侵入者 – 一般ガイド
Sun Ztu の Art of War と Musashi Miyamoto の Five Rings にインスパイアされた Intruder の広範なガイドで、ゲームを上達させたい人向けに実質的に多くのことをカバーしています。
侵入者ガイド
はじめに
Intruder を上達させたいのであれば、他人の勝利と敗北だけでなく、自分自身の勝利と敗北も記録しなければなりません。このガイドは、Intruder だけでなく、他のゲームでもうまくやろうとしている人に役立ちます。私は Intruder の最高のプレーヤーほど熟練していませんが、自分の失敗と勝利、および他の人々の勝利と敗北についてメモをとる有能なプレーヤーです。
本当に真剣なら、孫祖の兵法(孫品の一部も含む)、宮本武蔵の「五輪」を読んで、軍事と警察の戦術を学ぶことをお勧めします。 UF Pro や Tactical Rifleman などの YouTube チャンネルが良い例です。
プレイヤーの役割
警備員 警備員の通常の役割は、ブリーフケースとコンピューターをハッキングから守ることです。効果的な警備員になるには、少なくとも 1 人の他の警備員がいる必要があります。別の警備員がいない場合、侵入者によって無意味に殺されます。別の警備員がいると、少なくともあなたが死亡した場合、他の警備員が敵の侵入者を一掃する可能性があります。パートナーとより効率的に作業するには、2 人で自分の地域をパトロールし、ブリーフケースをチェックし、ハッキングされたコンピューターがないかどうかを確認し、他のチーム メンバーと一緒に最新情報をチェックする必要があります。ガードには、侵入者よりもいくつかの役割もあります。
Guard Camper この役割では、1 人の Guard が関心のある特定の部屋で待機するのに十分です (2 つを使用することもできますが、個別に隠れるのに十分なスペースが必要です)。効率的なキャンピングカーであるためには、侵入しようとしている敵の侵入者を確実に排除できるように、入り口を装備する必要があります。チームメンバーに、入り口に実際に装備を仕掛けたことを警告し、沈黙を守って、あなたが侵入しているように見せる必要があります。いない。侵入者があなたの部屋に侵入しようとしたら、戦ってはいけませんが、侵入者が侵入していることをチームメイトに伝えてください。 そうしないと、ブリーフケースがなくなったかどうか、またはコンピューターがハッキングされたかどうかがわからないままになります。 .コミュニケーションが終わったら、自分の命をかけて弁護し、誰かが助けに来てくれることを願ってください。
Guard on Security Guard on Security は、セキュリティ カメラの映像に侵入者がいないかチェックする警備員です。ガードキャンパーに似た役割ですが、状況により、警備員はカメラで侵入者を見つけたらすぐにコールアウトする必要があります.それだけでなく、セキュリティ ガードは何かに夢中になっており、自分の周囲の状況に気づいていないため、セキュリティ ガードとチーム メイトを持つことも重要です。
ガード スナイパー ガード スナイパーの役割は、侵入者が来る一般的なルートをカバーし、遠くにいる侵入者を排除することです。単純な役割ですが、役に立ちます。
Guard Rusher この役割を、すべてのガードが急いでいる戦術と混同しないでください。ガードラッシャーは、不意を突いて敵を捕まえるために敵のルートに突入する誰か(主にシングルプレイヤー)です.効果的にするには、ラッシャーはルートの近くを走る必要がありますが、最初に頭からではありません。代わりに、横になって彼らが有利な方向に進んでいくのを待ちましょう (あなたに気付かれずに)。彼らが視界に入ったら、敵の侵入者を排除することができます。その後、いくつかのオプションがあります。チームメンバーと一緒に建物に戻って彼らを助けるか、別のまだ人気のある侵入者ルートに隣接して彼らを驚かせるか、侵入者の領域に深く入り込み、侵入者が攻撃を試みるのを待つことができます。抽出物に逃げて、そこで彼らを驚かせます。この役割を使用すると、敵の侵入者はあなたの戦術をより認識しやすくなり、あなた自身とチームが役割を使用することがより困難になることに注意してください.
Intruder Intruder の役割は、ブリーフケースを盗み、複数のコンピューターをハッキングすることです。効率的な侵入者であるためには、1 つまたは複数のガードに直面したときに、バックアップのために常にパートナーが必要です (奇数の場合は例外なく、他の 2 人とチームを組む必要があります)。コミュニケーションと同様に、ラウンドの開始時に計画を伝え、ガードの配置などの詳細を伝えますが、ガードの領域内では、その間ずっと沈黙を保つことが重要です。コミュニケーションが必要な場合は、静かに行います。マイクや手信号で。また、優れた侵入者は、特定の場所に長時間滞在することはありません。時計はあなたに逆らっており、チーム メンバーを助けなければなりません。キャンプをする侵入者は貧しい侵入者です。
イントルーダー スナイパー イントルーダー スナイパーの役割は、敵に攻撃を仕掛けるほど馬鹿げた警備員を撃つことです。私が目撃し経験した個人的な意見では、イントルーダー スナイパーは非常に甘やかされた役割です (より具体的には、スナイパー ライフルを取得するためにコードが必要なマップの場合)。つまり、ラウンドの開始時に、誰かがスナイパーライフルのコードを取得する必要があるといつも聞いています。そして、イントルーダー スナイパーがキルを達成することはまれであり、要素にはっきりと自分自身を示すのに十分なほど愚かな敵でした。それだけでなく、侵入者スナイパーは通常、最後まで生き残っており (この時点でガード スナイパーがそれらを取得していない場合)、侵入者に対抗する時間があり、勝つ見込みはほとんどありません。小さいマップでは、イントルーダー スナイパーはスナイパー ライフルを持った通常のイントルーダーです。基本的に、侵入者スナイパーは悪い敵に対してのみ有効です。
コミュニケーション
意思疎通は勝利のカギであり、意志の欠如は敗北につながる。すべてのプレーヤーが知っておくべき基本的なことは、コールアウトではなく、ラジオです。ラジオが別のプレーヤーによってオン/オフされているのを聞いたとき、それは「他の誰かがまだ生きていますか?」という無言のメッセージです。誰か生きているか知りたいけど、敵に見つかるのが怖くて直接聞けない人へのメッセージです。誰かがカチッという音を聞いたら、ラジオを数回短くクリックして、心を落ち着かせます。それを学んだ後、呼び出しを学びます。
警備員のコミュニケーションは豊富で、定期的に使用する必要があります。有能な警備員として、彼はラジオの使用を恐れていません。警備員としてラジオを使用しないのは、ゲームの後半で、あなたが 1 人である場合です。使用すると、敵に位置を明け渡してしまうからです。
侵入者のコミュニケーションは、最初は気楽に使用する必要がありますが、後でより厳密になり、必要な場合にのみ使用する必要があります。ガードのテリトリーで気ままに使うと敗北につながります。
計画
計画は、すべての Intruder と Guard にとって重要な部分です。計画を考えている間、じっと座ってはいけません。じっと座っていると、すでに計画を立てている敵が行動を起こし、あなたの生意気な計画を台無しにするためにますます多くの手段を講じます。スポーンしたら、その場でどのルートをたどるか、どのパートナーと付き合うか、自分の役割、そして敵がたどる可能性のあるルートを知る必要があります。スポーンするときにこれらすべてを知っている必要があり、チームメンバーに何をするかを伝えなければなりません。くよくよしないで、急いではいけません。
よくある間違い
ミスはよく起こりますが、これらは私がプレイヤーに多く見られるミスです。そのような間違いの 1 つは、敵に殺されるだけで、撃っては外し、もう一度撃つためにピークを迎えることです。あなたが逃したとき、あなたの敵はあなたがいる場所の少なくとも漠然とした場所を持っています.再びピークを迎えようと計画している場合、彼らが見ていない別の場所からピークを迎えると、トンネル ビジョンの驚異に驚かれることでしょう。
私がよく目にするもう 1 つのよくある間違いは、お互いに敵同士である 2 人のプレイヤーが入り口でお互いをピン留めした場合です。彼らは相手がどこにいるかを知っており、その人をその戸口の後ろに連れて行かないと死ぬことを知っています。したがって、彼らは両方とも前進しますが、自信を持っているわけではありませんが、勝ち、負け、または引き分けについて傾向があり、ゆっくりと進んでいます。私はこれを何度も見てきましたが、ほとんどの場合、どちらかが 50/50 に有利になります。この間違いに対処するには、敵を伏せたりしゃがんだりせずに、立ったまま押してください。彼らがなろうとするカタツムリよりも速く彼らに押し付けることは、彼らを失敗に導きます。手榴弾を投げたり、突撃を仕掛けたりするなど、あなたに対する計画をまとめることができると彼らが信じている場合、あなたは彼らをプッシュしなければならないことがあります.
非常によく似たよくある間違いは、あなたが 1 人でドアを突き破ろうとしているのに、ドアのすぐ後ろに 1 人ではなく複数の敵がいるというものです。あなたは彼らのことを知っており、彼らもあなたのことを知っています。それらに挑戦する代わりに、単にバックトラックして別のルートに行くことができます.そうすることは、彼らがどこにいるかを知っていることを意味しますが、彼らはもはやあなたがどこにいるかを知りません。ただし、それでも彼らに挑戦する予定がある場合は、彼らが予期しない場所に場所を変更する必要があります.より効果的にするには、高いレベルにあることが最善です。それでも道に迷うような気がする場合は、挑戦せずに別のルートに後退してください。
私が何度も見たり経験したりした間違いは、プレーヤーがスナイパーに挑戦することです。警備員や侵入者、狙撃兵があなたの居場所を知っていれば、あなたは敗北します。あなたが侵入者である場合は、隠れて別のルートに沿って移動し、プッシュが発生した場合に注意するか、煙を投げて視界を遮ります.あなたが侵入者狙撃兵に対する警備員である場合は、愚かで挑戦しないでください。 Intruder Sniper は悪い敵に対してのみ有効です。建物の中に留まり、窓から離れてください。チーム メンバーにスナイパーのことを伝え、スナイパーがプッシュするまで、またはチーム メイトがイントルーダー スナイパーの側面を攻撃するまで、内部で待ちます。
これらのミスほど一般的ではありませんが、それでも発生するミスは、プレーヤーがチームメイトを無視する場合です。これは主に、チームメイトが助けを必要としている、または彼らに従うように言われ、プレイヤーが彼らを無視し、不思議に思い、彼らが行った方向に敗北したり、突然一人になったりしたときに行われます.チームメイトがあなたに助けを求めるか、ラジオで助けを求めるように頼んだら、勝利を見たいのであれば、助けに行かなければなりません.
状況認識
状況認識は、勝利を達成するために習得しなければならない重要なスキルです。状況認識の一般的な方法は、単に他のプレイヤーの話を聞くことです。彼らの足音を聞き、彼らの声を聞く。周囲の音に注意を払うことで、知識に基づいて敵がどこにいるかを推測できます。
銃声も大事。抑圧されたピストルの音であれば、それが実際に侵入者であることがわかりますが、警備員のピストルの発砲が聞こえれば、それが警備員であることがわかります。これらの音を聞くと、味方か敵かを区別するのに役立ちます。場合によっては、Vector が便利な場合があります。うるさいですが、敵はあなたが味方か敵かわかりません。チームメイトが銃声を聞いて警戒している場合、最悪の場合、彼は恐怖からあなたを撃ちます. It is rare to die from your team mate, but he will most likely just get a shot into you and apologize with you still alive.
In the game, there is a handy tool that helps you to you check corners and gaps without actually endangering yourself to the risk of getting shot, the camera stick (sorry, I forgot the name of it). It helps a lot when checking openings and making sure the case is clear, not only that, put to also watch out for C4 charges and sound alerts (again, sorry for forgetting what the tools are called).
Another form of situational awareness is finding one of your dead team mates, maybe a trail of blood. When it comes to these such things, it is important for one to figure out the situation. For example:Let us say that you are an Intruder, have a briefcase, and is about to make it to extraction, but you see your team mate’s corpse, maybe even a briefcase with him. It is important to know that based off of what you have witnessed, there is an enemy that is nearby in wait. In which it is best to retreat to the other extraction or get to an advantage point where no Guard would suspect you, find him, eliminate him, then continue to your planned extraction.
Another example would of you being a Guard and you notice that all your team mates are silent. You check on one of the briefcase rooms and a briefcase is gone. Do not lost hope, it is right to suspect that an enemy Intruder is on their way to an extraction point, so it is important to give chase and hopefully find them before they make.
To be a master of your situational awareness is to be aware of not just the environment around you, but of yourself as well. Be aware that you make noise as you walk, that talking could give away your position, that you are part of the environment for everyone else, especially your enemies.
戦術
There are a very large amount of tactics that can be done in the game of Intruder, I will not put down close to most, but a few helpful ones that come to mind; Filled with both conventional and unconventional tactics.
All Rush This is a funny, useless, useful, and simple tactic. This is when all or almost all of your team members charge onto a single route together. A way of becoming a large force onto a small force of a guard or two at a time, becoming very intimidating. Although this tactic is quite fun, it is only useful to those who are skilled. To just randos or beginners, they are nothing but chicken running wild to coyotes. To people who are not skilled, they may take down a guard or two, maybe even three, but as they are not skilled, their aim wild, they will most likely miss, and being congested means that friendly fire will ensue. A tactic for poops and giggles and only useful for those who’re skilled in combat.
Grenade Breach In a grenade breach, it is a simple, but effective tactic mainly used for Intruders. When an Intruder is about to enter a briefcase room, he has a grenade ready in hand. As soon as he or his team member opens the door, throw the grenade in. This is to ensure to cause trouble for any Guard Camper who lays in wait for you. The smaller the room that the briefcase is in, the better.
False Pattern When one is playing, you might have noticed that go to the same route over and over, or notice an enemy doing the same. This is called a pattern. However, a False Pattern is when one imitates a pattern to only throw the enemy off and leaving a possible route open with less guards. Doing this tactic is tricky and can only happen when an enemy notices your False Pattern.
Operation Fortunate Son This is a silly, stupid, surprisingly effective tactic that I made. It is a strictly Intruder tactic. Operation Fortunate Son goes as follows:Go to a zipline that reaches to Guard territory (preferably onto the roof of their building) while playing Fortunate Son on your mic. Doing so is already funny enough, but I successfully have done it a lot more than failing. Not just that, but creates a distraction for a guard or two to investigate that awesome music and of their eliminated buddy who was guarding the roof, giving good distraction for my team members to be reaching their goals such as hacking or stealing the other briefcase.
Ghosting Ghosting is a type of communication tactic. Instead of simply communicating to your team member or two through the game, but through a meta communication such as through Discord. While one team mate is playing the game, the other is spectating and giving call outs on locations of the enemies. Although this is a cool tactic, it is looked down upon and it removes some of the magic that the Intruder game offers. It removes the fear and anxiety, not knowing if their is an enemy, and figuring out where an enemy is through in-game means, it feels amazing that way. To use Ghosting will ruin a part of that Intruder magic.
Lying Another communication tactic, this is a simple tactic that would be rarely used, but when used, one will feel as if they are a genius despite a simple trick. Lying can only seem to be used when an enemy (at most times a Guard) notices you are there, but is unaware if you are friend or foe. Simply lying to him that you are indeed a Guard (do not simply say you are, you must be convincing, act as if you are a guard too), enter, and eliminate the Guard One can even lie to the Guards and say that the briefcase is gone, and when the enemy searches for the supposed missing briefcase, you take the one that is unguarded or even leave room and time for you to hack. This is a rare tactic, but a useful one.
Knowing Your Enemy I did not quite know what to call this, or where to place it, but I did find it helpful. When asking friends on help for this guide, I asked Bo0g1eMaN, a somewhat well known and very skilled man at the game and he told me that he tries to figure out the enemy team. May it be through their patterns, skill level, etc. Doing so to let give him an educated guess of the best possible route for him to go to avoid skilled players from eliminating him early in the round.
Intuition
This will be a somewhat of a mess of a category due to the nature of intuition. This is a skill that is not specific in Intruder, in anything except your own life. Before making this guide, I knew that intuition is very important and when noting the times of my failure, I ignored the gut bad feeling I had, but the times of victory, is when I listened to that feeling.
Intuition is the feeling, the knowledge of something without actually knowing. Recall the times that something bad happened and just before, you had a gut feeling that told you something bad might happen despite you not knowing the danger yet. It is a very important skill that helps those who listen to it to victory.
I asked others of how they would describe their intuition, but was only given answers about tips or what to do when in a situation such as being fired upon. I do not know if they knew the question I asked due to the vagueness that is intuition or if I was close-minded on how others feel their intuition.
To me, I recall intuition as feeling like wind. Following the path that the wind follows is the path of victory. When the wind blows against you, you must turn around to the other direction, to the way the wind blows. If the wind goes a different direction, even slightly, you must walk the same direction as the wind, or else you will walk towards defeat. Follow the wind that is intuition without fault, and you will reach victory. That is how intuition feels to me.
I do apologize for adding this here as it sounds more like a crazy rambling than a factual guide for a game, but I did feel as if it is helpful. I hope it was helpful to you as well despite how weird this category is.