since the timers are pretty short.
Exploration and World Map
Danger Levels
A zones danger level represents the average level of enemy fighters in the area. This is usually (danger level * 3) + 1, with the actual levels ranging from two below the average up to two above. So a danger level of 4 will cause an average enemy level of 13, with the actual level being between 11 and 15. Be aware that your fighters experience gain is only determined by the average level, so even when fighting a level 14 enemy with a level 14 fighter in a Danger level 4 zone, the 60% experience malus for being a higher level will still apply.
The danger level can get a temporary increase by either an enemy army moving in the area, with a supply convoi only increasing it by one, while a main army will increase it by 3. During exploration, the danger level can also change, either upwards by triggering alarms or protecting fleeing rebel fighters or downwards by hiring mercenaries or scouting for an easier route with a watchtower or roadsign for example.
Every 14 days you spend playing the campain, the global danger level increases permanently by one point in every area. This shouldn’t be a problem, since leveling up your fighters is relatively quick, as long as you attack areas in your level range,but losing a lot of fighters while the global danger level is high can get you in a difficult positions or even softlock you from progressing.
A higher danger level also increases the attribute requirements during decisions, so while 20 fitness will be more than enough to get favorable results in a danger level 1 area, a danger level 10 area will see you fail most of your rolls and greatly increases your chance for a critical failure.
In theory, the danger level of an area can be increased indefinitely, so meeting enemies with levels far above the soft cap of 30 is possible. While this can be dangerous, it is also a chance to capture those enemies and fill your ranks with extremely high level fighters.
Revolutionary Moral
On the upper left is the meter for your revolutionaries moral, that acts mostly as a reminder that hitting zero will lose your game, but will give out boni if it is high enough (especially a big one if you hit 100% for the first time). It will be increased mostly by taking prisoners after fight and sending them to the revolutionaries or sending your fighters to the revolutionary frontline (where they will die in a few days). Some actions while exploring and random events can also give increases, but will usually not be your main source of increases. Unfortunately, the meter controls to a degree what kind of random events you encounter, with a high meter giving you positive events that tend to increase the moral, while a low meter (below 50%) will give negative events, that make the situation worse. So going to low can cause a death spiral, that has to be broken quickly.
Areas on the world map
Every area you can see on the world map, is defined by several properties:Wealth, danger level, road connections, special property, loot, holding, and enemy present.
Wealth
The level of wealth an area has changes both the amount of ressources you will get from picking up things or making decisions, but will also allow you to find weapons and armor of higher level. While a high level of wealth is always favourable, it has in most cases a danger level to match.
Danger Level:See above
Road Connections
Every area has road connections to nearby other areas, varying in length and quality, with the quality ranging from highway to mountain road. This will influence the time you need to the next area, and can range (depending on your trucks speed) from 3 hours to 48 hours. Therefore it can sometimes be faster to take the long way instead of wasting precious time driving through the mountains. Be aware that your fighters will rest and recover energy during the drive.
Special Property
Every week, areas get assigned new special properties, which can range from none, to annoying time wasters like muddy (-50% exploration speed), dangerous effects like chemical cloud (drains your health constantly), things without much effect like early ressources (you can pick up more stuff at the start of the area), to generally helpful stuff like rebel operations (several groups of rebel fighters milling around the area). They can make a huge difference in how rewarding or dangerous an area is, so check them before you move or attack.
Loot
Every area gives you a one-time bonus for capturing it for the first time. This will usually be a small amount of any ressource, and most of the time not enough to choose a specific area to attack next. Still, keep it in mind, when something in your warehouse is running extremely low.
Holding
Some areas have holding like towns, oil pumps or grain silos, that can be captured and will give a daily amount of ressources or a passive bonus. They can be upgraded in the lower left window on the world map, but also have to be protected from roaming army deployments, either by destroying them before they can attack or by hiring guards for a fee.Generally, as long as you can guarantee their protection, upgrading them can be very rewarding in the long run.
Enemy Present
Areas can have an enemy army detachment present, ranging from supply convois which are rewarding to rob but will try to flee from you, to hunting teams who will try to follow your group around, to main army teams who spike the danger level af the area by three and cause dozens of enemy groups to spawn.
Exploring
Exploring an area will use up a fixed amount of energy, depending on the areas size, from each fighter in your team. So make sure to either switch fighters from time to time, give them time to rest or pump them full of caffein/adrenaline/dubious energy pills to keep them going. Being over 90% energy when starting the exploration will give you a small bonus, but letting drop too far will give a penalty, so keep an eye on it.
The time you use while exploring depends on the actual time spend in the zone, so make sure to keep walking and don’t dawdle around too much, since you will use up supplies with every passing day, the next army movement/danger level increase will draw closer and energy regeneration for your team is stopped. Watching your teams movement speed, avoiding negative modifiers for it and purchasing the upgrade the satellite phone will help you save time during exploration.
Picking up things
Your main reason to wander around the map is to pick up various goodies to fill your ressource stockpiles. While, in general, you should just grab everything you see, there are a few thing you should be very careful about.
The first one would be wooden crates. Around half of them show a red blinking light in the upper right corner, which indicates that they will damage you instead of giving ressources.
Another problem are items that give you the prompt to “Investigate” (usually an intelligence check). If the check indicates they are unusually heavy, that footprints are all around them or that the people look nervous, it will most likely be a trap or an ambush, even though there is a little possibility to get extra stuff (but the distinction is only made on a critical success with the check). This spans from cars, to corpes to left behind luggage, so a decently smart character is a good investment.
The last would be hollow trees, that you can investigate via sound, smell or other clues, telling you stuff like “there is movement”, “it smells rotten” or “you hear buzzing”. From food caches to hidden guns to bees or unstable chemical weapons a lot of fun or “fun” can be had here. While a set of three clues is unique to an outcome, most clues an indicate more than on item, some share even two clues (like cheese and chemical weapons)
Getting Herítage Quickly (by Exploiting the Game)
Warning:Exploit for the game ahead, read/use at your own risk
Giving up on the revolution to collect your heritage, can be used for save scumming, by simply making a copy of your savegame in the Steam library (common/Home Behind 2/saves), before you do it. Afterwards, drop the save back in to repeat the process as much as you want. You have to restart the game between every try. This will make it easy for you to get a lot of heritage in a few minutes, but can also ruin your enjoyment of the game and makes the first two difficulties pretty trivial.