Minecraft で隠し扉を作る方法
敵のモブやプレイヤーから素早く逃げたい瞬間があるかもしれませんが、シーンから逃げるだけでなく、敵があなたを追いかけないようにしたい場合もあります.これは非常に簡単に達成できますが、作成が簡単な方法もあれば、対戦相手が非常に熟練している場合は効果が低い方法もあります.
以下のすべての方法は非常に簡単にコピーできますが、一部の方法では少なくともレッドストーン回路の基本的な知識が必要です。ただし、レッドストーン回路について何も知らない場合でも、画像はすべてを配置する場所を示すのに十分明確である必要があります。そうでない場合は、遠慮なく私に教えて改善してください。
ペイント ドアと 1 回限りのペイント ドア
隠し扉を探したことのあるほとんどの人は、絵でそのトリックを見つけたでしょう。下の画像に示すように、看板や落とし戸などの透明なブロックで穴が (部分的に) 覆われている限り、どの隙間にも絵を配置できます。
隠し扉を探したことのあるほとんどの人は、絵でそのトリックを見つけたでしょう。下の画像に見られるように、看板やトラップドアのような透明なブロックで穴が (部分的に) 覆われている限り、隙間に絵を描くことができます。このギャップがあると、そこを通り抜けることができます。これは、周りに誰もあなたに会っていない場合に便利ですが、追いかけられている場合は、その人があなたについてきます。
他の人があなたをフォローできないようにするために、2 つの方法を使用できます。 1つ目は、絵を置いたトラップドアを使用することです。それらを下の位置に置くことで、人々は絵の中を歩くことができなくなり、絵の反対側から落とし戸をクリックすることもできなくなります.これは非常に効果的な脱出方法ですが、人が近くにいる場合、振り向いて落とし戸をクリックすることはできません。
シンプルなピストンとプレッシャー プレートでこれを解決できます。ギャップを駆け抜けると、プレッシャー プレートを飛び越えてピストンが作動し、ブロックが後ろに押し上げられます。チェイサーはスタックするか、少なくともその人がそのブロックを破るまで、貴重な時間を稼ぎます.ただし、プレッシャー パッドの上を歩くと、ピストンによって開口部に押し戻されるため、走ることが重要です。つまり、対戦相手にスタックすることになります。
隠し階段
粘着ピストンは、ブロックを一時的に押したり引いたりするのに最適な方法です。これを使用して、一時的な階段を作成します。この階段は、あなたが登るのに十分な時間しか持続しませんが、追跡者はそうではありません.
壁のシンプルなボタンは、その壁の後ろにある 3 つの粘着ピストンを作動させます。各ピストンには異なるが短い遅延が追加されており、すべてが一度に作動しないようになっています。ボタンを押したら、すぐに階段を上る必要があります。あまり長く待つと、ピストンが再び収縮してしまいます。これは、あなたの後ろにいるチェイサーが、ボタンをもう一度押さないと階段を上る時間がないことを意味しますが、ほとんどの人はそうしません。
これは、行き止まりのように見える路地や、おそらく多くの異なるフロアを持つ高層ビルでの完璧な休暇になる可能性があります.チェイサーで行き詰まらないように、階段を少し練習してください。
釣り竿の公開
釣り竿を持ち歩く人は多くないため、釣り竿は木製のプレッシャー プレート、特に鉄製のドア、ピストン、またはその他の通路を開くメカニズムに接続された木製のプレッシャー プレートをトリガーするのに最適なツールです。
使用するドアは非常にシンプルです。プレッシャー プレートをトリガーすることができれば、レッドストーン ワイヤーの長い回路に接続されたピストンまたは鉄のドアだけでチェイサーから逃れることができます。プレッシャープレートを穴やドアから離れた場所に置く場合は、必ず叩く練習をしてください。ブロック上の特定のピクセルを見つけて、1 ショットでプレッシャー プレートをトリガーする必要があります。
または、圧力板を通り過ぎて、近くから釣り竿で引き金を引いて、開いたドアを通り抜けます。釣り糸の範囲は約 30 ブロックなので、中に入る前に釣り糸が切れないようにしてください。
隠されたトロッコとボート
トロッコとボートを使用すると、溶岩、水、または小さな隙間の背後にある場合でも、十分に近い距離からクリックすることで、基本的にテレポートできます。これは、ボートとトロッコが完璧な逃走経路であることを意味しますが、このトリックを知っているプレイヤーなら誰でもあなたについていくことができるため、通常、1 台のトロッコだけでは十分ではありません。
ただし、トロッコやボートを暖炉や溶岩の噴水の上などの戦術的な場所に置くことで、人々はあなたに従うのに少し慎重になるかもしれません.
The fireplace in our example below will set you on fire if you step inside to click the minecart, but the minecart is placed in water, so clicking it will immediately extinguish you. By either staying in the minecart or blocking it with another block, any person following you will either be stuck in the fire or stuck inside the block you’ve placed above the minecart.
Alternatively, place lava flows around your getaway minecart. This will obstruct the view of anybody getting in and the only way out is by clicking another minecart on the other side of the lava, but only you know where to click.
Farmland Gap
The farmland block is slightly shorter than other blocks, which creates a gap when other blocks are on top of it. While placing a block on top of it will kill the farmland, tilling dirt with other blocks on top of it won’t, or at least not immediately. The gap that is created when you till dirt with another block on top of it is big enough to allow you to click a minecart on the other side, especially if you place it on an angle.
Note that a minecart can only be placed on an angle if you use powered rails. Other rails will cause it to ride into any block at the end of the rails. Also note that you will only be able to see through the gap if you’re standing on slabs.
Once you’re in the minecart, all you have to do is destroy it while you’re inside and nobody will be able to follow you.
Minecart Rails Switcheroo
Minecart rails make perfect getaway paths, but sometimes an opponent may be prepared and able to follow you with a minecart of their own. In this case we’ll have to make sure their chase ends on the tracks. There are 2 very easy ways to do this.
The first is by simply destroying the part of the track once you’ve passed. By connecting a piston to a detector rail with the needed delay, anybody riding over it will cause the piston to push part of the tracks away and cause anybody riding behind that person to stop in the gap between the tracks. This is a very effective way, but you may not always want to have to repair the tracks after each repair.
To prevent the destruction of your rails, changing the direction the rails go in could be the perfect way to get rid of your follower. A simple>T-flip flop connected to a detector rail will change a corner piece after you’ve passed. You’ll continue your journey to safety and your opponent will ride into a lava pool.
The T-flip flop will make sure your opponent will return the rails to its original state, so next time you drive over it the tracks will lead you to safety again, instead of into a lava pool. However, if you’re troubled by multiple followers, about half of them will be able to follow you. As the rails will alter between each state. You’ll go to safety, follower 1 into lava, follower 2 will be able to follow you, follower 3 goes into lava, and so on.
Hidden Double Door
I’m sure most of you are familiar with hidden doors, but a hidden door isn’t usually a great getaway when you’re being chased as your chaser will usually be able to follow you. However, by adding a few added tricks, people will not only not be able to follow you, they may not even be able to find or figure out your hidden door.
The first thing we add is a system that will only open the door when 1 or 2 pressure plates are activated. The pressure plates will be hidden underground and are only visible for a short time when you push a button. To activate the pressure plates, all you have to do is place 2 items on the blocks above the pressure plates and push the botton. Sticky pistons will pull those blocks again, which will cause those items to fall onto the pressure plates, which will then in turn cause pistons to pull blocks to open a passage in the wall.
Note that you can also choose to activate just 1 pressure plate, which will then open a 2×1 part of the wall instead of a 4×4 part.
While this is a great trick to prevent people from using your door, people who are following you will be able to enter, as the door will remain open until the items on the pressure plates despawn. To overcome this, a simple lever can be placed inside which will activate all the pistons and close the door. You could then either pick up the items from the pressure plate or leave the scene and make your escape.
This door also isn’t seamless, as you have to place a few blocks on the outside of your wall that sticks out to make sure the redstone circuits can’t be seen. This isn’t an issue if the whole wall is in the same style, but you may not always want this, which is why we also have a seamless door, as seen in the next section.
Hidden, Seemless Door
This door is a small step up from our previous door, though it’s only 2×1 instead of 2×2. The general idea of this door is the same, you push a button to open a hole in the ground above a pressure plate. An item will have to fall onto that pressure plate, which now activates part 1 of our door. After that, you push the button again, which will activate the second part of our door and allow you to enter. A simple lever will block the entrance behind you again.
The first part of our door causes 2 pistons to pull a 2×1 section of our wall away, but you won’t be able to enter yet. This can only be done when the 4 other pistons pull those first 2 pistons and the blocks they pulled. Once you’ve entered, a lever will activate the 4 pistons again, which will push the first pistons back in place. A redstone torch behind them will also be activated by that lever, which means the pistons will extend and close the wall again, leaving no trace of any entrance.