Terra Invicta – エイリアン脅威レベル ガイド
このガイドは、エイリアンの脅威レベルの概要を簡単に説明することを目的としています。初期のゲームのヒントとして使用し、エイリアンが意図せず攻撃するのが早すぎたときにエイリアンと格闘している人を支援することを目的としています.
エイリアン脅威レベルのガイド
インテルのページ
エイリアンに関して言えば、あなたの友人、親友はインテルのページです。ボタンは研究ページのすぐ隣にあります。
それをクリックすると、派閥ページといくつかのボタンが表示されます。ここでは、インテル ページの最初のボタンである [エイリアン] タブについてのみ説明します。
エイリアンの脅威
エイリアンの脅威は、Intel ページのエイリアン タブの左上にある 5 つの色付きのドットでマークされ、「推定エイリアン脅威レベル」と名付けられています。
画像では、5 つのうち 4 つが色付けされています。もともとこれらの点は色付けされていませんが、注意を引くと、各点が色付けされて脅威レベルを示します。
脅威レベルが上昇する方法は 6 つあります:
- 駅舎。
- 前哨基地。
- 艦隊の建造。
- サーヴァントに対する絶え間ない攻撃
- エイリアン船に対する直接攻撃
- 特定のストーリー ミッション / カウンセラー ミッション
最初の 3 つは自明です。ステーション、前哨基地、または船を建設するたびに、脅威レベルが上がります。私のゲームでは、5 つのステーション、13 の前哨基地、1 隻の船を建設でき、脅威レベルは 1 ポイントしか増加しなかったため、大したことではありません。できるだけ脅威レベルを維持したい序盤のゲームでは、すぐに説明するリストの最後のポイントのため、2 ポイントの脅威レベルにはジャンプしません。
理論的には、エイリアンの注意を引かずに火星を完全に植民地化できるはずですが、それを行う場合は、エイリアンの注意を引かずにさらに拡張できる技術のロックを解除するまで、小惑星の採掘に向けて拡張しないことをお勧めします.火星の完全な植民地化は、あなたを維持し、備蓄することができるのに十分な収入を与えてくれますが、私は火星の 3 つの最高の場所を取り、利用する本当に良い小惑星をいくつか見つけることを好みます.
サーヴァントへの継続攻撃
サーヴァントに対するアクションは、エイリアンを怒らせます。私の経験では、これには、拘留、暗殺、技術盗用、技術妨害、組織盗用などの評議員の任務は含まれません。むしろ、彼らが支配する CP に対する直接の (軍事) 行動に関係しています。彼らが保持している領土に宣戦布告し、軍事行動によって支配下に置くほど、エイリアンの注意を引くことができます.
ゲームは、画面の左側にある短いメッセージで評議員を通じてこれについて通知しますが、見逃すのは非常に簡単です. Just know that the more military action you take against their CPs the closer you get to increasing the threat level and bringing the aliens on you.
Direct attacks against the Alien ships is again self explanatory. Early to mid game you do not want to fight them, this means not sending fleets directly to engage theirs nor building your ships in Earth orbit where the aliens might “accidentally” fly into yours and start combat. In fact, from what I recently learned, all they need to do is start and engagement, evade or leave combat after that, and your threat level increased by 2 or more points.
From what others have said on the forums and what I found as well, the best solution is to build your Shipyard station in a Lagrange point.
Not only do you not run the risk of other Factions trying to flip over your station to their side but you won’t have any “accidental” encounters with the alien fleets there.
And finally, Certain story missions / councilor missions
This is a spoiler regarding the story, I will not go into the specifics just what the missions themselves want you to do.
The final way (so far that I know) that will increase threat level is when you complete 2 story missions (1 which can be repeated how much you like).
The first mission will require you assassinate an alien agent, they usually spawn next to alien encounters and you need to use the “Investigate Councilor” task to uncover the agent.
By itself, this mission does not increase the threat level too much, in fact, when I did it the threat did not go past 1 level, however, from this point on you will be able to kill alien agents over and over again and the more you kill the more you will tick them off and your threat level will increase.
So far I’ve not found a reason to kill more than one (as the mission required) not only because they spawn with a massive Security level, meaning that you need a councilor with a high Espionage level, but there are just too many downsides in messing with them early game.
The second mission will require you to detain an alien agent. This one will jump your threat level to 4 points, whether its a fixed jump or not I do know know, but I do not recommend having a threat level over 1 when you do this mission. I’ve had games where after detaining the alien agent they went ham on me and games where nothing happened as it was only recently that I understood I need to keep an eye on the threat level.
Alien Aggro
If you’ve aggroed the aliens too soon the only thing you can do is nothing.
Just wait it out, let them destroy your stuff, let the threat level drop and then rebuild. It sucks, but that’s your best solution. They out-tech you too much to fight them, its a losing battle to try so early game.
結論
Always keep an eye on the threat level. Do not go crazy and expand without regard in the solar system, build outposts only in locations that give you the best income, do not go ham on station building and keep your ship production as far away as possible from Earths orbit. And finally, do not attack the alien fleet early game, that’s just a death sentence.